اینگیجمنت مناسب برای هر دسته از اینفلوئنسرها چقدر است؟

نرخ تعامل یا اینگیجمنت ریت، معیاری برای اندازه‌گیری میزان اثربخشی محتوای منتشر شده در یک پیج اینستاگرامی است. به تبع هرچقدر میزان این نرخ بیشتر باشد، مخاطبان شما با تصویر، متن یا ویدئویی که منتشر کرده‌اید، ارتباط بهتری برقرار کرده و در نتیجه با لایک، کامنت، سیو و شِیر، واکنش نشان داده‌اند. با توجه به اینکه مؤلفه‌های مختلفی روی نرخ تعامل یک پیج اینستاگرامی اثر می‌گذارند، باید این نرخ را برای هر پیج به صورت جداگانه محاسبه کنید. در این مطلب، با فرمول محاسبه Engagement Rate، عوامل مؤثر روی نرخ تعامل و نرخ تعامل دسته‌های مختلف پیج‌های اینستاگرامی یا حوزه‌های مختلف آشنا خواهید شد.

نرخ تعامل یا اینگیجمنت ریت

تعامل رفتاری یک‌طرفه نیست! آیا با این جمله موافق هستید؟

اینکه برای افزایش تعامل مخاطب با یک پیج اینستاگرامی، آن پیج نیز متقابلاً باید با مخاطب تعامل داشته باشد، یک اصل مهم در افزایش اینگیجمنت پیج‌های اینستاگرامی است که بسیاری از افراد و اینفلوئنسرها به آن توجه نمی‌کنند.

اینگیجمنت ریت، به مفهوم میزان تعاملی است که مخاطبان یک پیج با پست‌‌ها و استوری‌های منتشر شده دارند و اینکه به چه نسبت در لایک، کامنت و سیو پست، مشارکت می‌کنند. نرخ تعامل به روش‌های مختلفی محاسبه می‌شود که یکی از بهترین آن‌ها به شرح زیر است.

فرمول ایمپرشن

در شرایطی که می‌خواهید نرخ تعامل یک پیج را انداه‌گیری کرده اما به میزان شِیر و سیو آن پیج دسترسی ندارید، فرمول زیر بهترین و نزدیکترین نرخ تعامل را به شما خواهد داد.

فرمول ایمپرشن بدون سیو و شِیر

البته ابزارهای مختلفی نیز وجود دارند که به کمک آن‌ها می‌توانید نرخ تعامل پیج‌های مختلف را محاسبه کنید. از جمله این ابزارهای رایگان می‌توان به Influencer Free Phlanx و Triberr اشاره کرد.

 

 

نکات مهم در مورد نرخ تعامل اینستاگرام

یکی از مهمترین نکاتی که در مورد نرخ تعامل پیج‌های اینستاگرامی باید مدنظر داشته باشید، رابطه میان تعداد فالوئرها و نرخ تعامل است. طبق یک قاعده کلی هرچقدر تعداد فالوئرهای یک پیج بیشتر باشد، نرخ تعامل آن پیج پایین‌تر خواهد بود. بنابراین زمانی‌که می‌خواهید با یک اینفلوئنسر یا پیج تبلیغاتی خاص کار کنید، باید این موضوع را در نظر داشته باشید.

از طرفی اینفلوئنسرها معمولاً نرخ تعامل بالاتری در مقایسه با پیج‌های تبلیغاتی دارند که علت اصلی آن نیز تأثیری است که اینفلوئنسر روی مخاطبان هدف خود می‌گذارد. بنابراین زمانی‌که می‌خواهید با یک پیج اینستاگرامی کار کنید، باید تفاوت نرخ تعامل میان پیج یک اینفلوئنسر و یک پیج تبلیغاتی را مدنظر داشته باشید.

هر گروه یا زمینه کاری در پیج‌های اینستاگرامی، تعداد فالوئرها و نرخ تعامل متفاوتی از هم دارند. اینجا منظور رابطه میان نرخ تعامل و تعداد فالوئر نیست. بلکه نوع محتوایی است که توسط اینفلوئنسر منتشر می‌شود. به‌عنوان مثال، پیج‌های با ماهیت طنز، کلیپ و سرگرمی، همیشه تعداد لایک، کامنت، سیو و شِیر بیشتری در مقایسه با پیج‌هایی با ماهیت تکنولوژی و خبر دریافت می‌کنند.

علت اصلی این امر نیز تعامل بیشتر مخاطبان با این نوع پیج‌ها است. علاوه‌براین، هر پیج‌ اینستاگرامی با توجه به زمینه فعالیت خود می‌تواند تعداد متغیری از فالوئرها را داشته باشد. بنابراین علاوه‌بر تعداد فالوئرها، باید ماهیت پیج و حوزه فعالیت آن را نیز در نظر داشته باشید.

 

نرخ اینگیجمنت مناسب هر دسته اینفلوئنسر

منظور از هر دسته اینفلوئنسر، زمینه‌های فعالیت است، بنابراین با توجه به اینکه هر اینفلوئنسر، زمینه فعالیت خود را از ابتدا مشخص می‌کند به راحتی می‌توان آن‌ها را دسته‌بندی کرد.

ایگیجمنت ریت مناسب برای اینفلوئنسرها

همان‌طور که در جدول فوق مشاهده می‌کنید، نرخ تعامل اینفلوئنسر حوزه طنز و سرگرمی از باقی حوزه‌ها بیشتر است. اینجا علت اصلی، تنها تعداد فالوئر بیشتر نیست بلکه نوع محتوایی است که در این نوع پیج‌ها منتشر می‌شود. مخاطبان این پیج‌ها همواره در به اشتراک‌گذاری احساس خود در مورد تصویر یا ویدئویی که می‌بینند پیش‌قدم هستند. البته باید این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که در مورد حوزه طنز و سرگرمی، سبک زندگی یا مد و زیبایی، چهره اینفلوئنسر به نمایش گذاشته می‌شود که خود عامل مهمی در افزایش نرخ تعامل مخاطبان خواهد بود.

 

برای ارزیابی هر پیج اینستاگرامی می‌توانیم از معیارهای مختلفی استفاده کنیم که یکی از مهمترین آن‌ها نرخ تعامل است. با توجه به اینکه نوع محتوای تولیدی توسط اینفلوئنسرهای حوزه‌های مختلف تفاوت بسیاری با یکدیگر دارند، لذا بررسی تعداد فالوئرها، معیار مناسبی برای تعیین میزان مشارکت مخاطبان نخواهد بود. برای شما که به‌عنوان یک کسب‌وکار می‌خواهد با اینفلوئنسری در زمینه‌ای خاص همکاری کند، تنها محاسبه نرخ تعامل با استفاده از فرمول و ابزار، کافی نیست. بلکه باید با حدود نرخ تعامل دسته‌های مختلف آشنا باشید تا بتوانید بهترین حوزه را برای تبلیغات و معرفی محصول خود انتخاب کنید. در این راستا جریان توانسته با اینفلوئنسرها و پیج‌های تبلیغاتی همکاری کند که بالاترین نرخ تعامل را دارند و در نتیجه معرفی محصول شما در قالب تصویر و ویدئو به هر چه بهتر دیده شدن برندتان کمک شایانی خواهد کرد. جریان کار را برای اینفلوئنسر مارکتینگ ساده کرده‌ است، بنابراین برای دریافت بهترین بازخورد و بالاترین مشارکت، از طریق جریان با اینفلوئنسرهای مورد نظر خود در ارتباط باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.