آموزش قرار دادن دکمه کانتکت (تلفن و ایمیل) در اینستاگرام

آموزش قرار دادن دکمه کانتکت (تلفن و ایمیل) در اینستاگرام

اینستاگرام به عنوان محبوب‌ترین رسانه اجتماعی، در هر به‌روزرسانی ابزارها و امکانات تازه‌ای برای کاربران خود در نظر می‌گیرد. استفاده از این قابلیت‌ها، بازدهی و کاربری برنامه را بهبود می‌بخشد. برای استفاده از این ابزارها لازم است تا ابتدا با شیوه کاری آن‌ها آشنایی پیدا کنیم. در ادامه بخشی از کاربردی‌ترین ابزارهای اینستاگرام را بررسی کرده و نحوه استفاده از آن‌ها را آموزش خواهیم داد.

چه دکمه‌هایی را می‌توان در پروفایل اینستاگرام استفاده کرد؟

احتمالاً برای شما هم پیش آمده که در برخی از پیج‌های اینستاگرام با دکمه‌هایی برخورد کرده‌اید که در دیگر پیج‌ها دیده نمی‌شود. برای مثال، دکمه‌های مربوط به تلفن در اینستاگرام، ایمیل دادن یا موقعیت مکانی دقیق و… .

ممکن است شما نیز خواسته باشید تا چنین امکاناتی را به پروفایل خود اضافه کنید، اما از چگونگی اضافه کردن این دکمه‌ها آگاهی نداشته‌اید. اضافه کردن شماره تلفن در اینستاگرام یا همچنین اضافه کردن ایمیل در اینستاگرام، هم حساب شما را تجاری می‌کند، هم امنیت بیشتری به آن می‌بخشد. برای اینکه شما نیز دکمه‌های مربوط به تماس و ایمیل را در پیج خود داشته باشید، باید حساب اینستاگرام خود را به حساب تجاری تغییر دهید.

نحوه اضافه کردن Call و ایمیل به اینستاگرام

در حساب تجاری یا «Business Account» است که می‌توان از امکانات پیشرفته‌تر اینستاگرام در جهت بازاریابی، فروش و جذب مخاطبین هدف استفاده کرد. برای اینکه حساب خود را به بیزینس ‌اکانت تغییر دهید، ابتدا باید نسخه اینستاگرام‌تان را به‌روزرسانی کنید.

تبدیل اکانت شخصی به حساب تجاری در اینستاگرام

سپس روی سه نقطه سمت راست بالای صفحه پروفایل خود بزنید. پس از باز شدن پنجره‌ تنظیمات، روی گزینه‌ « Log in with Facebook» بزنید و پیج اینستاگرام خود را با حساب فیسبوک‌تان همگام‌سازی کنید. بدون این همگام‌سازی، دسترسی به اکانت تجاری ممکن نخواهد بود. پس از اینکه پیج اینستا و فیسبوک شما با هم یکپارچه شدند، آن‌گاه پروفایل شما به یک پروفایل تجاری تبدیل می‌شود که دکمه‌های زیر در آن دیده می‌شود: ‌

Call: در این قسمت فالوئرها می‌توانند با شماره شما مستقیماً تماس بگیرند.

Email: فالوئرها می‌توانند برای شما ایمیل ارسال کنند. با این وجود، نوشتن ایمیل در اینستاگرام برای مخاطبین‌تان فعال خواهد شد.

Directions: فالوئرهایتان می‌توانند برای شما دایرکت بفرستند.

اگر اطلاعات تماس و ایمیل شما در حساب فیسبوک‌تان موجود باشد، اینستاگرام از همان اطلاعات برای تجاری‌سازی پیج‌تان استفاده می‌کند، اما اگر اطلاعات شما تکمیل نباشد، باید در قسمت تنظیمات آن را ثبت کنید. هر دکمه در اینستاگرام کارایی اجتماعی دارد و پیدا کردن دکمه در اینستاگرام برای هر موردی که لازم باشد، تنها با یک جستجوی ساده هم امکان‌پذیر است.

نحوه اضافه کردن Call و ایمیل به اینستاگرام

چگونه کانتکت Contact اینستاگرام را فعال کنیم؟

کانتکت یا گزینه‌ مربوط به اطلاعات تماس در اینستاگرام تنها با فعال‌سازی حساب تجاری و وصل کردن پیج به اکانت فیسبوک ممکن خواهد بود. همان‌طور که عنوان کردیم، در حساب‌های تجاری، فالوئرها و مخاطبین هدف بهتر می‌توانند با شما، محصولات و خدماتتان ارتباط برقرار کنند. بدون داشتن این گزینه‌ها، بخش اعظمی از مشتریان بالقوه خود را از دست خواهید داد. پس اگر محصولی برای فروش، خدمتی برای عرضه یا آموزشی برای ارائه دارید، همین حالا به وسیله‌ی توضیحات فوق حساب خود را به بیزینس ‌اکانت تغییر داده و آماده‌ی پاسخگویی به مشتریان‌ اینستاگرامی خود باشید.

‌آموزش حذف Call در اینستاگرام

اگر تعداد فالوئرهای شما بالای چند هزار نفر باشد، ممکن است بخش اعظمی از آن‌ها با شماره شما تماس بگیرند و شما را کلافه کنند. همین موضوع باعث شده تا بیشتر حساب‌های تجاری، گزینه‌ی تماس تلفنی را از پروفایل خود حذف کنند و با روش‌های دیگر مانند دایرکت و ایمیل با مخاطبین‌شان در ارتباط باشند.

برای حذف شماره تماس از حساب‌های تجاری، باید روی سه نقطه‌ سمت راست و بالای صفحه پروفایل بزنید و سپس با انتخاب گزینه‌ی «Edit Profile» و تپ کردن روی گزینه‌ «Contact Options» شماره‌ای که قبلاً برای حساب تجاری خود در اینستا وارد کرده بودید حذف کنید.

‌آموزش حذف Call در اینستاگرام

البته لازم به ذکر است که برای حذف شماره تماس از اینستا، باید حتماً ایمیل معتبری را وارد کرده باشید تا ارتباط اینستاگرام با شما قطع نشود. آن‌گاه اگر رمز عبورتان را فراموش کردید یا حساب‌تان هک شد، از طریق ایمیل می‌توانید مراحل مربوطه را پیگیری کنید.

جمع‌بندی

اضافه کردن شماره تلفن در اینستاگرام باید با فعال‌سازی حساب تجاری همراه باشد، این در حالی است که در حساب‌های معمولی هم امکان قرار دادن دکمه ایمیل در اینستاگرام وجود دارد. فعال کردن کانتکت باعث می‌شود تا کاربران تنها با یک دکمه در اینستاگرام به شماره تماس و ایمیل شما نیز دسترسی داشته باشند.

امکان وجود ایمیل در اینستاگرام باعث می‌شود تا ارتباط مستقیم بین صاحبان پیج و مشتریان ساده‌تر شود. همچنین امکان فرستادن ایمیل در اینستاگرام توسط کاربران نیز دیگر خدمتی است که به حساب‌های تجاری اعتبار بالاتری می‌بخشد. درست است که کاربران حساب‌های عادی هم همیشه باید ایمیل خود را در قسمت تنظیمات پیج‌شان وارد کنند، اما آن ایمیل برای مخاطبین نیست و تنها جنبه‌ امنیتی برای پیج دارد (مخاطبین حساب ایمیل در اینستاگرام عمومی افراد را نمی‌بینند، اما ایمیل موجود در کانتکت حساب‌های تجاری صرفاً برای ارتباط با مخاطبین گذاشته می‌شود!)

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.