نحوه ایجاد کمپین تلگرامی در پنل جریان

در این مقاله تصمیم داریم روش ساخت کمپین تلگرامی در پلتفرم جریان را به شما عزیزان توضیح دهیم. پیش از هر اقدامی برای ساخت کمپین، ابتدا باید در سایت جریان عضو و وارد پنل کاربری خود شوید.

گام اول: اقدام برای ایجاد کمپین

برای ایجاد کمپین لازم است گزینه «ساخت کمپین» در سمت راست پنل را انتخاب کنید و پس از آن مطابق تصویر زیر روی قسمت «اینفلوئنسری و تعرفه‌ای» کلیک کنید.

گام اول برای ساخت کمپین تلگرامی

 

 

گام دوم: شبکه اجتماعی مورد نظرتان را انتخاب کنید.

مطابق تصویر زیر، در قسمت «شبکه‌های اجتماعی»، تلگرام را انتخاب کنید و وارد قسمت «ساخت بسته» شوید.

انتخاب نوع رسانه در کمپین تلگرامی

گام سوم: نوع بسته را انتخاب کنید.

در این قسمت می‌توانید لیست تمام کانال‌هایی که با جریان همکاری دارند را مشاهده کنید. مطابق تصویر زیر، در قسمت ساخت بسته تمامی اطلاعات کانال‌ها قابل مشاهده هستند. اطلاعاتی مانند:

  •       میانگین مشاهده هر پست (علامت چشم)
  •       تعداد اعضای کانال (علامت آدم)
  •       میانگین مشاهده هر پست تقسیم بر تعداد اعضای کانال (علامت ستاره)
  •       قیمت تبلیغات هر کانال

انتخاب نوع بسته در کمپین تلگرامی

اگر می‌خواهید قیمت تبلیغات کانال‌ها را با یک‌دیگر مقایسه کنید، پیشنهاد می‌کنیم از مورد سوم استفاده کنید. (یعنی میانگین مشاهده هر پست تقسیم بر تعداد اعضای کانال). زیرا با در نظر گرفتن مورد سوم، مقایسه عادلانه‌تر و صحیح‌تر خواهد بود. برای شفاف‌سازی بیشتر، پیشنهادمان را در قالب یک مثال برایتان بازگو می‌کنیم: تصور کنید دو کانال A و B برای تبلیغات وجود دارند:

مقایسه‌ دو کانال تلگرامی مختلف برای اجرای کمپین تلگرامی

شاید با یک نگاه کلی به این نتیجه برسیم که کانال B برای تبلیغات مناسب‌تر است. اما اگر کانال‌ها را جزئی‌تر با هم مقایسه کنیم، متوجه نکته مهمی می‌شویم: با این‌که تعداد اعضای کانال B بیشتر هستند، اما کانال A مخاطبان پیگیرتری دارد و پست‌هایش بیشتر دیده می‌شود. این موضوع را با اندازه‌گیری مورد سوم متوجه شدیم. شما می‌توانید با سپردن تبلیغتان به کانال A، کمپین سودمند‌تر و بهتری داشته باشید.

حال به سراغ ادامه توضیحات  قسمت «ساخت بسته» می‌رویم. مطابق تصویر زیر، شما می‌توانید به وسیله فیلترهای موجود در بالای صفحه، کانال‌های مورد نظرتان را پیدا کنید. می‌توانید اسم کانال‌ها را جست‌وجو کنید، یا اگر اسم کانال خاصی مد نظرتان نیست، می‌توانید از فیلتر موضوع، آن دسته بندی‌ای که فکر می‌کنید برای تبلیغ کسب‌وکار شما مناسب‌تر هست را انتخاب کنید. هم‌چنین می‌توانید لیست کانال‌ها را بر اساس گزینه‌های موجود مرتب کنید.

مرتب سازی لیست کانال ها در کمپین تلگرامی

برای مثال در تصویر زیر، ما موضوع اخبار را انتخاب کرده‌ایم. با انتخاب موضوع اخبار، کانال‌هایی به ما پیشنهاد می‌شود که در حوزه اخبار فعالیت دارند. هم‌چنین ذکر کردیم که کانال‌ها بر اساس ارزان‌ترین نرخ تعرفه به ما پیشنهاد داده شود:

انتخاب کانال‌ها براساس فیلتر در کمپین تلگرامی

حال می‌توانید یک یا چند کانال را برای تبلیغ کمپینتان انتخاب کنید. مانند تصویر بالا، کانال‌هایی که انتخاب می‌کنید با تیک آبی برای شما مشخص می‌شوند. برای انتخاب کانال‌ها به توضیحاتی که برای هر کانال نوشته شده توجه کنید. مثلا در تصویر بالا در توضیحات یک کانال نوشته شده ۲۴ ساعت؛ یعنی بنر تبلیغاتی شما ۲۴ ساعت در این کانال می‌ماند. دقت کنید که بودجه کمپین تلگرامی حداقل باید ۱ میلیون تومان باشد. بعد از انتخاب کانال‌های مد نظرتان، روی گزینه «ادامه» کلیک کنید.

گام چهارم: محتوا

در قسمت «محتوا» لازم است بنر خودتان را آپلود کنید. بنر شما می‌تواند به صورت عکس یا ویدیو باشد. فقط دقت کنید که حجم آن از ۳۰ مگابایت بیشتر نشود. در قسمت «متن کامل تبلیغ» نیز لازم است متن تبلیغاتی خودتان را بنویسید. توصیه ما به شما این است که متنتان حداکثر 300 کاراکتر باشد. اگر در نظر دارید در تبلیغتان لینک خاصی (غیر از لینک کانال تلگرامی) قرار بگیرد، کافیست در قسمت «لینک» آن را بنویسید. مثلاً اگر می‌خواهید در بنر تبلیغاتی شما علاوه بر لینک کانال تلگرامی، لینک سایتتان هم قرار بگیرد، آن را در این قسمت وارد کنید. هم‌چنین اگر لازم است توضیح خاصی دربارۀ محتوای تبلیغتان بدهید، می‌توانید آن را در قسمت “توضیحات بیشتر” بنویسید.

انتخاب نوع محتوا در کمپین تلگرامی

در پایین صفحه قسمتی هست به نام «مدیریت utm لینک». UTMها کدهایی هستند که به انتهای URL شما می‌چسبند و ترافیکی را که از یک پلتفرم خاص به وب‌سایت شما می‌آید را ردیابی می‌کنند.

مزایای UTMها در تبلیغات اینفلوئنسری چیست؟

این موضوع را در قالب مثال برایتان بازگو می‌کنیم: فرض کنید شما چند اینفلوئنسر را برای انتشار تبلیغتان انتخاب می‌کنید. حال می‌خواهید بدانید که از هر کدام از اینفلوئنسرها، چه میزان بازدید به سایت شما هدایت شده‌است. همین‌جا است که utm به کمک شما می‌آید. شما می‌توانید برای هر اینفلوئنسر از کد utm منحصر به فردی استفاده کنید تا متوجه شوید از طریق کدام اینفلوئنسر مخاطب بیشتری جذب کرده‌اید. اگر می‌خواهید با utm و ویژگی‌های آن بیشتر آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم مطلب utm چیست؟ را از بلاگ جریان مطالعه کنید.

 

قسمت‌های مختلف گزینۀ مدیریت UTM لینک:

  • UTM_campaign: می‌توانید به کمپینتان یک اسم اختصاص بدهید تا پیگیر نتایج آن باشید.
  • UTM_content: به شما کمک می‌کند تا تبلیغات مختلف را در یک کمپین ردیابی کنید.
  • UTM_source: با این پارامتر می‌توانید منبع ترافیک را ردیابی کنید. مثلاً در این جا ترافیک از سمت شبکه‌های اجتماعی و جریان می‌آید.
  • UTM_medium: با این پارامتر می‌توانید متوجه شوید که هر بازدیدی از کجا انجام شده‌است و منبع ترافیک شما از کجاست. این پارامتر می‌تواند ارگانیک، معرف، پرداخت شده و یا شبکه‌های اجتماعی باشد.

مدیریت utm در کمپین تلگرامی

پس از اتمام تمامی این مراحل، می‌توانید اطلاعاتتان را با پیش نمایش پست تطبیق دهید تا مطمئن شوید همه چیز به درستی نوشته شده‌است. در آخر گزینه «ادامه» را انتخاب کنید و وارد مرحله‌ی بعد شوید.

گام پنجم: تایید کمپین

در این مرحله لازم است برای کمپینتان نامی انتخاب کنید و در کادر «نام کمپین» بنویسید. در قسمت زمان شروع کمپین و زمان پایان کمپین، می‌توانید طبق دلخواه خودتان زمان بندی‌ای برای کمپین خود تنظیم کنید. کمپین شما در کوتاه‌ترین تایم ممکن اجرا خواهد شد. توجه کنید که لازم است کمپینتان را ۲۴ الی ۴۸ ساعت زودتر بسازید. اگر برای انتشار پست، ساعت خاصی مد نظرتان است، در قسمت «ملاحظات انتشار» آن را بنویسید. مثلاً شاید بخواهید که بنر تبلیغاتی شما در ساعت ۷ بعد از ظهر منتشر شود. 

نمایش زمان پست در کمپین تلگرامی

در پایین صفحه و در قسمت «جزئیات کمپین» برای آخرین بار می‌توانید مشخصات و اطلاعات کمپینتان را چک و بررسی کنید و از درستی آن مطمئن شوید. پس از چک نهایی، گزینه «تایید و ساخت کمپین» را انتخاب کنید تا به مرحله بعد منتقل شوید.

جزئیات منپیت در کمپین تلگرامی

گام ششم: فعال‌سازی کمپین

در این مرحله کمپین شما با موفقیت ساخته شده‌است. اما برای فعال‌سازی کمپین لازم است حساب خودتان را شارژ کنید. برای این کار گزینه «شارژ حساب و فعال‌سازی کمپین» را انتخاب کنید. 

شارژ حساب و فعال سازی در کمپین تلگرامی

در انتها یادتان باشد که حتماٌ دکمه «فعال‌سازی» را بزنید تا کمپین شما با موفقیت فعال شود. 

دکمه‌ی فعال سازی در کمپین تلگرامی

کمپین شما بین ۲۴ الی ۴۸ ساعت بعد از فعال‌سازی توسط تیم جریان اجرا خواهد شد. خوشحالیم که در ساخت و اجرای کمپین در کنار شما بودیم. اگر درباره‌ی ساخت و اجرای کمپین سوالی دارید، حتما از طریق پشتیبانی تیم جریان با ما در میان بگذارید.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.