قابلیت Guide اینستاگرام

آموزش قابلیت Guide اینستاگرام و دسته‌بندی پست‌ها با آن

قابلیت Guide اینستاگرام از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین قابلیت‌های جدید این برنامه است که کمک می‌کند تا کاربران بین انبوهی از داده‌ها و اطلاعات بتوانند به مطالب مورد نیازشان دسترسی پیدا کنند. در ادامه توضیحات بیش‌تری در مورد این قابلیت ارائه می‌دهیم.

قابلیت Guide اینستاگرام چیست؟

همان‌طور که در قسمت قبل هم گفته شد guide اینستاگرام به کاربران کمک می‌کند تا در سریع‌ترین زمان ممکن مطالب مورد نیازشان را در دسته‌بندی مشخصی پیدا کنند. در حقیقت یکی از اصلی‌ترین مشکلات اینستاگرام این بود که دسترسی به محتواهای قدیمی سخت بود و کاربران برای رسیدن به پست‌های قبلی باید میزان زیادی وقت و اینترنت مصرف می‌کردند اما به کمک این قابلیت می‌توانند در سریع‌ترین زمان به محتوای مورد نیازشان دسترسی پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اینسایت چیست؟ کاربرد ابزار تحلیل Instagram insights

گاید اینستاگرام چه کاربردی دارد؟

فرض کنید شما یک پیج آرایشی بهداشتی دارید، پس طبیعی است که محتواهای زیادی در دسته‌هایی مانند «مراقبت از پوست»، «مراقبت از مو»، «مراقبت از ناخن» و… داشته باشید. در چنین شرایطی قابلیت Guide اینستاگرام به کاربران شما کمک می‌کند تا بتوانند تمامی مطالب مربوط به یک دسته مشخص را مطالعه کنند و بین انبوهی از پست‌ها سردرگم نشوند. پس با این وجود متوجه شده‌اید که محتواهای موجود در قابلیت Guide اینستاگرام به صورت مستقل تولید نمی‌شوند و صرفا یک دسته‌بندی هستند.

گاید اینستاگرام چه کاربردی دارد؟

در ادامه مطلب به چگونگی فعال‌سازی این قابلیت می‌پردازیم. البته این قابلیت ممکن است برای هر پیج اینستاگرامی به شکل متفاوتی استفاده شود و در قسمت‌های پایانی این مطلب به شکل کامل توضیح می‌دهیم که از این قابلیت در چه جهاتی می‌توان استفاده کرد. شما متناسب با پیج و نوع کسب‌وکاری که دارید باید بتوانید بهترین استفاده را از این قابلیت ببرید.

نحوه دسترسی به Guides در اینستاگرام

این نکته را در نظر داشته باشید که دسترسی کاربران به این قابلیت جدید اینستاگرام فقط در صورتی امکان‌پذیر است که شخص مورد نظر، این قابلیت را در صفحه شخصی‌اش فعال کرده باشد. برای مشاهده قابلیت Guide اینستاگرام در هر پیج باید به صفحه مورد نظرتان بروید در کنار سربرگ پست‌ها و تگ‌ها، روی علامت کتابچه کلیک کنید. البته دقت داشته باشید که این قابلیت صرفا درصورتی برای شما نمایش داده می‌شود که شخص مورد نظر این قابلیت را در پیج خودش فعال کرده باشد.

نحوه دسترسی به Guides در اینستاگرام

روش فعال کردن قابلیت Guide اینستاگرام

قابلیت Guide اینستاگرام برای همه افراد در دسترس نیست اما اگر دنبال‌کنندگان شما نسبتا زیاد باشد احتمالا این قابلیت برای شما فعال شده است. برای دسترسی به این قابلیت باید روی علامت + در پیج خودتان کلیک کنید و سپس از صفحه Create New روی گزینه Guide کلیک کنید. در ادامه به توضیح مفصل این موضوع می‌پردازیم و به شما آموزش می‌دهیم که چگونه می‌توانید پست‌های خود را در یک دسته‌بندی مشخص قرار دهید.

بیشتر بخوانید: شاخص‌های تحلیل و ارزیابی عملکرد در اینستاگرام

آموزش دسته‌بندی پست‌ها در اینستاگرام با Guide

بعد از اینکه روی گزینه Guide کلیک کردید باید وارد صفحه Choose Guide Type شوید و روی گزینه Posts کلیک کنید. بعد از این مرحله باید وارد صفحه Choose Photos & Videos شوید و روی پست‌هایی که قرار است در یک دسته یکسان قرار گیرند کلیک کنید. پس از این مرحله روی گزینه Next کلیک کنید و یک کاور مناسب برای این دسته‌بندی انتخاب کنید. همچنین می‌توانید یک توضیح کوتاه برای راهنمایی بیش‌تر کاربر بنویسید. پس انجام این کار در نهایت روی دکمه Share کلیک کنید تا دسته‌بندی شما ایجاد شود.

پس از انتشار instagram guide چه قابلیت‌های دیگری فعال می‌شود؟

بعد از فعال‌سازی این قابلیت جدید اینستاگرام امکانات ویژه‌ای برای شما فعال می‌شود که بسیار ارزشمند است. از جمله این امکانات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حذف قابلیت Guide اینستاگرام
  • ویرایش Guide اینستاگرام
  • کپی کردن لینک گاید (هر دسته‌بندی)
  • اشتراک‌گذاری یک‌جای محتوای هر دسته
  • استوری کردن هر دسته‌بندی
  • و…

پس احتمالا شما هم متوجه شده‌اید که این قابلیت امکانات بسیار زیادی دارد که می‌تواند برای کاربران و صاحبان پیج‌های مختلف کاربردی و ارزشمند باشد. همچنین باید بدانید که این قابلیت‌ها و امکانات ممکن است در طول زمان اپدیت شود و موارد دیگری نیز به آن‌ها اضافه شود.

پس از انتشار instagram guide چه قابلیت‌های دیگری فعال می‌شود

ایده‌های استفاده از قابلیت جدید Guide اینستاگرام

ایده‌های زیادی برای استفاده از قابلیت Guide اینستاگرام وجود دارد که باید از آن استفاده کنید تا مخاطبان بتوانند از محتواهای موجود در پیج شما استفاده کنند. در ادامه برخی ایده‌های این قابلیت جدید اینستاگرام را بررسی می‌کنیم.

کاتالوگ یا نمونه کار

شما می‌توانید از این قابلیت برای جذب مشتریان جدید استفاده کنید و نمونه کارهای قبلی انجام شده‌تان را در یک دسته‌بندی مشخص قرار دهید تا مشتریان با کیفیت کار شما آشنا شوند. این کار می‌تواند تاثیر بسیار مثبتی در جهت اعتمادسازی مشتریان داشته باشد.

شبکه‌سازی

شما می‌توانید بهترین محتواهای حوزه مورد فعالیت‌تان را به دسته‌بندی اضافه کنید تا مطمئن شوید که محتوای دسته‌بندی شما کامل است. با این کار هم می‌توانید به جلب اعتماد مخاطبان‌تان کمک کنید و هم می‌توانید با افراد حوزه کاری‌تان شبکه‌سازی کنید.

سوق مخاطبان برای خرید یک محصول

ممکن است شما محصولات یا خدمات مختلفی داشته باشید و برای هرکدام از آن‌ها تعدادی پست ویدیویی و تصویری داشته باشید. به کمک این قابلیت می‌توانید تمامی محتواهای مربوط به هر محصول را در یک دسته‌بندی مشخص قرار دهید تا مخاطبان با تمرکز بیش‌تری محصول شما را بررسی کنند و بتوانند در یک فضای مقایسه‌ای کیفیت و جزییات محصولات شما را با رقیب‌های‌تان مقایسه کنند.

تبلیغات اینستاگرامی خود را به جریان بسپارید

جمع‌بندی

قابلیت گاید اینستاگرام نیز مانند دیگر قابلیت‌های جدید این اپلیکیشن بسیار کاربردی و پراهمیت است. شما باید سعی کنید ایده‌های مختلف قابلیت Guide اینستاگرام را بررسی کنید و بهترین آن‌ها را برای پیج‌تان استفاده کنید. حتی اگر پست‌های شما برای دسته‌بندی کافی نیستند می‌توانید از محتوای دیگران استفاده کنید تا مطمئن شوید که دسته‌بندی شما به اندازه کافی برای مخاطبان جذاب و کاربردی است. سعی کنید دسته‌بندی‌های شما کاور و توضیحات واضح و جذابی برای مخاطبان داشته باشد تا اثرگذاری محتوای این دسته‌ها به حداکثر میزان خود برسد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.