مخاطب هدف در اینستاگرام

چگونه مخاطب هدف را در اینستاگرام پیدا کنیم؟

آیا می‌دانید مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند؟ به چه نوع محتوایی علاقه دارند؟ یا در حال حاضر با چه مشکلات و چالش‌هایی روبه‌رو هستند؟ اگر مخاطبین هدف خود را نمی‌شناسید نگران نباشید! بسیاری از برندها با مشکل پیدا کردن مخاطب هدف در اینستاگرام درگیر هستند و بیشتر اوقات مخاطبین مناسبی را هدف قرار نمی‌دهند.

اگر مخاطبین هدف خود را به درستی نمی‌شناسید، باید بدانید که راه سختی را برای موفقیت در کسب‌و‌کار خود پیش رو دارید. تا زمانی‌که ندانید مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند، در تعیین استراتژی بازاریابی موفق شکست می‌خورید. بنابراین پیدا کردن مخاطب هدف در اینستاگرام از اصلی‌ترین تاکتیک‌های کسب موفقیت است.

در این مقاله با روش‌های گوناگون پیدا کردن مخاطب هدف در اینستاگرام آشنا می‌شوید و با استراتژی صحیح و تولید محتوای مناسب می‌توانید آنها را به مشتریان خود تبدیل کنید.

پیاده‌سازی کمپین تبلیغات در اینستاگرام از طریق جریان 

مخاطب هدف کیست؟

اگر مخاطبان هدف خود را بشناسید می‌توانید در تولید محتوا برای آنها موفق‌تر عمل کنید. بسیار مهم است که شما بتوانید در پیدا کردن مخاطب هدف در اینستاگرام موفق عمل کنید و از بهترین تاکتیک‌ها برای یافتن آنها استفاده کنید. در واقع برای تولید محتوای عالی باید مخاطبان هدف خود را بشناسید و بدانید آنها به چه چیزهایی علاقه دارند.

در نتیجه قبل از تهیه استراتژی مؤثر برای رشد اینستاگرام باید بتوانید مخاطبان هدف خود را به درستی تعریف کنید. شما قبل از معرفی محصولات و خدمات برند خود باید بدانید که دقیقا برای چه کسانی این کار را انجام می‌دهید؟ علایق آنها چیست؟ سن و جنس آنها چیست؟ چه محتوایی برای آنها مفید‌تر است؟ و بعد از جواب به این پرسش‌ها باید بتوانید آنها را در اینستاگرام پیدا کنید و به تعامل با آنها بپردازید. هدف شما در اینستاگرام هر چه باشد، شما برای موفقیت در بازاریابی کسب و کار خود باید مطمئن شوید که مخاطبان هدف خود را در اینستاگرام پیدا کرده‌اید.

بنابر مطالب گفته شده برای اینکه بتوانید از همه قابلیت‌های اینستاگرام به طور کامل استفاده کنید، مهم است که ابتدا مخاطبان هدف خود را بشناسید. بینش عملی درباره علایق، ترجیحات و رفتار مخاطب در نهایت راه شما را برای رسیدن به استراتژی موفق اینستاگرام هموار می‌کند. پس اولین قدم داشتن تعریفی درست از مخاطب هدف است.

مخاطبان هدف اشاره به گروه خاصی از مشتریان دارد که به احتمال بسیار زیاد به محصول و خدمات شما علاقه دارند. بنابراین می‌توان گفت مخاطب هدف کسی است که نیاز دارد محتوای شما را ببیند و باید تبلیغات خود برای جلب نظر او انجام دهید.

نقش مخاطب هدف در بازاریابی محتوا

حتما تا اینجا به اهمیت پیدا کردن مخاطب هدف در اینستاگرام پی برده‌اید. اکنون سؤال زیر مطرح است:

«شما چه مدت زمانی را به شناخت مخاطبان خود و پیدا کردن مخاطبان هدف در اینستاگرام اختصاص می‌دهید؟»

اگر جواب شما به سؤال بالا «به ندرت» است، وقت آن رسیده که عمیقا در مورد مخاطبان خود مطالعه کنید. زیرا تنها راه موفقیت برای به نتیجه رسیدن تلاش‌های بازاریابی محتوای شما، شناخت مخاطبان هدف است. می‌دانید که رسانه‌های اجتماعی، مخاطبان و بازاریابی محتوا همه با هم مرتبط هستند. البته نباید بازاریابی شبکه‌های اجتماعی را با بازاریابی محتوا اشتباه بگیرید، زیرا تفاوت‌های اساسی میان این دو وجود دارد.

بازاریابی محتوا بر ایجاد محتوای معنی‌دار بصورت آنلاین و آفلاین برای انواع کانال‌ها مانند وبسایت یا وبلاگ به منظور جذب مخاطب متمرکز است، در صورتی که بازاریابی شبکه‌های اجتماعی یکی از کانال‌های توزیع محتوا است که بازاریاب‌ها برای دسترسی به مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و توییتر از آن استفاده می کنند.

شناخت مخاطبان هدف می‌تواند بازاریابی محتوای شما را به مسیر درستی هدایت کند. تجزیه و تحلیل مخاطبان در اینستاگرام به شما کمک می‌کند تا در نهایت بدانید کدام موضوعات و قالب‌‌های محتوایی برای مخاطبان شما جالب‌تر است. می‌توانید از شناخت مخاطبان هدف خود برای برنامه‌ریزی استراتژی محتوای بلند مدت و سازماندهی تیم‌های تولید محتوای خود استفاده کنید.

تیم جریان با دسته بندی های اینفلوئنسرهای مختلف به شما کمک کرده که بتوانید تبلیغات خود در اینستاگرام و تلگرام را در معرض دید مخاطبان هدف خود قرار دهید. به عنوان نمونه تعدادی از موضوعاتی که جریان پوشش داده و شما می توانید در آن ها تبلیغ کنید شامل موارد زیر است:

  •  پیج های آشپزی و غذا
  • پیج های تغذیه و سلامتی
  • پیج های روان شناسی
  • پیج های سرگرمی
  • پیج های موسیقی
  • پیج های فیلم و سینما
  • پیج های طنز
  • پیج های مالی و سرمایه گذاری
  • پیج های ورزش

روش‌های پیدا کردن مخاطب هدف در اینستاگرام

در این بخش روش‌های اصلی پیدا کردن مخاطب هدف در اینستاگرام بررسی می‌شوند. اما اول از هر چیز باید بدانید بعد از کسب اطلاعات زیر قصد دارید آنها را چگونه به کار بگیرید. در واقع روش‌های زیر به شما کمک می‌کند تا مخاطبان خود را کاملا بشناسید و بدانید چه می‌خواهند. و در ادامه راه، این بینش به شما کمک خواهد کرد تا هدف‌گذاری مؤثرتری در اینستاگرام داشته باشید.

به کمک هشتگ

هشتگ‌های مناسب می‌توانند مخاطبان مناسب را به شما برسانند. مخاطبان هدف باید با برند شما منافع مشترکی داشته باشند. داشتن منافع مشترک به معنی استفاده از هشتگ‌های مرتبط با برند شماست. پس شما باید کاملا مطمئن شوید که از این هشتگ‌ها استفاده می‌کنید تا افراد مناسب بتوانند محتوای شما را پیدا کنند.

شما می‌توانید با استفاده از ابزارهای نظارتی، هشتگ‌های برتر مرتبط با برند خود را بیابید. بنابراین شما می‌توانید با استفاده از چند هشتگ مناسب، مرتبط و محبوب، بازدید محتوای خود را بالا ببرید. علاوه‌بر استفاده از هشتگ‌های مناسب در پست‌ها، در استوری‌های خود نیز باید از هشتگ‌های درست استفاده کنید.

پیدا کردن مخاطب به صورت محلی

هدف قرار دادن مخاطبان از نظر جغرافیایی، راهی مطمئن برای جذب ترافیک بیشتر و افزایش فروش است. برای پیدا کردن مخاطبان در مکانی خاص، می‌توانید از ویژگی تگ مکان در پلتفرم اینستاگرام نهایت استفاده را ببرید. پست‌ها و استوری‌هایی که دارای برچسب مکان باشند، در جستجوهای مربوط به آن مکان نشان داده می‌شوند. در نتیجه این ویژگی می‌تواند به میزان قابل توجهی نمایش پست شما به مخاطبان مناسب را افزایش دهد.

به عبارت دیگر افراد علاقمند به محتوا و یا رویدادهای اتفاق افتاده در آن مکان‌ها می‌توانند پست‌های شما را در نتایج جستجوی خود مشاهده کنند. آنها پس از پیدا کردن پست‌های شما، برای دیدن محتوای پیج وقت می‌گذارند و به تعامل با شما می‌پردازند.

بررسی آمار پیج اینستاگرام (جنسیت و سن)

هنگام تحقیق برای یافتن مخاطبان هدف، کسب بینش جمعیتی در مورد مخاطبان شما در اینستاگرام می‌تواند بسیار مفید و مؤثر باشد. اگر در بخش اینسایت اینستاگرام خود، روی مخاطب کلیک کنید، سه ویژگی مهم در مورد فالوئرهای خود را در این قسمت مشاهده کنید. این سه ویژگی جنسیت، سن و محل سکونت آنها است.

روش‌های پیدا کردن مخاطب هدف در اینستاگرام

این بینش فوق‌العاده برای شما اهمیت دارد. مثلا اگر مخاطبان ایده‌آل برای برند شما، مردان میان‌سال هستند اما با مشاهده آمار اینستاگرام پی می‌برید که در حال حاضر بیشتر فالوئرهای شما را زنان جوان تشکیل می‌دهند، پس واضح است که در مورد استراتژی پست گذاری خود اشتباه کرده‌اید و باید آن را مجددا بازبینی کنید. اما در طرف دیگر اگر آمار جمعیتی اینستاگرام با مخاطبان ایده‌آل و مناسب برای برند شما مطابقت دارد، پس شما راه خود را درست رفته‌اید و شانس موفقیت شما بسیار بالاست.

با این همه درست است که آمار جمعیتی اینستاگرام اطلاعات مفیدی را در مورد سن و جنسیت مخاطبان در اختیار شما قرار می‌دهد، اما نکته اصلی پی بردن به علایق، عادت‌ها و فلسفه زندگی مخاطبان است. متاسفانه آمار جمعیت شناسی نمی‌تواند در این مورد به شما کمک کند. برای کسب شناخت بیشتر راجع به مخاطبان به اطلاعات دیگری نیاز دارید که در ادامه این مقاله می‌توانید با روش‌های به دست آوردن آنها آشنا شوید.

نظرسنجی‌های اینستاگرام و شناخت علاقه مخاطب

نظرسنجی‌های اینستاگرام می‌تواند به شما کمک کنند تا ترجیحات و علایق مخاطبان هدف را پیدا کنید. این نظرسنجی‌ها به شما می‌گوید که مخاطب دوست دارد چه نوی محتوایی را در فید خود مشاهده کند.

در مورد نظرسنجی این عکس، اگر مخاطبان به گزینه «شهر» رأی بیشتری بدهند، نشان‌دهنده این است که محتوای مربوط به «شهر» برای آنها جذاب‌تر است. در نظرسنجی‌های اینستاگرام از مخاطبان خود بپرسید که به چه موضوعاتی علاقه دارند؟ چرا پیج شما را دنبال می‌کنند؟ سوالاتی از این قبیل می‌تواند به شناخت دقیق‌تر شما از مخاطبانتان منجر شود و در تولید محتوای برتر به شما کمک فراوانی کند.

بررسی پست رقبا

یکی از دیگر روش‌های ایده‌آل برای پیدا کردن مخاطب هدف در اینستاگرام، بررسی پست‌های رقبا است. ابتدا باید رقبای خود را شناسایی کنید، سپس پیج آنها را دنبال کنید و بررسی کنید که آنها «چه محتوایی تولید می‌کنند؟» و «میزان تعامل پیج آنها چقدر است؟»

با به دست آوردن این اطلاعات می‌توانید در کار خود از آنها الهام بگیرید. کار دیگری که می‌توانید انجام دهید، فالو کردن مخاطبان رقبا و ایجاد تعامل با آنها است. یا اینکه افرادی را که در پیج رقبا، کامنت می‌گذارند و پست‌ها را لایک می‌کنند را بررسی کنید و آنها را دنبال کنید. این نکته در صورتی که در آغاز راه باشید و تعداد فالوئرهای شما کم باشد، بسیار مؤثر است و باعث معرفی برند شما به تعداد زیادی مخاطب مناسب می‌شود.

بیشتر بخوانید: چگونه صفحه اینستاگرام رقبا را تحلیل و آنالیز کنیم؟

نتیجه‌گیری

داشتن درک بهتر از اینکه مخاطبان اینستاگرام شما چه کسانی هستند و به چه چیزهایی علاقه دارند، به شما این قدرت را می‌دهد که استراتژی تعامل خود را تقویت کنید. روش‌های معرفی شده در این مقاله برترین راه‌ها برای پیدا کردن مخاطب هدف در اینستاگرام هستند. البته تحقیق در مورد مخاطبان هدف کاری نیست که فقط یک بار انجام دهید و بعد آن را رها کنید.

بلکه باید برای تولید محتوای بهتر بارها و بارها در مورد مخاطبان خود و راه‌های جذب آنها تحقیق و بررسی انجام دهید. هرچه زمان بیشتری را صرف تحقیق در مورد مخاطبان ایده‌آل خود کنید، در نهایت استراتژی محتوای شما قوی‌تر و موفقیت بازاریابی محتوایی شما نیز تضمین می‌شود.

منابع:

https://sproutsocial.com/insights/instagram-target-audience

https://blog.iconosquare.com/instagram-target-audience

https://www.socialbakers.com/blog/knowing-your-target-audience-is-key-in-content-marketing

https://www.marketingevolution.com/marketing-essentials/target-audience

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.