آنالیز اینستاگرام

آموزش جامع تحلیل و آنالیز پیج اینستاگرام با ابزار insight

آنالیز اینستاگرام به شما کمک می‌کند تا در مدت زمانی کوتاه بهترین محتوا را برای دستیابی به بالاترین میزان تعامل با کاربران تولید کنید. این خواسته تمام بازاریابان و پیج‌های کاری است که در مدت زمانی کوتاه به نتیجه دلخواهشان برسند. دانستن آمارهای پیج اینستاگرام به شما کمک می‌کند که در مسیرتان رشد بیشتری داشته باشید.

این مقاله همه آنچه را که باید در مورد تجزیه و تحلیل اینستاگرام بدانید، به شما آموزش می‌دهد. در ادامه یاد می‌گیرید که بسته به اهداف بازاریابی خود چگونه می‌توانید از insights اینستاگرام استفاده کنید و روی چه معیارهایی باید تمرکز کنید.

بنابراین شما می‌توانید بلافاصله پس از مطالعه این مقاله، تحلیل آماری اینستاگرام خود را انجام دهید و با تمرکز بر مواردی که باید بهبود پیدا کنند، در کمترین زمان ممکن پیج اینستاگرام خود را ارتقا دهید!

منظور از آنالیز پیج اینستاگرام چیست؟

آنالیز اینستاگرام اطلاعات مربوط به جنسیت، رده سنی و موقعیت مکانی مخاطبان را به شما ارائه می‌دهد. با آنالیز پیج اینستاگرام شما قادر به جمع‌آوری اطلاعات فالوئرهای خود خواهید بود. با آنالیز اینستاگرام می‌توانید تحلیل آماری اینستاگرام خود را با استفاده از پارامترهای مختلف انجام دهید. این امر به شما کمک می‌کند که مخاطبان مناسب را هدف قرار دهید و با انتشار محتوای جذاب تعامل بیشتری با آنها داشته باشید و میزان اشتراک‌گذاری پست‌ها و استوری‌های شما بیشتر شود.

چرا آنالیز اینستاگرام اهمیت دارد؟

آنالیز پیج اینستاگرام فقط به معنای این نیست که کدام عکس، ویدئو یا استوری شما لایک‌ها، کلیک‌ها یا کامنت‌های بیشتری داشته است. بلکه علاوه بر این موارد، درک نحوه عملکرد محتوای شما روی مخاطبان برای بهبود استراتژی‌های بازاریابی موفق، ضروری است. با آنالیز پیج اینستاگرام می‌توانید درک درستی از نحوه عملکرد خود پیدا کنید. بنابراین اگر از معیارهای آنالیز اینستاگرام استفاده کنید، قادر به تحلیل اطلاعات حیاتی خواهید بود و می‌توانید از این اطلاعات برای بهبود عملکرد خود در پست‌های بعدی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین ابزارهای تحلیل و آنالیز اینستاگرام

چطور ابزار آنالیز اینستاگرام را فعال کنیم؟

اگر دارای یک اکانت بیزنسی در اینستاگرام باشید، مستقیما به ابزار رایگان آنالیز اینستاگرام به نام Instagram Insights دسترسی خواهید داشت. این ابزار به شما امکان می‌دهد که مخاطبان خود را بررسی کنید. همچنین در مورد این‌که کدام یک از پست‌های شما محبوبیت بیشتری دارد نیز به شما اطلاعات و آماری را ارائه می‌دهد. اگر اکانت اینستاگرام شما شخصی است، برای استفاده از insight اینستاگرام باید ابتدا آن را به اکانت بیزنسی تبدیل کنید.

آموزش کامل آنالیز اینستاگرام

در این مقاله آنالیز و تحلیل اینستاگرام از طریق insight به صورت کامل آموزش داده می‌شود. به منظور دستیابی به آمار می‌توانید در قسمت میانی پروفایل اینستاگرام خود روی insights ضربه بزنید و قسمت‌های مختلف آن را مشاهده کنید و یا اینکه روی نماد منو در گوشه سمت راست بالای پروفایل خود ضربه بزنید و سپس روی insights کلیک کنید. در بخش آمار می‌توانید تمامی معیارهایی را مشاهده و بررسی کنید که منجر به تحلیل پیج اینستاگرام شما می‌شوند.

به محض باز کردن اطلاعات آماری (insight)، میتوانید تعداد زیادی معیار و تحلیل برای پست‌ها ، استوری‌ها و اطلاعات جمعیتی مخاطبان خود پیدا کنید. در ادامه به توضیح کامل تمام قسمت‌های اینسایت اینستاگرام پرداخته می‌شود.

ابزار Insight اینستاگرام چیست؟

Insights اینستاگرام ابزاری رایگان است که به کاربران اکانت‌های بیزنسی اینستاگرام اجازه می‌دهد که تحلیل‌های مربوط به پروفایل و پست‌های خود را مشاهده کنند. از طریق تحلیل insight شما می‌توانید از علایق مخاطبانتان آگاهی پیدا کرده و تشخیص دهید که آنها با چه مواردی بیشتر رابطه برقرار می‌کنند و در نتیجه طبق این داده‌ها شما قادر خواهید بود که استراتژی اینستاگرام خود را بهبود دهید. در واقع می‌توان این‌گونه بیان کرد که داده‌های به‌دست آمده از insight اینستاگرام به درک بهتر شما از مخاطبانتان منجر می‌شوند.

بیشتر بخوانید: چگونه صفحه اینستاگرام رقبا را تحلیل و آنالیز کنیم؟

چطور با insight برای آنالیز اینستاگرام کار کنیم؟

Insight دارای قسمت‌های مختلفی است که هرکدام از آنها داده‌های گوناگونی را به منظور آنالیز پیج اینستاگرام فراهم می‌کنند. برای درک قسمت‌های مختلفinsight ابتدا باید با مفهوم شاخص‌ها و معیارهای آنالیز اینستاگرام آشنایی پیدا کنید.
معیارهای آنالیز اینستاگرام شاخص‌هایی هستند که به شما کمک می‌کنند تا تأثیر عملکرد خود را در اینستاگرام بررسی کنید. با به کارگیری این معیارها شما می‌توانید درک بهتری از مخاطبان داشته باشید و اثربخشی عملکرد محتوای خود را در پلتفرم اینستاگرام بسنجید.

برای کسب موفقیت در پیج اینستاگرام خود باید معیارهایی را که برای شما مهم هستند را کنترل کرده و نرخ رشد را به طور منظم محاسبه کنید. با بررسی آنها، شما قادر به بهبود موارد ضروری و کسب بهترین نتیجه خواهید بود. معیارهایی که می‌توانید توسط insight اینستاگرام آنها را بررسی و کنترل کنید، در قسمت زیر معرفی شده‌اند.

تحلیل insight اینستاگرام

Insights اینستاگرام بررسی معیارها در زمینه‌هایی مانند آنالیز استوری اینستاگرام، تحلیل و آنالیز کامنت‌های اینستاگرام، تحلیل و بررسی پست اینستاگرام و آنالیز هشتگ‌های اینستاگرام را برای شما فراهم می‌کند که با آگاهی از هر کدام می‌توانید به بینش بیشتری در مورد محتوای تولیدی خود دست پیدا کنید.

آنالیز استوری اینستاگرام

برای آنالیز استوری‌های اینستاگرام در insight مواردی مانند تعداد دفعاتی که استوری شما دیده شده است (ایمپرشن)، تعداد اکانت‌های مجزایی که استوری شما را مشاهده کرده‌اند (ریچ) و تعداد پاسخ‌ها به استوری شما بررسی می‌شوند. طبق این آمار می‌توان بیشتر با علایق مخاطبان آشنا شد و از این آمار و مشاهدات در چگونگی مدیریت استوری‌ها در آینده استفاده کرد.

تحلیل و آنالیز کامنت‌های اینستاگرام

در اینسایت اینستاگرام می‌توان برای تحلیل کامنت‌ها، به بررسی تعداد کامنت‌های هر کدام ازپست‌ها پرداخت. آماری که از کامنت‌های هر پست به دست می‌آید می‌تواند مشخص کند که مخاطبان بیشتر به کدام نوع پست‌ها علاقه نشان داده‌اند و در نتیجه کمک می‌کند که در آینده روی پست‌هایی تمرکز کنید که طبق آمار می‌دانید مخاطبانتان با آنها بیشتر ارتباط برقرار می‌کنند و باعث تعامل بیشتر شما با مخاطبان و دنبال کنندگان می‌شود.

تحلیل و بررسی پست اینستاگرام

تحلیل آمار مربوط به پست‌های شما در قسمت insight کمک می‌کند تا از میزان لایک و کامنت‌های دریافتی هر پست و تعداد دفعات اشتراک گذاری آن آگاه شوید. دانستن این آمار به شما کمک می‌کند تا در آینده تمرکز خود را روی پست‌هایی بگذارید که مخاطبانتان به آنها علاقه بیشتری نشان داده‌اند و تعداد لایک و کامنت بیشتری دریافت کرده‌اند.

آنالیز هشتگ‌های اینستاگرام

با مشاهده آمار هشتگ‌ها در قسمت اینسایت اینستاگرام می‌توانید از هشتگ‌های محبوب مخاطبان آگاهی پیدا کنید. این امر به شما کمک می‌کند که در آینده از این هشتگ‌ها بیشتر استفاده کنید و در نتیجه باعث بالا بردن میزان تعامل در پیج اینستاگرام خود شوید.

شاخص‌های مربوط به «اکانت» در insights اینستاگرام

ایمپرشن‌ها: تعداد کل دفعاتی است که پست‌های شما در یک بازه زمانی انتخاب شده روی صفحه مخاطبان شما نمایش داده شده‌اند.

ریچ: تعداد اکانت‌های مجزایی که پست‌های شما را دیده‌اند.

بازدید از پروفایل: تعداد دفعاتی که از اکانت شما بازدید شده است.

تماس: تعداد افرادی که از طریق اکانت اینستاگرامتان با شما تماس گرفته‌اند.

ایمیل‌ها: تعداد افرادی است که از طریق اکانت اینستاگرام شما روی دکمه ایمیل کلیک کرده‌اند.

کلیک‌های وب سایت: تعداد دفعاتی است که بازدیدکنندگان از پروفایل اینستاگرامتان روی لینک موجود در بیو شما کلیک کرده‌اند.

مکان‌های برتر: پنج شهر و کشوری را که در آنها بیشترین تعداد فالوئرها را دارید به شما نشان می‌دهد. دانستن این نکته مهم است زیرا بهترین زمان ارسال شما باید براساس زمان فعال بودن مخاطب تغییر کند.

رده سنی: این مورد طیف‌های سنی مختلف فالوئرهایتان را به شما اطلاع می‌دهد. اگر دامنه سنی مخاطبان هدف شما با مخاطبان واقعی شما متفاوت است، ممکن است مجبور به تجدید نظر درمورد استراتژی‌های خود شوید.

جنسیت: اطلاعات دموگرافیک یک شاخص اساسی برای درک بهتر مخاطبان است. جنسیت، توزیع فالوئرهای شما از نظر زن و یا مرد بودن را بیان می‌کند. بر اساس این داده‌ها، می‌توانید در محتوای خود از نظر متن پست و حتی رنگ زمینه تغییراتی ایجاد کنید.

زمان‌هایی که فالوئرهای شما فعالیت بیشتری در اینستاگرام دارند: این گزینه به شما اطلاعاتی در مورد اینکه در چه ساعت‌هایی از روز فالوئرهای شما فعال‌تر هستند و همچنین در مورد این‌که چه روزهایی در هفته فعالیت بیشتری در اینستاگرام دارند را به شما گزارش می‌دهد. شما از طریق این اطلاعات می‌توانید دریابید که چه ساعت‌هایی از روز و چه روزهایی از هفته برای ارسال پست‌هایتان مناسب‌تر است.

رشد کلی فالوئرها: تعداد کسانی که شما را آنفالو کرده‌اند یا اکانت اینستاگرام خود را ترک کرده‌اند را از کل فالوئرهای شما کم می‌کند و گزارش کلی از تعداد فالوئرهایتان ارائه می‌دهد.

آنفالوها: مشخص می‌کند که طی هفته گذشته چه تعداد کاربر شما را آنفالو کرده یا اینستاگرام را ترک کرده‌اند.

فالوها: تعداد کاربرانی که در هفته گذشته به فالوئرهایتان اضافه شده‌اند را برای شما گزارش می‌دهد.

شاخص‌های مربوط به «پست» در insights اینستاگرام

کامنت‌ها: تعداد کامنت‌هایی را که در مورد پست خود دریافت کرده‌اید.

فالو‌ها: تعداد فالوئرهای اضافه شده به پیج شما از طریق هر پست

لایک‌ها: تعداد لایک‌های یک پست را به شما نشان می‌دهد.

کلیک‌های outbound: تعداد دقیق کلیک روی لینک جزئیات محصول شماست و فقط مربوط به پست‌های خرید است.

Product open: تعداد دفعاتی است که برای مشاهده جزئیات محصول روی تگ‌های محصول شما کلیک شده است. این مورد نیز فقط برای پست‌های خرید در نظر گرفته می‌شود.

بازدید از پروفایل: این معیار تعداد کل بازدیدهای صورت گرفته از پروفایل شما از طریق پست را نشان می‌دهد.

ذخیره: تعداد اکانت‌هایی که پست شما را ذخیره کرده‌اند.

اشتراک‌گذاری: تعداد اقداماتی که کاربران برای به اشتراک گذاشتن پست شما در کانال‌های دیگر از جمله ایمیل، توییتر، فیس بوک و غیره انجام داده‌ند.

Text: تعداد کاربران مجزایی که فراخوان‌های عمل را تا text دنبال کرده‌اند.

بازدیدها: تعداد کاربرانی است که بیش از 3 ثانیه فیلم شما را تماشا کرده‌اند.

شاخص‌های مربوط به «استوری» در insights اینستاگرام

بازدیدکنندگان: کسانی که استوری شما را مشاهده کرده‌اند.

پاسخ‌ها: تعداد پاسخ‌ها به استوری شما را نشان می‌دهد.

تعداد کلیک‌ها: تعداد دفعاتی که روی لینک موجود بر عکس یا ویدئوی شما کلیک شده است.

استفاده از استیکرها: تعداد بازدیدکنندگانی است که برای تعامل با استوری‌های شما از استیکرها استفاده کرده‌‌اند.

بازگشت: تعداد تلاش‌ها برای دیدن استوری‌های قبلی شما

فوروارد: تعداد تلاش‌ها برای دیدن استوری‌های بعدی شما

استوری بعدی: تعداد دفعاتی که کاربران استوری شما را رد کرده‌اند و به مشاهده استوری‌های بعدی پرداخته‌اند.

خارج شدن: این مورد نشان می‌دهد که چند نفر استوری‌های شما را ترک کرده‌اند بدون اینکه آنها را تا آخر مشاهده کنند.

سؤالات متداول در مورد آنالیز اینستاگرام

در این قسمت تعدادی از سوالاتی که اکثرا برای کاربران پیج‌های اینستاگرام در مورد تحلیل و آنالیز اینستاگرام مطرح می‌شود، مورد بررسی قرار می‌‌گیرند.

  1. چگونه می‌توان تحلیل‌های اینستاگرام را مشاهده کرد؟
    در قمست insights اکانت اینستاگرام بیزنسی می‌توان آمار و تحلیل‌های مربوط به اکانت را مشاهده کرد.
  2. آیا تحلیل‌های به‌دست آمده از insight اینستاگرام، دارای صحت کافی هستند؟
    بله، با بررسی مداوم آمار و تحلیل‌ها در بخش insight می‌توانید به اطلاعات زیادی در مورد محتوای خود دسترسی پیدا کنید و طبق آنها استراتژی‌های آینده خود را تعیین کنید.
  3. آیا می‌توان با استفاده از insight اکانت‌های دیگران را نیز تحلیل کرد؟
    خیر، قسمت اینسایت اینستاگرام هر اکانت فقط آمار و تحلیل‌های مربوط به همان اکانت را ارائه می‌دهد.

نتیجه‌گیری

در این مقاله چگونگی تحلیل و آنالیز پیج اینستاگرام از طریق insights بررسی شد. قسمت‌های مختلف ابزار اینسایت معرفی و نحوه تحلیل هرکدام و کمکی که به بهبود استراتژی‌های محتوایی پیج اینستاگرام می‌کنند، برای شما شرح داده شد.

طبق مطالب بالا دانستید که تحلیل پیج اینستاگرام به شما بینشی در مورد زمینه کاری و محتوای پیجتان می‌دهد و به عبارتی می‌توان گفت شما را از سردرگمی خارج کرده و باعث می‌شود که بتوانید استراتژی‌های فعلی خود را بهبود دهید. همچنین راهنمایی برای شما جهت به‌‌کار‌گیری ایده‌های جدید به منظور ارتقا پیج اینستاگرام را فراهم می‌کند.

منابع:

https://buffer.com/library/instagram-analytics/

https://sproutsocial.com/insights/instagram-metrics/

https://blog.hubspot.com/marketing/how-to-use-instagram-insights

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.