تغییر فونت فارسی در بیو و استوری

چگونه فونت فارسی بیو و استوری اینستاگرام را تغییر دهیم؟

آن اوایل که تازه‌ قابلیت استوری‌ به اینستاگرام اضافه شده بود، فقط‌وفقط می‌توانستید از یک فونت تکراری و البته نه‌چندان جالب برای متن استوری استفاده کنید. نکند شما هنوز هم از همان فونت‌ قدیمی و تکراری برای نوشتن متن استوری و بایو در اینستاگرام استفاده می‌کنید؟!

اگر جوابتان بله است، سراپا گوش باشید که این مقاله را مخصوص شما نوشته‌ایم!

تغییر فونت در اینستاگرام و استفاده از یک فونت جدید و خلاقانه در استوری و بایو، نه‌تنها کار سختی نیست، بلکه کاری می‌کند کارستان!

فونت زیباتر می‌تواند حرف و نوشتهٔ شما را ده برابر جذاب‌تر و موثرتر کند. هم ظاهر حرفه‌ای‌تری به پیجتان می‌دهد و هم در نگاه مخاطبان متمایز و متفاوت دیده می‌شوید. احتمالاً به همین خاطر هم هست که اینستاگرام، در این ۴-۵ سالی که قابلیت استوری را اضافه کرده است، به‌مرور زمان فونت‌های بیشتری هم برای متن استوری تدارک دیده است؛ اما هنوز که هنوز است، اینستاگرام در زمینهٔ ارائه فونت‌های جدید و جذاب فارسی لنگ می‌زند!

پس بهتر است خودمان آستین‌هایمان را برای تغییر فونت فارسی اینستاگرام بالا بزنیم و سروسامانی به شکل و شمایل متن استوری و بایوی پیج اینستاگراممان بدهیم!

می‌پرسید چطور؟

در این مقاله، صفر تا صد تغییر فونت فارسی اینستاگرام را به‌صورت مرحله‌به‌مرحله به شما نشان می‌دهیم.

چرا فونت اینستاگرام را تغییر بدهیم؟

 شاید در جواب این سؤال، با خودتان می‌گویید: «کی اصلاً به فونت استوری من توجه می‌کند؟» اما ما با ۳ دلیل محکم به شما ثابت می‌کنیم که تغییر فونت فارسی اینستاگرام از اوجب واجبات است!

دلیل اول: ظاهر خلاق و جذاب حرف اول را می‌زند؛

ببینید، اینستاگرام یک پلتفرم بصری است؛ راستش را بخواهید بیشتر ما آدم‌ها هم عقلمان به چشممان است! حالا یعنی چه؟

یعنی مخاطب ما قبل از اینکه شروع کند به خواندن متنی که در استوری، پست یا بایو نوشته‌ایم، ناخودآگاه اول ظاهر نوشته (فونت، طرح، رنگ و…) را می‌بیند. حالا اگر فونت استوری اینستاگرامتان از فونت‌های رایجی که اکثر مردم از آن استفاده می‌کنند، متفاوت و چشم‌نواز باشد، هم خلاقیتتان را به مخاطب نشان داده‌اید هم کاربران با میل و رغبت بیشتری حرف‌هایتان را دنبال می‌کنند.

دلیل دوم: شبیه دیگران نباشید؛

اینستاگرام یک میدان رقابت است و همهٔ برندها، آدم‌ها و کسب‌وکارها سعی می‌کنند به‌نوعی نظر مخاطبان بیشتری را به خود جلب کنند و از دیگران متمایز باشند.

یکی از ساده‌ترین و کم‌هزینه‌ترین راهکارهایی که می‌توانید برای نشان‌دادن تمایزتان امتحان کنید، استفاده از یک فونت مخصوص به خودتان است.

دلیل سوم: از غافلهٔ ترندهای جدید عقب نمانید!

سرعت تغییر و تحولات در اینستاگرام باورنکردنی است! آنقدر که در چشم‌برهم‌زدنی ممکن است یک اتفاق جدید ترند شود. شما باید این ترندها را دنبال کنید و همیشه آپدیت باشید تا در نگاه مخاطبانتان قدیمی و منسوخ به نظر نیایید.

استفاده از فونت‌های جدید هم یکی از همین ترندهاست که در بین کاربران اینستاگرام حسابی گل کرده است.

اگر برای تغییر فونت فارسی اینستاگرام قانع شدید، برویم سراغ اصل مطلب؛ یعنی روش‌های تغییر فونت در اینستاگرام.

راه‌های تغییر فونت فارسی در استوری اینستاگرام

برای تغییر فونت فارسی اینستاگرام در استوری، بایو و کپشن، دو راه پیش رو دارید:

 یا باید از فونت‌های پیشنهاد شده توسط اینستاگرام استفاده کنید، یا از اپلیکیشن و سایت‌های تولید فونت اینستاگرام.

فونت‌های پیشنهادی اینستاگرام که تعدادشان محدود است و تنوع زیادی ندارند (در حال حاضر فقط ۹ فونت برای استوری وجود دارد) و فقط برای متن استوری‌ها به آن‌ها دسترسی دارید؛ در عوض با برنامه‌ها و وب‌سایت‌های تولید فونت اینستاگرام، انواع و اقسام فونت‌ها را در اختیار دارید و می‌توانید فونت بایو، پست و استوری را تغییر دهید.

عجله نکنید! کمی جلوتر تعدادی از بهترین سایت‌ها و اپلیکیشن‌های تغییر فونت را معرفی می‌کنیم؛ اما قبل از آن بیایید نحوهٔ تغییر فونت اینستاگرام را یاد بگیریم.

آموزش تغییر فونت اینستاگرام

قبل از اینکه برای تغییر فونت فارسی اینستاگرام دست به کار شویم، این نکته را به یاد داشته باشید:

از فونت‌های خوانا، قابل تشخیص و با اندازه مناسب استفاده کنید. درست است که ما می‌خواهیم نوشته‌مان منحصربه‌فرد به نظر برسند؛ ولی نه آنقدر که مخاطب هیچ‌ چیز از نوشته را متوجه نشود!

مراحل تغییر فونت بایو، استوری و کپشن در اینستاگرام تقریباً مشابه هستند که در ادامه هر کدام را جداگانه آموزش می‌دهیم.

آموزش تغییر فونت فارسی برای بیو اینستاگرام

بایو (Bio) یا بیو پیج شما هستهٔ اصلی پروفایل اینستاگرام شماست؛ دقیقاً مثل سردر یک فروشگاه. کسانی که وارد صفحهٔ شما می‌شوند، در نگاه اول، بایو شما را برانداز می‌کنند و محتوا و شکل ظاهری این چند کلمهٔ سرنوشت‌ساز، تا حد زیادی تعیین می‌کند که افراد شما را دنبال کنند یا خیر.

اینستاگرام تا حالا هیچ گزینه‌ای برای تغییر فونت فارسی در بیو ارائه نداده است و اکثر اپلیکیشن‌ها و سایت‌های تغییر فونت هم از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کنند. اما…

یک پیشنهاد برای شما داریم؛ شما می‌توانید در کنار حروف فارسی، از حروف انگلیسی با فونت‌های جذاب هم در متن بایو استفاده کنید و بایو پیجتان را زیباتر کنید. برای مثال تصویر زیر را ببینید:

تغییر فونت فارسی در بایو

برای این کار کافی است یکی از سایت‌های تغییر فونت اینستاگرام مثل سایت IG Fonts را باز کنید و متن دلخواه‌تان را در کادر مربوطه وارد کنید.

تغییر فونت فارسی

 حالا نوشتهٔ شما در پایین کادر با صدها فونت متنوع نمایش داده می‌شود؛ هر کدام را که می‌پسندید، کپی و در قسمت بایو پیجتان پیست کنید. به  همین راحتی!

تغییر فونت فارسی در بیو و استوری

 

اگر می‌خواهید یک بیو جذاب و حرفه‌ای بنویسید، پیشنهاد می‌کنیم خواندن مقالهٔ «چگونه بیوی اینستاگرام تاثیرگذار بنویسیم» را هم از دست ندهید.

آموزش تغییر فونت فارسی استوری

برای تغییر فونت فارسی اینستاگرام در استوری‌ها دستتان بازتر است و انتخاب‌های بیشتری دارید؛ البته فونت‌های پیش‌فرض برنامه، تغییرات آنچنانی در نوشته‌های فارسی ایجاد نمی‌کنند و باید از برنامه‌های تغییر فونت یا ویرایش عکس و ویدیو استفاده کنید.

برنامه‌های زیادی برای سیستم‌های اندروید و آیفون وجود دارد که تقریباً سازوکار مشابهی دارند و در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم؛ اما در اینجا تغییر فونت استوری را به کمک اپلیکیشن اینشات (inshot) یاد می‌گیریم. 

مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

۱) برنامه اینشات را بعد از دانلود و نصب، باز کنید و عکس یا ویدیویی را که می‌خواهید منتشر کنید، انتخاب کنید.

تغییر فونت فارسی در بیو و استوری

۲) در نوار ابزار پایین صفحه، روی گزینه text بزنید و متن خود را تایپ کنید.

تغییر فونت فارسی در بیو و استوری

۳) حالا روی گزینه Aa بزنید. اینجا تعداد محدودی فونت پیش‌فرض می‌بینید که می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید؛ اما اگر فونت خاصی مد نظرتان است باید از قبل، آن را دانلود و به مجموعه فونت‌های اینشات اضافه کنید.

بارگذاری فونت‌های جدید در اینشات بسیار ساده‌ست؛ برای این کار اول باید مجموعهٔ فونتی که می‌خواهید را از گوگل دانلود کنید. فایل شما به‌صورت فشرده (zip) است؛ پس قدم بعدی استخراج از حالت فشرده است. برای این کار روی فایل کلیک کنید و گزینه «extract files to» را انتخاب کنید. با انتخاب یکی از پوشه‌ها فایل از حالت فشرده خارج می‌شود.

تغییر فونت فارسی در بیو و استوری اینستاگرام

حالا برنامه اینشات را باز کنید و متن‌تان را تایپ کنید. و روی آیکون بارگیری بزنید. فایلی که فونت‌ها را در آن استخراج کردید پیدا کنید و گزینهٔ select را انتخاب کنید. تمام! فونت جدید به برنامه اضافه شد.

تغییر فونت در اینشات

نکتهٔ مهم: در قسمت restor اینشات هم، تعدادی فونت عربی موجود است که با دیدن یک تبلیغ چند ثانیه‌ای آنلاک می‌شود و می‌توانید از آن‌ها نیز استفاده کنید.

۴) بعد از ایجاد تغییرات دلخواه‌تان در فونت نوشته، گزینه save را بزنید. استوری شما با فونت جدید آماده‌ است! می‌توانید مستقیماً از داخل اینشات گزینه stories را انتخاب کنید و تصویرتان را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید.

تغییر فونت فارسی در اینشات

آموزش تغییر فونت فارسی در پست اینستاگرام

تغییر فونت کپشن هم دقیقاً شبیه به بایو است؛ یعنی برای متن‌های انگلیسی می‌توان از سایت‌های تغییر فونت نتیجهٔ خوبی گرفت؛ اما برای متن‌های فارسی گزینه‌‌ای در اختیار ندارید و باید به تغییرات جزئی که سایت‌های تغییر فونت در نوشته‌های فارسی کپشن ایجاد می‌کنند، بسنده کنید.

یک پیشنهاد: حالا که برای تغییر فونت فارسیِ کپشن نمی‌شود کاری کرد، با مرتب‌نویسی و اضافه‌کردن چند ایموجی ظاهر نوشته‌هایتان را بهتر کنید.

معرفی برنامه‌های تغییر فونت فارسی اینستاگرام

برای تغییر فونت استوری‌های اینستاگرام، برنامه‌های ویرایش تصویر بهترین گزینه هستند. این برنامه‌ها گزینه‌های متعددی برای تغییر در شکل و فونت متن به شما می‌دهند؛ کافیست عکس یا فیلم خود را در یکی از این برنامه‌ها باز کنید، تغییرات لازم را در متن ایجاد و در نهایت در اینستاگرام آپلود کنید. به همین سادگی!

تمام برنامه‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم رایگان هستند و در کنار ادیت عکس و فیلم، برای تغییر فونت فارسی استوری هم کاربرد دارند.

اپلیکیشن inshot

کمتر کسی است که با برنامه inshot آشنا نباشد! اینشات علاوه‌بر فونت‌های پیش‌فرض عربی و انگلیسی و… امکان نصب فونت‌های فارسی را هم به شما می‌دهد. پس به‌راحتی می‌توانید فونت دلخواه‌تان را دانلود و در اینشات آپلود کنید و متن استوری‌هایتان را تغییر دهید.

اپلیکیشن canva

اپلیکیشن canva یکی دیگر از برنامه‌هایی است که می‌توانید برای تغییر فونت استوری‌های اینستاگرام از آن استفاده کنید. هر چند این اپلیکیشن امکان نصب فونت‌های بیشتر را ندارد؛ اما تعداد زیادی فونت عربی و فارسی به‌صورت پیش‌فرض دارد که کارتان را به‌خوبی راه می‌اندازد.

اپلیکیشن story font

این اپلیکیشن مخصوص سیستم آیفون است. با این برنامه به‌جز اینکه به بیش از ۱۲۰ فونت فارسی و عربی دسترسی دارید، می‌توانید هر فونت دیگری را که می‌خواهید به برنامه اضافه کنید. امکاناتی از قبیل انیمیشنی کردن متن، تغییر رنگ و پس‌زمینه متن و… هم از ویژگی‌های دیگر این برنامه است.

معرفی سایت‌های تغییر فونت فارسی اینستاگرام

همان طور که در این مقاله اشاره کردیم سایت‌های تغییر فونت اینستاگرام بر پایه زبان انگلیسی طراحی شده‌اند و در متن فارسی بایو و کپشن تغییرات زیادی ایجاد نمی‌کنند؛ ولی برای حروف انگلیسی، فونت‌های جذاب و متنوع زیادی را در اختیار شما می‌گذارند.

سایت‌های زیر معروف‌ترین سایت‌های تغییر فونت انگلیسی هستند:

در این سایت به‌راحتی با نوشتن متن در کادر، انواع فونت‌ها به شما نمایش داده می‌شود:

تغییر فونت فارسی در بیو و استوری

یکی از وبسایت‌های رایگان برای تغییرفونت متن، وبسایتigfont.io است. به راحتی می‌توانید متن خود را در کادر بالای این سایت تایپ کرده و از بین فونت‌های پیشنهادی، فونت دلخواه را انتخاب و آن را کپی کنید.

وبسایت تغییر فونت igfonts

از سایت cool symbol می‌توانید به راحتی متن‌هایی با فونت‌های خیره‌کننده و جذاب بسازید و در بخش‌های مختلف اینستاگرام خود از آنها استفاده کنید. این سایت بیش از 100 فونت متفاوت را در دسترس شما قرار می‌دهد.

وبسایت تغییر فونت Cool Symbol

این سایت هم مانند بقیه، با نوشتن متن در کادر به کلی فونت دسترسی دارید:

تغییر فونت فارسی در بیو و استوری

 

کمی خلاقیت در اینستاگرام نیاز دارید؟ تغییر فونت اینستاگرام را امتحان کنید!

اهمیت انتخاب فونت مناسب برای متن بایو، استوری و کپشن، بیشتر از انتخاب محتوا و عکس و ویدیو نباشد، کمتر هم نیست.

در این مقاله از اهمیت تغییر فونت در اینستاگرام، نحوهٔ تغییر فونت در بایو، استوری و پست و خلاصه هر آن چیزی را که برای تغییر فونت اینستاگرام باید می‌دانستید، گفتیم و امیدواریم به دردتان خورده باشد.

حالا نوبت شماست تا از این آموزش استفاده کنید و دستی به سر و روی ظاهر نوشته‌هایتان بکشید و سلیقه، خلاقیت و تمایز خودتان را به مخاطبانتان نشان دهید!

6 پاسخ
  1. شاهرخ
    شاهرخ گفته:

    عزیز جان تو که زحمت میکشی یه مطلب میذاری، چرا یه بار خودت امتحان نمیکنی؟ برنامه cool font for Instagram که اصلا فونت فارسی نداره؟ به جه درد میخوره که معرفی کردی؟

    پاسخ
    • سها کاکا
      سها کاکا گفته:

      خیلی از برنامه‌ها و سایت‌ها برای تغییر فونت، از فونت فارسی حمایت نمی‌کنن. این مقاله آپدیت شده و برای تغییر فونت فارسی می‌تونید از برنامه اینشات استفاده کنید. بهتون پیشنهاد می‌کنم دوباره مقاه رو بخونین دوست عزیز👍😊

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.