رفع ریپورت اینستاگرام

آموزش کامل ریپورت و رفع ریپورت اینستاگرام

اینستاگرام هم مانند دیگر شبکه‌های اجتماعی قوانین و مقررات مخصوص‌به‌خودش را دارد که اگر کسی از این قوانین سرپیچی کند با جریمه مواجه می‌شود. نباید فقط به‌عنوان یک مشکل به این قوانین سخت‌گیرانه نگاه کرد که خیلی مواقع می‌توانند برای جلوگیری از مزاحمت افراد سواستفاده‌گر مفید واقع شوند. در این مقاله همه‌چیز را دررابطه با آموزش کامل ریپورت و رفع ریپورت اینستاگرام توضیح خواهیم داد.

ریپورت شدن توسط اینستاگرام

عبارت ریپورت شدن توسط اینستاگرام غلط است! درواقع یک اکانت توسط اکانت‌های دیگر ریپورت می‌شود و اینستاگرام با درنظر گرفتن یک‌سری از جوانب اکانت خطاکار را مسدود می‌کند؛ یعنی بسته به نوع تخلف محدودیت‌هایی را بر متخلف اعمال می‌کند. اما در این مقاله به‌خاطر انتقال بهتر مفاهیم به‌جای بن شدن از همان عبارت ریپورت شدن استفاده می‌کنیم. اکانت ریپورت شده یا موقتاً از دسترس خارج می‌شود یا اجازه فعالیت از او سلب می‌شود. ریپورت شدن با اکشن بلاک تفاوت دارد. اکانت اکشن بلاک شده می‌تواند نظاره‌گر محتوای دیگران باشد، اما هیچ‌گونه فعالیتی در زمینه خلق محتوا برایش ممکن نیست. حتی لایک کردن پست دیگران! ریپورت شدن توسط اینستاگرام به‌طور کل اجازه حضور داشتن را از فرد تنبیه‌شده می‌گیرد.

دلایل ریپورت اینستاگرام چیست؟

تخلفاتی که اینستاگرام آن‌ها را خط قرمز خود می‌داند و درصورت دریافت گزارش اکانت متخلف را نقره‌داغ می‌کند به‌شرح زیر است:

  • انتشار تصاویر مستهجن و غیرمتعارف
  • انتشار محتوای خشونت‌آمیز و به‌خصوص محتوایی که موجب نفرت‌پراکنی شود
  • استفاده از تصویر و اطلاعات جعلی در اکانت ساخته‌شده
  • انتشار محتوای نژادپرستی و توهین به نژادهای گوناگون
  • ارسال پیام‌های اسپم
  • خرید فالوئر و لایک فیک
  • حمایت از تروریسم
  • فروش محصولات غیرقانونی مانند مواد مخدر

هرگونه موردی که مشابه موارد فوق باشد، ازنظر اینستاگرام تخلف محسوب می‌شود و اگر فرد یا افرادی اکانت خطاکار را گزارش کنند، اینستاگرام برای اعمال تنبیه وارد عمل می‌شود.

از کجا بفهمیم در اینستاگرام ریپورت شدیم

تنها موردی که صاحب اکانت را از ریپورت شدن آگاه می‌کند، عدم دسترسی به اکانتش است. به‌این‌صورت فرد ریپورت شده متوجه می‌شود که یک‌جای کار می‌لنگد. هیچ توضیح بیشتری در کار نیست. نه دلیلی ارائه می‌شود و نه گفته می‌شود که به‌خاطر گزارش چه‌کسی این اتفاق افتاده است. ممکن است تنها یک کاربر اکانتی را ریپورت کند و اینستاگرام باتوجه به تخلف انجام شده دسترسی کاربر را قطع نماید؛ یا ممکن است چندین کاربر نسبت به محتوایی معترض باشند و آن را به اینستاگرام گزارش کنند، اینستاگرام هم پس از بررسی اکانت مذکور را بن یا همان ریپورت می‌کند؛ اما چگونه می‌توان از ریپورت اینستاگرام رهایی پیدا کرد؟

از کجا بفهمیم در اینستاگرام ریپورت شدیم

چگونه از ریپورت اینستاگرام خارج شویم؟

معمولاً چند راهکار برای رفع ریپورت اینستاگرام استفاده می‌شود که برخی از آن‌ها رسمی و مورد تائید اینستاگرام هستند و برخی دیگر به‌نوعی فریب دادن این شبکه اجتماعی محسوب می‌شوند.

درخواست از فالوئرها برای گذاشتن کامنت انگلیسی

یکی از قدیمی‌ترین روش‌های رفع ریپورت که معمولاً جواب می‌دهد این است که از فالوئرهایتان بخواهید زیر پست‌هایتان کامنت انگلیسی معنی‌دار بگذارند. کامنت‌هایی مرتبط با محتوایی که منتشر کرده‌اید.

تغییر ایمیل و شماره تلفن

می‌توانید با ورود به قسمت اطلاعات شخصی یا Private Information شماره موبایل و ایمیلی که بر روی اکانتتان قرار داده‌اید را عوض کنید. بعد از این تغییرات پیامی به‌منظور تائید تغییر اطلاعات برایتان ارسال می‌شود که با تصدیق آن اکانتتان رفع ریپورت می‌شود.

درخواست رسمی از اینستاگرام برای رفع ریپورت

اگر فکر می‌کنید بی‌دلیل ریپورت شده‌اید و هیچ قانونی را نقض نکرده‌اید، می‌توانید به طریق قانونی از اینستاگرام بخواهید تا مشکل را بررسی کند. برای انجام این کار کافی است به بخش تنظیمات بروید و پس از آن گزینه Report a problem را لمس کنید. سپس در بین گزینه‌ها با زدن گزینه Something isn’t working باید متنی را به‌عنوان دفاعیه برای تیم اینستاگرام ارسال کنید. اگر به زبان انگلیسی تسلط دارید، متنی را متناسب مشکل پیش آمده به‌همراه دلایلتان آماده کنید و آن را ارسال کنید. اگر انگلیسی بلد نیستید می‌توانید متن زیر را کپی کنید.

Hello, I’ve Figured Out that recently my Instagram account has been suspended. I don’t know why. I didn’t do anything against the rules of Instagram and I believe there is a mistake. Please check my account and solve this problem.

مراجعه به سایت اینستاگرام و ارسال ایمیل

راه‌حل بعدی مراجعه به سایت اینستاگرام و ارسال ایمیل برای تیم مربوطه است. متن مناسب برای ایمیل را در ادامه مقاله آورده‌ایم.

متن انگلیسی برای رفع ریپورت اینستاگرام

اگر می‌خواهید از داخل خود اپلیکیشن اینستاگرام نسبت به رفع ریپورت اکانتتان اقدام کنید، همان‌طور که در بالا اشاره کردیم با ورود به قسمت تنظیمات و لمس گزینه Report a problem و پس از آن Something isn’t working متن فوق را تایپ کنید.
اگر قصد دارید برای رفع ریپورت اینستاگرام از طریق ایمیل اقدام کنید، پیام زیر را به آدرس support@instagram.com ارسال کنید.

Dear Instagram Support team

My account has been suspended for some unkown reasons that I believe there’s a mistake. I Haven’t done anything against the rules like spamming or bothering other users.

Please help me to solve this problem.

My account ID:

My number:

My Email address:

Best regards

روش‌های ریپورت در اینستاگرام

همین ابتدا بحث ریپورت را از بلاک جدا کنیم. بلاک زمانی رخ می‌دهد که به‌هردلیلی نمی‌خواهید یک اکانت فعالیت‌های شما را رصد کند. برای انجام این کار کافی است به پروفایل مذکور بروید و در بالای صفحه سمت راست سه‌نقطه را بزنید. سپس از میان گزینه‌های ظاهر شده گزینه Block را انتخاب کنید. پس از آن با پیامی مواجه می‌شوید مبنی بر اینکه آیا مطمئنید می‌خواهید این اکانت را بلاک کنید؟ اگر جوابتان مثبت است باز هم گزینه Block را بزنید و تمام. ریپورت کردن اما تفاوت دارد. شما می‌توانید یک اکانت و یا هرمحتوایی که منتشر می‌شود را ریپورت کنید. محتواهایی اعم از پست، استوری، IGTV و حتی لایو.
دلایلی که اینستاگرام برای ریپورت کردن انواع محتوا در اختیارتان قرار می‌دهد به شرح زیر است.

  • اسپم
  • محتوای مستهجن و غیراخلاقی
  • محتوایی که موجب نفرت پراکنی شود
  • خشونت یا ترویج آن
  • فروش محصولات غیرقانونی و نامتعارف
  • قلدری و آزار و اذیت دیگران
  • محتوایی که به عقاید دیگران اهانت می‌کند
  • خودکشی و خودآزاری
  • محتوای متقلبانه و کلاه‌برداری
  • اطلاعات غلط
  • دلایل شخصی

اگر قصد ریپورت کردن یک اکانت را هم داشته باشید، روال تقریباً به‌همین شکل است با اندکی تفاوت. وقتی وارد صفحه پروفایل شخص مدنظر می‌شوید، پس از زدن سه‌نقطه گزینه Report را انتخاب کنید. در ادامه بازهم باز گزینه اسپم و It’s inappropriate مواجه می‌شوید. (در گزارش محتوا هم گزینه‌های دوم تا انتها بعد از لمس این گزینه ظاهر خواهند شد). اگر وارد گزینه دوم شوید، باز هم با دو گزینه مواجه خواهید شد. گزینه اول مربوط به ریپورت کردن محتوا است و گزینه دوم مربوط به گزارش اکانت است. با لمس گزینه دوم 3 دلیل زیر برای ریپورت کردن دراختیارتان قرار می‌گیرند.

  1. تظاهر به شخصی دیگر بودن (اکانت فیک)
  2. انتشار محتوایی که نباید در اینستاگرام باشد
  3. شخص صاحب اکانت کمتر از 13 سال سن دارد.

جمع‌بندی: رفع ریپورت اینستاگرام

تخطی کردن از قوانین و مقررات اینستاگرام منجربه تنبیه کاربر خطاکار می‌شود که در اصطلاح می‌گویند اکانت موردبحث ریپورت شده است. درمورد رفع ریپورت اینستاگرام توضیح دادیم که درخواست کامنت انگلیسی از فالوئرها، تغییر پسورد و البته ارتباط با تیم پشتیبان این شبکه اجتماعی موثر هستند. البته برای ارتباط با اینستاگرام باید انگلیسی بلد باشید (متن انگلیسی موردنیازتان را در مقاله قرار داده‌ایم). درضمن راه‌های ریپورت کردن اکانت متخلف و دلایلی که می‌توانید بااستناد به آن‌ها یک اکانت را ریپورت کنید هم در اختیارتان قرار دادیم. اگر این مقاله برایتان مفید بود آن را برای دوستانتان ارسال کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.