کاربرد کال تو اکشن در اینستاگرام

کال تو اکشن اینستاگرام چیست و کاربردهای آن

آیا از کاربرد کال تو اکشن در اینستاگرام و تأثیر فوق‌العاده آن در میزان موفقیت کسب‌و‌کار خود خبر دارید؟ شک نداشته باشید که ویژگی کال تو اکشن، گزینه‌ای عالی برای متمایز نمودن کسب‌و‌کار شما از سایر بیزنس‌های موجود در اینستاگرام است.

کال تو اکشن در اینستاگرام، یکی از بخش‌های بسیار مهم و حیاتی این شبکه اجتماعی است که شما می‌توانید در پروفایل، پست، تبلیغات و استوری‌های خود از آن استفاده کنید. اگر به‌طور مناسب و درست از کال تو اکشن استفاده کنید، فالوئرهای شما به مشتری تبدیل می‌شوند. در این مقاله در مورد کال تو اکشن، کاربردهای آن در اینستاگرام و روش‌های استفاده از ویژگی فوق صحبت می‌شود و با 6 نمونه از کال تو اکشن‌های مؤثر اینستاگرام آشنا می‌شوید.

کال تو اکشن اینستاگرام چیست؟

با وجود میزان بالای رقابت در اینستاگرام برای به دست آوردن وقت و توجه مخاطبان، نیاز به کال تو اکشنی قوی و واضح دارید که به آنها بگوید چه کاری را باید انجام دهند. کال تو اکشن در واقع باعث می‌شود، مخاطب کاری را انجام بدهد که شما از او می‌خواهید.

شاید شما فکر می‌کنید که فرمول موفقیت در اینستاگرام نسبتاً ساده است و با عکسی خیره‌کننده، متنی خوب و هشتگی عالی، می‌توان به میزان تعامل بالایی با مخاطبین دست یافت. اما شما مورد مهمی را فراموش کرده‌اید؛ کال تو اکشن یا فراخوان عمل همان حلقه گمشده شماست. کال تو اکشن، روشی دیجیتالی است که شما با استفاده از آن در انتهای متن یا تصویر خود، به مخاطبین پیشنهاد انجام اقداماتی مانند خرید را می‌دهید.

کاربرد کال تو اکشن در اینستاگرام بسیار مهم است؛ زیرا تا وقتی شما چیزی را درخواست نکنید، آن را به دست نمی‌آورید. کال تو اکشن قوی نه تنها مخاطبین را به انجام عملی خاص ترغیب می‌کند، بلکه به آنها می‌گوید چه کاری را باید انجام دهند و چگونگی انجام آن کار را نیز به آنها یاد می‌دهد.

کاربرد کال تو اکشن در اینستاگرام

شما در بخش‌های زیادی از اینستاگرام می‌توانید از کال تو اکشن (CTA) استفاده کنید. لیست زیر کاربرد CTA در اینستاگرام را در بخش‌های مختلف این پلتفرم، نشان می‌دهد. شما می‌توانید با اضافه کردن کال تو اکشنی قوی به جذب مخاطبین و بالا بردن اینگیجمنت اینستاگرام خود کمک کنید.

  • بیو اینستاگرام
  • پروفایل اینستاگرام
  • پست‌های اینستاگرام
  • استوری‌های اینستاگرام
  • IGTV
  • Live shopping اینستاگرامی
  • تبلیغات اینستاگرام

6 نمونه از کال تو اکشن‌‌های مؤثر اینستاگرام

در این بخش با 6 کاربرد کال تو اکشن در اینستاگرام آشنا می‌شوید و می‌توانید از آنها ایده بگیرید.

  1. اضافه کردن کال تو اکشن در بیو
    شما در بیو اینستاگرام علاوه بر معرفی خود، می‌توانید کال تو اکشن نیز قرار دهید. همان‌طور که در تصویر می‌بینید در اینجا شرکت Aya Paper، در بیو خود نوشته است که «برای دریافت 15 درصد تخفیف در خبرنامه ما عضو شوید» و لینک را در ادامه قرار داده است. به این نکته دقت کنید که با توجه به محدودیت تعداد کاراکترها، استفاده از ایموجی‌ها، می‌تواند در نوشتن کال تو اکشن به شما کمک کند و باعث صرفه‌جویی در تعداد کلمات شود. اغلب با استفاده از ایموجی «فلش رو به پایین» یا «اشاره با انگشت»، به لینک مورد نظر اشاره می‌کنند.
    اضافه کردن کال تو اکشن در بیو
  2. اضافه کردن action button به پروفایل
    روشی دیگر برای افزودن CTA به پروفایل اینستاگرام، استفاده از Action Button (دکمه‌های اقدام) است. این دکمه‌ها پروفایل اینستاگرام شما را به سایت یا سرویس مورد نظر (مثلاً سفارش غذا یا رزرو هتل) متصل می‌کنند.
    این نوع کال تو اکشن در زیر بیو پروفایل شما قرار می‌گیرد و از طریق متن بیو می‌توانید کاربران را برای استفاده از آن راهنمایی و ترغیب کنید. برای اضافه کردن action button به پروفایل اکانت بیزنسی خود بروید، روی ویرایش پروفایل کلیک کنید و بعد action buttons را انتخاب کنید. دکمه مورد نظر را انتخاب و روی next کلیک کنید. برای انتخاب هر کدام از این دکمه‌ها باید اکانت شریک تجاری را وارد کنید و از سایت آنها بازدید کنید. در این مرحله URL شریک تجاری خود را وارد کرده و روی Done کلیک کنید.
    اضافه کردن action button به پروفایل اینستاگرام
  3. اضافه کردن Contact button (دکمه تماس) به اینستاگرام
    تصویر زیر دکمه‌های تماس در پروفایل اینستاگرام را نشان می‌دهد. شما می‌توانید در کنار Action Buttons از Contact Buttons نیز استفاده کنید. در قسمت بعدی روش قرار دادن دکمه‌های تماس شرح داده می‌شود.
    اضافه کردن Contact button (دکمه تماس) به اینستاگرام
  4. اضافه کردن کال تو اکشن «همین حالا خرید کنید» به پروفایل اینستاگرام
    در صورت فعال کردن تنظیمات خرید اینستاگرام، می‌توانید کال تو اکشن «خرید» را به پروفایل اینستاگرام خود اضافه کنید. وقتی کاربران روی این دکمه کلیک کنند، مستقیماً به فروشگاه آنلاین هدایت می‌شوند و به‌راحتی می‌توانند محصولات مختلف را مشاهده و بررسی کنند و خرید خود را انجام دهند.
    دکمه «همین حالا خرید کنید» به‌صورت برجسته در بالای دکمه‌های تماس در پروفایل اینستاگرام شما قرار می گیرد و شما می‌توانید از متن بیو خود برای ترغیب مخاطبان به کلیک روی آن استفاده کنید. برای فعال کردن دکمه خرید باید فروشگاهی را در صفحه فیسبوک خود فعال کرده باشید و در اینستاگرام آن را به پروفایل خود لینک کنید.
    اضافه کردن کال تو اکشن «همین حالا خرید کنید» به پروفایل اینستاگرام
  5. اضافه کردن کال تو اکشن به پست اینستاگرام
    از آنجایی‌که بسیاری از افراد از طریق جستجوی اینستاگرامی، اکانت کسب‌و‌کار شما را پیدا می‌کنند و پروفایل شما را از این طریق مشاهده می‌کنند، در نتیجه قبل از هر چیزی پست‌های شما توجه آنها را جلب می‌کند. در نتیجه، قرار دادن کال تو اکشن در پست می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در جذب مخاطبین داشته باشد.
    اضافه کردن کال تو اکشن به پست اینستاگرام
  6. افزودن لینک Swipe Up به استوری‌های اینستاگرام
    قرار دادن لینک Swipe Up، جذب مخاطبان در اینستاگرام را بسیار راحت کرده است. این لینک باعث می‌شود که کاربران به‌سادگی با کشیدن صفحه به سمت بالا یا کلیک روی فلش، بدون خارج شدن از اینستاگرام و با بازگشت به پروفایل شما، بتوانند به لینک مورد نظر دسترسی پیدا کنند. اگر دارای اکانت بیزنسی هستید و فالوئرهای شما بیش از 10 هزار نفر هستند یا اینکه دارای اکانتی تأیید شده (علامت تأیید آبی رنگ در کنار نام کاربری شما که نشان می‌دهد شخصیتی مشهور یا برندی جهانی هستید) می‌توانید لینک Swipe Up، را به استوری‌های خود اضافه کنید.
    با داشتن شرایط گفته شده با کلیک روی آیکن «+» در بالای صفحه، عکس یا فیلم مورد نظر خود را انتخاب کنید. در مرحله بعد روی آیکن لینک بالای صفحه (وسط) کلیک کنید و لینک مورد نظر را وارد کنید.
    افزودن لینک Swipe Up به استوری‌های اینستاگرام

3 روش اضافه کردن کال تو اکشن به اینستاگرام

اینستاگرام می‌داند که کسب‌و کارهای موجود در این پلتفرم به دنبال فروش بیشتر هستند، به همین دلیل سه روش برای افزودن کال تو اکشن به پروفایل و محتوای شما را فراهم کرده است. این سه روش به شرح زیر هستند.

  1. اضافه کردن کال تو اکشن به تبلیغات
  2. اضافه کردن کال تو اکشن به پروفایل (دکمه‌های تماس)
  3. اضافه کردن کال تو اکشن به پست‌ها و بیو

در ادامه این بخش با انواع کال تو اکشن در اینستاگرام و چگونگی افزودن آنها آشنا می‌شوید.

اضافه کردن کال تو اکشن به تبلیغات

یکی از امکاناتی که اینستاگرام برای کاربران خود فراهم کرده است، امکان افزودن CTA به تبلیغات (ADs) است. شما با چند اقدام ساده می‌توانید کال تو اکشن مؤثری را به تبلیغ خود اضافه کنید. در حال حاضر می‌توانید از سه دکمه «شروع سفارش»، «book» و «رزرو» استفاده کنید.

برای استفاده از کال تو اکشن‌های تبلیغات باید در یکی از حوزه‌های غذا، سلامتی و زیبایی یا برگزاری ایونت‌ها فعالیت داشته باشید. همچنین در مورد کال تو اکشن های تبلیغات اینستاگرامی شما نیاز دارید که با یک مجموعه‌ به عنوان شریک تجاری همکاری کنید.

افزودن کال تو اکشن به پروفایل

شما می‌توانید دکمه‌هایی به پروفایل خود بیفزایید تا مخاطبین شما از این طریق بتوانند به‌راحتی با شما در ارتباط باشند. این دکمه‌ها را دکمه‌های تماس می‌نامند و می‌توانند حاوی شماره تلفن، فرستادن پیام یا ایمیل شما باشند. در بخش قبل نمونه‌ای از آنها را مشاهده کردید.

برای اضافه کردن این کال تو اکشن‌ها باید در اکانت بیزنسی خود به قسمت ویرایش پروفایل بروید و اطلاعات کسب‌و کار را وارد کرده و بعد گزینه‌های تماس را انتخاب کنید. دکمه Add an Action را انتخاب کنید و بعد دکمه‌هایی را انتخاب کنید که برای شما مناسب‌تر هستند و بعد با انتخاب submit، این دکمه‌ها به پروفایل شما اضافه می‌شوند. درصورتی‌که بخواهید آنها را حذف کنید، باید مجدداً همین مراحل را دنبال کنید و دکمه مورد نظر را انتخاب و حذف کنید.

افزودن کال تو اکشن دلخواه به اینستاگرام

مشتریان چه کاری قرار است انجام دهند؟ شما باید به آنها بگویید چه کاری را انجام دهند. شما باید در 3 مکان، حتماً از کال تو اکشن استفاده کنید. این سه مکان، پست‌ها، استوری‌ها و بیو هستند. بهتر است در هر پست از یک کال تو اکشن استفاده کنید. وجود کال تو اکشن در بیو نیز ضروری است. در مورد استوری ها، بهتر است در بعضی از استوری‌ها (لازم نیست در تمام استوری‌های خود از کال تو اکشن استفاده کنید) از فراخوان عمل استفاده کنید. در استوری‌ها با استفاده از عملکرد Swipe Up (در بخش قبل نمونه‌ای از آن را مشاهده کردید) می‌توانید کال تو اکشن مناسب خود را ایجاد کنید.

یکی از مواردی که باید به آن دقت ویژه‌ای داشته باشید، استفاده از کال تو اکشن‌های مختصر و کوتاه در اینستاگرام است. برخی از ساده‌ترین و کاربردی ترین CTAها به شرح زیر هستند.

خرید اشتراک

ثبت‌نام

اطلاعات بیشتر

پیوستن به ما

دانلود رایگان

همه موارد بالا، آنچه شما می‌خواهید را به کوتاه‌ترین شکل و به صورت مستقیم، به مخاطبان اعلام می‌کنند. شما قرار است به مشتریان کمک کنید، پس با استفاده از کال تو اکشن‌های کاربردی، به آنها نشان بدهید که چگونه به خواسته خود برسند.

نتیجه

در این مقاله با کاربرد کال تو اکشن‌ها در اینستاگرام آشنا شدید و روش‌های مختلف استفاده از آن شرح داده شد. فکر می‌کنید کدام‌یک از شیوه‌های گفته شده برای کسب‌وکار شما مفید‌تر است؟ از این کال تو اکشن‌ها با توجه به نوع کسب‌وکار خود استفاده کنید و از مزیت‌های آنها بهره‌مند شوید.

منابع

https://www.andrewmacarthy.com/andrew-macarthy-social-media/instagram-call-to-action-examples

https://drivesocialnow.com/how-to-create-a-strong-instagram-call-to-action

2 پاسخ

تعقیب

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.