کانال تلگرامی انتخابی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

کانال های تبلیغاتی پر بازده تلگرام ؛ لیست کامل

داشتن کانال تبلیغاتی پربازده تلگرام، یکی از منابع درآمد و یکی از بهترین بسترهای تبلیغات است. همین موضوع باعث شده که بسیاری از کسب‌وکارها برای داشتن کانال‌های تبلیغاتی پربازده تلگرام تلاش‌های خود را دو برابر کنند. چند سالی است تلگرام به عنوان شبکه اجتماعی پرطرفدار و کاربردی به میان ما آمده است. این شبکه اجتماعی هربار با به روزرسانی‌های جدید خود، جایگاهش را قوی‌تر از قبل می‌کند. نقطه قوت این شبکه اجتماعی پرجمعیت، کانال‌های پربازدید تلگرام است که با محتوای متفاوت و متنوع، هزاران کاربر را با خود همراه کرده‌اند. کانال‌های پربازده تلگرام، از آن جایی اهمیت بیشتری پیدا می‌کنند که به کانال‌های تبلیغاتی پربازده تلگرام تبدیل شوند. کانال‌هایی که به کمک کسب و کارها آمده و به پیشرفت آن‌ها کمک می‌کند. در این مقاله به دلیل تبلیغات در کانال‌های بزرگ تلگرام، ویژگی‌های آن و لیست بزرگ‌ترین و پربازدیدترین کانال‌های تلگرام می‌پردازیم.

چرا تبلیغات در کانال های بزرگ تلگرام؟

ذکر این نکته غیر قابل چشم پوشی است که برای رونق و پیشرفت هر کسب‌وکاری، تبلیغات هرچه گسترده‌تر انجام گیرد، بازدهی بیشتری در جذب مخاطب دارد. حال اگر همین تئوری را برای تبلیغات در فضاهای مجازی از جمله شبکه‌های اجتماعی در نظر بگیریم، متوجه می‌شویم که تبلیغات باید در پرطرفدارترین و پرکاربرترین پیام‌رسان همچون تلگرام صورت بگیرد. استفاده از کانال‌های تبلیغاتی پربازده برای تبلیغات، یکی از بهترین قابلیت‌های پیام‌رسان تلگرام است. شما در این کانال‌ها می‌توانید با به صرفه‌ترین هزینه‌ها، به صورت ساده اما قوی به تبلیغات گسترده در سطح شهر و کشور خود و حتی جهان بپردازید و محصول و کسب‌وکار خود را به همه معرفی کنید. اما برای داشتن تبلیغات هدفمند و سودمند برای کانال تلگرامیتان، لازم است قبل از انجام تبلیغات، اقداماتی انجام دهید. اجازه دهید تا با یک مثال شروع کنیم:

تصور کنید می‌خواهید برای اولین بار خودتان را به کسی معرفی کنید. برای این کار، لباس مناسب می‌پوشید، حرف‌هایتان را از قبل آماده می‌کنید و سعی می‌کنید ظاهری آراسته و مرتب و قابل قبول در برابر فرد داشته باشید. در مورد کانال تلگرامی هم همین موضوع صدق می‌کند.

می‌پرسید چگونه؟ الان برایتان توضیح می‌دهیم:

تبلیغات به معنای نشان داده شدن است؛ فرض کنید که می‌خواهید کانال تلگرامی و کسب‌وکارتان را به افراد زیادی نشان دهید. این موضوع هم دقیقاً مانند معرفی خودمان به دیگران است؛ همان قدر مهم و حساس. زیرا اگر در برخورد اول مخاطبین به کانال ما جذب نشوند، کار برایمان سخت‌تر خواهد شد.

حال که متوجه اهمیت بالای اقدامات لازم برای کانال تلگرام  قبل از انجام تبلیغات شدید، بیایید با یک‌دیگر این اقدامات را بررسی کنیم:

اقدامات لازم برای کانال تلگرام  قبل از انجام تبلیغات

داشتن عکس پروفایل مناسب:

عکس پروفایل کانال شما اولین چیزی هست که مخاطب را به سوی خودش جذب می‌کند. بنابراین لازم است که در انتخاب آن دقت زیادی داشته باشید.

توصیه می‌کنیم موارد زیر را در انتخاب عکس کانال تلگرامیتان رعایت کنید:

  •       از عکس باکیفیت و مرتبط با موضوع کانالتان استفاده کنید.
  •       عکس را از جایی کپی نکنید.
  •       اگر لوگو دارید، از آن استفاده کنید.
  •       از رنگ‌های جذاب در عکس پروفایل کانالتان استفاده کنید.
  •       از عکس شلوغ استفاده نکنید.

اسم انتخابی مناسب:

اسم کانال شما امضای کسب‌وکار شماست؛ پس باید اسمی خاص و منحصر به فرد برای کانالتان انتخاب کنید.

برای داشتن یک اسم مناسب، انجام موارد زیر ضروریست:

  •       اگر کسب‌وکار خاصی دارید، توصیه می‌شود نام همان را روی کانالتان بگذارید؛ مثلاً فرض کنید که شما یک پیج یا سایت خبری دارید. پس اسم همان پیج یا سایتتان را روی کانال بگذارید. با این کار مخاطبان شما را راحت‌تر پیدا می‌کنند.
  •       از اسمی استفاده کنید که موضوع کانال شما را تا حدی بازگو کند؛ مثلاً اگر کانالی در زمینه موضوعات آموزشی دارید، نباید اسم غذای محبوبتان را روی آن بگذارید!
  •       اسمی با معنی، ساده و ترغیب‌کننده برای کانالتان انتخاب کنید.

داشتن حداقل ۱۰۰ پست:

مهم‌ترین فاکتور در کانال شما، محتوای کانال است. برای تولید محتوا در کانال تلگرامی، باید وقت بگذارید. البته داشتن حداقل ۱۰۰ پست به این معنا نیست که کیفیت را فدای کمیت کنید. شاید در ابتدا مخاطب در کانال شما جوین شود، اما چیزی که او را نسبت به کانال شما وفادار می‌سازد، محتواست.

اما باید این موضوع  هم در نظر بگیریم که کمتر کسی داخل یک کانال تازه تاسیس و با محتوای کم جوین می‌شود. با داشتن حداقل ۱۰۰ پست، به مخاطب نشان می‌دهید که برای کانال خود وقت می‌گذارید.

اما نکاتی که لازم است برای تولید محتوای با کیفیت در تلگرام در نظر داشته باشید:

  •       محتوایی مرتبط با موضوع کانال تلگرامیتان تولید کنید. یکی از دلایل ریزش اعضای کانال تلگرام انتشار مطلب غیرمرتبط به موضوع کانال است.
  •       محتوایتان باید کاربردی باشد و دردی را از مخاطب دوا کند.
  •     از درست و صحیح بودن مطالبی که منتشر می‌کنید، اطمینان حاصل کنید.
  •       محتوایتان را در قالب‌های مختلفی منتشر کنید؛ مثلاً شاید یکی از مخاطبان شما با دیدن ویدیو راحت‌تر باشد و دیگری با عکس و اینفوگرافیک ارتباط بهتری برقرار کند.
  •       در تمامی پست‌هایتان اسم و آیدی کانال را بنویسید.
  •       محتوای طولانی در کانال قرار ندهید؛ ساده، مختصر، مفید و روان صحبت کنید.
  •       از انتشار محتوای تکراری و کپی شده خودداری کنید.
  •       محتوای به‌روز و اخبار مربوط به موضوع کانالتان را منتشر کنید؛ مثلاً اگر کانالی در زمینه ورزش دارید، سعی کنید که اخبار مربوط به ورزش را پوشش دهید.
  •       برای ترغیب مخاطب از داستان سرایی استفاده کنید؛ مثلاً اگر در کانالتان دستور پخت غذاهای مختلف را می‌گذارید، آن‌ها را با داستان و قصه روایت کنید.

داشتن حداقل ۵۰۰ دنبال کننده:

چه بخواهیم چه نخواهیم، افراد در کانال‌هایی که تعداد اعضای بیشتری دارند، راحتتر جوین می‌شوند. پس اگر تعداد قابل قبولی دنبال‌کننده نداشته باشید، شانس این که افراد به تبلیغ کانالتان اعتماد کنند کم خواهد بود. تجربه نشان داده که داشتن حداقل ۵۰۰ عضو برای شروع تبلیغات کانال مناسب است.

برای جذب دنبال‌کنندگان اولیه، می‌توانید دوستان و آشناهایتان را به کانال تلگرامیتان اضافه کنید. هم‌چنین می‌توانید از آن‌ها بخواهید که شما را حمایت کنند و کانالتان را به نزدیکانشان پیشنهاد دهند.

مخاطب هدفتان را مشخص کنید:

برای انجام تبلیغات هدفمند و موثر، لازم است که مخاطب هدف خودتان را بشناسید. این کار به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید برای موضوع کانال شما چه نوع تبلیغ تلگرامی مناسب‌تر است. برای مثال، فرض کنید شما یک کانال تلگرامی در زمینۀ آشپزی دارید. احتمالا پرسونای مخاطبان شما خانم‌های خانه‌دار بین ۲۵ تا ۳۵ سال هستند که به دنبال دستور پخت انواع غذاهای ایرانی می‌گردند. با بررسی اینکه خانم‌های خانه‌دار چه مواقعی به تلگرام سر می‌زنند؟ ویدیو بیشتر دوست دارند یا عکس؟ و … مشخص کنید که در چه زمانی و با چه محتوایی، تبلیغات انجام دهید.

روند کلی پست‌های کانال را مشخص کنید:

در هر کاری نظم حرف اول را می‌زند. اگر برای پست‌های کانالتان یک تقویم محتوایی درست کنید و طبق آن پیش بروید، مخاطبین روال کاری شما را به ذهن می‌سپارند؛ و این یعنی وفاداری به شما. هم‌چنین با این‌کار مخاطبان جدید نیز متوجه می‌شوند که وارد کانالی فعال شده‌اند و بیشتر از پیش با شما تعامل برقرار می‌کنند. برای مثال، می‌توانید یک روز هفته را به گذاشتن نظرسنجی مرتبط با موضوع کانالتان اختصاص دهید و مخاطبان را از آن باخبر کنید. حتی‌ می‌توانید با انجام نظرسنجی تلگرامی از کاربران بخواهید که خودشان روز و ساعت انتشار پست جدید را انتخاب کنند و رای بدهند.

یکی از ترفندهای دیگری که در ساختن ریتم کلی برای پست‌های کانال کمکتان می‌کند، تکنیک هشتگ گذاری است. این تکنیک را در قالب مثال برایتان توضیح می‌دهیم:

فرض کنید شما یک کانال تلگرامی با موضوع فیلم و سریال دارید. در ابتدا شما باید یک تقویم محتوایی برای خودتان درست کنید. یعنی با خودتان قرار بگذارید که مثلاً شنبه‌ها فیلم و سریال جدید معرفی کنید و یکشنبه‌ها دیالوگ سریال‌های قدیمی را پست کنید و… . حال با تکنیک هشتگ‌گذاری، مخاطبانتان را هم از ریتم کانال باخبر کنید. مثلاً زیر پست معرفی فیلم، هشتگ معرفی فیلم بزنید؛ و برای دیالوگ‌ها از هشتگ دیالوگ معروف استفاده کنید. با این کار تجربه کاربری خوبی برای دنبال کننده‌هایتان رقم می‌زنید. مخاطبین شما به هر هشتگی که علاقه داشته باشند روی آن کلیک می‌کنند و در کانال گم نمی‌شوند. هم‌چنین دنبال کنندگان متوجه می‌شوند که در کانال شما چه محتوایی وجود دارد. یادتان نرود که در یک پست جداگانه تمامی هشتگ‌های کانال را معرفی کنید و لینک آن پست را در بیوی پیجتان بگذارید.

حال پس از آن که مراحل بالا را انجام دادید، می‌توانید برای کانال تلگرامیتان اقدام به تبلیغات کنید. خبر خوب این است که شما‌ می‌توانید تبلیغات کانال خود را به پلتفرم جریان بسپارید و خروجی خوبی از آن بگیرید. اما بعد از اینکه کانال شما برای تبلیغات آماده شد، چه کانال‌هایی را باید برای تبلیغ انتخاب نمایید؟

کانال های تبلیغاتی پر بازده تلگرام

کانال تلگرامی انتخابی شما چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

در تلگرام انواع کانال‌ها و گروه‌ها، با موضوعات مختلف وجود دارند. اما انتخاب و داشتن بهترین کانال‌های پربازده تلگرام، از میان این فراوانی، نیازمند دانستن ویژگی‎هایی منحصر به فرد، مفید و موثر است. در ادامه به بیان برخی از این ویژگی‌ها می‌پردازیم:

  • در جذب مخاطب کیفیت مهم‌تر از کمیت است

    بهتر است هر هفته یک مخاطب پیگیر و ثابت به اعضای کانالی اضافه شود تا اینکه در روز صد نفر وارد کانال شده و یک هفته نشده کانال را ترک کنند یا اصلا مطالب را دنبال نکنند.

  • تولید محتوای جذاب و تازه در کنار تبلیغات

    قطعا شما هم از اینکه هرروز کسی فقط از محصول خود تعریف کند بدون اینکه مطلب یا اطلاعات مفیدی از موضوع کانال را در اختیارتان بگذارد، خسته می‌شوید. شما می‌توانید با تولید محتوای جذاب، هرروز به مخاطب خود هدیه‌‌ای داده و کاربر را برای دنبال کردن و چک کردن زود به زود کانالتان ترغیب کنید.

  • با متن‌های طولانی مخاطب را فراری ندهد

    با وجود فراوانی کانال‌های تلگرامی، کاربران کانال‌های پربازده تلگرام را کانال‌هایی می‌دانند که مطالبی کوتاه، کلیدی و جذاب را در اختیارشان بگذارد.

  • در آن به محتوای متنی اکتفا نشود و از عکس، فیلم و حتی ضبط فایل های صوتی و تولید پادکست نیز، استفاده شود

    توجه داشته باشید که استفاده از هریک از فرم‌های محتوایی در کانال های پربازدید تلگرام، وقتی مفید و موثر خواهد بود که از جذاب‌ترین و با کیفیت‌ترین آن‌ها استفاده شود.

  • بارگذاری فایل‌ها و متن‌ها با برنامه، منظم و مداوم باشد

    هریک از موارد ذکر شده باید رعایت شود تا مخاطب متوجه شود که این کانال یکی از کانال‌های پربازده تلگرام است. داشتن تقویم محتوایی یکی از این راهکارهاست.

چنانچه تمایل به شناخت روش‌های تبلیغات ارز دیجیتال در تلگرام دارید، مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

لیست کانال های تبلیغاتی بزرگ و پربازدید تلگرام

برخی از کانال‌های تلگرامی جزو کانال‌های پربازدید تلگرام هستند و استفاده از آن‌ها برای بسیاری از مشاغل و افراد با سلیقه‌ای مختلف توصیه می‌شود. در این قسمت به معرفی برخی از کانال‌های پربازده تلگرام می‌پردازیم:

  1. کانال رسمی هانیستا (hanista_channel@): هانیستا کانال توسعه‌دهنده موبوگرام و یکی از پرطرفدارترین نرم افزارهای پوششی تلگرام است. این کانال در رتبه‌بندی جهان، رتبه نخست را داراست و اخبار و به روزرسانی‌های مربوط به نرم افزار موبوگرام را منتشر می‌کند.
    تعداد اعضا: 330000
  2. کانال تبادل و تبلیغات رایگان (@tabadolraygane): این کانال به صورت رایگان محصولات و خدمات شما را به بقیه معرفی می‌کند.
  3. کانال خبر فوری (@akhbarefori): معروف ترین کانال برای باخبر شدن از اخبار جهان و ایران است.
    تعداد اعضا: 2068684
  4. کانال میدانستی ( midanesti@): کانال اطلاعات عمومی با محتوای منحصر به فرد و کاربردی است.
    تعداد اعضا: 1656442
  5. کانال NiazCom | ترفند (niazcom_ir@): معرفی ترفندهای ساده و متنوع برای زندگی کردن بهتر، استفاده از تهدیدها به عنوان فرصت‌ و داشتن پست‌های کاربردی است.
    تعداد اعضا: 1629296
  6. کانال تبلیغات ارزان و پربازده (@varzesh_yek_ads): یکی از کانال‌های پربازده تبلیغاتی تلگرام است.
  7. کانال دنیای ترانه (dtaraneh@): کانالی به عنوان کامل‌ترین آرشیو موسیقی که با داشتن رباتی به نام moozikestan_bot@ برای جستجوی موسیقی مورد علاقه‌تان است.
  8. کانال گیزمیز: یکی از کانال‌های پرمخاطب که مطالب متنوعی را منتشر می‌کند گیزمیز است که 1167887 عضو دارد.

برای دیدن کانال های تبلیغاتی بیشتر در پنل جریان ثبت‌نام کنید.

جمع‌بندی: کانال های پر بازده تلگرام

تلگرام با وجود شبکه‌های اجتماعی جدید مثل اینستاگرام، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و پرفدارترین شبکه‌های اجتماعی، هنوز در میان مردم از محبوبیت خاصی برخوردار است. کانال‌های پربازده تلگرام با محتواهایی جذاب، متنوع و ماندگار را می‌توان یکی از مهم ترین عوامل محبوبیت این شبکه اجتماعی دانست. استفاده از این کانال‌ها برای اطلاع از وقایع جهان و کشور، افزایش اطلاعات عمومی و تخصصی در رشته‌ها و موضوعات مختلف علمی و مهارتی وجود دارد. حال با وجود چنین پلتفرم نیرومندی با به روز رسانی‌های مستمرش، می‌توان گفت مشاغل و کسب و کارها نیز باید از کانال‌‌های پربازدید تلگرام برای معرفی و پیشرفت کسب‌وکار خود و فروش محصولاتشان، با توجه به نکات گفته‌شده استفاده کنند.

پیاده‌سازی کمپین تبلیغات در تلگرام از طریق پلتفرم جریان

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.