ثبت لوکیشن در اینستاگرام

آموزش تصویری ثبت لوکیشن در اینستاگرام

ثبت لوکیشن در اینستاگرام فرصتی عالی برای شناخته‌ شدن بیشتر کسب ‌و ‌کار شما و کسب مشتریان جدید است. در واقع فعال کردن لوکیشن در اینستاگرام منجر به جستجوی بیشتر، مشتریان جدیدتر و دسترسی بیشتر به برند شما می‌شود.

آیا می‌دانید تعداد زیادی از افراد اخیرا از رسانه‌های اجتماعی برای جستجوی مشاغل مختلف استفاده می‌کنند و بیشتر از 200 میلیون کاربر در اینستاگرام هر روز حداقل از یک پروفایل کسب ‌و‌ کار بازدید می‌کنند؟ بنابراین بسیار مهم است که کاربران بتوانند با جستجو به کسب‌ و کارهای مختلف دسترسی پیدا کنند. از آنجایی ‌که همانند هشتگ‌ها با استفاده از تگ لوکیشن نیز می‌توان پست‌ها و استوری‌های مورد نظر را جستجو کرد، ثبت location در اینستاگرام تأثیر بسیار زیادی در آگاهی نسبت به برند شما و افزایش بازدید کاربران از کسب‌ و کار شما دارد.

در این مقاله آموزش ثبت لوکیشن دلخواه در اینستاگرام و همچنین ثبت لوکیشن در بیو و استوری اینستاگرام به صورت مرحله به مرحله، با ذکر جزئیات و استفاده از تصاویر شرح داده می‌شود. اگر شما هم قصد دارید از ویژگی ثبت لوکیشن اینستاگرام برای ارتقای حساب کاربری خود استفاده کنید، این آموزش را از دست ندهید.

ثبت لوکیشن دلخواه در اینستاگرام

قبلا اینستاگرام به کاربران اجازه می‌داد که به ‌آسانی هنگام انتشار پست، لوکیشن‌های جدیدی را اضافه کنند. اما هم ‌اکنون برای اضافه کردن لوکیشن دلخواه به اینستاگرام باید از فیسبوک استفاده کنید. به این صورت که ابتدا باید مکان مورد نظر خود را در فیسبوک ایجاد کنید و بعد در اینستاگرام آن مکان را به پست خود اضافه کنید. پس لازم است که برای ثبت لوکیشن در اینستاگرام، پروفایل فیسبوک خود را به اکانت بیزنسی اینستاگرام خود وصل کنید. برای ایجاد لوکیشن دلخواه در اینستاگرام باید مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. ابتدا وارد فیسبوک شوید.
    شاید برای شما این سؤال پیش بیاید که چرا فیسبوک؟ همان‌طور که می‌دانید در سال 2012 اینستاگرام توسط فیسبوک خریداری شد و از آن زمان برای انجام برخی کارها، مانند ایجاد لوکیشن دلخواه، باید از صفحه فیسبوک متصل به حساب اینستاگرام خود استفاده کنید. اینستاگرام اجازه اضافه کردن لوکیشن جدید را به شما نمی‌دهد، پس همان ‌طور که گفته شد اولین کار برای ایجاد لوکیشن، ورود به حساب فیسبوک است.
  2. سرویس موقعیت مکانی را فعال کنید.
    برای تعیین مختصات دقیق لازم است که سرویس لوکیشن فیسبوک فعال شود تا بتواند از GPS تلفن همراه شما استفاده کند. برای فعال کردن سرویس موقعیت مکانی در فیسبوک باید به شیوه زیر عمل کنید.
    > روی آیکن سه خطی در قسمت پایین و سمت راست صفحه کلیک کنید.
    > به بخش تنظیمات رفته و روی تنظیمات و حریم شخصی (setting & privacy) کلیک کنید.
    > به طرف پایین پیمایش کنید و از بخش حریم خصوصی (privacy)، موقعیت مکانی (location) را انتخاب کنید.
    > روی سرویس موقعیت مکانی (location service) کلیک کنید.
    > روی موقعیت مکانی (location) کلیک کرده و دسترسی مجاز به فیسبوک (Facebook permission access) را انتخاب کنید.
  3. بعد از انجام مراحل بالا، از فیسبوک خارج شده و مجددا بازگردید و ادامه مراحل ایجاد لوکیشن دلخواه را دنبال کنید.
  4. کادر وضعیت پست را به سمت پایین پیمایش کنید و روی «check in» کلیک کنید.
  5. نام بیزنس خود را تایپ کرده و لوکیشن خود را اضافه کنید.
    نام بیزنس خود را در نوار جستجو تایپ کنید. اگر این نام قبلا توسط کس دیگری استفاده شده باشد، باید به آن عبارتی توصیفی یا اسم شهر و یا هر عبارت خلاقانه دیگری را اضافه کنید. بعد از تایپ نام و تعریف تگ لوکیشن دلخواه، روی دکمه افزودن (add) کلیک کنید.
  6. دسته بندی مناسب را انتخاب کنید.
    لیستی از گزینه‌ها نمایش داده می‌شوند و شما باید دسته ‌بندی مرتبط با کسب‌ و ‌کار خود را انتخاب کنید.
    > لوکیشن خود را انتخاب کنید.
    > اگر در محل کار خود هستید، ایجاد لوکیشن به صورت سفارشی بهتر است. برای این کار باید گزینه « I’m here right now » را از صفحه موقعیت مکانی (location) انتخاب کنید تا موقعیت مکانی شما به صورت دقیق ثبت شود.
  7. جزئیات اضافه‌تر را هم تایپ کرده و روی گزینه ایجاد (create) کلیک کنید.
  8. لوکیشن خود را اثبات کنید.
    شما تگ لوکیشن خود را ایجاد کرده‌اید و حالا باید اثبات کنید که این لوکیشن متعلق به بیزنس شماست. برای این کار باید با وارد کردن نام لوکیشن خود در نوار جستجوی فیسبوک، صفحه مربوطه را از میان نتایج انتخاب کنید. در اینجا روی «آیا این بیزنس متعلق به شماست؟» کلیک کنید.

از این به بعد شما می‌توانید این لوکیشن اضافه شده را در اینستاگرام جستجو کنید و تگ لوکیشن خود را به شکل زیر به پست‌ها اضافه کنید.

ثبت یا تغییر لوکیشن بعد از انتشار پست

بعد از آپلود و ویرایش عکس یا ویدئوی پست، می‌توانید با به کارگیری چند مرحله آسان زیر لوکیشن را اضافه کنید.

  • روی اضافه کردن لوکیشن (add location) کلیک کنید.
  • مناسب‌ترین لوکیشن را از میان لوکیشن‌های پیشنهادی نزدیک شما، انتخاب کنید یا خودتان لوکیشن را سرچ کنید.
  • روی به اشتراک گذاری (share) در بالای صفحه، سمت راست کلیک کنید.

ثبت یا تغییر لوکیشن بعد از انتشار پست

نحوه گذاشتن لوکیشن در استوری اینستاگرام

استوری‌های اینستاگرام روشی جالب برای افزایش آگاهی نسبت به برند شما و رشد پیج اینستاگرام شما هستند. ثبت لوکیشن در استوری اینستاگرام همانند استفاده از هشتگ‌ها، باعث می‌شود که تعداد بازدیدها از استوری شما بسیار بیشتر شوند و به عبارتی بیشتر در معرض دید قرار بگیرند. اضافه کردن تگ لوکیشن به استوری اینستاگرام بسیار ساده است و با انجام چند مرحله زیر انجام می‌شود.

  1. بعد از اضافه کردن عکس یا ویدئوی مورد نظر به استوری خود، روی آیکن مربعی خندان در بالای صفحه استوری کلیک کنید.
  2. از میان گزینه‌های موجود، تگ لوکیشن را انتخاب کنید.
  3. در این مرحله مکان مورد نظر خود را تایپ کنید تا لیستی از نتایج برای شما نشان داده شود.
  4. گزینه مناسب را از لیست انتخاب کنید.
  5. می‌توانید تگ لوکیشن را تغییر اندازه و جهت دهید یا ویژگی‌های دیگری به آن اضافه کنید.
  6. بعد از انجام کارهای بالا روی گزینه next کلیک کنید و استوری خود را در اینستاگرام آپلود کنید.

نحوه گذاشتن لوکیشن در استوری اینستاگرام

ثبت لوکیشن در بیو اینستاگرام

ثبت لوکیشن در بیو اینستاگرام شما باعث می‌شود که مشتریان بالقوه بسیار راحت‌تر بتوانند محل کسب ‌و ‌کار شما را پیدا کنند. اضافه کردن لوکیشن به بیو اینستاگرام کاری بسیار راحت است و فقط در چند مرحله آسان و کمتر از دو دقیقه قابل انجام است. در ادامه نحوه ایجاد لوکیشن در بیو اینستاگرام به صورت مرحله به مرحله آموزش داده می‌شود.

  1. به حساب اینستاگرام خود بروید.
  2. روی ویرایش پروفایل (edit profile) کلیک کنید.
  3. در قسمت اطلاعات عمومی کسب ‌و ‌کار روی contact options کلیک کنید.
  4. در قسمت business address می‌توانید لوکیشن خود را ایجاد کنید.
  5. پس از اضافه کردن لوکیشن، روی Done کلیک کنید تا به پروفایل خود بازگردید.

رفع مشکل ثبت لوکیشن در اینستاگرام

گاهی کاربران از مشکلاتی شکایت دارند که حین ثبت لوکیشن در اینستاگرام برای آنها رخ می‌دهد. در این بخش چند مشکل رایج و راه ‌حل هر کدام شرح داده می‌شود. به کارگیری این راه‌ حل‌ها به میزان بسیار زیادی در رفع مشکل لوکیشن اینستاگرام کمک می‌کند.

اگر هنگام بارگذاری عکس و اضافه کردن لوکیشن به اینستاگرام مشکل پیش می‌آید و آن لوکیشن اضافه نمی‌شود، باید ابتدا مطمئن شوید که در تنظیمات لوکیشن گوشی تلفن خود، نمایش لوکیشن برای اینستاگرام را فعال کرده‌اید. برای این کار باید به بخش تنظیمات بروید و در قسمت مربوط به لوکیشن «اجازه دسترسی به لوکیشن هنگام استفاده از برنامه» را فعال کنید. این تنظیمات به اینستاگرام مجوز دسترسی به اطلاعات مربوط به لوکیشن را می‌دهد.

اگر در اضافه کردن لوکیشن، مکان مورد نظر شما به طور دقیق اضافه نمی‌شود، احتمالا به کیفیت اتصال و دسترسی به اینترنت بستگی دارد، زیرا اینستاگرام لوکیشن شما را از طریق GPS تلفن همراه و سیستم‌های موقعیت مکانی دریافت می‌کند.

بعضی مواقع مشکل عدم نمایش لوکیشن در اینستاگرام ممکن است مربوط به آپدیت‌های نرم‌افزار توسط گوشی شما یا اینستاگرام باشد. پس از انجام به ‌روز ‌رسانی‌ها، از اینستاگرام خارج شده و بعد از تغییر رمز ورود، دوباره لاگین کنید. بسیاری از کاربران ادعا می‌کنند که با یکبار خارج شدن و دوباره لاگین شدن مشکل نمایش لوکیشن در اینستاگرام برای آنها حل شده است. همچنین نصب مجدد نسخه دیگری از اینستاگرام در مواقع زیادی مشکل عدم نمایش لوکیشن را برطرف می‌کند.

اگر با امتحان کردن راه‌های بالا هنوز با مشکل عدم نمایش لوکیشن در اینستاگرام خود روبرو هستید، از طریق دستگاه‌های دیگر وارد حساب کاربری اینستاگرام خود شوید. اگر در دستگاهی دیگر مشکل لوکیشن اینستاگرام رفع شود، به این معنی است که مشکل مربوط به اینستاگرام نیست، بلکه گوشی تلفن شما مشکلاتی دارد. بنابراین بهتر است برای رفع مشکل تلفن همراه خود در اولین فرصت اقدام کنید.

جمع‌بندی

ثبت لوکیشن در اینستاگرام روش بسیار قدرتمندی برای برندها است و باعث برجسته شدن برند شما در میان رقبا می‌شود. در این آموزش نحوه ثبت لوکیشن در پست، استوری و بیو اینستاگرام به صورت مرحله به مرحله آموزش داده شده است.

همان ‌طور که گفته شد ثبت لوکیشن توسط شما و پیدا کردن لوکیشن در اینستاگرام توسط کاربران و مشتریان بالقوه، باعث می‌شود بدون نیاز به تلاش زیاد، بیزنس شما بیشتر در معرض دید قرار بگیرد. با به‌ کار‌گیری آموزش بالا می‌توانید لوکیشن دلخواه خود را در کمتر از چند دقیقه ایجاد کنید. مطمئن باشید که این چند دقیقه تأثیر بسیار زیادی بر پیشرفت کسب‌ و ‌کار شما و شناخته شدن برند توسط تعداد بسیار زیادی از مشتریان خواهد داشت.

منابع:

https://fanbooster.com/blog/instagram-location-tags

https://www.shopify.com/blog/instagram-bio

https://www.socialmediaexaminer.com/instagram-location-stories-and-hashtag-stories-what-marketers-need-to know/#:~:text=To%20get%20to%20the%20location,Select%20the%20Location%20sticker%20option.

https://www.instafollowers.co/blog/instagram-location-feature-not-working-properly#:~:text=If%20locations%20aren’t%20appearing,section%20of%20your%20phone’s%20settings.

3 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.