حذف اکانت تلگرام چگونه انجام می‌شود؟

دیلیت اکانت تلگرام؛ راهنمای کامل حذف اکانت تلگرام

امکان حذف دائمی اکانت تلگرام یکی از امکانات و ویژگی‌های این پیام‌رسان است که به کمک آن می‌توانید هر وقت که خواستید حساب کاربری خودتان را حذف کنید. در این مطلب شما را برای حذف اکانت تلگرام راهنمایی خواهیم کرد. پس تا انتهای متن با ما همراه باشید.

حذف اکانت تلگرام چگونه انجام می‌شود؟

برخی از افراد تصور می‌کنند که حذف اکانت تلگرام از طریق تنظیمات داخلی این برنامه ممکن است که درست نیست. شما برای دیلیت اکانت تلگرام خود باید به سایت تلگرام مراجعه کنید و مراحل حذف اکانت تلگرام را از طریق سایت اختصاصی آن انجام دهید. اما جای نگرانی نیست؛ چراکه دسترسی به سایت تلگرام و عبور از مراحل دیلیت اکانت تلگرام کار بسیار راحتی است. شما می‌توانید با چند کلیک ساده و وارد کردن کد، حساب خود را برای همیشه در تلگرام حذف کنید.

حذف خودکار اکانت تلگرام چگونه است؟

تلگرام خود به صورت پیش‌فرض در قسمت تنظیمات، قابلیتی ایجاد کرده است که در آن اگر افراد برای مدت زمان طولانی از حساب تلگرامی خود استفاده نکنند، دیلیت اکانت تلگرام آن حساب به‌صورت خودکار انجام می‌شود. این تنظیمات به صورت پیش‌فرض روی شش ماه قرار داده شده است؛ یعنی اگر کاربری تا شش ماه فعال نباشد، تلگرام حسابش را حذف خواهد کرد.

می‌توانید با مراجعه به بخش تنظیمات تلگرام و رفتن به قسمت حریم خصوصی و امنیت (Privacy & Security) و سپس کلیک روی گزینه Advanced و انتخاب Delete my account if away for در بین گزینه‌های موجود به صورت اختیاری مدت زمان حذف خودکار اکانت تلگرام خود را در بین گزینه‌های «یک ماه، دو ماه، سه ماه، شش ماه و یک سال» انتخاب کنید.

در واقع شما این تنظیمات را روی هر مدت‌زمانی قرار دهید، اگر در آن بازه زمانی از حساب خود استفاده نکنید، دیلیت اکانت تلگرام به صورت خودکار برای شما انجام خواهد شد.

قبل از دیلیت اکانت تلگرام به این موارد مهم توجه کنید

اگر در حذف اکانت تلگرام خود دقت کافی به خرج ندهید، ممکن است بعداً از این کار پشیمان شوید. پس بهتر است قبل از دیلیت اکانت تلگرام حتماً موارد زیر را بررسی کنید:

  • با حذف اکانت تلگرام شما کلیه اطلاعات حسابتان اعم از چت‌های عمومی و خصوصی، کانال‌ها، گروه‌ها و موارد ذخیره شده روی حسابتان از بین خواهد رفت.
  • اگر بخاطر رهایی از ریپورت و محدودیت‌های تلگرام اقدام به دیلیت اکانت تلگرام خود کنید، باید توجه داشته باشید که با حذف حساب این مشکلات حل نمی‌شوند؛ چراکه ریپورت تلگرام بر روی شماره‌ها اعمال می‌شود نه حساب‌ها!
  • با نصب مجدد تلگرام و ایجاد حساب، هیچکدام از اطلاعات حساب قبلی شما قابل بازیابی نخواهند بود.

براساس این نکات، اگر برای دیلیت اکانت تلگرام خود مصمم هستید، بهتر است اطلاعات ارزشمند حسابتان را به یک حساب جدید منتقل کنید و سپس آن حساب را حذف کنید.

روند گام به گام دیلیت اکانت تلگرام

حالا که همه جوانب ممکن در نظر گرفته شده‌اند، می‌خواهیم بدانیم بالاخره برای دیلیت اکانت تلگرام باید چه‌کار کنیم؟ افراد برای حذف اکانت تلگرام خود باید 7 مراحل زیر را گام به گام طی کنند:

حذف اکانت تلگرام

  1. به لینک https://my.telegram.org/auth مراجعه کنید تا وارد صفحه مخصوص حذف اکانت تلگرام شوید.
  2. حالا روی کادر مربوطه باید شماره تلگرامی که می‌خواهید آن را حذف کنید را به همراه کد کشور وارد کنید.
  3. پس از طی کردن این مرحله، یک کد به حسابتان در تلگرام ارسال می‌شود. این کد همراه با متون طولانی ارسال می‌شود. بنابراین توجه داشته باشید که متن‌های اضافه را همراه کد کپی نکنید.
  4. پس از کپی کردن کد ارسال شده، به سایت تلگرام بازگردید و کد را در کادر مشخص شده پیست کنید. (در قسمت Confirmation Code)
  5. اگر کد را درست وارد کرده باشید، وارد صفحه دیگری می‌شوید که در آن گزینه‌هایی برای شما نمایش داده شده است. در بین گزینه‌های موجود، روی دومی یعنی «Delete account» کلیک کنید.
  6. حالا وارد صفحه دیگری می‌شوید که در آن از شما خواسته می‌شود تا دلیل حذف اکانت تلگرام خود را بنویسید. اما این گزینه اجباری نیست. بنابراین روی دکمه آخر صفحه «Done» کلیک کنید.
  7. حالا به آخرین مرحله دیلیت اکانت خود می‌رسید که در آن باید در بین دو دکمه سبز و قرمز، روی قرمز که روی آن نوشته شده است «Yes, delete my account» کلیک کنید. با کلیک روی گزینه اطمینان خود از حذف اکانت حساب تلگرام تان را اعلام می‌کنید و در نتیجه‌ی آن حسابتان برای همیشه با تمام اطلاعاتش حذف می‌شود.

جمع‌بندی: راهنمای کامل حذف اکانت تلگرام

حذف اکانت تلگرام یک ویژگی افزوده تلگرام است که در آن حساب‌های غیرفعال به صورت خودکار حذف می‌شوند و خود کاربران هم می‌توانند به هر دلیلی حساب خود را به صورت دستی دیلیت کنند. این در حالی است که این امکان در برخی دیگر از رسانه‌های اجتماعی وجود ندارد و حساب‌های غیرفعال همچنان در آن‌ها باقی می‌مانند.

برای حذف اکانت تلگرام مراحل مشخصی وجود دارد و شما به‌راحتی می‌توانید از طریق گام‌‌های حذف امانت تلگرام که عنوان کردیم، این مراحل را طی کنید. اما حتماً قبل از حذف کردن حساب خود به اطلاعات خود در این حساب دقت کنید؛ چراکه پس از طی کردن مراحل حذف، دیگر امکان بازیابی اطلاعات حساب شما اصلاً امکان‌پذیر نخواهد بود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.