خارج شدن از بلاک بدون حذف اکانت

رفع بلاک تلگرام چیست؛ خارج شدن از بلاک بدون حذف اکانت

یکی از امکانات و ویژگی‌های امنیتی که سازندگان تلگرام برای کاربران خود در نظر گرفته‌اند، امکان محدود کردن یا به اصطلاح «بلاک» کردن مخاطبین آن است. در این مطلب می‌خواهیم به چون و چراهای بلاک کردن، بلاک شدن و رفع بلاک تلگرام بپردازیم. با ما همراه باشید.

بلاک تلگرام چیست؟

هر برنامه اجتماعی قابلیت‌ها و ویژگی‌های خاصی را برای کاربران خود تعریف می‌کند تا امکان استفاده از آن راحت‌تر و کاربردی‌تر باشد. افراد در عصر حاضر برای استفاده از هرکدام از رسانه‌های اجتماعی باید اصطلاحات رایج در آن پلتفرم را بلد باشند تا بتوانند با سایر کاربران آن ارتباط درستی برقرار کنند. مثلاً افرادی که از اینستاگرام استفاده می‌کنند، باید با اصطلاحاتی نظیر «لایک، فالوئر، استوری، IGTV، پست و …» آشنایی داشته باشند. استفاده از تلگرام هم به ‌همین شیوه است. یعنی برای استفاده کاربردی‌تر از آن باید با اصطلاحات و ویژگی‌های خاص آن آشنایی داشته باشید. یکی از اصطلاحات تلگرامی که آشنایی با آن برای هر کاربر آن ضروری است، بحث بلاک کردن و بلاک شدن در تلگرام است. در واقع بلاک یا Block یکی از قابلیت‌های امنیتی تلگرام است که به وسیله آن به‌راحتی می‌توان از مزاحمت‌های تلگرامی جلوگیری کرد. اگرچه در تلگرام راه‌های ساده‌تری هم برای جلوگیری از مزاحمت مانند قطع کردن صدای اعلان یک مخاطب خاص وجود دارد، اما بلاک کردن، آخرین راه‌حل تلگرام برای ایجاد امنیت در برابر مزاحمت‌ها است و رفع بلاک تلگرام هم راه‌حل برطرف کردن آن است.

بیشتر بخوانید: رفع ریپورت تلگرام با ساده‌ترین روش و به صورت کامل

چرا باید برخی افراد را در تلگرام بلاک کنیم؟

همان‌طور که طلاق آخرین چاره موجود برای رفع اختلاف بین زوجین است، بلاک کردن هم آخرین راهکار موجود برای رهایی از مزاحمت‌های تلگرامی است. ممکن است فردی آشنا یا غیرآشنا پیام‌ها یا پُست‌هایی را در تلگرام برای شما ارسال کند که دیدن آن‌ها باعث اذیت شما شود. ممکن است آن شخص به صورت عمدی قصد اذیت کردن یا ایجاد مزاحمت برای شما را داشته باشد. این مشکل ممکن است بارها برای کاربران تلگرام ایجاد شود. گاهاً تنها با هشدار دادن یا محدود کردن حساب برای آن مخاطب (مثل پنهان کردن تصویر پروفایل، پنهان کردن آخرین زمان بازدید یا قطع کردن اعلان مخاطب) مشکل رفع شود و شخص مورد نظر از ایجاد مزاحمت دست بردارد. اما اگر مزاحمت‌ها همچنان ادامه داشته باشد، استفاده از گزینه بلاک تلگرام می‌تواند به صورت کلی آن شخص را از ارتباط با حساب کاربری شما در تلگرام منع کند و تا شما حسابش را رفع بلاک تلگرام نکنید، نمی‌تواند چیزی برایتان ارسال کند یا حتی اطلاعات حساب شما را مشاهده کند. برخی از کاربران هستند که حتی با دریافت کوچک‌ترین پیام‌های ناشناس یا غیرمرتبط اقدام به بلاک کردن مخاطبین یا کاربران تلگرام می‌کنند. اگرچه بلاک کردن یا نکردن به تصمیم شخصی هر کسی بستگی دارد، اما از نظر اخلاقی بهتر است ابتدا به کاربر یا مخاطبی که باعث ایجاد مزاحمت برای شما شده، هشدار بدهید. اگر هیچ هشداری برای آن مؤثر واقع نشد، این‌بار استفاده از گزینه بلاک تلگرام حتی از نظر اخلاقی هم کاملاً بلامانع خواهد بود.

چگونه افراد را در تلگرام بلاک کنیم؟

برای بلاک کردن افراد مزاحم در تلگرام دو راه وجود دارد که می‌توانید از هر دوی این راه‌ها برای محدود کردن 100 درصدی طرف مقابل استفاده کنید:

  1. وارد حساب (صفحه چت) طرف مقابل شوید. سپس از طریق گزینه سه نقطه سمت راست و بالای تصویر، روی عبارت «Block User» کلیک کنید. با انتخاب این گزینه عبارت «Unblock» به‌جای کادر تایپ حساب مقابل ظاهر می‌شود و شما می‌توانید از بلاک بودن طرف مقابل مطمئن شوید.
  2. در قسمت تنظیمات تلگرام به قسمت امنیت تلگرام وارد شوید (Privacy & Security) و سپس روی گزینه Blocked Users کلیک کنید. در این صفحه تمام کاربرانی که تا به آن روز بلاک کردید را خواهید دید. یک عبارت به‌اضافه (+) در قسمت سمت راست بالای این صفحه وجود دارد که با کلیک کردن روی آن می‌توانید افراد مزاحم دیگر را به لیست بلاک شده‌های خود اضافه کنید.

 

شما می‌توانید از هردوی این راه‌ها برای بلاک کردن یا محدود کردن مخاطبین خود استفاده کنید. البته معمولاً راه اول انتخاب همیشگی کاربران برای بلاک کردن است و از راه دوم بیشتر برای رفع بلاک تلگرام مخاطبین استفاده می‌‌شود. اگر به هر دلیلی از بلاک کردن فردی در تلگرام پشیمان شده باشید و بخواهید دوباره پیام‌های وی را دریافت کنید، با کلیک روی گزینه «Unblock» یا رفع بلاک تلگرام در هر دو گزینه معرفی شده، اقدام به رفع بلاک تلگرام طرف مقابل کنید.

چگونه بفهمیم در تلگرام بلاک شده‌ایم؟

برای اینکه بفهمیم کسی در تلگرام ما را بلاک کرده‌ است یا نه، کافیست به صفحه چت آن شخص مراجعه کنیم. آن‌گاه از طریق نشانه‌های زیر می‌توانیم پی به بلاک بودن خود ببریم:

تصویر پروفایل طرف مقابل برای ما قابل مشاهده نیست؛ طوری که انگار هیچ تصویر پروفایلی برای وی وجود ندارد.

اطلاعات و نوشته‌های بخش بایو یا بیوگرافی طرف مقابل نیز برای ما قابل مشاهده نمی‌باشد.

در قسمت آخرین زمان بازدید، به‌جای ساعت یا عبارت Last seen recently، عبارت «Last seen along time ago» یا «آخرین بازدید خیلی وقت پیش» دیده می‌شود.

وقتی پیامی را تایپ می‌کنیم، تصویر ساعت در کناره‌ی سمت چپ پایینی پیام دیده می‌شود و پیام برای شخص مقابل تیک نمی‌خورد.

زمانیکه با چنین نشانه‌هایی در یک حساب کاربری تلگرام روبه‌رو شدید، می‌توانید بفهمید که توسط آن حساب بلاک شده‌اید. البته گاهی تمام این نشانه‌ها را در یک صفحه چت می‌بینیم اما مشکل به بلاک بودن مربوط نمی‌شود. کابران تلگرام اگر به مدت شش ماه از حساب خود استفاده نکنند، تلگرام به صورت خودکار آن حساب را غیرفعال می‌کند؛‌ در صورت غیرفعال شدن، آن حساب به‌صورت بلاک شده برای مخاطبین نشان داده می‌شود.

راه‌های رفع بلاک تلگرام چیست؟

خوشبختانه یا متاسفانه راه‌های زیادی برای رفع بلاک تلگرام وجود ندارد. اگر کسی شما را در تلگرام بلاک کرده باشد، شما در صورتی می‌توانید دوباره برای وی پیام بفرستید یا اصطلاحاً رفع بلاک تلگرام کنید که حساب خود را حذف کرده و دوباره نصب کنید. البته در این صورت هم ممکن است طرف مقابل بلافاصله دوباره شما را بلاک کند. به همین خاطر در ساعت‌هایی دست به حذف اکانت بزنید که مطمئن باشید طرف مقابل در آن ساعات آنلاین نیست؛ آن‌گاه سریعاً پیام خود را برای طرف مقابل ارسال کنید. اگر دیر اقدام کردید و دوباره بلاک شدید، دیگر راهی برای ارتباط با طرف مقابل وجود ندارد. مگر اینکه شماره تلفن وی را داشته باشید و برایش پیامک بفرستید و خواهش کنید تا شما را از بلاک خارج کند یا با یک حساب دیگر برایش پیام بفرستید.

خارج شدن از بلاک تلگرام بدون حذف اکانت چگونه است؟

افراد زیادی هستند که ادعا می‌کنند می‌توانند اقدام امنیتی بلاکینگ تلگرام را دور بزنند و با وجود بلاک شدن، همچنان برای طرف مقابل پیام و پست ارسال کنند و رفع بلاک تلگرام کنند. اما با اطمینان می‌توانم به شما بگویم که تابحال هیچ راهی برای دور زدن بلاک تلگرام کشف نشده است. افرادی که چنین ادعایی دارند، به وجود یک حفره امنیتی (باگ) در آن پی برده‌اند و به کمک آن است که ادعا دارند می‌توانند بلاک را دور بزنند. در واقع اگر شما یکبار حساب تلگرام خود را حذف کرده باشید یا اصطلاحاً «دیلیت اکانت» کرده باشید، هرکسی شما را بلاک کند، شما باز هم می‌توانید برای وی پیام ارسال کنید. اما اگر حساب خود را هرگز حذف نکرده باشید، چنین قابلیتی برای شما وجود نخواهد داشت. همانطور که قبلاً هم اشاره کردیم، سازندگان تلگرام در دوره‌های زمانی چند ماهه تلگرام را به‌روزرسانی می‌کنند و هربار قابلیت‌های بیشتری به‌ آن اضافه کرده و برخی از مشکلات آن را رفع می‌کنند. بنابراین اینکه این باگ در نسخه آتی برنامه حل شود، اصلاً دور از انتظار نیست. پس بهتر است به‌جای دور زدن بلاک تلگرام، به فکر استفاده درست و محتاطانه از این برنامه باشید، چراکه حذف اکانت هم دردسرهای خود را دارد.

نتیجه‌گیری: رفع بلاک تلگرام

همانطور که می‌دانید، تلگرام یکی از محبوب‌ترین پیام‌رسان‌های داخل کشورمان است. این برنامه نه تنها وسیله‌ای برای ارسال اطلاعات، بلکه وسیله‌ای برای امرار معاش عده زیادی از مردم است. توسعه‌دهندگان تلگرام هربار امکان جدیدی به رسانه اجتماعی خود اضافه می‌کنند. امکان بلاک کردن افراد مزاحم هم یکی از ویژگی‌های امنیتی آن است. افراد زیادی به دنبال رفع بلاک تلگرام هستند اما به دلیل بالا بودن ضریب امنیت این برنامه، رفع بلاک تلگرام امکان پذیر نیست. توصیه ما به کاربران این رسانه آن است که به جای گشتن به دنبال روش‌های رفع بلاک تلگرام به صورت درست از آن استفاده کنند تا بتوانند از سایر امکانات برتر آن نهایت بهره را ببرند.

پیاده‌سازی کمپین تبلیغات در تلگرام از طریق پلتفرم جریان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.