روش های بازیابی رمز اینستاگرام

روش های بازیابی رمز اینستاگرام + آموزش تصویری

فراموش کردن رمز اینستاگرام اصلاً مسئله عجیب و غریبی نیست! همه ما این روزها آنقدر مشغله ذهنی داریم که رمز اینستاگرام در میان تمام دغدغه‌های دیگر گم می‌شود؛ اما خوشبختانه راه‌حل‌هایی برای بازیابی رمز اینستاگرام وجود دارد که این مقاله هم در این باره است. در ادامه چگونگی ورود به اکانتتان پس از فراموش کردن پسورد را همراه با تصاویر مرتبط برای فهم بهتر به شما آموزش خواهیم داد.

روش‌های بازیابی رمز اینستاگرام

هر اکانتی در دنیای اینترنت متشکل از یک نام کاربری یا یوزرنیم و یک پسورد یا کلمه عبور (همان رمز) است. اکانت اینستاگرام هم از این قاعده پیروی می‌کند. هر پلتفرمی برای زمانی که کاربر به هر دلیلی کلمه عبورش را فراموش کند، راه‌کارهایی دارد. در اینستاگرام هم می‌توانید از طریق ایمیل، پیامک یا sms و فیسبوک رمز جدیدی برای اکانت خود تعیین کنید. بازیابی رمز اینستاگرام با ایمیل یا فیسبوک یا پیامک هم از طریق اپلیکیشن و هم از طریق نسخه سایت این شبکه اجتماعی ممکن است.

بیشتر بخوانید: راهنمای کامل رفع بلاک اینستاگرام 

بازیابی رمز از طریق اپلیکیشن اینستاگرام

برای اینکه بتوانید رمز فراموش‌شده‌تان را عوض کنید، ابتدا باید اپلیکیشن این شبکه اجتماعی را باز کنید. سپس با صفحه‌ای مانند تصویر زیر مواجه خواهید شد.

بازیابی رمز از طریق اپلیکیشن اینستاگرام

در باکس اول باید نام کاربری یا آدرس ایمیل یا شماره تلفنی که با آن اکانت ساخته‌اید را بنویسید. دانستن حداقل یکی از این سه مورد کفایت می‌کند. باکس دوم مربوط به پسورد است. مسلماً اگر پسوردتان خاطرتان بود مقاله بازیابی رمز اینستاگرام را نمی‌خواندید. پس گزینه Forgot password را لمس کنید. همان گزینه‌ای که در تصویر بالا دور آن یک مستطیل مشکی قرار دارد. سپس درست مانند شکل زیر سه راه برای بازیابی پسورد به شما پیشنهاد می‌شود.

  • بازیابی رمز اینستاگرام با ایمیل
  • بازیابی رمز اینستاگرام با پیامک
  • بازیابی رمز اینستاگرام از طریق فیسبوک

بازیابی رمز اینستاگرام با ایمیل

اگر بخواهید بااستفاده از ایمیل مشکل را حل کنید، کافی است همان گزینه‌ای که در شکل بالا با مستطیل قرمز مشخص شده را لمس کنید: Send an Email. این مرحله اول است. مرحله بعدی لمس گزینه Ok در شکل زیر است.

لینک ارسالی برای لاگین مجدد به اکانت اینستاگرام در زمان بازیابی پسورد

متن تصویر فوق می‌گوید ما یک ایمیل به آدرس (آدرس ایمیلتان) ارسال کرده‌ایم که در آن لینکی برای ورود مجدد به اکانتتان وجود دارد. سپس باید وارد ایمیلتان شوید.

متن ایمیل ارسالی اینستاگرام برای بازیابی رمز عبور از طریق ایمیل

تصویر بالا متن ایمیلی است که از جانب اینستاگرام ارسال می‌شود:
متاسفانه باخبر شدیم که شما برای ورود به اکانتتان به مشکل برخورده‌اید. ما می‌توانیم کمک کنیم مستقیماً به اکانتتان وارد شوید. زیر این متن لینکی آبی وجود دارد که با لمس آن مستقیم وارد اکانتتان شوید. (اولین مستطیل قرمز) زیر این لینک گزینه‌ دیگری هم وجود که به کمک آن می‌توانید پسوردتان را ریست کنید. (مستطیل قرمز دوم) اگر بخواهید مستقیماً وارد اکانتتان شوید که تکلیف مشخص است؛ اما اگر بخواهید پسورد جدیدی تنظیم کنید به صفحه زیر هدایت می‌شوید.

وارد کردن پسورد جدید برای بازیابی رمز عبور اینستاگرام از طریق ایمیل
در صفحه بالا پسورد جدیدتان را وارد کنید (حتماً پسوردی قوی انتخاب کنید تا از حمله هکرها در امان باشید). پس از انتخاب پسورد جدید گزینه آبی را لمس کنید. Reset Password. پس از آن وارد اکانتتان می‌شوید. اگر به آدرس ایمیلتان دسترسی ندارید اصلاً جای نگرانی نیست. برای بازگرداندن اکانت اینستاگرام بدون ایمیل هم راه‌کارهایی وجود دارد. اگر می‌خواهید بازیابی رمز اینستاگرام با پیامک را اجرا کنید. باید گزینه دوم را در عکس دوم لمس کنید. Send an SMS. سپس با تصویر زیر مواجه خواهید شد. (برای بازیابی با این روش باید شماره موبایلتان را در اکانتتان وارد کرده باشید.)

بازیابی رمز اینستاگرام از طریق پیامک
متن تصویر فوق می‌گوید ما یک کد شش رقمی را در قالب پیامک به شماره تلفن شما ارسال کرده‌ایم، آن کد را در باکس زیر وارد کنید. سپس اینستاگرام متوجه می‌شود که شما صاحب اکانت هستید و امکان تنظیم مجدد پسورد را برایتان فراهم می‌کند. برای بازیابی رمز اینستاگرام از طریق فیسبوک باید پروفایل فیسبوکتان در اکانت اینستاگرامتان تعریف شده باشد. برای اینکار گزینه سوم را در عکس دوم لمس کنید. Log in with Facebook

بیشتر بخوانید: ساخت اکانت اینستاگرام با موبایل و کامپیوتر + آموزش تصویری

بازیابی رمز اینستاگرام از طریق سایت

بازیابی رمز اینستاگرام از طریق سایت هم ممکن است. بیشتر مراحل آن شبیه به انجام این کار توسط اپلیکیشن است. در ادامه مرحله به مرحله این کار را آموزش می‌دهیم. در اولین قدم باید توسط یک مرورگر (کروم، فایرفاکس، سافاری، مایکروسافت اج و …) وارد سایت اینستاگرام به آدرس Instagram.com شوید.

بازیابی رمز اینستاگرام از طریق سایت
سپس با تصویر بالا مواجه می‌شوید؛ چون از قبل اکانت ساخته‌اید، روی گزینه Log in که در تصویر با فلش قرمز نشان داده شده کلیک کنید. صفحه بعدی که مشاهده می‌کنید تصویر زیر است.

بازیابی رمز اینستاگرام از طریق Instagram.com
از آن‌جایی که کلمه عبورتان را فراموش کرده‌اید و قصد بازیابی آن را دارید باید روی گزینه ?Forgot password کلیک کنید. گزینه‌ای که در تصویر بالا مشخص شده است. پس از آن وارد صفحه‌ای می‌شوید که از شما آدرس ایمیل، نام کاربری یا شماره تلفنتان را می‌خواهد. وارد کردن یکی از آن‌ها کافی است. بعد از آن باید تیک مربوط به reCAPTHA را روشن کنید و روی لینک Reset Password کلیک کنید. (تصویر زیر)

بازیابی رمز اینستاگرام از طریق مرورگر
سپس وارد آدرس صندوق‌های دریافتی ایمیلتان شوید. وارد ایمیلی که اینستاگرام فرستاده شوید. در این ایمیل توضیحاتی ارائه شده که درخواستی برای ریست کردن پسورد اکانتتان برای ما ارسال شده است. لینکی آبی را مشاهده می‌کنید که بااستفاده از آن می‌توانید پسوردتان را ریست کنید. زیر این لینک توضیح داده شده که اگر این درخواست از جانب شما نبوده فقط کافی است به آن توجهی نداشته باشید.

ایمیل ارسالی اینستاگرام برای بازیابی رمز از طریق سایت

با کلیک روی لینک آبی Reset Password وارد صفحه‌ای می‌شوید که می‌توانید در آن پسورد جدیدتان را وارد کنید. در باکس دوم باید پسوردتان را تکرار کنید و پس از آن مستقیماً وارد اکانتتان خواهید شد. یادتان باشد اینستاگرام بیشتر از هر شبکه اجتماعی دیگری در معرض حملات هکرها قرار دارد. پس در انتخاب پسوردی قوی وسواس به‌ خرج دهید.

وارد کردن پسورد جدید برای بازیابی رمز عبور اینستاگرام از طریق سایت

جمع‌بندی

اگر کلمه عبور اکانت اینستاگرامتان را فراموش کرده‌اید نه خودتان را سرزنش کنید و نه نگران باشید. این اتفاق ممکن است برای هرکسی رخ دهد و اینستاگرام هم این موضوع را پیش‌بینی کرده. راه‌های زیادی برای بازیابی رمز اینستاگرام وجود دارد. بازیابی از طریق ایمیل، بازیابی از طریق پیامک و حتی بازیابی توسط اکانت فیسبوک متصل به اینستاگرام. حتماً آدرس ایمیل و شماره تلفن‌تان را در قسمت تنظیمات اکانتتان وارد کنید تا در صورتی که به چنین مشکلی برخوردید به‌راحتی بتوانید آن را برطرف کنید. درضمن بازیابی رمز اینستاگرام هم از طریق اپلیکیشن و هم از طریق سایت این شبکه اجتماعی امکانپذیر است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.