معرفی ابزارهای آنالیز

معرفی ابزارهای آنالیز و تحلیل کانال و گروه‌های تلگرام

آیا با اهمیت استفاده از ابزارهای تحلیل کانال تلگرام آشنا هستید؟ در دنیای رقابتی کسب ‌و‌ کارهای دیجیتال، دادهها و آمار نقش تعیین کننده‌ای در به ‌کارگیری بهترین متدها برای رشد کسب‌ و ‌کار دارند. جمع‌آوری داده‌ها و تحلیل آنها باعث می‌شود که در انتخاب‌های خود دقت بیشتری داشته باشید و کسب‌و‌کار خود را حرفه‌ای‌تر مدیریت کنید.

همان‌طور که می‌دانید تلگرام از قدرتمندترین و محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی است که توسط کسب‌ و کارهای زیادی استفاده می‌شود. تحلیل داده‌ها در این شبکه اجتماعی پرطرفدار تأثیر انکارناپذیری در رشد کسب‌ و ‌کار شما دارد. در این مقاله با بهترین ابزارهای تحلیل کانال و گروه‌‌های تلگرامی و کاربرد هر کدام از آنها آشنا می‌شوید و به ‌راحتی می‌توانید از آنها در سنجش میزان موفقیت کانال و گروه‌های تلگرامی خود استفاده کنید.

مزایای استفاده از ابزارهای تحلیل کانال و گروه تلگرام

ابزارهای تحلیل کانال و گرو‌ه‌های تلگرامی مزایای زیادی در جهت تعیین استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال و برای کسب و کار شما دارد. در ادامه با مهم‌ترین مزایای استفاده از این ابزارها آشنا می‌شوید.

روند تغییر تعداد اعضای گروه یا کانال در طول زمان

مشاهده تعداد بازدید از پست‌ها در زمان‌های مختلف

کمک به تعیین بهترین زمان و روز برای انتشار پست‌ها

تعیین پربازدیدترین نوع محتوا (متن، تصویر، ویدئو)

میزان به اشتراک گذاری پست‌ها

کسب اطلاعات درباره هشتگ‌های پربازدید و محبوب‌

اطلاع از پست‌های جذاب‌تر

مدیریت و نظارت بر فعالیت‌های اعضای گروه

مهم‌ترین معیارها در تجزیه و تحلیل کانال و گروه‌های تلگرام

با توجه به وجود دو پلتفرم کانال و گروه در تلگرام، باید ابتدا مهم‌ترین معیارهای تجزیه و تحلیل هر کدام را بررسی کرد. در کانال‌های تلگرامی محتوا توسط یک ‌نفر تولید می‌شود و مهم‌ترین معیارها برای تجزیه و تحلیل کانال، تعداد اعضا و تعداد بازدید از پست‌ها هستند. در گروه‌های تلگرامی تمامی اعضا می‌توانند محتوا تولید کنند و با هم به گفتگو بپردازند. معیارهای آنالیز گروه‌های تلگرامی معمولا تعداد اعضا، میزان فعالیت هر عضو، تعداد پیام‌ها در روز، هفته و ماه است.

ابزارهای ایرانی تحلیل کانال تلگرام

در این بخش و قبل از آشنایی با ابزارهای خارجی، سه ابزار ایرانی معرفی می‌شوند که برای تحلیل و آنالیز کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی مورد استفاده قرار می‌گیرند. استفاده از این ابزارها برای کسب و کارهایی که تلگرام مارکتینگ را در دستور کار دارند می توند بسیار مفید باشد.

جادوبی

جادوبی نمونه‌ای از ابزارهای تحلیل کانال تلگرام است که توسط آن می‌توانید داده‌ها و ارقام را به نمودارها تبدیل کنید. نمودارهایی که ابزار جادوبی تولید می‌کنند، برای شما امکان تجزیه و تحلیل و مقایسه بسیار دقیق‌تری را فراهم می‌کنند. مهم‌ترین فایده این نمودارها کمک به شما در تنظیم اهداف بازاریابی کسب ‌و ‌کار تلگرامی شما است. با انجام تنظیمات شخصی‌سازی در ابزار جادوبی می‌توانید اطلاعاتی که برای شما مهم‌تر هستند را در اولویت‌های بالاتر قرار دهید.

ابزار ایرانی جادوبی برای تحلیل کانال تلگرام

نوین هاب

نوین هاب ابزاری بسیار کاربردی و مفید برای تحلیل دقیق کانال و گروه‌های تلگرامی است. نوین هاب امکان کنترل زمان‌بندی و انتشار پست‌های شما در تلگرام را فراهم می‌کند. نرخ رشد اعضا، نرخ تعامل کاربران، نمایش برترین پست‌های منتشر شده، مدیریت کامنت‌ها، بررسی هشتگ‌های با بالاترین بازدید و امکان گزارش‌گیری از نتایج، نمونه‌ای از امکانات نوین هاب برای تجزیه و آنالیز گروه و کانال تلگرامی شما هستند. آمار بسیار دقیقی که این ابزار آنالیز کانال تلگرام به شما ارائه می دهد، می‌تواند به شما در تعیین بهترین استراتژی برای رشد کسب ‌و کارتان کمک کند.

زلکا

نمونه دیگری از ابزارهای تحلیل کانال تلگرام ایرانی، زلکا (zelkaa) است. این ابزار امکان مدیریت کانال تلگرامی شما را با جداول آماری، نمودارهای متنوع و تحلیل معیارهایی مانند تعداد اعضا و میزان بازدید پست‌ها فراهم می‌کند.

ابزار ایرانی زلکا برای تحلیل کانال تلگرام

ابزارهای خارجی تحلیل کانال تلگرام

ابزارهایی که در این بخش معرفی می‌شوند، تحلیل بسیار دقیقی از کانال و گروه‌های تلگرامی شما ارائه می‌دهند. در ادامه مهم‌ترین ابزارهای تحلیل تلگرام و کاربرد هر کدام آورده شده است. این ابزارها به شما کمک می‌کنند تا درک دقیق‌تری از بخش‌های مختلف کانال و گروه تلگرامی خود داشته باشید. لازم به ذکر است که برخی از این ابزارها رایگان و برخی دیگر پولی هستند.

TGSTAT

نمونه‌ای از ابزارهای آنالیتیکس تلگرام است که در سال 2017 عرضه شد. از مزایای این ابزار پشتیبانی آن از زبان‌های مختلف است. TGSTAT از ابزارهای تحلیل کانال تلگرام رایگان است که آمار دقیقی در مورد اعضا و نرخ بازدید روزانه، هفتگی و ماهانه ارائه می‌دهد. این ابزار برای بررسی و تحلیل کانال‌های تبلیغاتی بسیار کاربردی است.

TGSTAT، ربات تلگرامی با نام TGstat Bot نیز دارد که با به ‌کارگیری آن بدون نیاز به خارج شدن از تلگرام می‌توانید آمار مورد نیاز خود را مشاهده و ذخیره کنید.

  • تعداد بازدیدها
  • تعداد اعضا
  • پست‌های منتشر شده در کانال تلگرام
  • متوسط تعداد بازدید از پست‌ها

Popsters

نمونه‌ای دیگر از ابزارهای تحلیل کانال تلگرام Popsters است که گزینه‌ای بسیار عالی برای اطلاع از محبوب‌ترین و پربازدیدترین پست‌های تلگرام است. ابزار Popsters که ابزاری پولی است، پست‌هایی با بیشترین میزان جذابیت و بازدیدکننده را برای شما مشخص می‌کند. از امکانات خوب این ابزار امکان خروجی گرفتن از نتایج در قالب‌های مختلفی مانند PDF، PPTX و XLSX است. استفاد از این ابزار در هفته اول رایگان است.

  • مشخص می‌کند که هرکدام از پست‌ها توسط چند درصد از اعضای کانال مشاهده شده است و کدام پست‌ها بیشترین میزان بازدید را داشته‌اند. همچنین این ابزار تحلیل گروه تلگرامی به شما اطلاعاتی می‌دهد که طبق آن می‌توانید بهترین ساعات و روزها برای انتشار پست‌های خود را تعیین کنید.
  • نرخ بازدید پست‌ها را بر اساس محتوای آنها، تعداد به اشتراک گذاری پست‌ها را بر اساس نوع محتوا (متن، تصویر، ویدئو)، نرخ بازدید را بر اساس طول متن و میزان فعالیت نسبی بر اساس طول متن را برای شما نمایش می‌دهد. علاوه ‌بر موارد گفته شده، Popsters به شما اجازه می‌دهد که تمام محتوای کانال را در صورت نیاز انتقال دهید.

Teleme

از ابزارهای تحلیل گروه تلگرام است و در مدیریت گروه‌های تگرامی محبوبیت زیادی کسب کرده است. با این ابزار می‌توان بر تمام اعضای گروه نظارت و فعالیت آنها و همچنین سایر مدیران گروه را به ‌آسانی مدیریت کرد. این ابزار پولی است اما در ماه اول استفاده از آن رایگان است.

  • آمارها و گزارش‌های مربوط به تعداد اعضا، تعداد افرادی که به گروه وارد می‌شوند یا گروه را ترک می‌کنند، تعداد اعضای فعال در گروه و ساعت‌هایی از شبانه روز که اعضا فعالیت بیشتری دارند را در قالب نمودار و جداول ارائه می‌دهد. البته برای اینکه بتوانید از این ابزار تحلیل کانال تلگرام و گروه تلگرام استفاده کنید، باید به این ابزار اجازه دسترسی به اکانت تلگرام خود را بدهید تا اطلاعات مورد نیاز را جمع‌آوری کند.

Combot

رباتی بسیار مفید و رایج برای نظارت بر فعالیت اعضای گروه و فیلتر کردن اسپم‌ها است. استفاده از این ربات بسیار راحت است و با اضافه کردن آن به گروه تلگرامی مورد نظر می‌توانید تجزیه و تحلیل گروه را شروع کنید.

ابزار خارجی Combot برای تحلیل کانال تلگرام

  • این ربات تمام جزئیات و اطلاعات کانال یا گروه شما را نمایش می‌دهد و هم از طریق اکانت تلگرام Combot و هم از طریق وبسایت Combot در دسترس است. این ابزار تحلیل گروه تلگرامی دارای سه ورژن مختلف Basic، Premium و Business است. نسخه Basic آن رایگان اما محدود به استفاده برای گروه‌ها و کانال‌هایی با حداکثر 200 عضو است.

جمع‌بندی

در این مقاله بهترین ابزارهای تحلیل و آنالیز کانال و گروه‌های تلگرامی معرفی و بررسی شد. هر کدام از این ابزارهای تحلیل کانال تلگرام مزایا و معایبی دارند و بهتر است با توجه به نیاز و اولویت‌های خود مناسب‌ترین ابزار را انتخاب کنید. گاهی مواقع استفاده از چند ابزار در کنار هم باعث دستیابی به تحلیل دقیق‌تری از کانال یا گروه می‌شود.

به ‌صورت خلاصه می‌توان گفت برای تجزیه و تحلیل کانال‌های تلگرام، Tgstat مناسب‌تر است و برای تحلیل گروه تلگرام بهتر است از Combot استفاده شود. Popsters نیز برای ارزیابی محتوای تلگرام بسیار عالی است، زیرا این ابزار قابلیت‌های تجزیه و تحلیل تلگرام را به میزان زیادی گسترش می‌دهد.

منابع:

https://www.mrsocial.in/the-best-tools-for-analyzing-and-statistics-telegram-channels

https://popsters.com/blog/post/statistics-and-analytics-on-telegram

https://zelkaa.com/fa/sources/telegram-analytics

https://jadoobi.com/fa/tag/تحلیل-تلگرام/

https://novinhub.com/analyze

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.