تولید محتوای باکیفیت در اینستاگرام

تولید محتوا در اینستاگرام با کیفیت بالا + ایده های جذاب

روزی که اینستاگرام برای اولین بار در سال 2010 روی صحنه ظاهر شد، دقیقاً مانند سایر پلتفرم‌های اجتماعی، پر از سلفی، حیوانات خانگی و تصاویر غذا بود. از آن زمان تولید محتوا در اینستاگرام با چنان سرعتی پیش رفت که در سال 2019، از برنامه اشتراک‌گذاری عکس ساده، تبدیل به کانال بازاریابی برندهای مختلف شده است.

اگر فقط به برخی از جدیدترین ویژگی‌های پلتفرم اینستاگرام نگاه کنید، فقط در سال گذشته، اینستاگرام ده‌ها ابزار جدید برای مشاغل مختلف منتشر کرده است. از طرف دیگر قالب اینستاگرام به دلیل طبیعت بصری، فرصت‌های گسترده‌ای را برای مشاغل تجارت الکترونیکی در اختیار دارد که می‌خواهند محصولات خود را به نمایش بگذارند و چه از طریق عکس‌های منظم، فیلم‌ها یا داستان‌های اینستاگرام، میلیون‌ها کسب و کار آموخته‌اند که ایجاد حضور بصری در اینستاگرام می‌تواند بازاریابی ایده‌آلی برای آنها باشد.

در این مقاله، بررسی می‌کنیم که چگونه و با استفاده از چه استراتژی‌هایی در اینستاگرام، تولید محتوا کنید تا به ایده‌آل‌ترین نتیجه برسید و بتوانید برند شناخته‌شده‌ای، آن‌طورکه شایسته کسب‌وکار شما باشد ایجاد کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه بیو اینستاگرام تاثیرگذار بنویسیم؟

منظور از تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟

وقتی صحبت از تولید محتوای اینستاگرامی می‌شود، مسلما منظورمان گذاشتن عکس‌های خانوادگی یا سلفی نیست. البته، نه این‌که این موارد محتوا نباشند، ولی مد نظر ما نیستند. این دسته از مطالب بیشتر اقوام و دوستان را جلب می‌کنند در صورتی‌که ایجاد محتوای جذاب، مفید و با کیفیت بالا در اینستاگرام باعث می‌شود، دیگر مخاطبان اینستاگرام که به دنبال علائق خود هستند، با ما همراه شده و به زبان خودمانی پیج ما را فالو کنند.
به علاوه، الگوریتمی در اینستاگرام وجود دارد که به برندهای تجاری بیشتر سخت‌ می‌گیرد. این بدان معناست که برای ایجاد محتوای با کیفیت بالا در اینستاگرام، شما نیاز به یک برنامه عملی و استراتژی برای برنامه ریزی، عکس برداری، ویرایش و ارسال مطالب خود دارید.

چرا محتوای اینستاگرام با کیفیت بالا بسیار مهم است؟

باید در مورد الگوریتم اینستاگرام اطلاع داشته باشید تا بدانید الگوریتم مانع رشد شما نمی‌شود، بلکه فقط نحوه رشد شما را تغییر می‌دهد. داشتن محتوای با کیفیت بالا، بیش از هر زمان دیگری مهم است. اگر به سال‌های ابتدایی اینستاگرام برگردیم، افزایش فالوور با تصاویر بی کیفیت و ارسال پراکنده بسیار آسان‌تر بود. اما اکنون، ثبات نکته اساسی است و شما باید بتوانید به طور مرتب محتوایی را تولید کنید که مخاطب شما دوست دارد و با آن درگیر می‌شود.

هنگامی که طبق الگوریتم، شما در حال ایجاد محتوایی هستید که مورد پسند مخاطبانتان قرار می‌گیرد، شما و پست‌هایتان را در موقعیت بهتر و در مقابل مخاطبان جدید قرار می‌دهد. از طرف دیگر، محتوای باکیفیت، فرصتی برای کسب درآمد به شما می دهد که شاید هدف اصلی حضور شما در اینستاگرام باشد.

بیشتر بخوانید: اینستاگرام مارکتینگ چیست + استراتژی بازاریابی اینستاگرام

موضوع برای تولید محتوا در اینستاگرام

برای داشتن محتوای مطلوب و موضوع مناسب در اینستاگرام باید قدم به قدم جلو برویم. این که بتوانیم منظم و براساس سلسله مراتب جلو برویم اهمیت زیادی دارد.

قدم اول: ایجاد تم محتوایی مشخص برای نمایه اینستاگرامتان

اولین قدم برای اجرای یک حساب کاربری موفق اینستاگرام، برنامه‌ریزی طرح زمینه برای مطالب است. از آنجا که اینستاگرام یک پلتفرم بصری است، با تعیین ظاهر پیج، کسب و کار خود را شروع کنید. هنگام ایجاد طرح زمینه برای اینستاگرام، باید کمی فکر کنید:

انتخاب رنگ‌هایی که استفاده می‌کنید.

انتخاب فیلترهایی که برای تصاویر شما اعمال می‌شوند.

نوع محتوایی که برای ارسال (فقط یک ایده تقریبی در این مرحله) انتخاب می‌کنید.

اپلیکیشن‌هایی مثل Canva و inshot می‌توانند کمک شایانی به شما‌ کنند. آنها ابزار تولید انواع مختلفی از محتوا هستند. درنهایت باید، سبک محتوای تصویری اینستاگرام شما، نشان دهنده برند شما باشد. برای رسیدن به سبک مناسب برندتان به این سوالات پاسخ دهید:

مردم چه رنگ‌هایی را با برند شما مرتبط می‌دانند؟ استفاده از این رنگ‌ها را بیشتر در پست‌های اینستاگرامی خود در نظر بگیرید.

می‌خواهید چه نوع محتوایی ارسال کنید؟ عکس و فیلم با افراد، نمای نزدیک از چهره، محصولات یا مناظر؟ مطمئناً لازم نیست خود را به یک نوع محتوا محدود کنید، اما داشتن ایده‌ای کلی در مورد انواع محتوایی که می‌خواهید پست کنید کمک شایانی می‌کند.

از چه فیلترهایی استفاده خواهید کرد؟ یکی از راه‌های ایجاد یک تم قابل تشخیص در اینستاگرام استفاده از فیلتر خاص برای تمام مطالب خود است. این یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای ایجاد یک سبک است.

قدم دوم: چگونه می‌توان محتوای بازاریابی اینستاگرام خود را برنامه‌ریزی کرد؟

وقتی فهمیدید که می‌خواهید نمایه یا بایو اینستاگرام شما از نظر بصری چه چیزی را بیان کند‌، آماده شروع برنامه‌ریزی برای محتوای خود هستید. قبل از در نظر گرفتن انواع مختلف محتوا، به آنچه می‌خواهید با بازاریابی اینستاگرام خود به دست آورید فکر کنید. آیا فروش بیشتری می‌خواهید؟ تعامل بیشتر؟ دنبال‌کننده‌های بیشتری دارید؟ تعیین اهداف از آن جهت مهم است که نوع محتوایی را که در اینستاگرام منتشر می‌کنید برای شما مشخص می‌کند.

با خود درمورد اینکه چقدر می‌توانید به اینستاگرام اختصاص دهید صادق باشید تا بفهمید که روزانه چه تعداد پست را می‌توانید تولید کنید. اکنون به ترکیبی از محتوایی که هر روز ارسال خواهید کرد، مثل تصاویر تبلیغاتی، فیلم‌ها، داستان‌ها، عکس‌ها یا موارد دیگر فکر کنید. با ارسال مطالب متنوع و نه فقط یک نوع مطلب، محتوای پیج را جذاب کنید.

برندی کوچک باشید یا برند تجاری بزرگ، فرقی نمی‌کند، استفاده از تقویم انتشاراتی برای برنامه‌ریزی محتوا به شما کمک می‌کند تا به اهداف خود برسید. همچنین در طولانی مدت باعث صرفه‌جویی در وقت شما می‌شود و نتایج بهتری را به بار می‌آورد. موارد زیر از جمله نمونه‌هایی است که نتیجه مطلوبی برای پیج دارند.

  • به اشتراک گذاشتن آمار و حقایق در پست‌های خود برای مشارکت و اشتراک‌گذاری بسیار مناسب است.
  • تعطیلات ملی و تعطیلات جدید می‌توانند الهام‌بخش محتوایی برای اینستاگرام باشند.

قدم سوم: نحوه ایجاد محتوای بازاریابی اینستاگرام خود

اگر برند بزرگی هستید، فرد مشخصی برای شما محتواسازی می‌کند. ولی اگر مشاغل کوچکی دارید، احتمالا خودتان مسئول پیگیری محتوای پیج هستید. به همین دلیل، مشاغل کوچک معمولاً یکی از دو رویکرد ایجاد محتوا را در پیش می‌گیرند:

  • وقتی فرصت دارند محتوای جدید ارسال می‌کنند.
  • مطالب خود را از قبل آماده می‌کنند و مطمئن می‌شوند که همیشه مطالب جدید دارند.

قدم چهارم: تعیین بهترین زمان ارسال پست در اینستاگرام


پس از ایجاد محتوا، ارسال پست‌های اینستاگرام را برای اطمینان از ارسال منظم مطالب جدید، برنامه‌ریزی کنید. درباره بهترین زمان ارسال پست خود تحقیق کنید. اگرچه زمان مناسب برای ارسال پست شما به مخاطبانتان بستگی دارد و بهترین راه برای یافتن آن زمان‌ها در اینستاگرام، بررسی ارسال پیام و نظارت دقیق بر نتایج دریافتی پستتان است.

بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام

قدم پنجم: نحوه بهینه‌سازی محتوای بازاریابی اینستاگرام

حالا برنامه‌ای خوب و محتوایی عالی برای ارسال دارید، چطور باید نتیجه کار را بالا ببرید؟ هشتگ‌های مرتبط اضافه کنید. هشتگ‌ها قسمت بسیار مهمی از اینستاگرام هستند. هشتگ‌های مناسب و تعداد مناسب هشتگ می‌تواند به شما در جذب مخاطبان بیشتر کمک کند.

گر شما یک برند تجاری بزرگ هستید که اعتبار زیادی دارید، ممکن است لازم نباشد که همیشه از هشتگ استفاده کنید. اما اگر یک کسب و کار کوچک یا متوسط هستید، باید به هشتگ‌ها بسیار توجه داشته باشید. یک هشتگ را در همه پست‌های خود استفاده کنید. در غیر این صورت ، فرصت دسترسی به افراد بیشتر را از دست خواهید داد.

بیشتر بخوانید: بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام، تلگرام و شبکه های اجتماعی

ایده‌های جذاب و کاربردی تولید محتوا در اینستاگرام

اگر دنبال ایده هستید و نمی‌دانید از کجا شروع کنید، باید بگوییم که خیلی هم نباید به خودتان سخت بگیرید. در این قسمت ایده‌های متنوعی را با شما مطرح می‌کنیم و فقط تمرکزتان این باشد که کار باکیفیت انجام دهید.

  • نقل‌قول‌ها

    چه کسی نقل قول خوب را دوست ندارد؟ نقل قول‌ها الهام‌بخش مردم هستند و بسیار به اشتراک گذاشته می‌شوند. به همین دلیل آنها پتانسیلی واقعی برای دیده شدن دارند و دیده شدن بیشتر به معنای مشهور شدن برند شما است. بنابراین به جای باز نشر پست نقل قول از یک صفحه دیگر، خودتان نقل قولی با نام برندتان درست کنید. نتیجه این است که فالوورهای شما شروع به ارسال پست به دوستان خود می‌کنند، این برای آگاهی از نام تجاری کسب و کار شما بسیار سودمند است! ارتباط بین برند شما و نقل قول تاثیر به سزایی در شهرت برند شما دارد.

  • محتوای تنظیم شده

    همه ما پیج‌های مورد علاقه اینستاگرام خود را داریم که به آنها علاقمندیم و پیگیر مطالبشان هستیم. چرا ما از آن دسته نباشیم. مطالب بسیار زیبایی در اینستاگرام وجود دارد که می توانید برای جذب و رشد مخاطبان خود استفاده کنید. البته فراموش نکنید که مطالب مذکور باید با نام برند شما هم سو باشد.

  • انتشار تشکر و تعامل فالوئرها از پیج شما

    از بهترین روش‌های تبلیغاتی، ارسال پیام‌های تشکر مشتریان واقعی است. بنابراین با به اشتراک گذاشتن این پیام‌ها دنبال‌کنندگان با پیج شما ارتباط برقرار می‌کنند و شما را به عنوان پیجی می‌دانند که می‌تواند نتایج واقعی و ارزشی را برای افراد واقعی فراهم کند.

  • محتوای کاربردی و آموزشی

    یکی از ارزشمندترین انواع محتوا که هنوز طرفداران زیادی دارد، محتوای آموزشی است. تلاش کنیم به کاربران کمک کنید تا یک گام در زندگی جلوتر بروند و از آموزش‌هایتان بهره ببرند.

کسب درآمد از تولید محتوا در اینستاگرام

اگر در زمان مناسب پست ارسال کنید و از هشتگ مناسب استفاده کنید، محتوای شما توسط بسیاری از افراد دیده می‌شود. قیفی را در نظر بگیرید که در انتها به خرید از شما منتهی می‌شود. به قسمت اول قیف در عکس زیر توجه کنید. این همان‌جایی است که گروهی شما را دیده‌اند. در مرحله بعد اگر مطالب شما آنها را جذب کند، شروع به فالوکردن پیج شما می‌کنند. در مرحله صورتی رنگ فالوورها به شما بازخورد می‌دهند و در پایان از شما خرید می‌کنند.

کسب درآمد از تولید محتوا در اینستاگرام

جمع‌بندی

تولید محتوای جذاب و مطلوب بر فالوورهای شما تاثیر گذاشته باعث اعتماد آنها به شما و دیده شدن برندتان می‌شود. شما با ایجاد چنین شرایطی به هدف اصلی خودتان که کسب درآمد پیج است خواهید رسید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.