ادمین اینستاگرام

ادمین اینستاگرام و وظایف آن (Instagram Page Administrator)

گسترش فضای مجازی و استقبال روزافزون کاربران از این فضا سبب شده تا بسیار از افراد از این فرصت استفاده کزده و کسب درآمد کنند. این روزها اینستاگرام به دلیل فضای جذاب بصری، بیش‌تر از سایر اپلیکیشن‌ها مورد استقبال کاربران قرار گرفته و به همین دلیل ادمین اینستاگرام شدن به یکی از مشاغل پرطرفدار و ساده تبدیل شده است. برای شروع و درآمدزایی از این شغل قطعا سوالات زیادی در ذهن شما وجود دارد که قرار است به همه آن‌ها پاسخ دهیم، سوالاتی مانند:

  • وظایف ادمین اینستاگرام چیست؟
  • حقوق ادمین اینستاگرام چقدر است؟
  • چقدر زمان می‌برد تا به‌طور کامل آموزش ادمین شدن را یاد بگیریم؟
  • و…

در این مقاله قصد داریم تا اطلاعات کاملی درباره این شغل ارائه کنیم، پس اگر به این شغل علاقه دارید همراه ما باشید تا بتوانید با دید بازتری این شغل را انتخاب کنید.

ادمین اینستاگرام کیست و باید چه مهارت‌‌هایی داشته باشد؟

اگر بخواهیم به‌طور دقیق به این سوال پاسخ دهیم باید بگوییم:

ادمین اینستاگرام فردی است که اکانت اینستاگرام را مدیریت کرده و با انتشار محتواهای مختلف سبب جذب حداکثری کاربران و همچنین فروش بیش‌تر محصولات و خدمات می‌شود.

احتمالا این تعریف با ذهنیت قبلی شما کمی متفاوت است اما علت این تفاوت چیست؟

برای این که بتوانیم بهترین تعریف را درباره این شغل داشته باشیم ابتدا باید سوال‌مان را به شکل صحیح‌تری بپرسیم! همان‌طور که می‌دانید اینستاگرام کاربران بسیار زیادی در سرتاسر دنیا دارد و هر کاربر یک صفحه مخصوص دارد، کاربران می‌توانند از صفحه شخصی‌شان استفاده روزمره یا تجاری داشته باشند. به افرادی که مدیریت پیج‌ اینستاگرام کاربران مختلف را برعهده دارند ادمین پیج اینستاگرام یا به اختصار IGA می‌گویند. وظیفه اصلی یک ادمین پیج اینستاگرام این است که با ارائه محتواهای مختلف کاربران مختلف را به خود جذب کند یا به اصطلاح «فالوئر» جذب کند. مهارت‌های نوشتاری، گرافیکی، خلاقیت بالا، توانایی برقراری ارتباط با سایر پیج‌ها و… از جمله مواردی است که ادمین پیج اینستاگرام باید داشته باشد.

استخدام ادمین پیج اینستاگرام برای چه کسانی نیاز است؟

امروزه بسیاری از کسب و کارهای سنتی محصولات خود را به صورت اینترنتی نیز عرضه می‌کنند تا بتوانند دسترسی خدمات خود را برای تمام مشتریان امکان‌پذیر کنند. اینستاگرام یکی از بسترهایی است که برای ارائه خدمات و محصولات کسب و کارهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخی از کسب و کارهایی که در این فضا فعالیت دارند با مشکل‌هایی مانند عدم جذب فالوئر و کاهش فروش همراه می‌شوند، زیرا با استراتژی‌های تبلیغات در اینستاگرام آشنایی ندارند و این که نمی‌توانند زمان کافی برای مدیریت پیج خود اختصاص دهند. در این زمان بهترین کار این است مدیریت پیج خود را به افرادی که در این زمینه تخصص دارند بدهند تا در کم‌ترین زمان فروش محصولات‌شان چند برابر شود.

چگونه ادمین اینستاگرام موجب افزایش فروش می‌شود؟

یکی از مزایایی که استفاده از ادمین اینستاگرام برای پیج‌های تجاری دارد افزایش فروش آن پیج است. شاید برای‌تان این سوال پیش بیاید که یک ادمین اینستاگرام چگونه می‌تواند با گذاشتن چند پست و استوری موجب افزایش فروش یک پیج شود؟

تقویم محتوا

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که این پست‌ها و استوری‌ها فقط جنبه سرگرمی برای کاربران و دنبا‌ل‌کننده‌های پیج ندارند، بلکه هدف اصلی از انتشار این محتواها جذب مخاطب، ارائه محصولات پیج، انجام تبلیغات مختلف و… است. با استفاده از تقویم محتوا و یک برنامه مناسب می‌توان مخاطبان زیادی برای یک پیج جذب کرد و فروش آن را افزایش داد.

چگونه میزان موفقیت ادمین اینستاگرام را بسنجیم؟

از آن‌جایی که هدف اصلی از استخدام یک ادمین اینستاگرام افزایش موفقیت پیج و افزایش فروش محصولات و خدمات آن است باید مطمئن شوید که ادمینی که استخدام کرده‌اید توانسته وظایف خود را بهترین شکل ممکن انجام دهد. راه‌های زیادی برای سنجش میزان این موفقیت وجود دارد که در ادامه توضیح خواهیم داد. اولین راه ارائه گزارشات منظم درباره وضعیت پیج و دنبال‌کنندگان آن از سمت ادمین اینستاگرام است. دومین راه استفاده از افزونه‌ها و سایت‌های مختلف برای بررسی دقیق فعالیت پیج است. در ادامه به معرفی این وب سایت‌ها و افزونه‌ها می‌پردازیم.

  • Combin
    یکی از مهم‌ترین اپلیکیشن‌هایی است که برای بررسی میزان گسترش پیج اینستاگرام نسبت به پیج‌های رقبا استفاده می‌شود
  • Crowdfire
    میزان تعامل یک پیج اینستاگرام با سایر پیج‌ها، میزان گسترش پیج اینستاگرام، تعداد فالوئرها و فالووئینگ‌ها، تشخیص اکانت‌های فیک و افراد علاقه‌‎مند به پیج شما بااستفاده از این ابزار سنجیده می‌شود.
  • Phlanx
    این سایت میزان تعامل شما را با سایر پیج‌های اینستاگرام جهت انجام تبلیغات را آنالیز می ‎کند.

نحوه دسترسی دادن به ادمین اینستاگرام

بسیاری از افرادی که قصد دارند برای پیج اینستاگرام خود ادمین استخدام کنند با مشکل دادن دسترسی‌های مختلف به ادمین رو‌به‌رو می‌شوند و نمی‌دانند که چه‌طور باید این کار را انجام دهند. برای که بتوانید دسترسی پیج خود را به ادمینی که انتخاب کرده‌اید بدهید دو راه وجود دارد.

  1. اولین راه استفاده از ربات‌های ادمین است؛ در این روش ادمین شما به ربات دسترسی دارد نه به خود پیج، این راه نسبتا امن است، اما از نظر اینستاگرام پذیرفته نیست پس بهتر است از راه دوم استفاده کنید.
  2. راه دوم این است که یک پیج با ایمیل خودتان بسازید و رمز و ایمیل‌تان را در اختیار ادمین قرار دهید. از آن‌جایی که این پیج با اطلاعات شخصی شما ساخته شده، بهتر است از افراد مطمئن در جهت ادمین شدن استفاده کنید تا مشکلی برای پیج‌تان پیش نیاید.

بیشتر بخوانید: کپشن چیست و چگونه یک کپشن خوب بنویسیم؟

لیست شرح وظایف ادمین اینستاگرام

برای این که یک ادمین اینستاگرام بتواند این کار را انجام دهد در ابتدا باید براساس نوع پیجی که مدیریت می‌کند یک استراتژی مناسب را طراحی و اجرا کند. مرحله بعدی انجام کارهایی است که در ادامه توضیح خواهیم داد

انتشار محتواهای بصری مانند فیلم و عکس در قالب پست و استوری در بازه‌های زمانی مشخص

اضافه‌کردن محتوای نوشتاری در قالب کپشن‌های پست

پاسخ‌گویی به افرادی که نظرات خود را به‌صورت کامنت یا دایرکت ارسال می‌کنند

مدیریت پیام‌های غیر اخلاقی کاربران و حذف آن‎ها

مدیریت امنیت پیج و حفظ آن از هک شدن

تسلط داشتن بر نرم‌افزارهایی که به ویرایش محتواها کمک می‌کند مانند photoshop یا illustrator

ایجاد تعامل با سایر پیج‌ها

انجام تبلیغات مختلف

چگونه در اینستاگرام ادمین شویم؟

ادمین اینستاگرام شدن یکی از مشاغلی است که برای موفقیت در آن باید علاقه، تمرکز، خلاقیت، یادگیری وجود داشته باشد. برای این که بتوانید به یک ادمین اینستاگرام موفق تبدیل شوید لازم است روی مهارت‌های که در ادامه ذکر خواهیم کرد تسلط یابید، این مهارت‌ها عبارتند از:

  • آشنایی و تسلط کامل روی اپلیکیشن و وب سایت اینستاگرام
  • آشنایی با ربات‌های مختلف اینستاگرام
  • تسلط بر روش‌های گوناگون افزایش فالوئر
  • تسلط به استفاده از هشتگ‌های مختلف و متناسب با هر پست
  • یادگیری اصلول مربوط به انتشار پست و استوری
  • تسلط بر چند نرم‌افزار گرافیکی جهت ویرایش عکس و فیلم
  • تحقیق درباره پیج‌های موفق و استراتژی مربوط به مدیریت آن‌ها

حدود دستمزد و حقوق ادمین اینستاگرام

نکته‌ای که درباره ادمین اینستاگرام شدن وجود دارد این است که این شغل تقریبا به هیچ سرمایه اولیه‌ای نیاز ندارد و شما تنها با استفاده از یک تلفن همراه می‌توانید در این زمینه مشغول به کار شوید. درباره حقوق ادمین اینستاگرام نیز باید گفت که بسته به نوع پیج و میزان شهرت آن حقوق و دستمزد متفاوتی دارد. به‌طور کلی اگر بخواهیم درباره حقوق ادمین اینستاگرام عددی را ارئه دهیم باید بگوییم که براساس فعالیتی که در این پیج انجام می‌شود این حقوق می‌تواند تا 5 میلیون تومان یا بیشتر افزایش یابد.

جمع‌بندی

کسب درآمد از اینستاگرام با استفاده از ادمین اینستاگرام شدن امروزه به یکی از شغل‌های پرطرفدار تبدیل است. برای این که بتوانید در این شغل موفق باشید نیاز است تا بر ابزارهای گرافیکی و تحلیلی مربوط به اینستاگرام تسلط داشته باشید و با استفاده از تقویم محتوایی و استراتژی مناسب فروش پیج را افزایش دهید. در این مقاله نکات لازم جهت چگونگی ادمین شدن در اینستاگرام را ذکر کرده‌ایم تا با مطالعه آن بتوانید به یکی از بهتریت ادمین‌های اینستاگرام تبدیل شوید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.