نحوه افزایش فالوور در اینستاگرام

دو راه افزایش فالورر اینستاگرام: به‌صورت ارگانیک و با تبلیغات مؤثر

حتما شما نیز پس از راه‌اندازی اکانت اینستاگرام، برای جذب فالوور روش‌های مختلفی را امتحان کردید اما هیچکدام نتیجه دلخواهتان را به همراه نداشته یا هر کدام از آن‌ها فقط برای مدت کوتاهی در رشد مخاطبین پیجتان اثرگذار بوده‌است. کاملا حق با شماست. جذب فالوور کار آسانی نیست اما تکنیک‌هایی دارد که راه پر پیچ‌وخم افزایش فالوور اینستاگرام را برایتان هموار می‌سازد. در این مطلب از بلاگ جریان قصد داریم تکنیک‌های معتبری برای افزایش فالوور اینستاگرام در سال 2022 به شما آموزش دهیم و برای رشد مخاطبین پیجتان به شما کمک کنیم.

موضوعاتی که در اینمقاله به آن‌ها می‌پردازیم:

 

قدم اول: جذب فالوور اینستاگرام به صورت رایگان و ارگانیک (۱۴ نکته)

همانطور که می‌دانید اینستاگرام هر روز در حال آپدیت شدن است و الگوریتم‌های آن نسبت به چند سال گذشته بسیار هوشمند شده‌‌اند. تا چند سال پیش پیج‌هایی با فالوور بالا اما تقلبی از نظر الگوریتم‌های اینستاگرام معتبر و پربازدید محسوب می‌شدند. برای همین افراد زیادی اقدام به خرید فالوور و لایک از اپلیکیشن‌ها و سایت‌های مختلف می‌کردند. اما امروزه دیگر نمی‌توان از این روش‌ها برای رشد پیج و افزایش فالوور اینستاگرام استفاده کرد. بنابراین راه‌های قدیمی را فراموش کنید و برای جذب فالوور اینستاگرام به‌صورت ارگانیک، از طریق راه‌های اصولی زیر اقدام کنید. با این راهکارها یاد می‌گیرید که چگونه با انتشار محتوای عالی، فالوورهای بیشتری در اینستاگرام جذب کنید.

1.بیو اینستاگرام را دست کم نگیرید!

جملاتی که در اولین ملاقات با فردی به زبان می‌آوریم، ماندگارترین جملات یک مکالمه است. اگر در اولین معاشرت، فرد دوست داشتنی‌ای به نظر برسیم، آن رابطه و آن آشنایی ادامه‌دار خواهد شد و اگر فردی عبوس و بی‌حوصله باشیم، احتمالا آخرین باری است که فرد مقابلمان را ملاقات می‌کنیم. بیو اینستاگرام دقیقا مانند همان معاشرت‌های اولیه و به همان شدت تاثیرگذار است. پس با استفاده از آن باید به بهترین شکل ممکن خودتان را به مخاطب معرفی کنید. در واقع بیو پیجتان باید به فالوورها نشان دهد شما چه کسی هستید، در مورد چه چیزی صحبت می‌کنید و چه دستاوردی برای مخاطبان خود دارید. پیشنهاد می‌شود در بیو اینستاگرام حتما موارد زیر را قرار دهید:

  •   معرفی کامل خودتان
  •   توضیحی واضح از کاری که انجام می‌دهید.
  •   لینک وب‌سایت، شماره تماس، آدرس فروشگاه و غیره. اگر نیاز دارید که چند لینک در بیو خود بگذارید، پیشنهاد می‌کنیم از ابزار یک لینک یکتانت استفاده کنید و تمامی لینک‌های مد نظرتان را در قالب یک لینک در بیو قرار دهید.
  •   پیشنهاد می‌شود یک دعوت به اقدام (call to action) مناسب برای کاربران در بیو پیج بگذارید. برای مثال می‌توانید با یک جمله آن‌ها را به بازدید سایت خود دعوت کنید یا مانند اسنپ، لینک دانلود اپلیکیشن خود را در بیو قرار بدهید.

 

قراردادن چند لینک در بیو برای جذب فالوور

 

 

  •   اگر صاحب یک کسب‌وکار هستید و یک شعار تبلیغاتی جذاب دارید، می‌توانید از آن نیز در بیو اینستاگرام خود استفاده کنید.
  •   یک هشتگ منحصربه‌فرد برای خودتان یا کسب‌وکارتان در نظر گرفته و آن را داخل بیو بنویسید. هم‌چنین در رسانه‌های مختلف اجتماعی هشتگ مخصوصتان را تبلیغ کنید تا میان مخاطبانتان شناخته شوید. این کار به بهبود برند سازی شما نیز کمک خواهد کرد و باعث می‌شود طرفداران شما هر جا بخواهند درباره شما صحبت کنند این هشتگ به‌خصوص را به‌کار ببرند. البته استفاده از هشتگ‌های پربازدید مرتبط با پیجتان نیز در افزایش فالوور اینستاگرام بی‌تاثیر نیست.

 

قراردادن هشتگ در بیو برای جذب فالوور

2. بهترین ساعات مناسب برای پست‌گذاری را کشف کنید.

کشف کردن در اینجا به معنای آن است که هیچ فرمول کلی و قاعده مشخصی برای پست گذاشتن در اینستاگرام وجود ندارد. واقعیت این است که هر پیج و کسب‌وکاری ساعت پربازدید مخصوص خود را دارد که در این ساعات شانس پیج برای افزایش بازدید و جذب فالوور اینستاگرام بیشتر است. برای کشف پیک ساعت پیج خود، می‌توانید راه‌های زیر را به کار ببرید:

  •   مخاطب هدف خود را بشناسید. برای چه گروهی از افراد در اینستاگرام فعالیت می‌کنید؟ مخاطبان وفادار شما چه کسانی هستند؟ آن‌ها بیشتر در چه ساعاتی از اینستاگرام استفاده می‌کنند؟
  •   از آمار و ارقام کمک بگیرید. قسمت insight اینستاگرام برای پیدا کردن پیک ساعات بازدید به شما کمک بسیاری می‌کند. برای دیدن این ساعات لازم است از قسمت insight گزینه your audience را انتخاب کرده و با کلیک بر see all و اسکرول کردن صفحه، وارد نمودار ساعات پربازدید پیجتان شوید.
  •   می‌توانید زمان‌های مختلفی را برای پست گذاشتن آزمایش کنید و میزان تعامل مخاطبان را در هر ساعت اندازه‌گیری کنید. هر چه تعامل دنبال‌کنندگان بیشتر باشد، یعنی آن ساعت برای پست‌گذاری پیج شما ایده‌آل‌تر است.

3. به طور مداوم پست بگذارید.

سعی کنید یک روتین روزانه برای پست گذاشتن داشته‌ باشید. معمولا پیج‌هایی که فعالیت مستمری دارند، احتمال جذب فالوور اینستاگرام بیشتری داشته و پست‌هایشان پربازدید می‌شود. طبق الگوریتم جدید اینستاگرام، اگر منظم پست بگذارید و بازخورد خوبی از مخاطبان بگیرید، احتمالا پست‌هایتان در قسمت بالای فید دنبال‌کنندگان شما نشان داده‌ می‌شوند. البته توجه داشته باشید که تنها مداوم پست گذاشتن باعث افزایش فالوور اینستاگرام نمی‌شود؛ بلکه کیفیت محتوای تولیدی نیز در رشد مخاطبان نقش بسیار مهمی دارد. هم‌چنین برای پست گذاشتن روزانه می‌توانید از ابزارهای برنامه‎‌ریزی اینستاگرام برای خودکار سازی فرایند پست‌گذاری استفاده کنید.

4. از نحوه عملکرد الگوریتم اینستاگرام مطلع باشید!

الگوریتم‌های اینستاگرام با هر بار آپدیت تغییر می‌کنند و این تغییرات بر رتبه‌بندی و ترتیب نمایش دادن پست‌ها در قسمت فید اینستاگرام تاثیرگذار است. بنابراین اگر می‌خواهید که فرآیند افزایش فالوور در اینستاگرام روند دائمی داشته باشد، لازم است که پیجتان را با الگوریتم‌ها تطبیق دهید.

5. قالب‌های مختلف محتوایی را امتحان کنید.

در گذشته اینستاگرام بیشتر یک شبکه اجتماعی عکس محور محسوب می‌شد. اما امروز این اپلیکیشن بستر تولید انواع قالب‌های محتوایی مانند ویدیوهای کوتاه مدت (reels) یا بلند مدت (IGTV)، استوری و.. را فراهم کرده و به اپلیکیشنی فراتر از یک اپلیکیشن اشتراک‌گذاری عکس تبدیل شده‌است. شما می‌توانید با تهیه محتوای متنوع برای سلایق مختلف، با طیف وسیع‌تری از افراد ارتباط برقرار کنید و از این طریق فالوورهای خود را افزایش دهید. هم‌چنین با این کار هنگامی‌که مخاطب وارد پیج شما می‌شود، حق انتخاب دارد و هر نوع محتوایی که دوست داشته باشد انتخاب می‌کند و این یعنی وفادار سازی کاربر.

6. صدای برند خود را پیدا کنید و محتوای منحصربه‌فرد ایجاد کنید.

صدای برند (tone of voice) روشی است که شما برای ارتباط برقرار کردن با مشتریان خود انتخاب می‌کنید. همان‌طور که لحنی برای برقراری ارتباط با خانواده، دوستان، همکاران و آشنایان خود دارید، لازم است برای نزدیک شدن با مخاطبین خود نیز یک استراتژی مناسب داشته باشید و در واقع باید یک شخصیت انسانی برای برند و کسب‌وکار خود در ذهن مخاطب ایجاد کنید. به یاد داشته باشید که تعامل دوستانه با مخاطبان باعث رشد دنبال‌کنندگان و افزایش فالوور اینستاگرام شما خواهد شد. البته لازم است صدای برند با کسب‌وکارتان هم‌خوانی داشته باشد. یک نمونه خوب از این موضوع لحن یکتانت است. این مجموعه سعی می‌کند در محتواهای خود لحنی دوستانه و دلسوزانه داشته باشد اما این به معنای محاوره بودن نیست. یکتانت شخصیت فردی را برای برند خود ایجاد کرده که موضوعی را برای دوستانش محترمانه، دلسوزانه و شفاف توضیح می‌دهد.

 

برند یکتانت در شبکه های اجتماعی برای جذب فالوور

7. کپشن را فراموش نکنید!

عکس‌های جذاب توجه دنبال‌کنندگان را به خود جلب می‌کنند؛ اما در نهایت کپشن‌هایی عالی هستند که باعث حفظ مخاطب می‌شوند. کپشن‌ها به شما این فرصت را می‌دهند که جزئیات بیشتری درباره عکس یا ویدیویی که به اشتراک می‌گذارید، ارائه دهید. هم‌چنین استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با پیجتان می‌تواند به شما کمک کند در قسمت نتایج جستجوی اینستاگرام ظاهر شوید. کپشن اینستاگرام می‌تواند حداکثر 2200 کلمه باشد. اما طول کپشن ایده‌آل برای هر پستی متفاوت است. این جزئیات کاملا بستگی به موضوع پیج و دنبال‌کنندگان شما دارد. گاهی یک کپشن کوتاه برای پست کفایت می‌کند و گاهی نیاز است کمی طولانی‌تر صحبت کنید؛ البته توصیه می‌شود که از هر دو روش در پست‌های خود استفاده کنید.

 

نوشتن کپشن برای جذب فالوور واقعی

8. هشتگ؛ کلید راه افزایش فالوور اینستاگرام

در اینستاگرام هشتگ‌ها از قدرت بسیار بالایی برخوردارند. هشتگ‌های مناسب می‌توانند به شدت روی بازدهی پیجتان تاثیر گذاشته و پست شما را در معرض دید مخاطبان هدف قرار دهند. منظور از هشتگ‌های مناسب، استفاده از هشتگ‌هایی است که با کسب‌وکار و موضوع پیج و پست‌های شما ارتباط دارند. توجه داشته باشید که استفاده از هشتگ‌های غیر مرتبط و هشتگ‌هایی با مضمون جذب فالوور مانند #follow_for_follow نه تنها برای پیجتان سودی ندارند، بلکه در دراز مدت باعث کاهش بازدهی پیج نیز می‌شوند. برای پیدا کردن هشتگ‌های مناسب با کسب‌وکارتان می‌توانید از برنامه‌های display purposes و auto hash استفاده کنید. با وارد کردن یک یا چند کلمه کلیدی خاص در این برنامه‌ها، هشتگ‌های مرتبط با آن کلمه به شما نمایش داده می‌شوند. هم‌چنین هشتگ‌ها یکی از عوامل موثر در جذب فالوور اینستاگرام هستند؛ به دلیل اینکه وقتی کاربران روی یک هشتگ ضربه می‌زنند پست شما دیده می‌شود. اگر درباره هشتگ و شرایط استفاده از آن به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را از دست ندهید.

 

هشتگ چیست و چگونه به جذب فالوور کمک می‌کند؟

 

استفاده از هشتگ برای جذب فالوور واقعی

9. با مخاطبان خود تعامل برقرار کنید.

اگر به لایک‌ها و کامنت‌های پیجتان فقط به چشم یک عدد نگاه می‌کنید، سخت در اشتباهید! هر کدام از این معیارها از اهمیت بالایی برخوردارند و نشان‌دهنده یک طرفدار و یک مخاطب برای شما هستند. بنابراین لازم است با کسانی که شما را تگ می‌کنند، کامنت می‌گذارند و.. تعامل برقرار کنید و جواب کامنت‌ها را بدهید. اگر به دنبال افزایش فالوور اینستاگرام هستید، باید افراد را به مکالمه با خودتان دعوت کنید و منتظر نباشید تا فالوورهایتان گفتگو را شروع کنند؛ بلکه لازم است شما بستری برای افزایش تعاملات مخاطبان فراهم کنید و از طریق روش‌های زیر آغازگر مکالمه باشید:

  •       از قابلیت‌های نظرسنجی و موارد دیگر در استوری استفاده کرده و سوالاتی که فکر می‌کنید مخاطبان شما به آن علاقه دارند را  بپرسید.

 

استفاده از نظرسنجی برای جذب فالوور واقعی

 

  •  در کپشن‌ پست‌هایتان با افراد گفتگو کنید.
  •  مسابقه برگزار کنید و  از این طریق افراد را تشویق کنید تا دوستانشان را زیر پست شما تگ کنند.

 

منشن کردن افراد برای جذب فالوور

 

  •  از افراد بخواهید تا درباره شما در صفحه‌ی خود صحبت کنند و پیجتان را با هشتگ برندتان یا آیدی تگ کنند. محتوایی که مخاطبان برای شما تولید کنند باعث افزایش فالوور اینستاگرام و اعتبار برند شما می‌شود. در واقع شما با این کار از محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) استفاده می‌کنید. 

بیشتر بدانید: کمپین UGC چیست؟

محتوای تولید شده توسط کاربر برای جذب فالوور

 

10. همکاری با دیگران، از راه‌های جذب فالوور اینستاگرام

مشارکت در کمپین‌های تبلیغاتی مختلف و همکاری با پیج‌های دیگر فرصتی برای شناخته‌تر شدن پیج شماست. کسب‌وکارها و پیج‌هایی که با آن‌ها همکاری می‌کنید، نکات زیادی درباره شما می‌گویند. بهتر است برای همکاری، پیج‌هایی را انتخاب کنید که موضوعشان به موضوع کسب‌وکار شما نزدیک است. به دلیل اینکه مخاطب‌های آن‌ها مخاطب هدف شما نیز هستند، شانس شما برای جذب فالوور بیشتر می‌شود. با آپدیت جدید اینستاگرام و اضافه کردن قابلیت collaborate در نسخه جدید، همکاری میان پیج‌ها افزایش یافته و می‌توان این قابلیت را یک نقطه قوت اینستاگرام مارکتینگ و جذب فالوور در سال 2022 دانست. نمونه‌ای از این قابلیت را می‌توانید در عکس زیر مشاهده کنید. همانطور که در تصویر زیر مشخص است نام پیج اصلی و پیج همکار در بالای پست قابل مشاهده است.

 

همکاری با افراد برای جذب فالوور

11. از رسانه‌های دیگر به پیج اینستاگرام خود لینک بدهید.

پیدا کردن اکانت اینستاگرام خود را برای افراد آسان کنید تا مخاطبان از تمامی رسانه‌های مرتبط با کسب‌وکارتان  مانند ایمیل، وب‌سایت، شبکه‌های اجتماعی و.. امکان دسترسی به پیج شما را داشته باشند.

 

لینک به رسانه‌های دیگر برای جذب فالوور

12. آمار و ارقام را تجزیه و تحلیل کنید.

یکی از راهکارها برای افزایش فالوور اینستاگرام، کشف علاقه‌مندی‌ فالوورهای فعلی‌تان است. در واقع لازم است بدانید اکنون دنبال‌کنندگان شما چه نوع پستی را می‌پسندند و از چه موضوعی استقبال می‌کنند. بهترین ابزار برای شناخت رفتار کاربران، insight اینستاگرام است. با استفاده از این قابلیت می‌توانید اطلاعات مفیدی از علاقه‌مندی مخاطبان، مشخصات آن‌ها مانند سن، موقعیت جغرافیایی و.. به دست آورید.

 

تحلیل پیج با استفاده از اینسایت برای حذب فالوور

13. به چشم‌های مخاطب اهمیت بدهید!

وقتی مخاطب وارد پیجتان می‌شود، لازم است با تصاویری جذاب و چشم‌نواز روبرو شود نه تصاویری خسته‌‌کننده و بی‌روح. محتوای بصری از عواملی است که موجب ماندگاری مخاطب در پیج شما می‌شود.

 

استفاده از محتوایی جذاب برای جذب فالوور

14. لوکیشن خود را در پست‌ها درج کنید.

استفاده از لوکیشن به شما کمک می‌کند تا وقتی مخاطبان لوکیشن شما را در اینستاگرام سرچ می‌کنند، پیج شما را مشاهده کنند. با این کار، احتمال جذب مخاطبان محلی خودتان را افزایش می‌دهید.

 

قراردادن لوکیشن در پست ها برای جذب فالوور

قدم دوم: افزایش فالوور اینستاگرام با تبلیغات موثر

تمامی راهکار‌ها و روش‌های بالا بدون هیچ هزینه‌ای قابل پیاده‌سازی هستند و شما می‌توانید از آن‌ها برای جذب فالوور اینستاگرام استفاده کنید. اما روی دیگر اینستاگرام مارکتینگ در سال 2022، تبلیغات است. برای تبلیغات پیج روش‌های مختلفی وجود دارد که ما در این قسمت به دو روش مطمئن برای جذب فالوور اینستاگرام اشاره کردیم:

 جذب فالوور واقعی با اینفلوئنسر مارکتینگ

اگر بودجه کافی دارید، می‌توانید برای تبلیغ پیجتان از اینفلوئنسرهای اینستاگرامی کمک بگیرید. میزان تاثیرگذاری اینفلوئنسرها در فضای اینستاگرام بسیار بالاست و درصد اعتماد مردم به آن‌ها روزبه‌روز در حال افزایش است. بنابراین همکاری با آن‌ها می‌تواند نقطه عطفی برای پیج شما باشد. به یاد داشته باشید که این روش ریزه‌کاری و جزئیات خود را دارد و قبل از انجام اینفلوئنسر مارکتینگ نیاز است نکات زیر را بدانید:

  •  بهتر است با اینفلوئنسرهایی که در زمینه کاری شما فعالیت می‌کنند و جامعه مخاطبانشان با مخاطبین شما هم‌پوشانی دارند همکاری کنید.
  •   قبل از شروع همکاری، درباره موضوعاتی مانند تعرفه و شرایط تبلیغات با اینفلوئنسر صحبت کرده و خواسته‌هایتان را به‌طور شفاف بیان کنید تا در ادامه همکاری دچار مشکل نشوید.
  •  تعداد فالوور معیار مناسبی برای انتخاب اینفلوئنسر نیست! از معیارهایی که نشان‌دهنده تعامل مخاطب است (مانند لایک و کامنت) برای تشخیص اینفلوئنسر خوب استفاده کنید.

تعداد اینفلوئنسرهای اینستاگرامی بسیار زیاد است و پیدا کردن رسانه‌ای متناسب با موضوع پیج و با بازدهی بالا کار آسانی نیست. صفحه لیست اینفلوئنسرهای اینستاگرام در پنل جریان راه‌حل این مشکل است. از طریق این صفحه می‌توانید با فیلترهای مختلفی مانند دسته‌بندی موضوعی، میزان تعرفه، نرخ تعامل، نوع تبلیغ و… رسانه‌ها را مرتب کنید. هم‌چنین می‌توانید از پلتفرم تبلیغاتی جریان برای همکاری با اینفلوئنسرها استفاده کنید و فرایند تبلیغات پیجتان را با سرعت و به آسانی پیش ببرید.

 

می‌خواهم تبلیغات اینفلوئنسری انجام دهم.

 

صفحه دیسکاور جریان برای جذب فالوور

 افزایش بازدید و فالوور از طریق تبلیغات بازدیدی و گسترده

برای دیده شدن در میان انبوهی از پیج‌های اینستاگرامی و ماندگاری در ذهن مخاطب، تبلیغات بازدیدی گزینه بسیار مناسبی است. تعرفه این تبلیغات به ازای هر هزار بازدید محاسبه شده و البته به نوع تبلیغ مورد نظرتان (پست یا استوری) نیز ارتباط دارد. در این روش، محتوای تبلیغاتی شما برای مدت زمان مشخصی (معمولا 24 ساعت) به صورت گسترده در پیج‌های معروف و پربازدید قرار می‌گیرد و باعث افزایش فالوور اینستاگرام پیجتان می‌شود. شما می‌توانید از طریق پلتفرم جریان تبلیغات بازدیدی خود را انجام دهید و از امکاناتی مانند تنظیم لیست رسانه‌های مرتبط با کسب‌وکار، بلک لیست کردن پیج‌های ممنوعه، دریافت گزارش دقیق و پشتیبانی مناسب و مشاوره حرفه‌‌ای بهره‌مند شوید.

 

استفاده از تبلیغات بازدیدی برای جذب فالوور

 

جمع‌بندی

اگر می‌خواهید تعداد فالوورهایتان دائما در حال رشد باشد، لازم است به طور منظم محتوای باکیفیت تولید کنید. تمام تاکتیک‌هایی که توضیح دادیم به شما کمک می‌کنند تا فالوورهای بیشتری در اینستاگرام جذب کنید. اما این راهکارها یک بار مصرف نیستند و برای نتیجه گرفتن از آن‌ها لازم است به طور منظم این روش‌ها را در استراتژی جذب فالوور اینستاگرام خود قرار بدهید.

 

منابع: wordstream , buffer

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.