رفع ریپورت تلگرام با ساده‌ترین روش و به صورت کامل

رفع ریپورت تلگرام با ساده‌ترین روش و به صورت کامل

تلگرام همچنان میان کاربران ایرانی کاربرد دارد. ولی گاهی متوجه می‌شوید که نمی‌توانید مانند قبل فعالیت کنید و امکان ارسال پیام هم ندارید. در این مقاله می‌خواهیم یکی از مشکلات رایج در تلگرام را برطرف کنیم. در ادامه توضیح خواهیم داد که رفع ریپورت تلگرام چگونه است.

ریپورت تلگرام (Telegram Report) چیست؟

این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که یک اکانت توسط چندین اکانت دیگر ریپورت یا بلاک شود. در این‌صورت محدودیت‌هایی بر اکانت ریپورت شده اعمال می‌شود. ریپورت در زبان انگلیسی به‌معنای گزارش است. مفهوم ریپورت شدن در تلگرام یعنی تنبیه شدن کاربر توسط این پیام‌رسان.

به‌عبارت دیگر وقتی کاربری از قوانین تلگرام تخطی کند و این تخطی موجب آزار دیگر کاربران شود، تلگرام تنبیهاتی برای خطاکننده درنظر می‌گیرد که به‌اصطلاح می‌گویند شخص ریپورت شده است. تنبیهی که پیام‌رسان/شبکه اجتماعی تلگرام اعمال می‌کند به دو صورت است:

  1. ریپورت اسپم
  2. ریپورت چت یا ریپ چت

در ادامه دلایلی که منجر به ریپورت شدن یک اکانت می‌شود را بررسی و پس از آن‌ها راه‌های رفع ریپورت تلگرام را معرفی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: رفع بلاک تلگرام ؛ خارج شدن از بلاک بدون حذف اکانت

دلایل ریپورت شدن در تلگرام چیست؟

  1. تلگرام درصورتی یک اکانت را تنبیه می‌کند که توسط چند کاربر دیگر ریپورت شود. بااستناد به صحبت‌های تیم تلگرام در وب‌سایت رسمی این اپلیکیشن، اگر برای فردی که نمی‌شناسید پیامی در صفحه چت خصوصی ارسال کنید، آن فرد می‌تواند درصورت عدم رضایت از دریافت پیام، این کار را با زدن گزینه Report Spam به تیم تلگرام گزارش کند. بنا به ادعای تلگرام، شکایت ارسالی توسط تیم آن‌ها بررسی می‌شود و اگر چند کاربر دیگر هم شکایتی مشابه داشته باشند، اکانت گزارش شده تنبیه می‌شود. تلگرام پایه و اساس خود را یک پیام‌رسان می‌داند و اعلام می‌کند سیستم جست‌و‌جوی نام کاربری این پلتفرم برای پیدا کردن دوستان جدید نیست. اگر به‌هردلیلی فرد دریافت‌کننده پیام را مزاحمت تلقی کند، ازنظر تلگرام تخلف صورت گرفته است. تنبیهی که برای این تخلف اعمال می‌شود، ریپورت چت یا ریپ چت است. این ریپورت امکان ارسال پیام را از فرد خاطی در چت‌های خصوصی و حتی گرو‌های تلگرامی سلب می‌کند. مدت زمان این ریپورت از 1 دقیقه تا 1 ساعت، بسته به تعداد تخلف انجام شده متغیر است. به‌عبارتی اکانت خطاکار تنها می‌تواند نظاره‌گر پیام‌ها باشد.
  2. حالت دومی که به‌موجب آن یک اکانت ریپورت می‌شود، ارسال اسپم در گروه‌های مختلف است. اگر ادمین یک گروه احساس کند کاربری در حال ارسال اسپم در آن گروه است، می‌تواند موضوع را به تیم تلگرام گزارش دهد، اگر این ادعا توسط آن‌ها تائید شود، اکانت خاطی ریپورت اسپم خواهد شد. در این حالت اکانت خاطی فقط می‌تواند برای افرادی پیام ارسال کند که شماره تلفن او را ذخیره کرده باشند.

تفاوت ریپ چت و ریپورت اسپم در این است که اگر پیامی از فردی ناشناس ارسال شود و شخص دریافت کننده به‌هر دلیل از این کار راضی نباشد، با لمس گزینه Report Spam فرد ارسال‌کننده تنبیه می‌شود، اما برای ریپورت اسپم بررسی‌هایی توسط تیم تلگرام انجام می‌شود.

حالا وقت آن است تا ببینیم رفع ریپورت تلگرام چگونه است.

بهترین روش های رفع ریپورت تلگرام

خیلی اوقات ممکن است اکانتی به اشتباه ریپورت شود. ممکن است کاربری به‌اشتباه گزینه Report Spam را لمس کند و به ناحق اکانتی ریپورت شود. درمورد ریپ چت نیازی به انجام کار خاصی نیست. فقط باید صبوری کنید، از 1 دقیقه تا نهایتاً 1 ساعت. فقط باید مواظب باشید تا کاری که ازنظر تلگرام قانون‌شکنی محسوب می‌شود را چندین‌باره انجام ندهید که ممکن است روی اکانتتان حساس شوند؛ اما درمورد رفع ریپورت اسپم می‌توان اقداماتی انجام داد.

استفاده از ربات اسپم بات

در قسمت جست‌وجوی تلگرامتان عبارت spambot@ را سرچ کنید. پس از وارد شدن به صفحه ربات گزینه Start را بزنید. اگر ریپورت شده باشید پیغامی مشابه پیغام زیر دریافت می‌کنید.

رفع ریپورت تلگرام

استفاده از ربات اسپم بات برای رفع ریپورت تلگرام

سپس باید گزینه چهارم، This is a mistake را لمس کنید؛ یعنی اشتباهی رخ داده است. سپس با پیام زیر مواجه خواهید شد.

استفاده از ربات اسپم بات برای رفع ریپورت تلگرام

استفاده از ربات اسپم بات برای رفع ریپورت تلگرام

این پیغام به‌طور خلاصه می‌گوید اگر مایل هستید می‌توانید شکایتی تنظیم کنید تا توسط تیم ما بررسی شود، اگر قصد تنظیم شکایت دارید، گزینه YES را بزنید.

مراحل انجام رفع ریپورت تلگرام

مراحل انجام رفع ریپورت تلگرام

بعد از آن پیامی مانند تصویر فوق دریافت می‌کنید که از شما می‌پرسد آیا تابه‌حال پیامی مخالف مقررات برای افرادی که نمی‌شناسید ارسال کرده‌اید؟ باید گزینه را اول را بزنید. No, I’ll never do any of this!؛ یعنی من تا‌به‌حال هیچ‌کدام از این کارها را انجام نداده‌ام. در مرحله بعدی باید متنی را برای تیم تلگرام تایپ کنید.

پیام ارسالی برای رفع ریپورت تلگرام

پیام ارسالی برای رفع ریپورت تلگرام

اگر به زبان انگلیسی تسلط دارید، متنی بنویسید مبنی بر اینکه اشتباهی رخ داده و شما تقاضا دارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن به این مشکل رسیدگی شود. اگر زبان انگلیسی نمی‌دانید، متن زیر را ارسال کنید.

Dear Telegram Team

My Telegram account has been spammed suddenly and I can’t send messages to whom they don’t have my number in their contact list.

Please help me to fix this problem and remove my account from blacklist

Best Regards.

بعد از طی این مراحل، ربات تاریخ رفع ریپورت اکانت شما را اعلام می‌کند.

رفع ریپورت از راه چت با پشتیبان تلگرام

اگر زبان انگلیسی بلد باشید، این روش بسیار کارآمد است. کافی است به منوی تلگرامتان بروید و وارد Setting شوید. پس از آن گزینه Ask a Question را بزنید و Ok راه هم لمس کنید. سپس وارد صفحه چتی می‌شوید که می‌توانید در آن درخواست رفع ریپورتتان را مطرح نمایید. تسلط به زبان انگلیسی برای انجام این کار اجباری است.

رفع ریپورت از راه ارسال ایمیل به پشتیبانی تلگرام

روش دیگر ارسال ایمیل برای تیم تلگرام است. آدرسی که باید ایمیل را برای آن ارسال کنید spam@telegram.org است. موضوع ایمیلتان را هم SPAM وارد کنید. اگر زبان انگلیسی بلد نیستید، متن زیر را بفرستید.

رفع ریپورت از راه ارسال ایمیل به پشتیبانی تلگرام

رفع ریپورت از راه ارسال ایمیل به پشتیبانی تلگرام

تغییر مشخصات اکانت

سه روش قبلی روش‌های قانونی و رسمی برای رفع ریپورت تلگرام بودند. این روش برای دور زدن تلگرام است. کافی است تمام مشخصات اکانتتان را با مشخصات یک اکانت دیگر تعویض کنید. نام کاربری، عکس، نام اکانت و… . همه چیز باید عوض شود. معمولاً با انجام این کار ریپورت از بین می‌رود و بعد از آن می‌توانید مجدداً مشخصات خودتان را روی اکانتتان بگذارید.

درخواست از افراد ناشناس برای ارسال پیام

از افرادی که شماره آن‌ها را در لیست مخاطبانتان ذخیره ندارید بخواهید طی یک هفته هر روز برای شما پیام ارسال کنند.
چند نکته:

  • این پیام‌ها را تا قبل از رفع ریپورت تلگرام باز نکنید.
  • بهتر است افراد ناشناس مختلفی هرروز برایتان پیام ارسال کنند.
  • تعداد این افراد نباید به زیر 10 نفر برسد.

جمع‌بندی: دلایل ریپورت شدن در تلگرام و روش‌های رفع آن

اگر اکانتی از قوانین تلگرام سرپیچی کند، تلگرام به دو روش آن اکانت را تنبیه می‌کند. به این تنبیهات اصطلاحاً ریپورت گفته می‌شود. دو نوع ریپورت برای تنبیه متخلفان وجود دارد. ریپورت اسپم و ریپورت چت یا ریپ چت. تخلفاتی که منجر به ریپورت شدن می‌شوند، ارسال پیام‌ برای مخاطبان ناشناس و اسپم کردن در گروه‌های تلگرامی است. برای رفع ریپورت تلگرام هم می‌توانید از راه‌های قانونی مانند ارسال ایمیل برای تلگرام، استفاده از اسپم بات و چت با پشتیبان تلگرام اقدام کنید و هم می‌توانید با روش‌هایی مانند تغییر مشخصات اکانت و درخواست ارسال پیام از مخاطبان ناشناس به‌نوعی تلگرام را دور بزنید.
اگر این مطلب برایتان مفید بود آن را با دوستانتان به‌اشتراک بگذارید.

پیاده‌سازی کمپین تبلیغات در تلگرام از طریق پلتفرم جریان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.