هر بلاگر یا اینفلوئنسری، مناسب تبلیغ پیج شما نیست!

هر بلاگر یا اینفلوئنسری، مناسب تبلیغ پیج شما نیست!

از بایدهای تبلیغات موثر در اینستاگرام و هر شبکه اجتماعی دیگری، پیدا کردن اینفلوئنسر و پیج مناسب تبلیغات است. اما چطور باید اینفلوئنسر مناسب تبلیغات را پیدا کنید؟ به چه اطلاعاتی برای تبلیغات در اینستاگرام نیاز دارید؟

درست است که استفاده از خدمات اینفلوئنسری باعث رشد پیج شما می‌شود؛ ولی این تمام ماجرا نیست. ما برای اینکه بتوانیم کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ موفق داشته باشیم، نیاز داریم تا قبل از انجام تبلیغات، دربارهٔ اینفلوئنسر‌ها تحقیق کنیم و مناسب‌ترین آن‌ها را برای تبلیغات خود پیدا کنیم. 

 در این مقاله قصد داریم مواردی را بررسی کنیم تا بتوانید بهترین اینفلوئنسرها را انتخاب کنید و تبلیغات موثر و پربازدهی با آن‌ها داشته باشید. 

آیا همیشه تقصیر بلاگرهاست که نتیجه نمی‌گیریم؟

متاسفانه برخی از بلاگر‌ها برای نتیجه گرفتن تبلیغات خود، از بازدید‌های فیک و تقلبی استفاده می‌کنند که باعث کم شدن بازدهی تبلیغات شما می‌شود؛ اما همیشه بلاگر‌ها باعث موفق نشدن تبلیغات شما نیستند. موفقیت در استفاده از روش اینفلوئنسر مارکتینگ بستگی به چند عامل دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم. 

انتخاب اینفلوئنسر مناسب کسب‌و‌کار شما نیاز به بررسی چند معیار دارد.

 شما در انتخاب اینفلوئنسر باید به مخاطبان خود توجه کنید و با اینفلوئنسری همکاری کنید که حداقل مخاطبانش به مخاطبان شما نزدیک باشد؛ برای مثال اگر مخاطبان شما برنامه‌نویسان هستند، باید با اینفلوئنسر‌هایی که در این حوزه فعالیت می‌کنند همکاری کنید. اگر با یک بلاگر گردشگری یا زیبایی همکاری کنید، احتمالا نتیجه‌ٔ خوبی نخواهید گرفت. 

مورد بعدی، هم راستا بودن ارزش‌های بلاگر با ارزش‌های برند شماست. اگر این مورد رعایت نشود، مخاطبان علاقه‌ای به دنبال کردن شما و تبلیغاتتان ندارند؛ زیرا فکر می‌کنند شما دروغ می‌گویید. بیایید یک مثال را بررسی کنیم؛ فرض کنید برند شما ارائه‌دهنده محصولات ارگانیک و سالم است و یکی از ارزش‌های برند شما، سالم زیستن است. حالا اگر قصد دارید برای تبلیغات با یک فست‌فود بلاگر همکاری کنید، نتیجهٔ خوبی از تبلیغات نمی‌گیرید. 

در بعضی مواقع، شما هم مخاطبان خود را مشخص می‌کنید و هم اینفلوئنسر مناسبتان را پیدا می‌کنید، ولی باز نتیجهٔ مطلوبی نمی‌گیرید. در این موارد احتمال دارد که پیج شما هنوز برای تبلیغ مناسب و آماده نیست؛ یعنی یا محتوای خیلی جذابی در پیجتان ندارید یا فالووهایتان خیلی کم هستند.. به‌همین دلیل وقتی افراد وارد پیج شما می‌شوند، نه‌تنها نیازشان رفع نمی‌شود، بلکه جذابیتی نیز برایشان ندارد؛ در نتیجه تصمیم می‌گیرند پیج شما را ترک کنند. 

در بخش بعدی یک راهنمای جامع برای بالا بردن بازدهی تبلیغاتتان آماده کرده‌ایم.

چک‌لیست تبلیغات پربازده در اینستاگرام

برای کسب بازدهی بالا از تبلیغات اینفلوئنسری در اینستاگرام باید این ۴ مرحله را طی کنید: 

اول: از هوش مصنوعی جریان کمک بگیرید

پلتفرم جریان این امکان را فراهم کرده است که با استفاده از هوش‌مصنوعی، بهترین کمپین‌های تبلیغاتی را ایجاد کنید و مناسب‌ترین پیج‌ها برای تبلیغات را انتخاب کنید. این پلتفرم با توجه به تعداد بالای اجرای کمپین‌های تبلیغاتی موفق و داشتن داده‌های زیاد، می‌تواند عملکرد پیج‌ها و بلاگر‌ها را برای شما مشخص کند؛ همچنین مناسب‌ترین پیج را برای تبلیغ به شما پیشنهاد می‌دهد و حتی اگر در حین ساختن کمپین پیجی را انتخاب کرده باشید که مناسبتان نباشد،‌ به شما هشدار می‌دهد. 

 

دوم: به تبلیغات قبلی توجه کنید

در مرحلهٔ دوم شما باید تبلیغاتی که اینفلوئنسر‌ها انجام داده‌اند را بررسی کنید؛ در واقع باید پیج‌هایی که با آن اینفلوئنسر همکاری می‌کنند را دنبال کنید و مواردی مثل افزایش فروش، افزایش فالوور و افزایش نرخ تعامل را آنالیز کنید. این کار باعث می‌شود تا درک کنید که واقعا آن بلاگر یا اینفلوئنسر بازدهی مناسبی دارد یا خیر. 

 معمولا اگر پیج‌ها از تبلیغات راضی باشند، رضایت خود را اعلام می‌کنند. 

سوم: بودجه‌بندی کنید

برای انجام تبلیغات، نیاز نیست که در ابتدا هزینهٔ زیادی کنید و با اینفلوئنسر‌های بزرگ همکاری داشته باشید؛ شما می‌توانید بودجه‌بندی کنید و در ابتدای کار با اینفلوئنسر‌هایی که هزینه کمتری دارند همکاری کنید و به‌مرور با دریافت نتایج مطلوب تبلیغات خود را گسترش دهید. 

در واقع شما تبلیغات را مرحله‌بندی می‌کنید؛ وقتی در مرحلهٔ اول با هزینه کم نتایج مناسبی گرفتید وارد مرحلهٔ بعدی می‌شوید و بودجه‌تان را افزایش می‌دهید. 

برای این کار می‌توانید از لیست اینفلوئنسر‌های اینستاگرام جریان استفاده کنید و هزینهٔ بلاگر‌ها را ببینید. 

لیست اینفلوئنسرهای جریان

چهارم: برای تبلیغ بعدی آماده شوید

پس از اینکه تبلیغات را انجام دادید، نوبت به آنالیز گزارش‌ها می‌رسد. بررسی گزارش‌های تبلیغات کمک زیادی به شما می‌کند. داده‌هایی که شما پس از تبلیغات به‌دست می‌آورید بسیار ارزشمند هستند. 

شما در بررسی گزارش‌ها باید ببینید که به‌ازای هزینه‌ای که کرده‌اید چقدر فالوور به دست آورده‌اید و چقدر فروش داشته‌اید. می‌توانید با فرمول زیر نرخ بازگشت سرمایه (ROI) را محاسبه کنید: 

نرخ بازگشت سرمایه = (کل هزینه – کل درآمد) / کل سرمایه

برای مثال اگر ۵ میلیون تومان هزینهٔ تبلیغات کرده‌اید و ۱۰ میلیون تومان فروشداشته‌اید، نرخ بازگشت سرمایه شما ۱۰۰ درصد بوده است. 

با محاسبهٔ این موارد می‌توانید پیج‌ها و بلاگر‌هایی که بازدهی مناسبی دارند را مشخص کنید و همکاری بیشتری با آن‌ها داشته باشید. 

 3 روش آسان شناخت اینفلوئنسر مناسب تبلیغات در اینستاگرام

  • رصد رقیب

در این روش فعالیت‌های پیج رقیب را کنترل می‌کنید. شما می‌توانید با اینفلوئنسرها، پیج‌ها و کانال‌هایی که رقبا نتایج خوبی از آن‌ها گرفته‌اند، همکاری کنید.

  • استفاده از مخاطبان

پروفایل کسانی که شما را دنبال می‌کنند، رصد کنید. اینفلوئنسرها و پیج‌هایی که دنبال می‌کنند، هدف خوبی برای شما محسوب می‌شوند.

  • اعتماد به آژانس‌ها

آژانس‌های تبلیغات در اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی همانند جریان به بانک وسیعی از اینفلوئنسرها دسترسی دارند. این آژانس‌ها شخصیت پیج/ اینفلوئنسر یا کانال را نیز تحلیل کرده‌اند. به همین علت می‌توانند یک لیست مناسب را در کمترین زمان ممکن با انگیجمنت مناسب در اختیار شما بگذارند.

جمع‌بندی

 در این مقاله در طی ۴ مرحله مواردی را بررسی کردیم که بتوانید اینفلوئنسر مناسبی را برای تبلیغات خود انتخاب کنید. 

اگر تجربه تبلیغات با اینفلوئنسرها را داشته‌اید، آیا موارد دیگری هم هست که در انتخاب آن‌ها کمک کننده باشد؟ در بخش دیدگاه‌ها منتظر نظرات شما هستیم. 

 

منابع: forbesphotoslurp | shanebarker

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.