قبل از انجام تبلیغات در اینستاگرام باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

این روزها کسی نیست که اکانت اینستاگرامی نداشته باشد. اکثر کسب‌و‌کارها از تبلیغات اینستاگرامی، جهت جذب فالور، تبلیغ برند و افزایش لید استفاده می‌کنند؛ اما بیشتر اوقات این تبلیغات مثمرثمر واقع نمی‌شوند و شما به اهدافی که در ابتدای شروع کمپین تبلیغاتی خود تعیین کرده اید، نمی‌رسید. به این‌ترتیب بودجه‌هایی که صرف تبلیغات خود کرده‌اید به هدر می‌روند. این موضوع باعث یاس و ناامیدی شما از تبلیغات اینستاگرامی می‌شود.

ما در این مقاله قصد داریم به چند نکته‌ی ساده و کاربردی اشاره کنیم که یاریگر شما را در این راه باشد و با رعایت این نکات مطمئناً خواهید توانست کمپین تبلیغاتی خود را به بهترین شیوه برگزار کنید و نتایجی را که می‌خواهید از آن بگیرید.

نکات مهم قبل از تبلیغات در اینستاگرام

۱. Bio پیج اینستاگرام 

اولین چیزی که مخاطب در پیج شما با آن درگیر می‌شود و اطلاعاتی را از آن برداشت می‌کند، Bio پیج شماست. پس خیلی مهم است که در 3 تا 5 ثانیه‌ی اول چطور به نظر می‌رسید. Bio پیج شما باید به‌خوبی معرف کسب‌و‌کار شما باشد. سعی کنید در Bio مواردی را که مخاطب باید در مورد شما بداند را کامل و کوتاه قرار دهید. به‌عنوان‌مثال اگر یه فروشگاه آنلاین دارید بهتر است در Bio اطلاعاتی در مورد نحوه‌ی سفارش‌دهی و شیوه‌ی ارسال محصول بنویسید.

بهتر است به این موارد در بایو دقت کنید:

  • عکس پروفایل: شرکت‌ها و برندها بهتر است از لوگوی خود استفاده کنند.
  • نام کاربری: علاوه بر آیدی پیج خود، می‌توانید یک نام کاربری دیگر برای خود انتخاب کنید که بهتر است فعالیت شما را در خود جای دهد. مثلا اگر فروشگاه لوازم آرایشی دارید گالری آرایشی را اول نام کاربری خود ذکر کنید و بعد نام برند خود را بنویسید.
  • توضیحات: مهمترین بخش بایو است. باید در 150 کلمه کسب و کارتان را توضیح دهید.
  • آدرس سایت: بهتر است لینک سایت و یا اگر سایتی ندارید لینک سایر شبکه‌های اجتماعی خود را قرار دهید.
  • دکمه های تماس: شامل هر چیزی می‌شود که مخاطب بتواند با شما ارتباط برقرار کند مثل شماره تماس، ایمیل، آدرس و غیره.

۲. مخاطبان خود را بشناسید.

وقتی مخاطبان خود را به خوبی بشناسید، می‌توانید ارتباط موثری را با آن‌ها برقرار کنید. به همین دلیل شناختن مخاطبان قبل از شروع ایجاد تبلیغات اینستاگرامی بسیار مهم است.گاهی از دیدگاه مشتریان بالقوه، به تبلیغات خود فکر کنید:

  • محصول یا خدمات شما چه راه‌حلی به آن‌ها ارائه می‌دهد؟
  • آن‌ها به چه چیزهایی نیاز دارند؟
  • هنگام ایجاد تبلیغات، حتما اهداف و ارزشهای آن‌ها را در ذهن داشته باشید.

۳. نوشتن کپشن

شکی در این نیست که اینستاگرام یک پلتفرم بصری است .اما این قضیه نباید اهمیت کپشن را در نظر شما کمرنگ کند. حتما قبل از اینکه برای محصول خود دست به تبلیغات بزنید، از نوشتن یک کپشن کامل و دقیق غفلت نکنید.

مخصوصاً اگر پیج فروشگاهی دارید، اطلاعات محصول مثل: قیمت، جنس و مشخصات فیزیکی محصول  را کامل داخل کپشن بنویسید.

پس تا جایی که ممکن است از حداکثر 2200 کاراکتر برای اینگیجمنت بیشتر با مخاطب و ترغیب او برای اقدام به عملی استفاده کنید.

۴. هایلایت استوری

یکی از بهترین قابلیت‌های اینستاگرام، همین هایلایت‌کردن استوری‌هاست. حتما موضوعات استوری مرتبط را که برای مخاطب و مشتری مهم هستند را در دسته‌بندی هایلایت‌های پیج خود قرار دهید. فراموش نکنید که کاور مرتبط برای هایلایت‌های خود انتخاب کنید. مثلا بهتر است هایلایت‌هایی را برای دسته بندی نمونه کارهای خود یا اسکرین شات رضایت مشتری، اختصاص دهید.

۵. حداقل تعداد پست

برای شروع تبلیغات اینستاگرامی لازم است که تعداد پست ها و فالورهای پیج شما به یک حداقلی رسیده باشد. به‌همین‌خاطر باید روی تولید محتوای با کیفیت بیشتر تمرکز کنید تا به حد نصاب مطلوب برسید. اینکه تعداد پست‌ها در ابتدا چقدر باشد بستگی به کسب و کار شما دارد اما ما معمولا تعداد 30 پست رو پیشنهاد می‌کنیم. تصور کنید بدون در نظر گرفتن این موضوع، وقتی مخاطب وارد پیجی می‌شود که تازه راه‌اندازی شده و هیچ‌گونه پستی ندارد، اکثراً اقدام به ترک پیج شما خواهند کرد.

۶. حداقل تعداد فالور

درست است که یکی از اهداف شما از تبلیغات اینستاگرامی جذب فالوور است اما این مورد هم مثل تعداد پست‌ها باید از حداقلی برخوردار باشد و نباید در این مورد هم شتاب‌زده رفتار کنیم. باید صبر کنید تا فالورهای پیج شما به حد معقولی برسد و بعد تبلیغات را شروع کنید. در این‌صورت مخاطب اعتماد بیشتری به شما خواهد کرد و در پی آن به هدف خود می‌رسید و هزینه‌ی تبلیغات هدر نمی‌رود.

۷. ارائه‌ی توضیحات دقیق به اینفلوئنسر 

اگر قراراست با یک اینفلوئنسر تبلیغ پست یا استوری داشته باشید برای اینکه تبلیغ شما را به بهترین شکل انجام دهد و به موارد اصلی اشاره کند لازم است که یک سناریو یا Brief در اختیارش قرار دهید که براساس آن برای شما تولید محتوا کند. اگر متنی در اختیارش قرار می‌دهید بیشتر از 15 ثانیه طول نکشد که در یک تک استوری بگنجد. در غیراینصورت می‌توانید از رشته استوری استفاده کنید که در 3 تا 5 استوری تبلیغ شما انجام شود.

۸. قراردادن فقط یک CTA (کال تو اکشن) در کپشن

 به یاد داشته باشید که اگر می‌خواهید بازده‌ تبلیغات شما بالاتر رود باید فقط یک کال تو اکشن در متن قرار دهید. مثلا می‌توانید لینک وب‌سایت خود را قرار دهید یا آدرس پیج خود را تگ کنید. در غیراینصورت اگر فرضاً هدف شما از تبلیغات، جذب فالوور برای پیج باشد نیمی از مخاطبین شما بجای این‌که به سمت پیج هدایت شوند، جذب سایت شما می‌شوند. بنابراین نه‌تنها به هدف کمپین خود نمی‌رسید بلکه هزینه‌ی شما هم هدر می‌رود.

۹. سایز تصاویر و ویدیوها

در زمان آماده‌کردن محتوا برای تبلیغ حتما حواستان باشد سایز تصاویر و ویدیوها مطابق با استاندارد آن ها در اینستاگرام باشد.

برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید به مقاله‌ی اندازه‌ی بنرها در پست و استوری مراجعه کنید.

 

سخن پایانی:

شاید این نکات خیلی سطحی به نظر برسند ولی در عمل به اثربخشی تبلیغات شما کمک شایانی خواهند کرد.

امیدواریم در جهت راه‌اندازی تبلیغاتی سودمند در اینستاگرام گام بردارید و این مقاله برای شما کاربردی بوده باشد. منتظر نظرات ارزشمند شما هستیم.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.