آموزش حذف اکانت اینستاگرام

آموزش حذف اکانت اینستاگرام ؛ دی اکتیو کردن یا حذف دائمی اکانت

گاهی اوقات ممکن است یک فرد یا یک کسب‌و‌کار به هر دلیلی نخواهد به حضورش در اینستاگرام ادامه دهد. دلایل بسیاری می‌تواند برای انجام این کار وجود داشته باشد. از مسائل شخصی گرفته تا عدم رشد ارگانیک یک پیج به‌ دلیل استفاده از فالوئرهای فیک. خوشبختانه تیم اینستاگرام راه‌کارهایی برای رفع این نیاز درنظر گرفته است. از حذف اکانت اینستاگرام به‌صورت دائمی تا دی‌اکتیو (حذف موقت یک حساب کاربری). در این مقاله چگونگی دیلیت اکانت اینستاگرام را به شما آموزش می‌دهیم.

چگونه اکانت اینستاگرام خود را پاک کنیم؟

حذف اکانت اینستاگرام به دو صورت انجام می‌پذیرد.

  1. روش رایج‌تر دی‌اکتیو کردن یا حذف موقتی حساب کاربری است. در این حالت اکانت شما به‌همراه تمام محتواهایی که تولید کرده‌اید اعم از استوری، پست و حتی لایک و کامنت زیر پست‌های دیگران و دایرکت‌ها پاک می‌شود؛ اما هرزمانی که خواستید به اینستاگرام برگردید، می‌توانید با وارد کردن نام کاربری و کلمه عبورتان اکانتتان را بازیابی کنید، به‌همراه تمام محتواهایتان.
  2. شکل دیگر دیلیت اکانت اینستاگرام به‌صورت دائمی و همیشگی است. در این حالت اکانت شما به همراه محتواهایی که از خود به‌جا گذاشته‌اید به‌طور کامل از سرورهای اینستاگرام حذف می‌شوند و امکان بازگرداندن آن‌ها وجود ندارد. برای حذف کردن اکانت از این شبکه اجتماعی، هم می‌توانید از طریق تلفن همراهتان اقدام کنید و هم از طریق کامپیوتر یا لپ‌تاپ. در ادامه تمامی راه‌های انجام این کار را توضیح خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: روش های بازیابی رمز اینستاگرام + آموزش تصویری

دیلیت کردن اکانت اینستاگرام از طریق کامپیوتر

قبل از توضیح این روش، لازم به یاد‌آوری است که پس از پاک کردن اکانتتان، دیگر امکان دسترسی به هیچ‌کدام از محتواهایتان را ندارید. همان‌طور که اشاره کردیم حتی دایرکت‌های ارسالی و دریافتی، کامنت‌ها و لایک‌های زیر پست دیگران هم از بین می‌روند. با این اوصاف نیازی به توضیح عاقبت پست‌ها و هایلایت‌ استوری‌هایتان نیست. پس حتماً قبل از انجام این کار تمام جوانب را درنظر بگیرید که آب از دست رفته به جوی بازنمی‌گردد. بالاتر گفتیم که برای حذف اکانت اینستاگرام هم می‌توانید از طریق موبایل و هم از طریق کامپیوتر اقدام کنید. ابتدا انجام این کار توسط کامپیوتر را آموزش می‌دهیم.

برای حذف کردن یک اکانت در اینستاگرام، باید وارد اکانت مدنظر شوید. اینستاگرام می‌گوید به‌دلایل امنیتی و برای جلوگیری از سواستفاده سودجویان، فرد صاحب اکانت باید برای حذف آن شخصاً اقدام کند. به‌همین دلیل داشتن نام کاربری و کلمه عبور اکانتی که قصد حذف آن را دارید، اجباری است! اگر کلمه عبور را فراموش کرده‌اید، مشکلی است که باید از راه‌های دیگر آن را حل‌وفصل کنید. ما فرض را بر آن می‌گیریم که پسورد را به یاد دارید و توسط مرورگر دستگاهتان وارد اکانت شده‌اید. سپس باید برای ادامه کار وارد لینک زیر شوید.

https://instagram.com/accounts/remove/request/permanent/

پس از ورود به این لینک، اگر وارد اکانت خود نشده باشید، صفحه‌ای باز می‌شود که باید یوزرنیم (نام کاربری) و پسورد (کلمه عبور) خود را وارد کنید. سپس صفحه‌ای باز می‌شود که در ابتدای آن، نام کاربری‌ شما را نوشته است. درادامه متنی وجود دارد مبنی براینکه آن‌ها بسیار متاسف هستند که شما چنین تصمیمی گرفته‌اید و تاکید می‌کنند می‌توانید صفحه‌تان را به‌صورت موقتی ببندید. بعد درمورد اهمیت محافظت از اطلاعات شما می‌گویند. در پایین صفحه دلیلی که منجر به چنین تصمیمی شده است را از شما می‌پرسند. حتماً باید پاسخی داشته باشید.

دیلیت کردن اکانت اینستاگرام از طریق کامپیوتر

گزینه‌هایی که پیش‌رویتان می‌گذارند شامل این موارد می‌شوند:

  • سرم شلوغ است/ اینستاگرام تمرکزم را از بین می‌برد
  • اکانت دیگری ساخته‌ام
  • قصد حذف چیز مشخصی را دارم
  • تبلیغات زیاد آزارم می‌دهد
  • نمی‌دانم از کجا باید شروع کنم
  • نگران اطلاعاتم هستم
  • نمی‌توانم افرادی که می‌خواهم فالو کنم را پیدا کنم
  • نگران حریم خصوصی‌ام هستم
  • دلایل دیگر

حذف دائمی اکانت اینستاگرام از طریق کامپیوتر

با انتخاب هرکدام از این دلایل، توضیحاتی به شما ارائه می‌شود که شاید با درنظر گرفتن آن‌ها نظرتان عوض شود؛ اما اگر بر تصمیمتان پافشاری می‌کنید، کافی است در باکسی که پس از انتخاب یکی از گزینه‌ها ظاهر می‌شود، پسوردتان را مجدداً وارد کنید. آخرین اقدامی که باید انجام دهید کلیک کردن بر باکس قرمز انتهای صفحه است. در این باکس عبارت Permanently delete my account نوشته شده است. بدین‌ترتیب اکانت شما به‌همراه تمام اطلاعاتتان از سرورهای اینستاگرام پاک می‌شود.

پاک کردن اکانت اینستاگرام از طریق موبایل

دیلیت اکانت اینستاگرام توسط گوشی‌های هوشمند، همانند انجام این کار با لپ‌تاپ یا کامپیوتر است؛ یعنی نمی‌توانید از طریق اپلیکیشن این شبکه اجتماعی اقدام به حذف اکانتتان نمایید. بلکه باید بااستفاده از مرورگر گوشی‌تان از طریق سایت اینستاگرام نسبت به حذف اکانت خود اقدام کنید. از طریق مرورگر تلفن همراهتان وارد لینک زیر شوید:

https://instagram.com/accounts/remove/request/permanent/

اگر وارد اکانتتان نشده‌اید باید با وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور این‌کار را انجام دهید. سپس به صفحه‌ای می‌رسید که در آن دلیل حذف اکانت را از شما می‌پرسد. پس از انتخاب دلیل و اطمینان از اینکه می‌خواهید اکانتتان را برای همیشه از بین ببرید، پسوردتان را مجددا وارد می‌کنید و گزینه Permanently delete my account را لمس می‌کنید. سپس هیچ اثری از اکانتتان باقی نمی‌ماند و اگر پشیمان هم شوید فایده‌ای نخواهد داشت.

مشکلات متداول دیلیت اکانت اینستاگرام

اصلی‌ترین مشکلی که ممکن است در حذف اکانت اینستاگرام اختلال ایجاد کند، عدم دسترسی به پسورد یا نام کاربری اکانتی است که قصد حذف آن را دارید. همان‌طور که توضیح دادیم، اینستاگرام تاکید می‌کند که به‌خاطر مسائل امنیتی نمی‌تواند بدون وارد شدن صاحب اکانت به حساب کاربری مذکور، اقدام به حذف آن نماید. این سخت‌گیری به دلیل جلوگیری از سواستفاده دیگران است. اگر پسوردتان را فراموش کرده‌اید، ابتدا باید از راه‌های متداول بازیابی کلمه عبور استفاده کنید و سپس با حل این مشکل اکانتتان را دیلیت کنید.

در برخی موارد دیگر هم مشاهده می‌شود که افراد بدون دلیل مشخصی موفق به انجام این کار نمی‌شوند. عموماً این مشکل هنگام پاک کردن اکانت با موبایل گزارش شده است. ساده‌ترین راه‌حل استفاده از کامپیوتر است؛ اما اگر به هر دلیلی انجام این کار برایتان مقدور نیست، بستن و باز کردن مجدد اپلیکیشن اینستاگرام، ری‌استارت کردن تلفن همراه و پاک کردن و نصب دوباره اپلیکیشن می‌توانند کارساز باشند.

بیشتر بخوانید: چگونه هایلایت استوری اینستاگرام را فعال کنیم؟

چطور اکانت اینستاگرام خود را دی ‌اکتیو (حذف موقتی) کنیم؟

اگر می‌خواهید پس از مدتی دوباره در اینستاگرام فعال باشید، مطابق فرایند زیر عمل کنید:

  • با مرورگر موبایل یا کامپیوترتان وارد اکانتتان شوید (انجام این کار توسط اپلیکیشن اینستاگرام ممکن نیست)
  • وارد پروفایلتان شوید و سپس به قسمت Edit Profile بروید.
  • در انتهای صفحه سمت راست، لینکی با عبارت Temporarily disable my account وجود دارد. روی آن کلیک کنید.
  • سپس باید دلیل اینکار را انتخاب کنید (گزینه‌های مشابه با پاک کردن دائمی اکانت)
  • سپس پسوردتان را مجدداً وارد کنید و در نهایت مجدداً روی Temporarily disable my account کلیک کنید.

بدین‌ترتیب تمام اطلاعات شما به‌صورت موقت مخفی می‌شوند. برای بازیابی اکانتی که دی‌اکتیو شده کافی است نام کاربری و پسورد آن را وارد کنید، تمام اطلاعات به‌صورت خودکار بازمی‌گردند و می‌توانید فعالیتتان را در اینستاگرام از سر بگیرید.

جمع‌بندی: حذف اکانت اینستاگرام

حذف اکانت اینستاگرام به دو صورت دائمی و موقت ممکن است. اگر قصد حذف دائمی اکانتتان را دارید باید بدانید تمام اطلاعاتتان اعم از عکس، ویدیو، دایرکت، کامنت و حتی لایک برای همیشه از بین می‌رود. در حالت حذف موقت این اطلاعات مخفی می‌شوند و تا زمانی که قصد بازگشت به اینستاگرام را نداشته باشید کسی آن‌ها را نمی‌بیند. دیلیت اکانت اینستاگرام یا دی اکتیو کردن آن از طریق اپلیکیشن ممکن نیست و باید از طریق مرورگر موبایل یا کامپیوترتان وارد عمل شوید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.