نحوهٔ اجرای تبلیغات مؤثر برای جذب مشتری در اینستاگرام

نحوهٔ اجرای تبلیغات مؤثر برای جذب مشتری در اینستاگرام

این روزها، تبلیغات برای جذب مشتری در اینستاگرام یکی از نیازهای ضروری هر کسب‌وکاری است و شما هم از این قاعده مستثنی نیستید. با این حال، کسب‌وکارهای نوپا بودجهٔ زیادی برای اجرای کمپین‌های تبلیغاتی گسترده ندارند. آیا آن‌ها در چنین شرایطی باید عطای اینستاگرام را به لقایش ببخشند؟ خیر! راه‌های رایگان و کم‌هزینه‌ای هم برای تبلیغات در اینستاگرام وجود دارد.

با توجه به حضور فعال مصرف‌کنندگان در اینستاگرام، اجرای تبلیغات با هدف جذب مشتری نتایج چشمگیری را به دنبال دارد. شما می‌توانید فالوورهای خود را با رعایت چند نکته به مشتریانی وفادار تبدیل کنید که در هر زمان و مکانی از برندتان دفاع کنند.

آیا نمی‌دانید از کجا شروع کنید؟ نگران نباشید؛ زیرا قرار است در این مقاله، به بررسی روش‌های مختلف تبلیغات مؤثر برای جذب مشتری در اینستاگرام بپردازیم. در ادامه با جریان همراه شوید تا بیش از پیش با راه ‌و چاه جذب مشتری در این پلتفرم آشنا شوید.

۱۱ روش تبلیغات مؤثر برای جذب مشتری در اینستاگرام

اینستاگرام مارکتینگ امروزه یکی از روش‌های مؤثر بازاریابی است که نه‌تنها به کسب‌وکارها کمک می‌کند دیده شوند، بلکه به آن‌ها این امکان را می‌دهد که درصد زیادی از فالوورهای خود را به مشتری تبدیل کنند. با این حال، آیا جذب مشتری در اینستاگرام بدون تبلیغات مؤثر و منسجم امکان‌پذیر است؟ خیر! تبلیغات یکی از قطعه‌های اصلی پازل بازاریابی اینستاگرام به حساب می‌آیند که نباید از آن‌ها غافل شد.

برند شما بدون تبلیغات در میان میلیون‌ها اکانت اینستاگرام گم می‌شود و هیچ شانسی برای دستیابی به اهدافتان نخواهید داشت. همان طور که در مقالهٔ «آشنایی اینستاگرام مارکتینگ و کاربرد آن» مطرح کردیم، فعالیت‌های بازاریابی شما در این پلتفرم تنها در انتشار محتوا خلاصه نمی‌شود. به عبارتی، شما  باید جایی برای رشد اکانت و افزایش محبوبیت آن در استراتژی خود در نظر بگیرید.

نمایش تبلیغات برای جذب مشتری راهی عالی است که به صاحبان کسب‌وکار کمک می‌کند مسیر منتهی به اهدافشان را سریع‌تر طی کنند؛ ولی یکی از دغدغه‌های آن‌ها این است که از چه راهی و به چه طریقی می‌توان در اینستاگرام تبلیغ کرد؟ روش‌های متعددی برای تبلیغات در اینستاگرام وجود دارد که در این بخش به یازده مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

۱. با کمک محتوا به جذب مشتری در اینستاگرام بپردازید

هر چه دربارهٔ مزایای تولید محتوا بگوییم، کم گفته‌ایم! دست شما در اینستاگرام باز است و می‌توانید محتواهایتان را در قالب‌های مختلف منتشر کنید. شاید شما بخواهید دل مخاطبِ هدف خود را با تصویری از خرید مشتریانتان به دست بیاورید یا ممکن است به‌دنبالِ تهیهٔ ویدیویی طولانی و چشم‌نواز دربارهٔ ویژگی‌های کسب‌وکارتان باشید؛ هر چیزی در این پلتفرم امکان‌پذیر است.

شما می‌توانید در اینستاگرام با پاسخ به سوالات متداول ارزش خلق کنید، با مخاطبتان با کمک استوری‌ها ارتباط برقرار کنید و اعتماد او را با محتواهایی مانند تستیمونیال و  رضایت مشتریان فعلی جلب کنید. از طرفی، این امکان وجود دارد که محصول یا خدمت خود را هم مستقیم معرفی کنید و از ویژگی‌های آن بگویید.

کاربرد قابلیت‌های اینستاگرام

نکته‌ای که باید هنگام تبلیغات با هدف جذب مشتری رعایت کنید این است که بهتر است باب میل مخاطب هدفتان رفتار کنید. از این رو، باید بفهمید چه نوع محتوایی بیشترین تاثیر را در جذب مشتری دارد و مخاطب بیشتری را برای شما به ارمغان می‌آورد. محتواهای مختلفی منتشر کنید و عملکرد هر کدام را با کمک اینسایت اینستاگرام بررسی کنید.

به ویژگی‌ها، علایق و نیاز مخاطبِ هدفتان دقت کنید؛ زیرا قرار است اعتماد او را با محتوا جلب کنید تا بتوانید او را به مشتری تبدیل کنید. فراموش نکنید که هیچ نتیجه‌ای از تولید محتوای بی‌هدف حاصل نمی‌شود. محتوایی به دیده‌شدن شما کمک می‌کند که مخاطب هدفتان آن را کاربردی، مفید و سرگرم‌کننده تشخیص دهد.

۲. خجالت نکشید و از اطرافیانتان بخواهید که شما را دنبال و تبلیغ کنند

برای اینکه بتوانید پایگاه مشتریان خود را شکل دهید به کمک خانواده و دوستان خود نیاز دارید. هر کدام از آن‌ها با تعداد زیادی از افراد مختلف در ارتباطند؛ بنابراین از آن‌ها بخواهید که نه‌تنها اکانتتان را دنبال کنند، بلکه محتوایتان را هم با سایر دوستان خود در میان بگذارند. این یک روش ساده و رایگان تبلیغات با هدف جذب مشتری است که نباید از آن غافل شوید.

تاثیر نظر دیگران در تصمیم‌گیری خرید هر فرد را جدی بگیرید و تبلیغات برای اینستاگرام خود را به اطرافیانتان بسپارید. آن‌ها می‌توانند پست‌های شما را استوری کنند، اکانتتان را در گفت‌وگوها و مهمانی‌ها به سایر افراد معرفی کنند، از مزایا و ویژگی‌هایتان بگویند و دیگران را به خرید از شما تشویق کنند.

خانواده و دوستان در ابتدای راه نقش بسیار مهمی ایفا می‌کنند؛ زیرا شما می‌توانید با کمک آن‌ها ۵۰ تا ۱۰۰ فالوور خود را جذب کنید تا سایر افراد به اکانتتان به چشم یک زمین بایر نگاه نکنند.

۳. مخاطبانتان را دعوت کنید تا شما را فالو کنند

آیا تا به‌حال با صاحب مغازه‌ای برخورد نکرده‌اید که تراکت یا کارت ویزیت خود را به شما بدهد؟ آیا هنگام گشت‌وگذار در بازار، با افرادی روبرو نشده‌اید که شما را به بازدید از مغازه و محصولاتشان دعوت می‌کنند؟ به‌جای اینکه دست روی دست بگذارید و کاری نکنید، به اکانت رقبا و سایر کسب‌وکارهای مشابه بروید و مخاطبانتان را دعوت کنید که از صفحهٔ شما دیدن کنند.

سعی کنید از یک پیام یکسان و واحد برای تمام افراد استفاده نکنید؛ زیرا ممکن است اینستاگرام پیام شما را اسپم تشخیص دهد و حسابتان را ببندد. از طرفی، ارسال پیامی که شخصی‌سازی شده است، تاثیر بیشتری دارد. به‌عنوان مثال، در پیامتان از نام او استفاده کنید تا متوجه شود که برای نوشتن این پیام وقت گذاشته‌اید.

درخواستتان را محترمانه مطرح کنید و خواستهٔ خود را واضح و روشن بیان کنید. زیاده‌روی نکنید و از ارسال انبوه پیام با کمک ابزارهای جانبی پرهیز کنید؛ زیرا اینستاگرام حسابتان را دیر یا زود می‌بندد.

دعوت مستقیم مخاطب یکی از روش‌های تبلیغات برای جذب مشتری به حساب می‌آید که بیشتر برای مشاغل کوچک و نوپا مناسب است. این نوع کسب‌وکارها بودجهٔ محدودی برای بازاریابی دارند؛ بنابراین باید به‌دنبالِ روش‌های رایگان و ارزان‌تر باشند.

۴. برندها، سایر کاربران و همچنین موقعیت‌های مکانی را تگ کنید

از دیگر روش‌های تبلیغات برای جذب مشتری می‌توان به تگ‌کردن اشاره کرد. به‌عنوان مثال، می‌توانید برندها و سایر اکانت‌ها را به این امید که دیده شوید، در پست‌هایتان تگ کنید. پست شما در صورت تایید از طرف صاحبان سایر کسب‌وکارها، در پروفایل آن‌ها نمایش داده می‌شود.

تگ لوکیشن را جدی بگیرید! بسیاری از افراد سعی می‌کنند از ابزارهای مختلف برای پیدا کردن کسب‌وکارهای اطراف خود استفاده کنند. به‌عنوان مثال، فرض کنید کاربری می‌خواهد دوست خود را به شام دعوت کند. او سعی می‌کند یک رستوران خوب را با بررسی رستوران‌های فعال در موقعیت مکانی مشخصی مانند «میدان ونک» یا «مرکز تجاری پالادیوم» انتخاب کند. تگ لوکیشن به او اجازه می‌دهد نظر سایر مشتریان شما را مطالعه کند و سپس از خدمت یا محصول شما با خیال آسوده بهره ببرد.

جذب مشتری در اینستاگرام با تگ لوکیشن

۵. از هشتگ‌ها برای تبلیغات با هدف جذب مشتری استفاده کنید

هشتگ‌ یکی دیگر از ابزارهای تبلیغات برای جذب مشتری به شمار می‌آید که می‌توانید با کمک آن توجه تعدادِ بیشتری از مخاطبان هدفتان را جلب کنید. با این حال، استفادهٔ نادرست از هشتگ‌های نامربوط باعث شده است که صاحبان کسب‌وکار نسبت به تاثیر آن دودِل باشند.

برخی از کسب‌وکارها تلاش‌ می‌کنند با کمک هشتگ‌هایی مانند #Like4Like یا #Followme بیشتر دیده شوند؛ ولی بد نیست بدانید که چنین هشتگ‌هایی نمی‌توانند دردی از شما دوا کنند. شما باید سعی کنید از این ابزار قدرتمند مطابق با نیاز و موضوع محتوایتان استفاده کنید؛ زیرا مخاطب زمانی از محتوای شما استقبال می‌کند که با نیازها و علایق او هم‌خوانی داشته باشد.

به‌عنوان مثال، به هشتگ‌های این پست توجه کنید. به نظر شما آیا استفاده از هشتگی مانند #شلوار_مردانه برای چنین پستی درست است؟ آیا فردی که روی این هشتگ کلیک کرده است، به‌دنبالِ خرید شلوار زنانه است؟ بی‌شک، استفاده از این هشتگ هیچ کمکی به صاحب این پست نخواهد کرد.

استفادهٔ نادرست از هشتگ در اینستاگرام

برای استفادهٔ صحیح از این هشتگ بهتر است ابتدا تحقیق کنید تا بتوانید لیستی از بهترین هشتگ‌های مرتبط تهیه کنید. برای تهیهٔ این لیست به سوال‌های زیر پاسخ دهید:

  • سایر رقبا از چه هشتگ‌هایی استفاده می‌کنند؟
  • مخاطبان هدف ما از چه هشتگ‌هایی بیشتر استفاده می‌کنند؟
  • از چه هشتگ‌های مرتبطی کمتر استفاده شده است؟ (این یک فرصت عالی برای شما است تا بتوانید در میانهٔ میدان بدرخشید.)

از طرفی، اگر قصد دارید فالوورهای خود را به تولید محتوا ترغیب کنید، می‌توانید از یک هشتگ برند (هشتگ اختصاصی برند شما که می‌تواند نام برندتان یا یکی از محصول‌ها و خدماتتان باشد.) استفاده کنید که افراد بتوانند از آن هنگام انتشار محتوا دربارهٔ کسب‌وکارتان استفاده کنند. چنین هشتگی می‌تواند به ایجاد سروصدا دربارهٔ برندتان و افزایش فالوورهایتان منجر شود. مقالهٔ «هشتگ در اینستاگرام چیست و چه کاربردی دارد؟» را مطالعه کنید تا با هشتگ‌‌ها و اهمیت آن‌ها بیشتر آشنا شوید.

تبلیغات برای جذب مشتری در اینستاگرام با کمک هشتگ مارک‌دار

۶. با اینفلوئنسرها و بلاگرها همکاری کنید

آیا تردید دارید که اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از قدرتمندترین روش‌های تبلیغات برای جذب مشتری در اینستاگرام است؟ اجازه دهید چند عدد و رقم را با شما در میان بگذاریم:

  • ۷۰ درصد از دهه شصتی‌ها و هفتادی‌ها به حرف اینفلوئنسرها بیشتر از هر کسی اعتماد می‌کنند؛
  • ۸۶ درصد از زنان به توصیه‌های اینفلوئنسرها در شبکه‌های اجتماعی عمل می‌کنند؛
  • خرید ۴۹ درصد از مصرف‌کنندگان در گرو نظر اینفلوئنسرها است؛
  • ۸۲ درصد از مردم هنگام تحقیق و تصمیم‌گیری دربارهٔ خرید یک محصول از شبکه‌های اجتماعی کمک می‌گیرند؛
  • ۴۲ درصد از مردم تبلیغات را مسدود کرده‌اند؛
  • ۴۱ درصد از کاربران توییتر اذعان داشته‌اند بر اساس یک توییت خرید کرده‌اند؛
  • ۶۰ درصد از مصرف‌کنندگان تحت تاثیر محتوای کسب‌وکارها در شبکه‌های اجتماعی یا بلاگ آن‌ها خرید کرده‌اند.

این آمار و ارقام حاکی از آن است که اینفلوئنسرها امروزه نقش زیادی در تصمیم‌گیری مصرف‌کنندگان دارند؛ بنابراین بهتر است پیشنهاد خود را از زبان آن‌ها مطرح کنید تا بتوانید مشتریان بیشتری جذب کنید. یکی از اشتباه‌های بزرگ صاحبان کسب‌وکار این است که تصور می‌کنند اینفلوئنسری برای آن‌ها معجزه می‌کند که فالوور بیشتری دارد. از این رو، قید اینفلوئنسر مارکتینگ را می‌زنند.

بد نیست بدانید که شما می‌توانید با کمک میکرو اینفلوئنسرها مشتریانی را جذب کنید که ویژگی‌های آن‌ها با نیازتان مطابقت دارند. به عبارتی، شما به مخاطبی باکیفیت و واجدِ شرایط دست پیدا می‌کنید که احتمال تبدیل آن بالاتر است.

از طرفی، شما به اینفلوئنسری نیاز دارید که نه‌تنها در حوزهٔ مرتبط با موضوع کسب‌وکار شما فعالیت کند، بلکه رابطهٔ خوبی با فالوورهای خود داشته باشد. یافتن اینفلوئنسرها، ارزیابی نرخ تعامل آن‌ها و همچنین برقراری ارتباط با آن‌ها فرآیندی زمان‌بر و دشوار است و در این میان، ممکن است شما فرصت‌های خوبی را از دست بدهید.

کمپین تبلیغات اینفلوئنسری خود را با کمک جریان اجرا کنید 

 

پس از اینکه اینفلوئنسرهای مورد نظرتان را انتخاب کردید، می‌توانید دیگر به فکر شروع تبلیغات برای جذب مشتری باشید. درخواست خود را در دایرکت اینستاگرام با آن‌ها در میان بگذارید و با آن‌ها دربارهٔ چندوچون کمپینتان گفت‌وگو کنید. شما همچنین می‌توانید برای انجام این کار از پنل جریان هم استفاده کنید تا راحت‌تر با اینفلوئنسرهای منتخب ارتباط برقرار کنید و کمپنیتان را با خیالی آسوده به جریان بیندازید.

تبلیغات برای جذب مشتری در اینستاگرام با کمک جریان

هنگام ایجاد کمپین تبلیغات اینفلوئنسری، نرخ تعامل هر کدام از اینفلوئنسرها در اختیار شما گذاشته می‌شود تا راحت‌تر تصمیم بگیرید.

نرخ تعامل اینفلوئنسرهای اینستاگرام

علاوه بر این، ممکن است بخواهید تولید محتوا و سناریو را به اینفلوئنسرها بسپارید. جریان به شما اجازه می‌دهد محتوای اینفلوئنسر را قبل از انتشار بررسی کنید و مطمئن شوید چیزی به شهرت و اعتبار برندتان لطمه وارد نخواهد کرد.

انواع کمپین‌های تبلیغاتی در جریان

مشاوران ما همچنین از ابتدا تا انتهای مسیر در کنارتان خواهند بود و گزارشی کامل از کمپینتان پس از پایان تبلیغات در اختیار شما گذاشته می‌شود. کسب‌وکارهای زیادی کمپین‌های تبلیغات اینفلوئنسری خود را با کمک جریان اجرا کرده‌اند که می‌توانید یک نمونه (کمپین ۲=۱ موتن‌رو در قالب استوری) از آن‌ها را در اینجا مشاهده کنید:

۷. مسابقه برگزار کنید و جایزه بدهید

بازار مسابقه‌های اینستاگرامی هر روز گرم‌تر از دیروز می‌شود؛ زیرا اغلب صاحبان کسب‌وکار به تاثیر آن‌ها در جذب مشتری پی برده‌اند. یکی دیگر از تصورهای غلط صاحبان کسب‌وکار این است که برگزاری مسابقه‌های اینستاگرام به سرمایهٔ زیادی نیاز دارد تا بتوان به آنچه که می‌خواهیم دست پیدا کنیم. درست است که هر که بامش بیش، برفش بیشتر؛ ولی این بدان معنا نیست که ما علاقهٔ مردم به شرکت در مسابقه‌ها و بازی‌ها را از یاد ببریم.

مسابقه‌های اینستاگرامی یکی از بهترین روش‌های اثربخش تبلیغات برای جذب مشتری به حساب می‌آیند؛ زیرا به شما کمک می‌کنند تا در مدت‌زمان بسیار کوتاهی در معرض دید هزاران نفر قرار بگیرید. به‌عنوان مثال، اسنپ یک مسابقهٔ بسیار ساده را برای افزایش تعداد فالوورهای خود برگزار کرده است. اسنپ یک شانس به مشتریان احتمالی خود داده است که با یک کلیک برندهٔ آیفون شوند.

مسابقه اینستاگرامی اسنپ

شما می‌توانید با کمک مسابقه‌های اینستاگرامی به اهداف مختلفی دست پیدا کنید. برای مثال، «موتن‌رو» با طراحی یک مسابقه توانست چند نشان را با یک تیر بزند. اکانت آن‌ها نه‌تنها بیش از پیش دیده شد، بلکه کاربران زیادی برای آن‌ها محتوا تولید کردند و اکانتشان را هم تگ کردند. فراموش نکنید که رضایت مشتریان فعلی از محصولات و خدمات یک برند نقش زیادی در تصمیم‌گیری مشتری‌های احتمالی دارد.

مسابقه اینستاگرامی موتن‌رو

لازم به ذکر است که اینستاگرام مدتی است نسبت به کپشن‌های حاوی کلمه‌هایی مانند «مسابقه» و «جایزه» حساس شده است و آن‌ها را حذف می‌کند. این بدان معنا نیست که دیگر نمی‌توانید مسابقه‌ای در این پلتفرم برگزار کنید، بلکه باید از این کلمه‌ها در کپشن خود استفاده نکنید یا آن‌ها را به شکل دیگری مثل «مسا…..بقه» و «جای….زه» بنویسید.

۸. فالوورهایتان را به تولید محتوا تشویق کنید

محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) می‌تواند زمین بازی را برای شما دگرگون کند؛ زیرا اعتماد تعداد زیادی از افراد را رایگان جلب می‌کنید. شما می‌توانید کاربران را به گذاشتن کامنت ترغیب کنید و از آن‌ها بخواهید پست‌هایتان را با سایر دوستانشان در استوری به اشتراک بگذارند؛ ولی داستان تجربهٔ مشتری بیش از هر چیزی به شما کمک می‌کند فروش خود را افزایش دهید.

از مشتریان خود بخواهید تجربهٔ خود را با سایر دوستانشان در میان بگذارند. به عبارتی، آن‌ها باید از ویژگی‌ها و تاثیری که محصول شما در زندگی‌ آن‌ها گذاشته است، صحبت کنند تا سایر افراد متوجه شوند که با خرید آن محصول به چه چیزی دست پیدا خواهند کرد. محتوای آن‌ها سند محکمی است که اعتبار برندتان را تایید می‌کند و با کمک آن می‌توانید مشتریان مردد را به‌راحتی راضی کنید که انتخابی بهتر از شما وجود ندارد.

همانطور که بارها اشاره کرده‌ایم، اغلب افراد از پیشنهاد و توصیهٔ اطرافیان خود بیشتر از پیشنهادهای خود برند استقبال می‌کند. به همین خاطر، اجازه دهید مشتریان فعلی کسب‌وکارتان محصول شما را به سایر افراد معرفی کنند؛ زیرا شانس تبدیل مشتری بسیار بسیار بیشتر از زمانی است که خودتان آن را توصیه می‌کنید.

به محتوای تولید شده توسط کاربر به چشم یک تبلیغ اختصاصی و منحصر‌به‌فرد نگاه کنید. فرض کنید شما و یکی دیگر از کسب‌وکارها محصولی یکسان ارائه می‌کنید؛ ولی شما در اکانت خود ویدیو یا عکسی از رضایت یک کاربر منتشر کرده‌اید که دیگری از چنین نعمتی محروم است. در چنین شرایطی، سایر افراد به احتمال زیاد محصول شما را به آن کسب‌وکار ترجیح می‌دهند.

رضایت مشتری

۹. از محتوای ویدیویی در اینستاگرام بیشترین بهره را ببرید

به این موضوع دقت کرده‌اید که تعداد ویدیوهای کسب‌وکارها در حال افزایش است؟ علاقهٔ فراوان مصرف‌کنندگان به دیدن ویدیو باعث شده است که کسب‌وکارها به سمت تولید بیشتر محتوای ویدیویی حرکت کنند. طبق آمار منتشر شده، ۵۴ درصد از بازاریابان اعتقاد دارند که محتوای ویدیویی بهترین نوع محتوا برای دستیابی به اهداف بازاریابی است.

شما می‌توانید ویدیویی دربارهٔ ویژگی‌های کسب‌وکارتان یا محصولتان تهیه کنید و در آن به مخاطب بگویید که چه مشکلی را حل می‌کنید و چه تغییری در زندگی او ایجاد می‌کنید. از طرفی، ویدیو قالب بسیار خوبی برای نشان دادن رضایت مشتریان است. به‌عنوان مثال، می‌توانید با مشتریان فعلی خود مصاحبه کنید و نظر آن‌ها دربارهٔ کسب‌وکارتان را جویا شوید.

از ویدیوها همچنین می‌توانید برای معرفی محصول جدید، پشت‌‌صحنهٔ کسب‌وکار و ارائهٔ پیشنهادهای ویژه مانند تخفیف‌های ۵۰ درصدی بهره ببرید. استفاده از ویدیوها هنگام تبلیغات برای جذب مشتری در اینستاگرام می‌تواند برگ برندهٔ کسب‌وکارتان در میدان نبرد با سایر رقبا باشد؛ زیرا به شما اجازه می‌دهند به طیف وسیعی از مشتریان بالقوه دست پیدا کنید.

۱۰. به اکانتتان در اینستاگرام ارجاع دهید

اکانت اینستاگرام محل مناسبی برای تبدیل مشتریان بالقوه است؛ بنابراین باید تعداد زیادی از افراد را به این صفحه بکشانید. برای مثال، شما می‌توانید آیدی اینستاگرام خود را روی کارت ویزیت و بروشورهایتان چاپ کنید یا روی تابلوی فروشگاه خود به اکانت خود در اینستاگرام هم اشاره کنید. از طرفی، هنگام گفت‌وگو با دیگران، آن‌ها را به بازدید از اکانتتان دعوت کنید.

هیچ فرصتی را نباید از دست بدهید! آدرس اینستاگرام خود را در فوتر وب‌سایتتان قرار دهید تا بازدیدکنندها بتوانند با شما و کسب‌وکارتان از نزدیک آشنا شوند. شما همچنین می‌توانید از پست‌های اینستاگرام خود در محتواهای وبلاگتان هم استفاده کنید.

یکی دیگر از راه‌های تبلیغات مؤثر برای جذب مشتری این است که در سایر شبکه‌های اجتماعی دربارهٔ اکانت اینستاگرام خود صحبت کنید. تمام این موارد به شما کمک می‌کنند نه‌تنها تعداد فالوورهای خود را افزایش دهید، بلکه مشتریان فعلی خود را هم حفظ کنید و آن‌ها را به تکرار خرید ترغیب کنید.

۱۱. یک کمپین تبلیغات بازدیدی و گسترده اجرا کنید

برای جذب مشتری در اینستاگرام می‌توانید دل به دریا بزنید و یک کمپین تبلیغات گسترده را در این پلتفرم اجرا کنید. در این روش، پیام شما در مدت‌زمان مشخص و کوتاهی در تعداد زیادی از اکانت‌های اینستاگرام به دست کاربران مختلف می‌رسد. بازدهی این روش از تبلیغات اینفلوئنسری در بیشتر موارد کمتر است؛ زیرا شما کنترل خاصی روی نمایش‌دهندگان ندارید.

به عبارت دیگر، ممکن است تبلیغ شما در جایی نمایش داده شود که مخاطب هدفتان حضور ندارد یا تعداد اندکی از آن‌ها نمایش‌دهنده را فالو کرده باشند. چنین کمپین‌هایی شباهت زیادی به تبلیغات بیلبوردی دارند؛ بنابراین می‌توان روی آن‌ها برای ایجاد و افزایش آگاهی از برند حساب کرد.

تبلیغات بازدیدی در جریان

جریان به شما کمک می‌کند از کمپین‌های تبلیغات بازدیدی خود نفع بیشتری ببرید. این پلتفرم به شما اجازه می‌دهد تبلیغ خود را در اکانت‌های پرفالوور و معتبر نمایش دهید و به‌ازای هر هزار بازدید هزینه پرداخت کنید. این امکان فراهم شده است که تعداد محدودی از اکانت‌ها را از لیست نمایش‌دهندگان حذف کنید. از طرفی، گزارش لحظه‌ای کمپین در اختیار شما گذاشته می‌شود تا بتوانید عملکردتان را ارزیابی کنید.

برای جذب مشتری به تبلیغات نیاز دارید

دستیابی به اهداف اینستاگرام مارکتینگ زمان و هزینهٔ زیادی می‌طلبد. شما می‌توانید با کمک روش‌های مختلف تبلیغات برای جذب مشتری بیشتر در اینستاگرام اقدام کنید و مسیر را کوتاه‌تر کنید.

برای اینکه بتوانید بازدهی تبلیغات خود را افزایش دهید، بهتر است مخاطب خود را بشناسید. بخش‌بندی مشتریان به شما کمک می‌کند متوجه شوید با چه اینفلوئنسرها و بلاگرهایی همکاری کنید، چه نوع محتوایی منتشر کنید و چه جایزه‌ای برای مسابقه‌های خود در نظر بگیرید.

حال که با روش‌های تبلیغات مؤثر برای اینستاگرام آشنا شده‌اید، می‌توانید به این سوال پاسخ دهید که به نظرتان کدام‌یک از این روش‌ها بازدهی بیشتری به دنبال دارد؟ آیا تا به‌حال از این روش‌ها استفاده کرده‌اید؟ با ما در بخش نظرات به گفت‌وگو بنشینید.

 

منابع:

LOCALiQ | sproutsocial | taplink | DigitalMarketingInstitute | startupbonsai

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.