نشانه‌های هک شدن تلگرام چیست؟ آموزش جلوگیری از هک تلگرام

نشانه‌های هک شدن تلگرام چیست؟ آموزش جلوگیری از هک تلگرام

با وارد شدن تلگرام به زندگی ایرانی‌ها، خیلی از مکالمه‌های کاری و غیرکاری به تلگرام منتقل شد. در حال حاضر خیلی از کسب و کارهای اینترنتی با تلگرام و اینستاگرام با مشتریان‌‌شان در ارتباط هستند. گروه‌های مختلف کاری و تحصیلی در تلگرام گروه و کانال دارند و جزوه‌ها و کتاب‌های‌‌شان را از طریق تلگرام رد و بدل می کنند. بنابراین شبکه اجتماعی تلگرام به بخش مهمی از زندگی ما ایرانی‌ها تبدیل شده است. اهمیت تلگرام و اطلاعات داخلش آن قدر زیاد است که ممکن است بعضی‌ها به دنبال هک‌کردن اکانت تلگرام شما باشند. برای اینکه نشانه‌های هک شدن تلگرام را متوجه بشوید و از هک تلگرام‌‌تان جلوگیری کنید، بقیه این مقاله را بخوانید.

بین شبکه‌های اجتماعی، تلگرام امنیت خیلی بالایی دارد. کاربران می‌توانند چت رمزی ایجاد کرده، تصاویر و ویدئوها را به صورت رمزنگاری شده ارسال کنند و اگر بخواهند پیام‌های‌‌شان را هم برای خودشان و هم برای طرف مقابل پاک کنند. به علاوه، فایل‌ها، تصاویر، ویدئوها و پیام‌ها در تلگرام ذخیره می‌شوند. بنابراین می‌توان گفت که هر کس اطلاعات مهم و ارزشمندی در تلگرامش دارد. حالا اگر تلگرام هک بشود چه اتفاقی می‌افتد؟ نشانه‌های مشخصی برای تلگرام هک شده وجود دارد، که در بخش بعد درباره این نشانه‌ها صحبت می‌کنیم.

چگونه بفهمیم در تلگرام هک شده‌ایم؟

یکی از روش‌های مرسوم برای اینکه بفهمید هک شده‌اید یا خیر، بررسی چت‌های‌‌تان است. اگر پیامی پیدا کردید که خودتان آن را ارسال نکردید، حتما تلگرام‌‌تان هک شده است. در چنین مواقعی هکر پیام‌های زیادی را به گروه‌ها و کانال‌های شما ارسال می‌کند، ممکن است درخواست پول کند، یا پیام‌های بی‌ربطی بفرستد. اگر با چنین چیزهایی مواجه شدید، صد درصد تلگرام‌‌تان هک شده است. گاهی اوقات پیام‌هایی به تلگرام یا خط ثابت ارسال ‌‌می‌شود و از شما می‌خواهد که کدی را در جواب ارسال کنید. در چنین مواقعی، نباید این کار را انجام دهید، چون هکر اطلاعات شما را پیدا کرده و ممکن است آنها را ذخیره کند. در چنین مواقعی مانند مراحل زیر پیش بروید و دستگاه‌های دیگری که به تلگرام‌‌تان متصل است را از بین ببرید.

چگونه از هک شدن تلگرام جلوگیری کنیم؟

برای اینکه از هک شدن تلگرام جلوگیری کنید، مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

  1. اول از همه وارد بخش تنظیمات تلگرام می‌شوید.
  2. گزینه Privacy and Security را انتخاب کنید.
  3. در این بخش، Active Sessions را پیدا کرده و وارد آن شوید.
  4. در این بخش تمام دستگاه‌هایی را که به اکانت شما متصل هستند را می‌بینید، هر کدام از دستگاه‌هایی که متعلق به شما نیست را Terminate کنید.

مثلا ممکن است با گوشی یا کامپیوتر شخصی خودتان به تلگرام متصل شوید، به جز این دو دستگاه اگر دستگاه دیگری مشاهده کردید، آن را Terminate کنید. با انتخاب Terminate All Other Sessions اتصال تمام دستگاه‌ها را به جز دستگاهی که در حال کار با آن هستید، قطع خواهید کرد.
اگر سیستم عامل گوشی‌‌تان iOS است. بعد از اینکه وارد بخش Setting شدید، قسمت Chat Setting را پیدا کرده و گزینه Terminate All Other Sessions را انتخاب کنید. برای اینکه کسی با دستگاه دیگری نتواند وارد اکانت تلگرام شما شود، هر گاه تلگرام‌‌تان را در سیستم دیگری باز کردید، حتما از آن خارج(Log out) شوید. بعضی‌ها در محل کار یا سیستم‌های کامپیوتری کافی‌نت‌ها تلگرام‌‌شان را باز می‌کنند و فراموش می‌کنند که از آن خارج شوند. این کار احتمال هک شدن حساب تلگرام را افزایش می‌دهد.

برای اینکه امنیت حساب تلگرام خود را افزایش دهید، می‌توانید رمز دو مرحله‌ای یا Two Step Verification برای تلگرام‌‌تان تنظیم کنید. برای این کار به قسمت Privacy and Security بروید و در قسمت Security روی گزینه Two-Step Verification کلیک کنید. بعد رمز دوم را وارد کنید. تلگرام برای تایید رمز از شما ایمیل می‌خواهد. بعد ایمیل تایید رمز ارسال ‌‌می‌شود. با کلیک روی لینک، رمز دوم فعال شده و از شر هکرها خلاص می‌شوید.

جمع‌بندی: نشانه‌های هک شدن تلگرام

در این مقاله نشانه‌های هک شدن تلگرام را یاد گرفتیم و متوجه شدیم که بازکردن اکانت تلگرام در دستگاه‌های مختلف ممکن است باعث هک‌شدن تلگرام شود. وقتی تلگرام را دستگاه‌های مختلف باز می‌کنید، ممکن است فراموش کنید که از آن خارج شوید. برای جلوگیری از هک شدن، به بخش تنظیمات می‌روید و آنجا گزینه Terminate All Other Sessions را انتخاب می‌کنید تا اتصال دستگاه‌های دیگری که به تلگرام شما دسترسی دارند را قطع کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.