ایده های راه اندازی پیج اینستاگرام

ایده راه اندازی پیج کسب درآمد از طریق اینستاگرام

در این مقاله قصد داریم با ارائه ایده‌های راه اندازی پیج اینستاگرام به افزایش درآمد و فروش محصولات شما کمک کنیم؛ پس همراه ما باشید و با دریافت ایده برای پیج اینستاگرام به یک کسب و کار قدرتمند تبدیل شوید.

منظور از پیج کسب و کار اینستاگرامی چیست؟

یکی از مهم‌ترین بسترهایی که برای کسب و کارهای اینترنتی وجو دارد اینستاگرام است. اینستاگرام با ارائه سه نوع اکانت به کاربران خود این امکان را می‌دهد که براساس نیازشان از این سایت استفاده کنند. اکانت‌های اینستاگرام شامل موارد زیر می‌شود:

  • اکانت تجاری (Business Account)
  • اکانت شخصی (Personal Account)
  • اکانت اینفلوئنسر (Creator Account)

از آن‌جایی که در این مقاله قرار است درباره ایده های راه اندازی پیج اینستاگرام صحبت کنیم پس به توضیح اکانت تجاری یا پیج کسب و کاری اینستاگرام می‌پردازیم. بسیاری از کسب و کارهایی که قصد فعالیت در اینستاگرام را دارند پیج تجاری اینستاگرام را برای فعالیت خود انتخاب می‌کنند. این پیج دارای امکاناتی مانند برقراری تماس با مشتریان، ابزارهای گوناگون جهت تحلیل فعالیت پیج و تعاملات کاربران، اجرای تبلیغات مختلف و… است. پیج‌های کسب و کاری اینستاگرام امکان خصوصی شدن را ندارند و به ‌صورت عمومی در دسترس کاربران قرار می‌گیرند.

ایده‌های پولساز اینستاگرام چه ویژگی‌هایی دارند؟

تعداد زیادی کسب و کارهای موجود در اینستاگرام رقابت را بین پیج‌های مختلف سخت کرده است به طوری که اگر ایده‌های راه اندازی پیج اینستاگرام شما ویژگی خاصی نداشته باشد موفق شدن در این زمینه برای شما سخت می‌شود. بسیاری از افرادی که قصد راه‌اندازی کسب و کار خود را در اینستاگرام دارند بیشتر به سراغ ایده‌هایی می‌روند که در آن تعداد رقبا زیاد نیست.

این کار یک مزیت دارد و یک اشکال؛ مزیت این کار این است که در این زمینه نیازی به تلاش زیاد در جهت پیروزی بر رقبا نیست. اما اشکال این کار این است که این ایده پولساز نیست و به همین دلیل است که افراد زیادی در این زمینه فعالیت نمی‌کنند. برای این که ایده‌های راه اندازی پیج اینستاگرام شما بتواند به اندازه کافی پولساز باشد بهتر است به سراغ کارهایی بروید که در آن تعداد رقبا زیاد است. به طور کلی ایده‌های راه اندازی پیج اینستاگرام باید دارای ویژگی‌هایی باشند که در ادامه به آن‌ اشاره خواهیم کرد.

  • ایده شما باید بتواند نیاز بسیاری از افراد را برآورده کند.
  • ایده شما باید تغییری در زندگی مردم ایجاد کند و ارزشی را برای آن‌ها به‌وجود بیاورد؛ برای مثال سبب صرفه‌جویی در زمان آن‌ها شود.
  • ایده شما باید بتواند یک ویژگی منحصربه‌فرد نسبت به سایر رقبا داشته باشد.
  • ایده شما باید بتواند با تخصص، سرمایه و زمان شما هماهنگ باشد.

ایده‌های پولساز و خلاقانه برای کسب درآمد از اینستاگرام

استقبال کاربران از کسب و کارهای اینستاگرامی سبب شده تا هر روز ایده‌های جدیدتری برای راه‌اندازی پیج‌های کسب و کاری به‌وجود بیایند. در ادامه مقاله به چند مورد از ایده های کسب و کار اینستاگرامی اشاره خواهیم کرد.

اینفلوئنسر

یکی از رایج‌ترین و پول‌سازترین ایده های کسب و کار اینستاگرامی اینفلوئنسر شدن است. بسیاری از افراد هستند که با محتواهایی که منتشر می‌کنند روی زندگی مخطبان خود اثر می‌گذارند؛ به این افراد اصطلاحا اینفلوئنسر می‌گویند. این افراد می‌توانند با تبلیغ سایر محصولات سبب افزایش فروش کسب و کارهای مختلف شود و به ازای خریدی که از سمت فالوورهای خود صورت می‌گیرد مبلغی را به‌ عنوان پورسانت دریافت کند.

فروش محصولات دیجیتال عکاسی و فیلمبرداری

یکی از ایده های پولساز اینستاگرام فروش محصولات دیجیتال عکاسی و فیلمبرداری است. این ایده توسط افرادی که به عنوان عکاس و فیلم‌بردار فعالیت می‌کنند بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرید و به آن‌ها در انتخاب بهترین برند ابزارهای عکاسی و فیلم‌برداری کمک می‌کند.

عکاس شبکه‌های اجتماعی

از آن‌جایی که در اینستاگرام محتواهای بصری مانند عکس و فیلم منتشر می‌شود بسیاری از کاربران تمایل دارند عکس‌ها و فیلم‌های پیج‌شان حرفه‌ای و زیبا باشد. عکاسی شبکه‌های اجتماعی یک ایده ناب برای کسب درآمد از اینستاگرام است و می‌تواند برای افرادی که در حوزه عکاسی تخصص دارند بسیار مناسب باشد. می‌توانید در این زمینه از محصولات هم عکاسی کنید.

بلاگر غذا و مواد غذایی

یکی دیگر از ایده‎‌های پرطرفدارد کسب و کار در اینستاگرام بلاگری غذا و تبلیغات مواد غذایی مختلف است. در این ایده درباره طعم، خاصیت و نحوه پخت برخی از غذاها صبحت می‌شود.

آشپزی و شیرینی‌پزی

بسیاری از افرادی که به دنبال کسب درآمد از علایق خود هستند می‌توانند با ارائه محصولات خود درآمد خوبی کسب کنند. آموزش آشپزی و شیرینی‌پزی یکی از ایده‌های راه اندازی پیج اینستاگرام است با استفاده از آن می‌توانید سفارشات مختلفی را قبول کرده و در‌آمد خوبی کسب کنید.

معرفی کافه‌ها و رستوران‌های مختلف

بسیاری از کافه‌ها و رستوران‌های مختلف هستند که علاقه دارند توسط افرد معروف در اینستاگرام تبلیغ شوند و مشتریان بیشتری را به خود جذب کنند. در این ایده می‌توانید به ازای تبلیغی که انجام می‌دهید مبلغی را دریافت کنید.

بیوتی بلاگر و میکاپ آرتیست

یکی دیگر از ایده‌های راه اندازی پیج اینستاگرام بیوتی بلاگر است. در این ایده با آموزش میکاپ و راه‌های مراقبت از پوست و مو می‌توانید فالوور جذب کرده و با تبلیغ محصولات آرایشی مختلف کسب درآمد کنید.

آموزش زبان

امروزه با افزایش افراد علاقه‌مند به یادگیری زبان، راه‌اندازی پیج‌های آموزش زبان را می‌توان به عنوان یکی از ایده‌های راه اندازی پیج اینستاگرام معرفی کرد. شما در این ایده می‌توانید با آموزش زبان‌ها خارجی که بر آن‌ها مسلط هستید کسب درآمد کنید.

پت و حیوانات خانگی

ارائه خدمات نگهداری و آموزش نحوه نگهداری از حیوانات خانگی می‌تواند یکی از ایده های راه اندازی پیج اینستاگرام برای افرادی باشد که در این زمینه تخصص دارند. کاربران علاقه‌مند به این زمینه بیشتر افرادی هستند که توانایی نگهداری حیوان خانگی‌شان را در آپارتمان‌‌شان ندارند و یا نحوه نگهداری از آن‌ها را بلد نیستند.

مربی و مشاور تغذیه

با توجه به کاهش کیفیت‌‌های مواد غذایی و مشکلات مربوط به چاقی و اضافه وزن بسیاری از کاربران اینستاگرام به‌دنبال یک برنامه غذایی مناسب برای زندگی خود هستند. اگر در حوزه تغذیه تخصص دارید می‌توانید با انتشار محتواهای مربوط به تغذیه و سلامت فالوورهای زیادی جذب کرده و درآمد کسب کنید.

پیج اطلاعات عمومی یا دانستنی‌ها

پیج‌های اطلاعات عمومی برای بسیاری از کاربران که به‌دنبال یادگیری مسائل مختلف در کمترین زمان و بدون خواندن کتاب‌های گوناگون هستند می‌تواند بسیار جالب باشد. اگر اطلاعات عمومی بالایی دارید یا به مطالعه کتاب علاقه‌مند هستید می‌توانید یک پیج اطلاعات عمومی راه‌اندازی کرده و به مرور زمان از آن درآمد کسب کنید.

افیلیت مارکتینگ

افیلیت مارکتینگ نیز یکی از جدیدترین سیستم‌های فروش است که شما با همکاری دیگر فروشندگان، درصد خاصی دریافت می‌کنید. این روزها سیستم همکاری در فروش برخی فروشگاه‌های آنلاین بسیار پرطرفدار شده است.

نقد کننده محصولات

نقد و بررسی محصولات نیز می‌تواند یکی از بهترین ایده‌های اینستاگرامی باشد. اگر می‌خواهید در این حوزه فعالیت کنید بهتر است در یک حوزه مشخص به نقد و بررسی بپردازید تا زودتر به نتیجه برسید.

عکاسی از محصول

افراد زیادی هستند که برای عکس‌برداری از محصولات‌شان نیاز به یک عکاس حرفه‌ای در حوزه عکاسی از محصول دارند. این ایده نیز بسیار ساده و پول‌ساز است و حتما آن را مورد بررسی قرار دهید.

عکاسی رویدادها

هر ساله رویدادهای زیادی در سطح کشور برگزار می‌شود که عکاسی از آن‌ها می‌تواند یک ایده بکر باشد. البته عکاسی از رویدادهای تخصصی یک حوزه می‌تواند کمک بیش‌تری به برندینگ شما داشته باشد.

عکاسی پرتره

طرفداران عکاسی پرتره هر روز بیش‌تر می‌شوند پس کاملا منطقی است که شما با فعالیت تخصصی در عکاسی پرتره به موفقیت برسید.

عکاسی استوک

عکاسی استوک یکی از بهترین و پردرآمدترین ایده‌های عکاسی است که برای عکاسی از مکان‌های عمومی، نشانه‌ها، طبیعت، حوادث یا اشخاص استفاده می‌شود. در این نوع عکاسی دست شما برای انتخاب سوژه کاملا باز است و از طرفی می‌توانید درآمد خوبی هم کسب ‌کنید.

فیلم برداری

فیلم‌برداری نیز یکی از ایده‌های مناسب اینستاگرام است که با گسترش ویدئو مارکتینگ افراد زیادی خواهان آن هستند و می‌تواند درآمد بالایی برای شما داشته باشد اما باید از تجهیزات گران قیمتی نیز استفاده کنید.

فروشنده محصولات چاپی

محصولات چایی و چایی‌های طعم‌دار نیز می‌تواند یک ایده اینستاگرامی مناسب باشد اما باید در نظر داشته باشید که بسیاری از شرکت‌های فروش چایی نمایندگی می‌پذیرند و می‌توانید به‌عنوان یک نمایندگی فعال در این زمینه به فعالیت بپردازید.

مدیربرنامه‌ی شخصی

مدیر برنامه شخصی شدن نیز می‌تواند یک ایده اینستاگرامی مناسب دیگر باشد. البته تفاوتی ندارد که شما به عنوان یک شخص مدیر برنامه فعالیت داشته باشید یا اینکه به معرفی مدیر برنامه بپردازید و از این طریق کسب درآمد کنید.

بلاگر غذا و مواد غذایی

بلاگری غذا یکی از ترندهای امسال اینستاگرام بوده است و افراد زیادی در این صنعت وارد شده‌اند. برای اینکه بتوانید به یک بلاگر معروف مواد غذایی تبدیل شوید باید زمان نسبتا زیادی صرف کنید اما از طرفی درآمد حاصل از آن نیز بسیار خوب است.

آشپزی و شیرینی پزی

آشپزی و شیرینی‌پزی هم می‌تواند ایده مناسبی برای پیج اینستاگرام شما باشد. برای این ایده می‌توانید صرفا بیان کننده ایده‌های آشپزی باشید و حتی می‌توانید در کنار بیان ایده‌ها به فروش شیرینی و غذا نیز بپردازید.

هتل گردی

هتل گردی و معرفی هتل‌های داخلی و خارجی هم می‌تواند یک ایده لاکچری به حساب بیاید. برای این ایده تا حد زیادی باید در سفر باشید اما از طرفی هم می‌توانید با مطالب موجود در سطح وب این فعالیت را انجام دهید.

مسافرت و تفریح (ایرانگردی)

اگر زیاد به سفر می‌روید می‌توانید از سفرهای‌تان عکس بگیرید و به معرفی مکان‌های بکر ایران بپردازید. البته افراد زیادی در این حوزه مشغول به فعالیت هستند اما به‌خاطر بزرگ بودن بازار هدف کماکان برای این حوزه کشش وجود دارد.

فشن بلاگر

فشن بلاگری در سال‌های اخیر رونق زیادی داشته است که البته در ایران این حوزه با محدودیت‌هایی مواجه است اما اگر به این حوزه علاقه زیادی دارید می‌توانید مطمئن باشید که از این حوزه می‌توان به درآمد خوبی رسید.

کوچ و مهاجرت

معمولا افرادی که در خارج ایران ساکن هستند می‌توانند روی این حوزه تمرکز داشته باشند، این ایده یک ایده پولساز است و طرفداران بسیار زیادی دارد.

هنرمند

اگر هنر خاصی دارید و برای معرفی ابتدایی‌تان ایده‌ای ندارید قطعا اینستاگرام می‌تواند کمک زیادی به شما داشته باشد تا رویای همیشگی‌تان را محقق کنید و به جذب مخاطب برسید.

طراح گرافیک

طراحان گرافیک حرفه‌ای معمولا از اینستاگرام به عنوان ویترین کاری‌ خود یاد می‌کنند و طرح‌ها و ایده‌های‌شان را در اینستاگرام به اشتراک می‌گذارند.

آموزش آنلاین

تفاوتی ندارد که به چه حوزه‌ای علاقه دارید، درهرصورت می‌توانید آموزش آنلاین بسازید و در اینستاگرام‌تان منتشر کنید.

آموزش بورس

در سال گذشته بورس ایران فراز و نشیب‌های زیادی تجربه کرد و به همین خاطر افراد زیادی به‌دنبال آموزش بورس هستند. آموزش بورس می‌تواند یکی از بهترین و پول‌سازترین ایده‌های پیج اینستاگرام باشد.

آموزش نقاشی

آموزش نقاشی هم یکی از ایده‌های بکر اینستاگرامی است که برای علاقه‌مندان این حوزه بسیار کاربردی و مناسب است. در چنین پیجی می‌توانید آموزش نقاشی بدهید و در کنار آن نقاشی‌های‌تان را هم بفروشید.

آموزش علوم کامپیوتر

آموزش برخی از ترفندهای کامپیوتری مخاطبان زیادی دارد و می‌تواند یکی از ایده‌های مناسبی برای یک پیج اینستاگرامی باشد.

پیج خبری

پیج‌های خبری در اینستاگرام بسیار زیاد هستند اما این به معنای اشباع بودن این بازار نیست و می‌تواند یک ایده مناسب برای پیج اینستاگرام باشد.

گل و گیاه

آموزش نگهداری گل و گیاه و یا حتی فروش گل و گیاه به تازگی در اینستاگرام باب شده است و افراد زیادی برای خرید گیاه‌های آپارتمانی به سراغ چنین پیج‌هایی می‌روند.

طراح کاسپلی (Cospaly)

افرادی که شخصیت‌های خاصی را طراحی می‌کنند طراح کاسپلی نام دارند که البته این کار بسیار تخصصی است اما برای افرادی که به این کار تسلط دارند بسیار مناسب است.

کالیگرافی و طراحی اسم و امضا

طراحی اسم و امضای اختصاصی برای افراد بسیار جذاب است و درآمد بسیار بالایی هم دارد. این ایده در ایران چند سالی است که اجرا می‌شود اما هنوز هم می‌تواند یک ایده مناسب باشد.

اسلایم و ASMR

خمیرهای اسلایم هم اخیرا طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند و پیج‌های زیادی به فروش این نوع خمیرها پرداخته‌اند.

عکس نوشته و متن های خاص

عکس نوشته‌هایی با متون خاص یکی از پرطرفدارترین حوزه‌ها در اینستاگرام است و از چندین سال پیش چنین پیج‌هایی رشد زیادی داشتند.

مربی و مشاور بادی بیلدینگ

بادی بیلدینگ یکی از جدیدترین شاخه‌های ورزشی است که در باشگاه‌های ورزشی طرفداران بسیار زیادی دارد اما در دوران کرونا افراد زیادی به باشگاه نرفتند. شما با مشاوره مجازی می‌توانید از کار درآمد کسب کنید.

تولید و ساخت موشن گرافیک

موشن گرافیک یکی از حوزه‌های گران قیمت در صنعت دیجیتال و ویدیو مارکتینگ است و اگر در این حوزه تخصص دارید داشتن یک پیج اینستاگرام با همین موضوع بسیار سودمند است.

آیا داشتن ایده برای کسب درآمد از اینستاگرام کافی است؟

تا این ‌جای مقاله درباره ایده های راه اندازی پیج اینستاگرام و ویژگی‌ها آن‌ها صحبت کردیم اما از آ‌ن جایی که هدف اصلی ما از راه‌اندازی پیج اینستاگرام کسب درآمد است این سوال پیش می‌آید که آیا طراحی ایده و راه‌اندازی پیج برای رسیدن به پول کافی است؟ قطعا خیر. مهم‌ترین مرحله‌ای که می‌تواند شما را از یک کاربر ساده اینستاگرام به یک کاربر پولدار تبدیل کند نحوه اجرای ایده است. برای این که بتوانید ایده مربوط به پیج خود را عملی کنید و به یک درآمد قابل قبول برسید بهتر است به نکاتی که در ادامه توضیح می‌دهیم توجه کنید.

پروفایل پیج را با دقت کامل کنید

اولین قدم پس از انتخاب ایده براه راه‌اندازی پیج اینستاگرام انتخاب یک پروفایل مناسب برای پیج است. در این مرحله باید نام پیج، عکس پروفایل، آیدی پیج و بیوگرافی شما دقیقا متناسب با کاری باشد که انجام می‌دهید.

مخاطبان هدف را شناسایی کنید

پس از انتخاب پروفایل بهتر است مخاطبان هدف خود را با کمک آنالیز پیج‌های مشابه شناسایی کنید و با طرز فکر و سلیقه آ‌ن‌ها آشنا شوید. با انجام این کار راحت‌تر می‌توانید برای نوع محتوایی که قرار است منتشر کنید تصمیم بگیرید.

فعالیت خود را مدیریت کنید

تعامل با پیج‌های معروفی که در حوزه شما فعالیت دارند، لایک‌کردن پست‌های آن‌ها، دادن تبلیغات به سایر پیج‌ها، پاسخ‌دهی به کامت‌های کاربران، تنظیم تقویم محتوایی و استراتژی مناسب و محاسبه میزان تعامل شما در اینستاگرام سبب می‌شود تا فعالیت خود را به شکل بهتری مدیریت کنید و برای ادامه مسیر تصمیمات بهتری بگیرید.

انتشار محتوا

مهم‌ترین کاری که در کسب و کارهای اینستاگرامی باید انجام شود تا یک پیج را بتواند به درآمد برساند انتشار محتوای متناسب با هدف پیج است. پست‌ها و استوری‌هایی که منتشر می‌شوند نماینده و بیان‌کننده نوع فعالیت شما در پیج‌تان است؛ پس به آن‌ها توجه بسیاری داشته باشید.

محصولات خود را با جلوه‌ای خاص نمایش دهید

اگر پیج‌شما با هدف فروش محصولات‌تان راه‌اندازی شده است بهتر است به این نکته توجه کنید که عکس‌های محصولات‌تان باید از یک الگوی خاص پیروی کند. برای مثال تم، زاویه عکاسی، فضای پشت صحنه، لوگوی پیج یا سایت مربوط به آن و… بهتر است یکسان باشند تا به پیج شما زیبایی و نظم خاصی ببخشند. پیج‌هایی که از این نظم برخوردار نیستند معمولا کمتر‌ از سایر پیج‌ها توسط کاربران مورد استقبال قرار می‎گیرند.

ایده‌های اینستاگرام چگونه به موفقیت می‌رسند؟

همیشه ایده‌های زیادی برای راه‌اندازی پیج اینستاگرام وجود دارد اما همه آن‌ها موفق به کسب درآمد نمی‌شوند. انجام بررسی‌های مداوم فعالیت پیج با استفاده از ابزارهای گوناگون و برطرف‌کردن مشکلات و نقاط ضعف آن‌ها می‌تواند احتمال موفقیت یک پیج را بیشتر کند. اگر می‌خواهید ایده شما در راه‌اندازی کسب و کار اینستاگرامی موفق شود در مرحله اول بهتر است حوزه‌ای را انتخاب کنید که با کسب و کار شما هماهنگ باشد یا این که موفقیت آن توسط سایر پیج‌ها تضمین شده باشد. مرحله بعدی برای موفقیت شما در این کسب و کار انجام بررسی‌ها و آنالیزها مختلف توسط شما است. همان‌طور که گفتیم این کار به شناسایی نقاط ضعف پیج شما و اصلاح به موقع آن‌ها کمک می‌کند.

جمع بندی

همان‌طور که در این مقاله گفتیم به دلیل استقبال کاربران فضاهای مجازی مختلف مانند اینستاگرام و تلگرام از انجام خریدهای اینترنتی افراد زیادی به فکر کسب درآمد از پیج‌های اینستاگرامی افتاده‌اند. در این مقاله درباره ماهیت پیج‌های کسب و کاری، ایده‌های پولساز اینستاگرامی و ویژگی‌های آن‌ها و همچنین نحوه عملی کردن و به موفقیت رساندن پیج صحبت کردیم. با مطالعه این مقاله می‌توانید به راحتی تمام نکته‌های مربوط به راه‌اندازی پیج اینستاگرام و کسب درآمد از آن را بیاموزید و به یک فرد موفق در این زمینه تبدیل شوید.

3 پاسخ
    • سها کاکا
      سها کاکا گفته:

      این پیج‌ها این روزا توی اینستاگرام بسیار زیاد شدن. اگه ایده‌ای متفاوت از بقیه داشته‌ باشین بهتر می‌تونین فعالیت داشته باشین و به درآمد برسین👍

      پاسخ

تعقیب

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.