بیوی اینستاگرام

تعداد افرادی که از شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام استفاده می‌کنند بسیار زیاد است؛ اما آن‌هایی که از این فضا به‌درستی استفاده می‌کنند، درصد خیلی کم‌تری از کل جمعیت را تشکیل می‌دهند. یکی از قسمت‌های مهمی که باید به آن توجه ویژه داشت، بیو اینستاگرام است. اگر تمایل دارید یک اکانت حرفه‌ای با بیویی جذاب داشته باشید، این مقاله را از دست ندهید. می‌خواهیم در مورد چگونگی نوشتن یک بیو اینستاگرام جذاب و تاثیرگذار صحبت کنیم.

بیو اینستاگرام چیست؟

در اکانت اینستاگرام، درست زیر عکس، یوزرنیم نما یش داده می‌شود و به فضای زیر آن بیو گفته می‌شود. نوشتن بیو اجباری نیست و همان‌طور که احتمالاً قبلاً مشاهده کرده‌اید در بسیاری از اکانت‌ها زیر نام کاربری هیچ نوشته‌ای وجود ندارد.

بیو قسمتی از اکانت است که در آن باید اطلاعاتی در مورد خودتان یا کاری که انجام می‌دهید را بنویسید. در این قسمت می‌توانید یک توضیح کوتاه را در کنار هشتگ‌ها، ایموجی‌ها و حتی لینک وب‌سایت قرار دهید. مهم‌ترین نکته‌ای که باید به‌ آن توجه کنید، محدودیت 150 کاراکتری این قسمت است. سعی کنید عباراتتان را سنجیده انتخاب کنید. در ادامه توضیح می‌دهیم که چگونه می‌توانید از همین تعداد کاراکتر محدود، بیشترین استفاده ممکن را ببرید.

بیو قسمتی از اکانت است که در آن باید اطلاعاتی در مورد خودتان یا کاری که انجام می‌دهید را بنویسید. در این قسمت می‌توانید یک توضیح کوتاه را در کنار هشتگ‌ها، ایموجی‌ها و حتی لینک وب‌سایت قرار دهید. مهم‌ترین نکته‌ای که باید به‌ آن توجه کنید، محدودیت 150 کاراکتری این قسمت است. سعی کنید عباراتتان را سنجیده انتخاب کنید. در ادامه توضیح می‌دهیم که چگونه می‌توانید از همین تعداد کاراکتر محدود، بیشترین استفاده ممکن را ببرید.

چگونه یک بیو حرفه‌ای و جذاب برای اینستاگرام بنویسیم؟

بیو اینستاگرام اولین نقطه تماس افراد با یک اکانت است؛ یعنی اگر به‌خوبی نوشته شود، در همان برخورد اول بهترین تاثیر را می‌گذارد و مخاطب را به گشت‌و‌گذار بیشتر ترغیب می‌کند. در نقطه مقابل، جذاب نبودن بیو می‌تواند به‌شدت بر نرخ تبدیل تاثیر منفی بگذارد. درواقع بیو اینستاگرام باید به‌حدی جذاب باشد که در همان چند ثانیه ابتدایی کارش را انجام دهد، وگرنه فرد تازه وارد از پیج بیرون می‌رود. اولین سوالی که باید از خودتان بپرسید این است که چگونه می‌توانید مشتری بالقوه‌تان را به فالو کردن ترغیب کنید؟ درهرصورت شما بیشترین شناخت را از مخاطبان خود دارید و بهتر از هرکسی می‌توانید به این سوال پاسخ دهید.

از آن‌جا که نام شما هم در محدوده بیو، یعنی زیر عکس پروفایل نوشته می‌شود، دقت در انتخاب نام درست از اهمیت بالایی برخوردار است. نام شما باید نام شما باشد! نه یوزرنیمی که برای اکانت اینستاگرامتان انتخاب کرده‌اید. به‌همین سادگی. اگر اکانتتان مربوط به کسب‌و‌کارتان است، نام برندتان را در این قسمت بنویسید. اگر مخاطب نام شما یا برندتان را در قسمت جست‌و‌جو وارد کند، نوشتن درست این قسمت باعث می‌شود به اکانت شما وارد شود. درواقع نام و نام کاربری‌تان، تنها بخش‌هایی هستند که در نتایج جست‌و‌جو پدیدار می‌شوند. البته ترکیب نام و مقدار مناسبی از شوخ‌طبعی و خلاقیت، نتایج خیلی بهتری را هم به‌همراه دارد، مثلاً اگر نام برندتان را با بازاری که روی آن نیچ‌کرده‌اید ترکیب کنید و عبارت به‌دست آمده مطلوب باشد، استفاده از آن هیچ ایرادی ندارد.

بیو اینستاگرام را باید به‌گونه‌ای بنویسید که در همان برخورد اول، مخاطب را از کلیت محتوای شما آگاه کند. بیو باید طوری نوشته شود که مخاطب متوجه شود باید انتظار چه چیزی را از صفحه شما داشته باشد. اشاره به‌ مهارت‌هایی که دارید می‌تواند انتخاب خوبی باشد. کسب‌و‌کارها هم می‌توانند به مزیت رقابتی‌شان اشاره کنند. با نشان دادن توانایی‌ها و مزایای رقابتی، مخاطب تاحد بسیار زیادی می‌داند قرار است با چه چیزی رو‌به‌رو شود. در این‌صورت بهتر می‌تواند تصمیم بگیرد که محتوای تولیدی شما مناسب او است یا خیر.

بیو اینستاگرام چیست

استفاده از هشتگ‌ها در بیو تاثیری در نتایج جست‌وجو ندارد. اما به‌شدت توصیه می‌شود که از هشتگ‌ها و عبارات توضیحی مشخص در بیو استفاده کنید. هشتگ‌ها بیان‌گر حوزه تخصصی شما هستند و کمکتان می‌کنند فالوئرهای مرتبط‌تری به‌دست آورید که با محتوای شما تعامل دارند. برای انتخاب هشتگ مناسب، هم ارزش‌های خود را در نظر بگیرید و هم ارزش‌های مخاطبانتان را. به‌هیچ‌عنوان یکی را فدای دیگری نکنید. برای داشتن دید بهتری نسبت به این موضوع باید مخاطبتان را کاملاً بشناسید و از مشکلاتش آگاه باشید. انتخاب هشتگ مناسب باعث می‌شود مخاطبان بالقوه، شما را بهتر بشناسند و بدانند چه چیزی برای عرضه دارید.

بیو تنها قسمتی از اینستاگرام است که می‌توانید در آن از لینک استفاده کنید. البته حالت دیگری از قرار دادن لینک هم در استوری وجود دارد؛ اما اضافه کردن لینک در پست‌ها ممکن نیست. به‌همین دلیل استفاده مناسب از این ویژگی بیو اهمیت بالایی دارد. از آن‌جا که تنها امکان قرار دادن یک لینک در بیو وجود دارد، اگر کارتان فروش محصولات مشخصی است، به مشکل برمی‌خورید؛ چون مجبور هستید دائماً لینک بیو را به صفحه محصول آخرین پست تغییر دهید. مگر اینکه از ابزارهای مخصوص که استفاده از چند لینک را ممکن می‌کنند استفاده کنید. درنظر داشته باشید که اینستاگرام می‌تواند ورودی بسیار خوبی برایتان به ارمغان آورد، حتماً آن‌ها را به صفحات درست و هدفمند هدایت کنید.

تا جایی که ممکن است خواندن اطلاعات را برای مخاطب آسان کنید. استفاده از جداکننده‌های مختلف و زدن اینتر می‌تواند راه‌حل بسیار خوبی برای استفاده بهینه از فضا باشد. استفاده از ایموجی‌ها همیشه به‌عنوان راهکاری موثر معرفی می‌شود. هشتگ اختصاصی برند، کال تو اکشن مناسب و صدالبته اعمال خلاقیت در بیو اینستاگرام، به‌هرچه بیشتر جذاب شدن آن کمک می‌کند. نکته‌ای که به‌هیچ‌عنوان نباید فراموش کنید، این است که اینستاگرام محیطی جدی نیست. سعی نکنید بیویتان خیلی رسمی و خشک باشد، کمی شوخ‌طبعی و حس صمیمیت در فضای اینستاگرام ضروری است.

بیشتر بخوانید: پست لینک چیست؟

در بخش توضیحات بیو اینستاگرام چه چیزهایی باید بنویسیم؟

در قسمت قبلی توضیح دادیم که یک بیوی خوب، در کوتاه‌ترین زمان ممکن، اطلاعات موردنیاز مخاطب را به‌ مناسب‌ترین شکل تحویل او می‌دهد. توضیحات بیو اینستاگرام قسمتی از بیو است که باید خیلی کوتاه، واضح و جذاب از خودتان بگویید. از خودتان یا کسب‌و‌کارتان. بخش توضیحات همان قسمتی است که در آن باید خود را به مخاطبان بالقوه‌تان نشان دهید. با استفاده از این بخش باید به آن‌ها بگویید مشکلشان را می‌دانید و با بهترین راه‌حل به کمکشان آمده‌اید. درواقع با تعداد کاراکترهای محدود باید مشتری را نسبت‌به‌ شناختی که از مشکلش دارید، آگاه کنید. خودتان را معرفی کنید و مخاطب را قانع کنید که راه‌حل مشکل در دستان شماست. البته دستتان در اعمال خلاقیت باز است. می‌توانید از ایموجی‌ها و هشتگ‌ها برای انجام این کار کمک بگیرید. با استفاده از استعاره‌ها، تشبیهات، شوخ‌طبعی و … سعی در نوشتن بیویی جذاب و دلربا داشته باشید.

پیاده‌سازی کمپین تبلیغات در اینستاگرام از طریق جریان

بیو اینستاگرام مختص کسب و کارها باید چه اهدافی را دنبال کنند؟

هر کسب‌و‌کاری هدف منحصر‌به‌فرد خودش را از حضور در فضای دیجیتال دارد. شاید بتوان گفت بیشتر آن‌ها به قصد فروش بیشتر وارد جهان اینترنت می‌شوند. اما تعداد زیادی هم وجود دارند که اهدافی مانند افزایش آگاهی از برند، دسترسی به بازارهای جهانی و … را دنبال می‌کنند. همان‌طور که هدف هر بیزنس با دیگری متفاوت است، اهدافی که هر بیو دنبال می‌کند هم با هدف بیو دیگری متفاوت است. همان‌طور که گفتیم شبکه‌های اجتماعی برای ارتباط بیشتر برندها و مخاطبان طراحی شده‌اند. این ارتباط در اینستاگرام شکل صمیمی‌تری دارد. کسب‌و‌کارها باید در بیو اینستاگرامشان حوزه تخصصی خود را بیان کنند و بگویند راه‌حل را در آستین دارند. بسته به ماهیت فعالیت و تا جایی که تصویر برندشان اجازه می‌دهد، باید این اطلاعات با نهایت خلاقیت و جذابیت نوشته شود تا بیشترین تاثیر را در مخاطب بگذارد.

بیو اینستاگرام کسب‌و‌کارها باید به‌دنبال جلب توجه و البته اعتماد مخاطبان باشد. باید آن‌ها را در کسری از ثانیه قانع کند که صفحه مورد بحث را فالو کنند یا به‌هر طریق دیگری کال تو اکشنی که از آن‌ها خواسته شده را انجام دهند.

جمع‌بندی

بیو اینستاگرام اولین برخورد مخاطب با یک پیج است. به‌همین خاطر استفاده درست از این بخش می‌تواند تاثیر به‌سزایی بر نرخ تبدیل یک پیج داشته باشد. بیو باید با کوتاه‌ترین، صریح‌ترین و ساده‌ترین عبارات ماهیت کار، حیطه‌ تخصصی، مزیت رقابتی و مهارت‌ها را نشان دهد و البته مخاطب را متقاعد کند که محتوای باارزشی در این پیج متناسب با نیازهای او تولید می‌شود. مخاطب باید خیالش راحت باشد که این کسب‌و‌کار مشکلش را برطرف می‌کند. این اعتمادسازی از وظایف بیو است. انتخاب نام درست، استفاده از هشتگ حیطه تخصصی، استفاده از اینتر در بخش توضیحات (بخشی که در آن باید آن جملات کوتاه و تاثیرگذار نوشته شوند)، گذاشتن لینک یک صفحه فرود مناسب و البته استفاده از خلاقیت، از تکنیک‌های نوشتن یک بیو اینستاگرام خوب و کامل است. اهدافی که بیو اینستاگرام یک کسب‌و‌کار می‌تواند داشته باشد، متناسب با اهداف حضور آن‌ها در اینترنت و اینستاگرام است؛ اما در هر صورت بیو یک کسب‌و‌کار باید طوری نوشته شود که اعتماد مخاطب را جلب کند و او را نسبت به فالو کردن پیج آن کسب‌و‌کار ترغیب کند.