ریزش اعضای کانال تلگرام

علت ریزش ناگهانی اعضای کانال تلگرامی + راهکار جلوگیری

اگر به تازگی متوجه ریزش اعضای کانال تلگرام خود شده‌اید، نیازی به نگرانی نیست. با آگاهی از دلایل کاهش اعضای کانال می‌توانید روش‌هایی را برای پیشگیری از این موضوع به کار ببرید و ریزش ممبر کانال تلگرام را متوقف کنید. از آنجایی‌که امروزه کانال‌های تلگرامی، از روش‌های مهم برای دست‌یابی به اهداف بازاریابی کسب‌و‌کار هستند، آشنایی با روش‌های افزایش ممبرها و همچنین جلوگیری از ریزش اعضا از مباحث مهمی هستند که آشنایی با آنها به موفقیت هرچه بیشتر کانال تلگرامی شما منجر می‌شود.

رشد اعضای کانال تلگرامی معمولاً به زمان زیادی نیاز دارد. وقتی بعد از تلاش زیاد اعضای کانال به میزان مناسبی می‌رسند، آنچه اهمیت دارد توانایی نگهداری اعضا است. اگر به هر دلیلی متوجه ریزش ناگهانی اعضای کانال خود شده‌اید، باید دلایل این اتفاق را بررسی کنید و با کشف علت‌ها در پی رفع آنها باشید. در این مقاله با علل ریزش ناگهانی کانال تلگرام و راهکارهایی برای جلوگیری از آن آشنا می‌‌شوید.

ریزش اعضای کانال تلگرام به چه معناست؟

اگر طی مدت زمانی کوتاه تعداد اعضای کانال تلگرام شما به یک‌باره کاهش زیادی پیدا کند، به معنای ریزش اعضای کانال است. اگر اخیراً متوجه شده‌اید که بعد از هربار پست گذاشتن تعداد زیادی از ممبرها کانال را ترک می‌کنند، باید هرچه سریع‌تر دلایل کاهش تعداد اعضا را پیدا کنید.

ریزش ناگهانی اعضای کانال به‌خصوص اگر شما کسب‌وکاری را اداره می‌کنید و از کانال تلگرام خود به عنوان یکی از روش‌های بازاریابی یا افزایش فروش برند خود استفاده می‌کنید، اتفاقی بسیار نگران‌کننده است. تعداد بالای ممبر کانال تلگرام به افزایش تعامل و افزایش فروش منجر می‌شود و هرچه از این میزان کاسته شود، شما با مشکلاتی در زمینه رشد کسب‌و‌کار خود روبرو خواهید شد. با دانستن دلایل کاهش اعضا و تلاش برای برطرف کردن آن، خیلی زود می‌توانید دوباره اعضای کانال تلگرام خود را افزایش داده و از ادامه ریزش اعضا پیش‌گیری کنید.

دلایل ریزش اعضای کانال تلگرام

ریزش ممبرهای کانال تلگرامی می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد، در ادامه این مطلب علت‌های کاهش اعضا و راه‌کارهایی برای برطرف کردن آنها شرح داده می‌شود. ممکن است از میان دلایل عنوان شده شما بتوانید علت ریزش اعضای کانال تلگرام خود را دریابید و هرچه سریع‌تر با به‌کارگیری روشی مناسب و رفع این ایراد دوباره اعضای کانال را افزایش دهید.

مطلب بد، نادرست، غیرمفید یا غیرمرتبط به کانال تلگرام

وقتی کانال تلگرامی در زمینه‌ای خاص را مدیریت می‌کنید، مهم‌ترین موضوع، ارسال محتوای درست و مرتبط با عنوان کانال است. اگر اطلاعاتی غلط به کاربران بدهید، مطالبی غیرمرتبط پست کنید و اگر از صحت محتوای ارسالی خود مطمئن نباشید، پس به‌زودی با ریزش اعضای کانال مواجه می‌شوید. سعی کنید از حوزه کاری خود خارج نشوید و تمرکز خود را روی تولید محتوای درست و مفید در رابطه با عنوان کانال خود بگذارید. مثلاً درج اخبار حوادث در میان محتوای کانال بورسی ممکن است باعث ریزش ناگهانی اعضا شود.

 

انتخاب زمان نادرست برای انتشار محتوا

یکی از علل ریزش اعضا، پست گذاشتن در ساعات نامناسب است. شما باید مخاطبان خود را بشناسید و زمان مناسب برای ارسال مطالب خود را، طبق زمان آزاد مخاطبان تنظیم کنید. ممکن است اعضای یک کانال آشپزی در ساعات اولیه صبح منتظر پست‌های جدید شما باشند، اما در مورد کانال آموزشی شاید ارسال مطلب در ساعات اولیه شب مناسب‌تر باشد. با امتحان کردن زمان‌های متفاوت، بهترین ساعت پست‌گذاری در کانال تلگرامی خود را کشف کنید و همیشه از آن پیروی کنید. صبح خیلی زود یا نیمه‌های شب زمان مناسبی برای پست گذاشتن نیست.

 

تغییر نام یا لوگوی کانال تلگرام

در انتخاب نام کاربری و لوگوی خود باید دقت کنید و آن را خلاقانه انتخاب کنید. همچنین، اگر در تغییر نام و لوگوی خود زیاده‌روی کنید، باعث ریزش اعضای خود می‌شوید. چراکه ممکن است، با تغییر ناگهانی و همزمان نام و لوگوی کانال با ریزش اعضای کانال تلگرام روبرو شوید؛ زیرا آنها ممکن است فکر کنند که اشتباهی عضو این کانال شده‌اند. اگر قصد تغییر نام یا لوگوی کانال خود را دارید، قبل از انجام این کار بهتر است با برگزاری نظر‌سنجی، توجه اعضا را به تصمیم خود جلب کنید. هر چه تعداد بیشتری از اعضای کانال در جریان تغییر نام یا لوگوی کانال باشند، میزان ریزش اعضا کمتر خواهد بود.

 

تبلیغات زیاد و نامرتبط با کانال

مخاطبان خود را بشناسید و محتوایتان را برای آن‌ها تولید کنید و از گذاشتن تبلیغات زیاد پرهیز کنید. درست است که تبادل با کانال‌های دیگر و تبلیغات یکی از راه‌های افزایش اعضای کانال است اما در بعضی مواقع تبلیغات بیش از حد و نامرتبط به موضوع کانال باعث می‌شود که ممبرها تصمیم به ترک کانال بگیرند. بنابراین سعی کنید حتما تبلیغات را در فواصل بین پست‌ها بگذارید و از ارسال چندین تبلیغ پشت سر هم خودداری کنید.

 

تغییر رویه کانال تلگرام

اگر به یک‌باره شیوه ارسال پست‌های خود را تغییر دهید یا مطالبی با موضوعاتی متفاوت با فعالیت کنونی خود پست کنید، به احتمال زیاد بسیاری از اعضا که با هدفی خاص عضو شده‌اند، کانال شما را ترک می‌کنند. این موضوع بیشتر در هنگام خرید کانال اتفاق می‌افتد. در صورت خرید کانال بهتر است قبل از تغییر رویه مدتی صبر کنید. مشورت با ادمین قبلی در مورد مخاطبین نیز تأثیر زیادی در عدم ریزش ناگهانی اعضا دارد. بهتر است اگر قصد تغییر رویه کانال را دارید، این کار را به تدریج انجام دهید و یا به مخاطبان خود اطلاع‌رسانی کنید.

 

عدم توجه به مناسبات ملی و مذهبی یا اتفاقات روز

اگر در روزی که مردم از اتفاقی ناراحت و غمگین هستند، بدون توجه به این موضوع همچنان به روال سابق پست بگذارید، امکان ریزش اعضای کانال تلگرام وجود دارد. بهترین روش این است که با توجه به متفاوت بودن مخاطبین، عقاید تمامی آنها را در نظر بگیرید. شاید بهتر باشد در روزهای سوگواری مذهبی، پست‌های شاد ارسال نکنید.

 

پست‌ها و مطالب خیلی طولانی

بسیاری از مخاطبین علاقه‌ای به خواندن پست‌های طولانی ندارند. اگر سعی کنید مطالب خود را به صورت مختصر و مفید به کاربران ارائه دهید، به میزان زیادی از ریزش اعضای کانال جلوگیری خواهید کرد.

 

به روز نبودن و ترک کانال برای مدتی

اگر مدت زیادی از آخرین مطلب ارسالی شما می‌گذرد، امکان ترک کانال توسط مخاطبان وجود دارد. غیبت شما و عدم ارسال محتوا معمولاً به عنوان تعطیلی کانال تلقی می‌شود. سعی کنید به طور منظم پست‌های خود را در کانال ارسال کنید و اگر مدتی قادر به فعالیت در کانال نیستید، ادمینی دیگر برای کانال خود انتخاب کنید یا به اعضا اطلاع دهید.

 

عدم خلاقیت در ارسال محتوا

سعی کنید همیشه از ویژگی‌ها و امکانات جدیدی که تلگرام در اختیار شما قرار می‌دهد مطلع باشید و با استفاده از آنها میزان خلاقیت و جذابیت محتوای خود را افزایش دهید. زیبایی ظاهری و جذابیت بصری برای بسیاری از مخاطبین اهمیت زیادی دارد.

 

استفاده بیش از حد از لینک گروه و سوپر گروه در کانال

در صورت استفاده از لینک‌ها، سعی کنید تعداد آنها خیلی زیاد نباشد، زیرا ارسال لینک‌های زیاد منجر به ریزش اعضا می‌شود.

 

نتیجه

در این مطلب با دلایل ریزش اعضای کانال تلگرامی آشنا شدید و راهکارهایی برای پیشگیری از ترک کانال توسط اعضا به شما آموزش داده شد. با انجام کارهایی ساده مانند پست‌گذاری منظم و در زمان‌های مناسب، ارسال محتوای مفید، مختصر، خلاقانه و مرتبط با عنوان کانال، عدم استفاده از تبلیغات زیاد می‌توانید از ریزش ممبر کانال تلگرام خود جلوگیری کنید.

منابع:

https://yaghutgroup.ir/%D8%AF%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%84-%D8%B1%DB%8C%D8%B2%D8%B4-%D8%A7%D8%B9%D8%B6%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%A7%D9%84-%D8%AA%D9%84%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%85/

https://catcourses.ucmerced.edu/eportfolios/11255/telegram/10_Basic_Methods_to_Increase_Telegram_Channel_members

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.