اینسایت اینستاگرام

اینسایت چیست؟ کاربرد ابزار تحلیل Instagram insights

بزرگترین مزیت دیجیتال مارکتینگ این است که می‌توانید همه چیز را اندازه بگیرید. سپس براساس تحلیل گزارش‌های آماری بتوانید تصمیم‌های هوشمندانه اتخاذ کنید. اینسایت اینستاگرام هم ابزار داخلی این شبکه اجتماعی برای بررسی عملکرد شماست.

پس اگر یک حساب تجاری اینستاگرام دارید و نمی‌دانید چگونه باید فعالیت‌های اینستاگرام خود را به درستی تجزیه و تحلیل کنید، اینستاگرام اینسایت می‌تواند بهترین گزینه ممکن برای انجام این کار باشد. در این مقاله قرار است تا با شما در خصوص اینستاگرام اینسایت صحبت کنیم. شما پس از مطالعه مطالب این مقاله خواهید فهمید که چگونه باید از Instagram Insights به منظور ارزیابی فالوور‌ها، پست‌ها، استوری‌ها و تبلیغات استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین ابزارهای تحلیل اینستاگرام برای بازاریابان

اینستاگرام اینسایت چیست؟

در حقیقت Instagram Insights قابلیتی است که به کاربران اینستاگرام این امکان را می‌دهد تا بتوانند تجزیه و تحلیل و اندازه گیری عملکرد محتوای خود را ببینند و به واسطه آن مخاطبان خود را بهتر درک کنند. هنگام کار با اینستاگرام اینسایت شما با اصطلاحات، نمودارها و اعداد مختلفی روبه‌رو می‌شوید که همه نشانگر معیارهایی مهم هستند. بررسی این موارد به شما کمک می‌کند تا تأثیرات تمامی تلاش‌های بازاریابی را که تاکنون انجام داده‌اید، از طریق کانال‌های مختلف ارزیابی کنید و ببینید آیا کاری وجود دارد که شما باید آن را اندکی متفاوت‌تر انجام دهید؟ مانند هدف قرار دادن مخاطبینی دیگر، ارسال در یک ساعت خاص از روز یا آزمایش با قالب جدیدی از محتوا.

ابزار تحلیل Instagram insights چه کاربردی دارد؟

همانطور که در بالاتر برایتان توضیح دادیم Instagram Insights قابلیتی است که به کاربران کسب و کارهای موجود در اینستاگرام این اجازه را می‌دهد تا بتوانند تجزیه و تحلیل‌های مربوط به نمایه و پست‌های خود را مشاهده کنند. از طریق این داده‌ها، شما قادر خواهید بود آن‌چه را که مخاطبانتان بیشتر دوست دارند و می‌پسندند در راه بهبودسازی استراتژی‌های تجاری در اینستاگرام شناسایی کنید.

اینسایت اینستاگرام کجاست؟

اگر می‌خواهید بدانید که اینسایت اینستاگرام را کجا باید پیدا کنید باید به شما بگویم که برای پیدا کردن آن تنها کافی است تا به حساب کاربری تجاری خود در اینستاگرام بروید و در سمت راست بالای صفحه بر روی سه خط ضربه بزنید. سپس شما قادر خواهید بود گزینه اینسایت را مشاهده کنید. شما با انجام این کار قادر خواهید بود اطلاعات آماری کلی در مورد حساب تجاری اینستاگرام خود کسب کنید. پس از انتخاب گزینه اینسایت شما موارد اخیر برجسته را در صفحه کاریتان در اینستاگرام مشاهده خواهید کرد، برای مثال تعداد فالوورهایی که در هفته گذشته کسب کرده‌اید و یا از دست داد‌ه‌اید. به طور کلی شما با استفاده از اینسایت اینستاگرام می‌توانید موارد زیر را بررسی کنید:

برداشت‌های خود را مشاهده کنید و به آنها دسترسی پیدا کنید.

کلیک‌های وب سایتتان را مشاهده کنید.

بازدیدها و دنبال کنندگان نمایه را به سادگی ردیابی کنید.

برای مشاهده جزئیات باید روی اطلاعات آماری موجود در زیر هر پست کلیک کنید.

لایک‌ها، نظرات و پست‌های ذخیره شده خود را می‌توانید در این قسمت ببینید.

با استفاده از آن می‌توانید ببینید چه اقداماتی در مورد پست شما انجام شده است.

چطور ابزار آنالیز اینستاگرام را فعال کنیم؟

اگر به طور جدی قصد دارید که حساب اینستاگرام خود را پرورش دهید انداختن نگاهی به تجزیه و تحلیل آماری اینستاگرام می‌تواند به شما در راستای درک وضعیت فعلی حسابتان کمک کند. تجزیه و تحلیل اینستاگرام می‌تواند به شما کمک کند تا مخاطبین مناسبی با نوع فعالیت خود را هدف قرار دهید، محتواهای جذاب ارسال کنید و بازدید بیشتری برای استوری های خود کسب کنید.

یادگیری تمامی معیارها و اصطلاحات مختلف در اینستاگرام و حتی چگونگی استفاده از آن داده‌ها به منظور رشد و پرورش یک حساب می‌تواند امری طاقت‌ فرسا باشد. حال اگر می‌خواهید بدانید که چگونه باید اینستاگرام آنالیز خود را فعال کنید باید به شما بگویم که این قابلیت تنها برای نمایه‌های تجاری اینستاگرام قابل دسترسی است. حال اگر از قبل یک حساب تجاری در اینستاگرام دارید می‌توانید به راحتی از طریق اینستاگرام اینسایت به تجزیه و تحلیل آماری اینستاگرام حساب خود دسترسی پیدا کنید. اگر هم هنوز یک حساب تجاری نساخته‌اید باید به شما بگوییم که اصلا ناراحت نباشید، زیرا این کار را فقط در عرض چند دقیقه می‌توانید انجام دهید.اینسایت اینستاگرام

ابتدا بر روی نماد منو در گوشه سمت راست بالای صفحه حساب اینستاگرام خود ضربه بزنید و سپس گزینه اینسایت را انتخاب کنید. اگر اخیراً حساب معمولی خود را به یک حساب کسب و کاری (تجاری) تغییر دادید ممکن است مدتی طول بکشد تا اینستاگرام داده‌هایی را برای حساب شما تولید کند. همچنین اینستاگرام فقط می‌تواند تدوین و تحلیل پست‌ها و استوری‌هایی که پس از ورود به نمایه کسب و کاری منتشر کرده‌اید را به شما نشان دهد.

بیشتر بخوانید: شاخص‌های تحلیل و ارزیابی عملکرد در اینستاگرام

چطور با اینسایت اینستاگرام کار کنیم؟

به طور کلی باید به شما بگویم که اینستاگرام این سایت دارای بخش های مختلفی از جمله بخش محتوا، بخش استوری، فعالیت‌ها و تبلیغات است. به طور کلی اگر می‌خواهید بدانید که چگونه باید از اینسایت اینستاگرام به درستی استفاده کنید لازم است تا تمامی این بخش‌ها را به خوبی بشناسید و بر اساس نوع نیاز خود در تجارتتان اقدام به بررسی عناصر مرتبط با کارتان کنید. در ادامه این مقاله ما تمامی این بخش ها را به خوبی به شما دوستان معرفی خواهیم کرد.

  • بخش استوری در آنالیز اینستاگرام

این بخش به بررسی و ارائه آمار و ارقامی درخصوص میزان بازدید، تعداد دفعات ریپلای یا فوروارد و عوامل این‌چنینی در خصوص آنالیز استوری اینستاگرام که شما منتشر کرده‌اید می‌پردازد.

  • بخش تبلیغات یا Promotions در آنالیز اینستاگرام

بخش تبلیغات به شما آمار و ارقامی در خصوص جنسیت بازدیدکنندگان، تعداد بازدید، تعداد لایک و حتی ذخیره پست‌ها می‌دهد.

  • بخش فعالیت‌ها یا Activity برای آنالیز اینستاگرام

همانطور که از اسم این بخش پیداست به بررسی و ارائه آمار و ارقامی در خصوص تعداد ویزیت‌های پروفایل شما در طول هفته‌های گذشته می‌پردازد و همچنین تعداد دفعاتی که افراد اقدام به کلیک بر روی وبسایت، تماس و یا حتی ایمیل شما کرده‌اند را نیز بررسی می‌کند. به طور کلی این بخش از فعالیت‌ها شامل دو بخش دیسکاوری و اینتراکشن می‌شود که هر دوی آن‌ها اطلاعات بسیار خوبی درباره اکانت تجاری شما و دستاوردهای حسابتان در طول هفته‌های گذشته به شما ارائه می‌دهند.

  • بخش محتوا یا Content برای آنالیز اینستاگرام

هدف از بخش محتوا این است که به بررسی پست‌های شما در قالب آهنگ، عکس و یا فیلم بپردازد. برای مثال در این بخش به بررسی ایمیل‌ها، فالوور‌هایی که از طریق آن پست جذب کرده‌اید، دایرکت‌هایی که از طریق این پست به شما مراجعه کرده‌اند، تعداد لایک‌ها، تعداد دفعاتی که پروفایلتان طریق آن پست ویزیت شده است و سایر موارد این چنینی می‌پردازد. بررسی این آمار و ارقام از این جهت اهمیت دارد که شما با توجه به نتیجه کلی که از پست کردن یک محتوا می‌گیرید می‌توانید متوجه شوید که آیا مورد علاقه مخاطبین واقع شده‌اید یا خیر و حتی می‌توانید از این طریق نوع مخاطب هدف خود را نیز بشناسید.

  • بخش بازدیدکننده‌ها یا audience برای آنالیز اینستاگرام

در این بخش از اینستاگرام اینسایت شما می‌توانید شهر،کشور، جنسیت، دامنه سنی و زمان فعالیت مخاطبان خود در اینستاگرام را به راحتی مشاهده کنید. استفاده از این اطلاعات به منظور ایجاد محتوایی مناسب با معیارهای ذکر شده می‌تواند بسیار مناسب باشد. برای مثال اگر اطلاعات اینستاگرام اینسایت شما نشان دهد که بخش عمده‌ای از مخاطبین اینستاگرام شما در شهر خاصی زندگی می‌کنند بنابراین شما می‌توانید از هشتگ‌های مرتبط با این شهر استفاده کنید تا بازدیدهای کلی خود را بالاتر ببرید. همچنین این بخش به شما زمان‌هایی را معرفی می‌کند که در آن بازه زمانی اکثر مخاطبین شما در اینستاگرام فعال هستند.

چطور آمار مربوط به هر پست را جداگانه ببینیم؟

اگر قصد دارید که تنها آمار و ارقام مرتبط با هر پست را به صورت جداگانه مشاهده کنید، تنها کافیست تا روی پست مورد نظر خود کلیک کنید. پس از انتخاب پست مورد نظر خود شما باید گزینه view insights را انتخاب کنید تا بتوانید در نهایت آمار مرتبط با یک پست را به صورت جداگانه بررسی کنید.

کمپین تبلیغات اینستاگرام خود را به جریان بسپارید

جمع‌بندی

ما در این مقاله سعی کردیم تا به شما توضیح دهیم که اینسایت اینستاگرام چیست و چگونه باید از آن استفاده کرد. با توجه به اهمیت داده‌ها در اینستاگرام خصوصاً برای یک حساب تجاری به منظور پیشرفت یک کسب و کار بهتر است تا از اینسایت اینستاگرام استفاده شود. این برنامه با تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به مراجعین به یک حساب تجاری می‌تواند به شما کمک کند تا در بازاریابی خود بهتر از گذشته عمل کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.