چگونه هایلایت استوری اینستاگرام را فعال کنیم؟

چگونه هایلایت استوری اینستاگرام را فعال کنیم؟

چون استوری محدودیت زمانی دارد، دلیل نمی‌شود که نتواند حاوی محتوای همیشه سبز باشد. حیف است که محتواهای ارزش‌مند استوری پس از 24 ساعت به‌طور کل محو شود. به‌همین خاطر اینستاگرام قابلیتی برای ذخیره‌سازی استوری‌ها در اختیار کاربران قرار داد تا با استفاده از این قابلیت، محتواهای ارزشمند استوری خود را به‌شکل دائم روی صفحه اینستاگرام‌شان حفظ کنند. این قابلیت هایلایت نام دارد و در این مقاله به‌طور مفصل در رابطه با آن صحبت خواهیم کرد. اما قبل از هرچیز باید تعریف هایلایت اینستاگرام را بدانیم.

هایلایت استوری اینستاگرام چیست؟

همان‌طور که می‌دانید هر استوری نهایتاً ۲۴ ساعت در اکانت باقی می‌ماند. درواقع می‌توان گفت مهم‌ترین ویژگی استوری این است که پس از یک روز پاک می‌شود. حالا اگر دوست نداشته باشید استوری‌تان پاک شود، چه کار باید بکنید؟ شاید شرایطی پیش بیاید که استوری‌تان نهایت کیفیت و زیبایی را داشته باشد یا به هر دلیل دیگری قصد داشته باشید دائماً آن را در پیجتان داشته باشید. قبلاً راه‌حل پست کردن عکس یا ویدیو موجود در استوری بود؛ اما اینستاگرام با شناخت درست نیاز مخاطبان، قابلیت هایلایت را معرفی کرد.

هایلایت اینستاگرام، امکان دائمی کردن استوری مدنظرتان را دارد؛ یعنی اگر به هر دلیلی می‌خواهید هرکدام از استوری‌هایتان پس از گذشت 24 ساعت پاک نشوند، بااستفاده از قابلیت هایلایت کردن می‌توانید آن‌ها را دائمی کنید.

هایلایت استوری اینستاگرام چیست

محل‌ قرارگیری استوری‌های هایلایت شده در صفحه اصلی، زیر بیو و بالای فید است؛ یعنی دقیقاً در مرکز توجه. به‌همین خاطر استفاده درست از هایلایت اینستاگرام برای کسب‌و‌کارها بسیار مهم است. هایلایت‌ها در مکانی قرار گرفته‌اند که اول از همه به چشم مخاطب می‌آیند. می‌توانید محتواهایی که دوست دارید اول از همه دیده شوند را در هایلایت قرار دهید.

تنظیمات هایلایت استوری اینستاگرام

این قسمت هم مانند تمام بخش‌های دیگر اینستاگرام تنظیمات مربوط به خود را دارد. گرچه تفاوت خیلی زیادی در کلیات وجود ندارد، اما در برخی از جزئیات اندکی متفاوت هستند. البته هایلایت اینستاگرام بخشی جدا در قسمت Setting نیست. به‌همین خاطر، تنظیمات گوناگون در بخش‌های مختلف تقسیم شده‌اند. از طرفی می‌توان هایلایت به‌وجود آمده را ادیت کرد و از بین برد و از طرف دیگر می‌توان قبل از درست شدن هایلایت جدید، تنظیماتی را بر آن اعمال کرد. در قسمتی که هایلایت‌ها قرار دارند، چه از قبل هایلایت داشته باشید و چه نداشته باشید، دایره‌ای با یک علامت به‌اضافه در وسطش وجود دارد.

بخشی از تنظیمات در این قسمت است. اگر قبلاً استوری‌ای را هایلایت کرده باشید، با ورود به آن هایلایت و زدن سه‌نقطه در قسمت پایین سمت راست صفحه بخشی دیگر از تنظیمات را مشاهده می‌کنید. همچنین اگر قصد داشته باشید استوری جدیدی را هایلایت کنید، باید تنظیماتی را مشخص کنید که مربوط به هایلایت است. در ادامه راجع ‌به انواع این تنظیمات بیشتر صحبت خواهیم کرد.

چگونه هایلایت اینستاگرام را فعال کنیم؟

در این بخش فرض می‌کنیم تا‌به‌حال هیچ هایلایتی درون پیجتان نداشته‌اید. فعال کردن این ویژگی کار پیچیده‌ای نیست. درواقع با درست کردن اولین هایلایت، این قابلیت فعال می‌شود. تنها کاری که باید انجام بدهید این است که در قسمت هایلایت‌ها، یعنی زیر بیو و بالای فید، دایره‌ای که حاوی یک علامت به‌اضافه است را لمس کنید. با انجام این کار وارد آرشیو استوری‌ها می‌شوید.

چگونه هایلایت اینستاگرام را فعال کنیم

البته رسیدن به این قسمت یک پیش‌نیاز دارد. باید آپشن ذخیره‌سازی در آرشیو را فعال کرده باشید. برای این‌ کار کافی وارد قسمت تنظیمات استوری شوید. توضیحات کامل‌تر در مقاله آموزش استوری اینستاگرام وجود دارد.

پس از وارد شدن به قسمت آرشیو‌ها، در پایین صفحه بخشی با نام Suggested Highlights وجود دارد. هر هایلایت می‌تواند از یک یا چندین استوری تشکیل شود. هایلایت‌های پیشنهادی هم بر اساس روز انتشار استوری‌ها نمایش داده می‌شوند.

برای فعال‌سازی هایلایت اینستاگرام می‌توانید از گزینه‌های معرفی شده توسط خود اینستاگرام استفاده کنید. همچنین می‌توانید از آرشیو استوری‌هایتان یک یا چند استوری را انتخاب کرده و برای هایلایت جدید نام انتخاب کنید. سپس استوری شما با کاوری که برای آن انتخاب کرده‌اید، به قسمت هایلایت‌ها افزوده می‌شود. بدین‌ترتیب می‌توان گفت هایلایت اینستاگرام فعال شده است.

چگونه استوری‌های فعال خود را به هایلایت اضافه کنیم؟

فرض کنید اکانت یک بلاگر گردشگری، از سفرهای مختلفش هایلایت درست می‌کند. یکی از هایلایت‌های او مربوط به اصفهان است. تمام عکس‌ها و ویدیوهای این هایلایت مربوط به سفری است که او در سال گذشته به اصفهان داشته است. حالا بعد از گذشت یک‌سال، بلاگر مذکور بازهم قصد سفر به اصفهان را دارد، اما این بار فقط برای یک روز. احتمالاً این بلاگر قصد ندارد هایلایت جدیدی را برای این مسافرت کوتاه ایجاد کند. به‌همین‌جهت تصمیم می‌گیرد در ادامه هایلایت قدیمی سفر به اصفهان استوری‌های امروزش را اضافه کند. برای این کار کافی است استوری گذاشته شده را باز کنیم و گزینه Highlights را لمس کنیم.

چگونه استوری‌های فعال خود را به هایلایت اضافه کنیم

سپس با صفحه‌ای کوچک در پایین صفحه مواجه می‌شویم که بالای آن نوشته شده : Add To Highlights. زیر این عبارت هایلایت‌های گذشته قرار دارند که لمس هرکدام موجب می‌شود آن هایلایت میزبان استوری جدید باشد. حتی اگر تصمیم بلاگر عوض شود و بخواهد هایلایت جدیدی درست کند، گزینه آخر همان دایره با علامت به‌اضافه است که زیر آن عبارت New نوشته شده است.

چگونگی ادیت هایلایت استوری اینستاگرام

برای ادیت هایلایت در اینستاگرام، باید وارد هایلایت مذکور شویم. سپس در قسمت پایین سمت راست، سه‌نقطه را لمس می‌کنیم. اولین گزینه جایی است که باید وارد آن بشویم، Edit Highlight.

چگونگی ادیت هایلایت استوری اینستاگرام
پس از ورود به این قسمت، اول از همه امکان تغییر کاور هایلایت به چشم می‌آید. می‌توانید برای هر هایلایت کاوری با طرح مناسب انتخاب کنید. اگر هم کاوری انتخاب نکنید، هایلایت اینستاگرام به‌صورت پیش‌فرض تصویری از اولین استوری را به‌عنوان کاور انتخاب می‌کند.

ادیت کاور هایلایت استوری اینستاگرام

پس از کاور، بخش نام هایلایت را مشاهده می‌کنید. در این قسمت می‌توانید نامی که قبلاً انتخاب کرده‌اید را عوض کنید. در قسمت زیرین استوری‌های موجود در هایلایت را زیرعنوان Selected مشاهده می‌کنید. تیک هر محتوایی را که خاموش کنید، از هایلایت حذف می‌شود. درکنار Selected که استوری‌های موجود را نشان می‌دهد، بخش دیگری با نام Add وجود دارد که مستقیماً وارد آرشیو استوری‌ها می‌شود. در این قسمت می‌توانید استوری مدنظرتان را به هایلایت مقصد اضافه کنید.

مراحل افزودن هایلایت جدید به اینستاگرام

برای افزودن استوری به هایلایت اینستاگرام، می‌توانیم از استوری‌های فعال استفاده کنیم؛ یعنی استوری‌هایی که هنوز 24 ساعت آن‌ها پایان نیافته است. بالاتر چگونگی انجام این کار را توضیح دادیم. همچنین در قسمت ادیت هایلایت هم بخشی وجود داشت که با ورود به آرشیو می‌توانستیم در میان استوری‌های قدیمی آن چیزی که می‌خواهیم را پیدا کرده و در هایلایت قرار دهیم.

راه دیگر افزودن استوری به هایلایت ورود مستقیم به آرشیو است. پس از آن که وارد آرشیو شدیم، هر استوری‌ای که مدنظرمان بود را باز می‌کنیم و سپس درست مانند افزودن استوری فعال به هایلایت، گزینه Highlights را لمس می‌کنیم و با انتخاب یا درست کردن هایلایت مربوطه کار را به اتمام می‌رسانیم. اگر قصد داشته باشیم هایلایت جدیدی به اینستاگراممان اضافه کنیم کافی است روی دایره‌ای که علامت به‌اضافه را درونش دارد ضربه بزنیم.

مراحل حذف هایلایت در اینستاگرام

اگر قصد حذف یک استوری از هایلایت را داشته باشید، کافی است پس از باز کردن استوری و لمس سه‌نقطه، از گزینه دو استفاده کنید: Remove From Highlight

اگر هم می‌خواهید به‌طور کلی یک هایلایت را پاک کنید، کافی است انگشتتان را روی هایلایت موردبحث نگه دارید و سپس گزینه Delete Highlight را لمس کنید.

جمع‌بندی: هایلایت اینستاگرام

هایلایت قابلیتی است که باعث می‌شود استوری به‌جای ۲۴ ساعت، به‌شکل دائمی در پیجتان وجود داشته باشد. از آن‌جا که هایلایت اولین برخورد مخاطب با محتواست، استفاده درست از این ویژگی از باید‌های هر صفحه اینستاگرامی است. صفحاتی که فعالیت تجاری دارند. هایلایت‌ها می‌توانند شامل یک یا چندین استوری باشند و می‌توانید برای آن‌ها کاور و اسم انتخاب کنید. همچنین امکان افزودن استوری جدید به هایلایت قدیمی فراهم است و لزومی به ساخت هایلایت تازه برای هر رشته ‌استوری وجود ندارد. درضمن همیشه پاک کردن استوری از هایلایت یا حذف کلی یک هایلایت ممکن است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.