چگونه از ابزار نظرسنجی اینستاگرام (Polls) استفاده کنیم؟

چگونه از ابزار نظرسنجی اینستاگرام (Polls) استفاده کنیم؟

در این مقاله تمامی جوانب ابزار نظرسنجی اینستاگرام را بررسی می‌کنیم. اول از همه راجع‌به ماهیت این ابزار صحبت می‌کنیم، سپس چگونگی استفاده از آن و تاثیری که می‌تواند بر کسب‌و‌کارها بگذارد را بررسی خواهیم کرد. در میان تمام قابلیت‌های موجود در استوری، قابلیتی با نام نظرسنجی یا Polls وجود دارد. همان‌طور که از نامش مشخص است، این قابلیت برای مشارکت مخاطبان طراحی شده و دارای دو گزینه است؛ یعنی سوال را مطرح می‌کنید و برای مخاطبانتان دو گزینه را به‌عنوان پاسخ قرار می‌دهید. از این قابلیت هم می‌توان برای برگزاری مسابقات و کوییز و هم برای فهمیدن نظر آن‌ها راجع‌به موضوعی خاص استفاده کرد.

ابزار نظرسنجی اینستاگرام (Polls) چیست؟

قبلاً در مقاله‌ای به‌طور مفصل درمورد استوری اینستاگرام و قابلیت‌هایش صحبت کردیم. اگر دانشی راجع‌به استوری داشته باشید، هرچند مختصر، می‌دانید که این ابزار، یکی از قابلیت‌های استوری است. درواقع می‌توان گفت نظرسنجی اینستاگرام، با ظهور استوری و حتی کمی بعد از آن معرفی شد. اگر قرار باشد تاریخ دقیق را بیان کنیم، باید با استناد به سایت رسمی اینستاگرام بگوییم 3 اکتبر 2017. این قابلیت برای تمام پیج‌های بیزنس، کریتور و حتی عادی فراهم است.

ابزار نظرسنجی اینستاگرام از آن دسته‌ ابزارهایی است که خلاقیت را ممکن می‌کند. می‌توانید درمورد مسائل مختلف سوالات گوناگون بپرسید و از مخاطبانتان بخواهید نظرشان را بیان کنند. حتی می‌توانید مسابقه برگزار کنید! همه‌چیز به میزان خلاقیت شما بستگی دارد. در ادامه بررسی خواهیم کرد که کسب‌و‌کارها چگونه می‌توانند از این ابزار استفاده مفیدی داشته باشند. استفاده‌ای که آن‌ها را در مسیر پیشروی قرار دهد.

ابزار نظرسنجی اینستاگرام چگونه به کسب‌و‌کارها کمک می‌کند؟

بحث حضور کسب‌و‌کارها در فضای اینترنت بحثی گسترده و بی‌پایان است. ساخت وب‌سایت، بهینه‌سازی آن برای موتورهای جست‌و‌جو، تولید محتوای مفید، تبلیغات آنلاین مانند گوگل ادز، ایمیل مارکتینگ و… . قطعاً نمی‌توانیم در این مقاله به‌طور مفصل به این موضوع بپردازیم و البته قصد چنین کاری را هم نداریم؛ چراکه تنها منجر‌ به انحراف از بحث اصلی می‌شود؛ اما بررسی حضور کسب‌و‌کارها در اینستاگرام، می‌تواند پاسخ این سوال را برایمان مشخص کند. بنا به گفته مسئولین اینستاگرام، این پلتفرم با هدف افزایش صمیمیت بین افراد مختلف ساخته شده است. با هدف اینکه فضایی وجود داشته باشد تا افراد بتوانند درمورد مسائل مورد علاقه‌شان با یک‌دیگر به تعامل نظر بپردازند. پس مشخصاً داشتن رویکرد‌های خشک و افراطی رایج در اداره‌جات، در اینستاگرام توصیه نمی‌شود. کسب‌و‌کارها و مخصوصاً کسب‌و‌کارهای کوچک باید با هدف برقراری ارتباط با مشتریانشان در اینستاگرام حضور پیدا کنند. ابزارهای موجود در استوری هم با همین رویکرد طراحی شده‌اند؛ یعنی افزایش تعامل کسب‌و‌کارها با مخاطبان و مشتریانشان. استفاده از قابلیت نظرسنجی هم درست مانند دیگر ابزارها همین هدف را دارد و اتفاقاً یکی از بهترین گزینه‌ها برای جلب تعامل مخاطبان هر صفحه‌ای در اینستاگرام است. استفاده از این ابزار می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. شاید پرسیدن نظر مخاطبان در رابطه با تاریخ عرضه محصول بعدی، یا حتی گرفتن نظر درمورد خود محصول.

هرچقدر ذهنتان خلاق‌تر باشد، می‌توانید با این ویژگی کارهای بیشتری انجام دهید. مثلاً برخی از صفحات با استفاده از ابزار نظرسنجی اینستاگرام، اقدام به برگزاری کوییز و مسابقه می‌کنند. مسابقه‌هایی با دو گزینه به‌عنوان جواب. می‌توانید یک روز در هفته را به برگزاری کوئیز اختصاص دهید و پس از پرسش چند پاسخ برنده یا برندگان نهایی را اعلام کنید.

برخی از صفحات مانند پیج ایکیا (مربوط به فروش لوازم خانگی و البته دکور)، از نظرسنجی برای مقایسه بین دو محصول استفاده می‌کنند. مثلاً دکوراسیون محبوب شما کدام است؟ دیوار تیره یا دیوار روشن؟ تیره و روشن دو گزینه نظرسنجی هستند. (نظرسنجی‌هایی به این شکل بهتر است همراه با عکس باشند)

همچنین می‌توان از نظرسنجی برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد مخاطبان استفاده کرد. حتی برای طراحی پرسونا، استفاده از این ابزار می‌تواند بسیار کارآمد باشد. برای اینکار از سوال‌های دو گزینه‌ای ساده مانند جنسیت و سوال‌های بله و خیر استفاده کنید. افزایش دانش مخاطبان، تحریک به اقدامی خاص، فعالیت‌های سرگرم‌کننده و … از دیگر کارهایی هستند که یک کسب‌و‌کار می‌تواند توسط ابزار نظرسنجی اینستاگرام انجام دهد. شاید لازم به یادآوری باشد که همه‌چیز به خلاقیت شما بستگی دارد!

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره لایو اینستاگرام به همراه آموزش تصویری

چگونه یک نظرسنجی اینستاگرام (Polls) ایجاد کنیم؟

برای ایجاد نظرسنجی کافی است وارد بخش استوری شوید؛ یعنی همان‌جایی که می‌توانید استوری آپلود کنید. پس از ورود به این بخش، محتوای مناسب را برای استوری‌تان انتخاب کنید. (فرقی نمی‌کند عکس یا ویدیو از گالری انتخاب شود یا توسط بخش Create متنی آماده انتشار شود، در هرصورت افزودن قابلیت نظرسنجی کاری است که باید در مرحله بعدی انجام پذیرد.) پس از آن باید در بالای صفحه، گزینه استیکر را لمس کنید. گزینه‌ای که شکل یک آدمک خندان را دارد. سپس در میان گزینه‌های موجود نوشته‌ای سبز رنگ در کادری سفید مشاهده می‌کند. Poll. کنار این نوشته هم 3 خط افقی و غیر هم‌اندازه قرار دارند. این گزینه را انتخاب کنید. حالا باید سوال و گزینه‌ها را اضافه کنید.

چگونه یک نظرسنجی اینستاگرام (Polls) ایجاد کنیم

گزینه‌ها همیشه دو رنگ دارند. سمت چپ گزینه سبز رنگ را می‌بینید و سمت راست گزینه قرمز. به‌صورت پیش‌فرض گزینه سبز Yes است و گزینه قرمز No. هیچ اجباری برای استفاده از این دو گزینه وجود ندارد و می‌توانید درصورت تمایل آن‌ها را عوض کنید. در انتخاب گزینه‌ها هم خلاقیت به‌کارتان می‌آید. حتماً قرار نیست گزینه‌های یک‌کلمه‌ای داشته باشید. می‌توانید از عبارات چند‌کلمه‌ای همراه با ایموجی هم استفاده کنید. همچنین اجباری برای طرح سوال در خود نظرسنجی نیست! می‌توانید سوال را در محتوای استوری مطرح کنید، مثلا عکس‌نوشته‌ای حاوی سوال یا ویدیویی که پرسش از مخاطب در آن انجام می‌شود.

نظرسنجی در اینستاگرام با استفاده از ابزار polls

جمع‌بندی: ابزار نظرسنجی اینستاگرام

اینستاگرام فضایی است که کسب‌و‌کارها می‌توانند با مخاطبانشان رابطه‌ای نزدیک‌تر را تجربه کنند. استفاده از استوری اینستاگرام و البته قابلیت‌هایش، این ارتباط گرفتن را راحت‌تر از همیشه می‌کند. یکی از مهم‌ترین این قابلیت‌ها، ابزار نظرسنجی اینستاگرام است. این ابزار دست سازندگان یک صفحه اینستاگرامی را برای اعمال خلاقیت باز می‌گذارد و درصورت استفاده درست از آن، تعامل بسیار بیشتری را نسبت‌به قبل از مخاطبان خود مشاهده می‌کنند. برای استفاده از نظرسنجی یا Poll کافی است در قسمت استیکر استوری به دنبال آن بگردید. نظرسنجی دو گزینه دارد که یکی از این گزینه‌ها سبز و دیگری قرمزرنگ است. نکته‌ای که ارزش تکرار چندین‌باره دارد، درمورد خلاقیت است. خلاق باشید تا مخاطبان بیشتر جذب شما شوند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.