ساخت اکانت اینستاگرام با موبایل و کامپیوتر

ساخت اکانت اینستاگرام با موبایل و کامپیوتر + آموزش تصویری

اینستاگرام محبوب‌ترین شبکه اجتماعی در ایران است. تعداد هموطنانی که از این شبکه اجتماعی استفاده می‌کنند روز‌به‌روز بیشتر می‌شود. حتی بسیاری از کسب‌و‌کارهای بزرگ و کوچک هم برای فروش و حضور بیشتر در این پلتفرم تلاش می‌کنند. ما در این مقاله قصد داریم آموزش کامل ساخت اکانت اینستاگرام با موبایل و کامپیوتر را به شما آموزش دهیم. در این مقاله مواردی مانند ساخت اکانت دوم اینستاگرام، ساخت اکانت اینستاگرام بدون نیاز به شماره تلفن و ساخت اکانت اینستاگرام توسط موبایل یا کامپیوتر را بررسی می‌کنیم.

چگونه اکانت اینستاگرام بسازیم؟

لازمه حضور در هر شبکه اجتماعی، داشتن اکانتی در آن شبکه است. اکانت‌ها به‌نوعی هویت افراد در این شبکه‌ها محسوب می‌شوند و قاعدتاً شما نمی‌توانید بدون هویت در جامعه‌ای حضور داشته باشید. ساختن اکانت اینستاگرام کار ساده‌ای است، فقط کافی است مراحلی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم را به‌دقت اجرا کنید.

توجه داشته باشید که اگر یک‌بار اکانت ساخته باشید، امکان ساخت اکانت جدید همچنان برایتان فراهم است. مثلاً اگر قصد داشته باشید در کنار اکانت شخصی‌تان، اکانتی مختص به کسب‌و‌کارتان درست کنید، ازنظر اینستاگرام مانعی وجود ندارد. در واقع حتی می‌توانید بیشتر از یک اکانت داشته باشید و به‌طور جداگانه هرکدام را مدیریت کنید.

برای این کار کافی است به بخش تنظیمات اینستاگرامتان بروید و گزینه Add Account را لمس کنید.

چگونه اکانت اینستاگرام بسازیم

پس از لمس این گزینه، دو گزینه دیگر برایتان ظاهر می‌شوند که باید گزینه Create New Account را لمس کنید و اکانت دوم یا حتی سومتان را بسازید. (چگونگی ساخت اکانت هم توسط موبایل و هم توسط کامپیوتر در ادامه آورده شده است)

حداقل نیاز شما برای ساخت اکانت اینستاگرام، یک شماره تلفن یا آدرس ایمیل و یک پسورد است. مواردی مانند عکس پروفایل، متن بایو و اطلاعات تماس به‌‌هیچ‌عنوان ضروری نیستند. درواقع می‌توانید بعداً هم آن‌ها را اضافه کنید یا تغییرشان دهید.
برای ساخت این اکانت باید از طریق تلفن همراه یا از طریق کامپیوتر اقدام کنید. ما در این مقاله هردوی این روش‌ها را به شما آموزش می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: آموزش حذف اکانت اینستاگرام ؛ دی اکتیو کردن یا حذف دائمی اکانت

ساخت اکانت اینستاگرام از طریق موبایل

اینستاگرام در بدو راه‌اندازی شبکه‌ اجتماعی موبایل محوری بود؛ یعنی دیوایس اصلی‌ای که اینستاگرام باید روی آن اجرا میشد موبایل بود. چند سال پس از عرضه شدن، سایت اینستاگرام هم به‌نوعی برای کاربران قابل استفاده شد. تا قبل از آن امکانات اکانت اینستاگرام در سایت بسیار محدود بود. برای ساخت اکانت اینستاگرام از طریق موبایل، ابتدا باید اپلیکیشن این شبکه اجتماعی را روی موبایل خود نصب کنید. اگر سیستم عامل تلفن همراهتان اندروید است، می‌توانید از گوگل پلی، بازار و برنامه‌های مشابه دیگر برای دانلود اینستاگرام استفاده کنید.

اگر گوشی موبایلتان آیفون از برند اپل است، باید به اَپ‌استور بروید و پس از جست‌و‌جوی واژه Instagram برنامه را دانلود کنید. برای سیستم عامل IOS هم برنامه‌های مشابه ایرانی وجود دارند که می‌توانید این اپلیکیشن را از آن‌ها دانلود کنید.

دانلود اینستاگرام از اپ استور

پس از دانلود و نصب اینستاگرام، وارد این برنامه شوید. در اولین مرحله باید گزینه Sign up with Email or Phone number برای سیستم عامل اندروید و Create New Account برای IOS را لمس کنید.ساخت اکانت اینستاگرام از طریق موبایل

 

همان‌طور که گفتیم لازم نیست هم ایمیل و هم شماره موبایلتان را وارد کنید، استفاده از یکی از آن‌ها کافی است. فقط درنظر داشته باشید که ایمیل یا شماره‌ تلفن ثبت شده باید معتبر باشند؛ چراکه برای تائید هویت، کدی به آدرس ایمیل یا شماره تلفن فرستاده می‌شود که برای تکمیل فرایند ثبت‌نام به آن نیاز دارید.

تایید شماره موبایل در اینستاگرام

البته برای ساخت اکانت اینستاگرام گزینه دیگری هم وجود دارد که وارد شدن توسط اکانت فیسبوک است. فیسبوک کمپانی مالک اینستاگرام است و اگر در این شبکه اجتماعی اکانت داشته باشید، با استفاده از آن می‌توانید نسبت‌به ساخت اکانت در اینستاگرام هم اقدام کنید.
درصورتی که با شماره موبایل یا ایمیل ثبت‌نام کردید، باید یک نام کاربری یا Username و یک رمز عبور یا Password برای خود انتخاب کنید. به غیر از نام کاربری و رمز عبور، تکمیل سایر اطلاعات پروفایل اختیاری است. در مرحله آخر با لمس گزینه Next اکانت شما ساخته می‌شود. همچنین اگر توسط اکانت فیسبوکتان وارد اینستاگرام شوید، حتی به انتخاب نام کاربری و رمز عبور هم نیازی نخواهید داشت.
در ادامه درمورد چگونگی ساخت اکانت اینستاگرام با کامپیوتر صحبت خواهیم کرد.

ساخت اکانت اینستاگرام از طریق کامپیوتر

بالاتر اشاره کردیم که اینستاگرام در بدو راه‌اندازی و در سال‌های اولیه، کاملا بر نسخه موبایلی خود تمرکز داشت و امکاناتی که به کاربران کامپیوتری‌اش ارائه می‌کرد بسیار محدود بودند. اما حالا با گذشت تقریباً 10 سال از عرضه اینستاگرام، نسخه وب این شبکه اجتماعی هم به تکامل رسیده است و کاربران می‌توانند از تمام قابلیت‌های این اپلیکیشن در وب هم استفاده کنند. برای ساخت اکانت اینستاگرام از طریق کامپیوتر مطابق مراحل زیر عمل کنید:

وارد سایت Instagram.com شوید. پس از ورود به سایت روی گزینه Sign Up کلیک کنید و سپس برای خود نام کاربری یا همان Username و پس از آن رمز عبور یا Password انتخاب کنید. سپس باز هم روی گزینه Sign Up کلیک کنید و وارد اکانت تازه تاسیس خود شوید.

راه دیگری که برای ساخت اکانت اینستاگرام از طریق کامپیوتر وجود دارد، درست همانند نسخه اپلیکیشن موبایلی این شبکه اجتماعی است. وارد شدن با اکانت فیسبوک.

در نسخه وب هم می‌توانید به‌جای ثبت‌ نام از طریق اکانت فیسبوکتان وارد شوید. به‌شرطی که از قبل اکانت فیسبوک داشته باشید.

جمع‌بندی: ساخت اکانت اینستاگرام با موبایل و کامپیوتر

ساخت اکانت اینستاگرام، اصلاً و ابداً کار سخت و پیچیده‌ای نیست. هم می‌توانید از طریق موبایل و هم از طریق کامپیوتر برای ساخت اکانت اقدام کنید. برای انجام این کار در نسخه موبایل، باید بعد از نصب اپلیکیشن بسته به نوع سیستم عامل گزینه Sign Up With Email Or Phone Number (برای اندروید) یا Create New Account (برای IOS) را لمس کنید و پس از آن برای خودتان نام کاربری و رمز عبور انتخاب کنید. (وارد کردن یکی از دو مورد آدرس ایمیل یا شماره تلفن کافی است)

ساخت اکانت اینستاگرام از طریق کامپیوتر حتی راحت‌تر از نسخه موبایل است. کافی است به سایت Instagram.com بروید و روی گزینه Sign Up کلیک کنید. سپس مطابق روش ساخت در موبایل، باید برای خود یوزرنیم و پسورد انتخاب کنید و به‌همین راحتی اکانتتان ساخته می‌شود.
درضمن در هر دو روش امکان استفاده از اکانت فیسبوک برای وارد شدن به اینستاگرام وجود دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.