تنظیمات حریم خصوصی اینستاگرام

راهنمای تنظیمات حریم خصوصی اینستاگرام

آیا از آن دسته افرادی هستید که با وجود اشتیاق به حضور در اینستاگرام، نگران حریم خصوصی خود هستید؟ می‌دانید تنظیمات حریم خصوصی اینستاگرام شما، روشی مناسب را برای کنترل نحوه دسترسی کاربران به اطلاعات شما فراهم کرده است؟

بسیاری از افراد علاقمند به برقراری ارتباط با دوستان، خانواده و فالوورهای خود هستند، اما گاهی مواقع کاربران تمایلی برای به اشتراک گذاری تمام اطلاعات خود با تعداد زیادی از افراد غریبه را ندارند. این افراد ترجیح می‌دهند تعداد محدودی از کاربران به محتوای حساب اینستاگرام آنها دسترسی داشته باشند. بنابراین بهتر است قبل از اینکه با مسائلی در زمینه سوء‌استفاده از اطلاعات به اشتراک گذاشته شده در اینستاگرام روبرو شوید، با تنظیمات حریم خصوصی اینستاگرام و نحوه انجام این تنظیمات آشنا شوید.

با استفاده از این تنظیمات شما می‌توانید به راحتی حساب اینستاگرام خود را کنترل کنید و با اطمینان خاطر از این اپلیکیشن استفاده کنید. در مقاله پیش رو، تنظیمات حریم خصوصی در اینستاگرام به صورت کامل آموزش داده می‌شود.

چرا حریم خصوصی در اینستاگرام اهمیت دارد؟

اینستاگرام شبکه اجتماعی بسیار محبوبی است که طبق گزارش Omnicore بیش از یک میلیارد کاربر فعال در ماه دارد. اگر کاربر جدیدی هستید که به تازگی شروع به فعالیت در اینستاگرام کرده‌اید و یا حتی اگر سال‌هاست از اینستاگرام استفاده می‌کنید، در هر دو صورت برای شما ضروری است که همه چیز را درباره حفظ حریم خصوصی در اینستاگرام بدانید تا احساس امنیت و راحتی بیشتری در این شبکه اجتماعی داشته باشید.

نمونه‌های زیادی از سوء‌استفاده از اطلاعات کاربران اینستاگرام وجود دارد. امروزه اینستاگرام جزو شبکه‌هایی است که مرتبا مورد هجوم هکرها واقع می‌شود و اگر شما نتوانید به خوبی دسترسی به اطلاعات خود را مدیریت و محدود کنید، امکان مواجه با خطرات و مشکلاتی در این زمینه برای شما وجود دارد. چند نمونه از مواردی که بهتر است در تصاویر به اشتراک گذاشته شما در اینستاگرام حضور نداشته باشند در زیر لیست شده است:

  • کارت‌های اعتباری، چک‌های بانکی، بلیت پرواز، اسناد حاوی اطلاعات مالی
  • کارت‌های شناسایی و مدارک مانند کارت ملی و گواهینامه
  • تصاویری از محل کار که ممکن است باعث درج اطلاعات محرمانه محل کار شما شود.

این موارد تنها چند نمونه کوچک از اطلاعاتی هستند که با به اشتراک گذاشتن آنها ممکن است مشکلاتی برای شما پیش بیاید. پس حفظ حریم خصوصی در اینستاگرام از آن جهت حائز اهمیت است که باعث می‌شود اطلاعات شما کمتر در معرض کشف و سوءاستفاده توسط افراد نامناسب قرار بگیرند.

مهم‌ترین تنظیمات حریم خصوصی اینستاگرام

اینستاگرام برای شما گزینه‌های زیادی فراهم کرده که با فعال کردن آنها بتوانید مدیریت بهتری بر حساب کاربری خود داشته باشید و محدودیت‌هایی را بر نحوه تعاملات خود در اینستاگرام اعمال کنید. شما بسته به نیاز و نوع حساب کاربری خود می‌توانید تنظیمات حریم خصوصی اینستاگرام را انجام دهید. مهم‌ترین نمونه‌ها از تنظیمات حریم شخصی، تنظیمات مربوط به خصوصی کردن حساب کاربری، تنظیمات مربوط به نمایش استوری شما، امکان فعال و غیر فعال کردن ارسال کامنت، بلاک کردن یا حذف افراد مزاحم و غیر فعال کردن بازنشر پست‌های شما هستند.

در ادامه با نحوه مدیریت حساب کاربری خود و انجام تنظیمات برای حفظ حریم شخصی خود آشنا می‌شوید و می‌توانید دسترسی به حساب و اطلاعات خود را محدود به افراد ایمن و دایره مورد اعتماد خود کنید.

حساب کاربری خود را خصوصی کنید.

خصوصی کردن حساب اینستاگرام باعث می‌شود که تنها دوستان و فالوورهای مورد تأیید شما بتوانند پست‌ و استوری‌های شما را ببینند. مراحل زیر را برای خصوصی کردن حساب کاربری خود دنبال کنید:

  1. در پروفایل شخصی خود روی آیکن منو در سمت راست و قسمت بالا کلیک کنید.
  2. به بخش تنظیمات بروید.
  3. حریم خصوصی را انتخاب کنید
  4. گزینه Private Account را به روشن تغییر دهید.

بعد از خصوصی کردن حساب اینستاگرام در بخش تنظیمات حریم خصوصی اینستاگرام افراد جدید برای دیدن پست‌های شما باید درخواست فالو ارسال کنند و تنها در صورت پذیرفته شدن درخواست توسط شما، قادر به مشاهده پست و اطلاعات اینستاگرام شما هستند.

مشخص کنید چه کسانی اجازه دارند استوری‌های شما را ببینند.

استوری راهی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات در اینستاگرام به صورت موقت است. استوری‌ها تا 24 ساعت قابل مشاهده هستند و در فید اینستاگرام شما نمایش داده نمی‌شوند. شما می‌توانید در بخش تنظیمات مربوط به استوری، مشخص کنید که چه افرادی اجازه دیدن استوری‌های شما را دارند. برای این کار باید مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. روی منو کلیک کنید.
  2. به قسمت تنظیمات بروید.
  3. از بخش تنظیمات حریم خصوصی اینستاگرام، استوری را انتخاب کنید.
  4. از بخش «hide story from» می‌توانید کاربرانی را مشخص کنید که نمی‌خواهید استوری‌های شما را مشاهده کنند.

تنظیمات بخش حریم خصوصی در اینستاگرام

افراد مزاحم را بلاک کنید.

اگر احساس می‌کنید از طرف افراد خاصی زیر ذره‌بین قرار گرفته‌اید، به‌راحتی می‌توانید آن‌ها را بلاک (مسدود) کنید. حساب‌های بلاک شده نمی‌توانند نام شما را جستجو کنند یا عکس و فیلم‌های شما را ببینند. برای بلاک کردن افراد مزاحم در اینستاگرام مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. ابتدا به حساب اینستاگرام آن شخص بروید.
  2. روی سه نقطه کنار نام کاربری او کلیک کنید.
  3. روی گزینه بلاک کلیک کنید و برای تأیید، دوباره بلاک را انتخاب کنید.

تنظیمات حریم خصوصی اینستاگرام فارسی

فالوورهای اضافه را حذف کنید.

حذف فالوورها در اینستاگرام به سادگی بلاک کردن یک حساب کاربری است. نحوه انجام این کار در ادامه آموزش داده می‌شود.

  1. روی عکس پروفایل خود در قسمت پایین سمت راست کلیک کنید.
  2. روی فالوورها کلیک کنید.
  3. برای یافتن فالووری که می‌خواهید او را حذف کنید، از پیمایش فالوورها یا از قسمت جستجو استفاده کنید.
  4. گزینه حذف در کنار نام کاربری آن حساب را کلیک کنید.
  5. برای تأیید، مجددا روی گزینه حذف کلیک کنید.

حذف فالوورهای اضافه در اینستاگرام

Activity Status را غیر فعال کنید.

Activity Status (وضعیت فعالیت) درباره زمان‌های فعال بودن شما در اینستاگرام به دیگران اطلاعات می‌دهد. اگر Activity Status را غیر فعال کنید، دیگران نمی‌توانند از زمان دقیق حضور شما در اینستاگرام مطلع شوند و در صورتی ‌که عجله دارید و برای چک کردن موضوعی خاص در اینستاگرام هستید، با مزاحمت و درخواست گفتگو روبرو نمی‌شوید. برای اینکه Activity Status را غیر فعال کنید تا دیگران از زمان آنلاین بودن شما باخبر نشوند، باید مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. روی منو و سپس تنظیمات کلیک کنید.
  2. به قسمت تنظیمات حریم خصوصی اینستاگرام بروید.
  3. روی Activity Status کلیک کنید.
  4. گزینه مربوطه را به غیر فعال تغییر دهید.

غیر فعال کردن Activity Status در اینستاگرام

محدود کردن امکان ارسال کامنت

شما می‌توانید با محدود کردن امکان ارسال کامنت، تعیین کنید که چه کسانی قادر به فرستادن کامنت زیر پست‌های شما هستند. برای اعمال محدودیت در مورد ارسال کامنت‌ها از روش زیر اقدام کنید:

  1. از طریق گزینه منو به قسمت تنظیمات بروید.
  2. در بخش حریم خصوصی، نظرات (کامنت) را انتخاب کنید.
  3. در این قسمت شما می‌توانید تعیین کنید که چه کسانی می‌توانند برای شما کامنت ارسال کنند. می‌توانید در اینجا دریافت کامنت از طرف افراد خاصی را بلاک کنید. یا تعیین کنید که کامنت‌های حاوی متن توهین آمیز نمایش داده نشوند.محدود کردن امکان ارسال کامنت در اینستاگرام

غیر فعال کردن بازنشر پست‌های شما در استوری

گاهی شما ترجیح می‌دهید که پست‌های شما توسط دیگران به اشتراک گذاشته نشوند. اینستاگرام برای شما امکاناتی فراهم کرده است که به راحتی بتوانید از بازنشر پست‌های خود در استوری دیگران جلوگیری کنید. البته غیر فعال کردن بازنشر پست‌های شما در استوری، هیچ تأثیری بر به اشتراک‌گذاری پست‌های دیگران توسط شما ندارد. مگر اینکه شخص مورد نظر نیز گزینه بازنشر پست توسط دیگران را غیر فعال کرده باشد. با دنبال کردن مراحل زیر می‌توانید بازنشر پست‌های خود در استوری دیگران را غیر فعال کنید.

  1. روی منو کلیک کنید و به قسمت تنظیمات بروید.
  2. در قسمت حریم خصوصی روی استوری کلیک کنید.
  3. گزینه «Allow Resharing to Stories» را به غیر فعال تغییر دهید.

غیر فعال کردن بازنشر پست‌های در استوری اینستاگرام

 


بیشتر بخوانید: رمز دو مرحله ای اینستاگرام (آموزش تصویری فعال سازی و حذف)


جمع‌بندی تنظیمات حریم خصوصی در اینستاگرام

تنظیمات حریم خصوصی اینستاگرام امکانات زیادی را برای کنترل حساب کاربری اینستاگرام شما و ایجاد محدودیت در دسترسی دیگران به اطلاعات شما فراهم می‌کند. با توجه به تمامی مطالب گفته شده در بخش‌های قبل، حالا می‌دانید که از بخش تنظیمات حریم خصوصی حساب اینستاگرام خود می‌توانید موارد زیادی را مدیریت کنید.

در قسمت تنظیمات حریم خصوصی اینستاگرام می‌توانید تعیین کنید که حساب کاربری شما عمومی یا خصوصی باشد، می‌توانید تعیین کنید چه کسانی اجازه مشاهده استوری‌های شما را داشته باشند. می‌توانید افراد مزاحم را بلاک کرده یا فالوورهای غیر ضروری را حذف کنید. همچنین در بخش حریم خصوصی می‌توانید گزینه Activity Status را غیر فعال کنید تا دیگران از زمان‌های فعالیت شما در اینستاگرام باخبر نشوند.

علاوه ‌بر موارد بالا دو گزینه بسیار مهم دیگر که در بخش حریم خصوصی اینستاگرام امکان مدیریت آنها را دارید غیر فعال کردن بانشر پست‌های شما در استوری دیگران و محدود کردن ارسال کامنت برای پست و استوری‌های شما است.

همان‌ طور که در بخش‌های قبل به‌ طور مفصل توضیح داده شد برای انجام تمامی تنظیمات بخش حریم خصوصی در اینستاگرام باید از طریق منوی حساب اینستاگرام خود به بخش تنظیمات و سپس بخش حریم خصوصی بروید و در این قسمت تمامی تنظیمات مربوط به حریم خصوصی اینستاگرام را انجام دهید. لازم به ذکر است که تنظیمات حریم خصوصی اینستاگرام فارسی را نیز طبق مراحل گفته شده می‌توانید به‌آسانی انجام دهید.

شاید همیشه گمان می‌کردید که حضور در اینستاگرام به ‌معنای از دست رفتن حریم خصوصی شما است. اما با مطالعه این مقاله اکنون می‌دانید که با انجام تنظیمات حریم شخصی اینستاگرام می‌توانید حساب خود را مدیریت کرده و دسترسی غیر مجاز به حساب خود را کنترل کنید. تنظیمات حریم خصوصی در اینستاگرام این امکان را می‌دهد که شما لحظات، تصاویر و محتوای خود را بدون اینکه نگران به خطر افتادن حریم شخصی باشید، تنها با افراد مورد اعتماد به اشتراک بگذارید.

منابع:

https://www.comparitech.com/blog/vpn-privacy/instagram-privacy-settings

https://backlightblog.com/how-to-delete-instagram-followers

https://www.addictivetips.com/ios/disable-resharing-to-stories-on-instagram/#:~:text=Tap%20the%20gear%20button%20to,to%20disable%20resharing%20to%20stories.

https://mashable.com/article/how-to-make-instagram-private/?europe=true

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.