تفاوت فالوور فیک و واقعی

تفاوت فالوور فیک و واقعی

امروزه افراد بسیاری در اینستاگرام اکانت و پروفایل مخصوص به خود را دارند اما آیا تمامی پروفایل ها و وفالوورها واقعی هستند؟ تفاوت فالووو فیک و واقعی چیست؟ اینستاگرام خیلی زود جایگاه خود را در دنیای کسب‌وکارها پیدا کرد و به عنوان یک ابزار بازاریابی، فروش، شبکه‌سازی، آگاهی از برند و شناخت مخاطب تبدیل شد. در حال حاضر اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در سراسر جهان است که بیش از ۸۰۰ میلیون عضو فعال دارد و ماهانه حدود ۶۰ تصویر و روزانه حدود ۶/۱ میلیارد لایک در آن به اشتراک گذاشته می‌شود. نرخ مشارکت در بیشتر شبکه‌های اجتماعی کمتر از ۱/۰ درصد است، اما اینستاگرام همه آن‌ها را کنار می‌زند. نرخ مشارکت در اینستاگرام در سال ۲۰۱۴ حدود ۵۸ برابر بیشتر از فیسبوک بود. به همین دلیل کسب‌وکارها به دنبال افزایش فالوور اینستاگرام هستند تا با افزایش نرخ مشارکت خود بتوانند به فروش بیشتری دست پیدا کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا مخاطبین واقعی کسب‌وکارها را بشناسیم.

مخاطبین کسب‌و‌کارها در اینستاگرام

درحال حاضر بیش از ۸۰۰ میلیون کاربر فعال در اینستاگرام حضور دارند که روزانه بیش از ۵۰۰ میلیون نفر در اینستاگرام به گشت‌وگذار مشغول می‌شوند. بیش از ۷۲ درصد کاربران از این شبکه اجتماعی مستقیما خرید کرده‌اند و ۳۴ درصد جمعیت اینستاگرام، نسل هزاره سوم هستند. بر اساس تحقیقات محبوب‌ترین شبکه اجتماعی میان نسل هزاره سوم، اینستاگرام است. پس جای تعجبی نیست که متخصصان بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، اینستاگرام را بهترین ابزار بازاریابی برای کسب‌و‌کارها به ویژه مشاغل فعال در حوزه مد، پوشاک و زیبایی معرفی می‌کنند. با یک استراتژی بازاریابی مناسب، هیچ محدودیتی برای موفقیت یک کسب‌وکار در اینستاگرام وجود نخواهد داشت.

خرید فالوور فیک یا واقعی؟ درست یا غلط؟

وب‌سایت‌هایی بسیاری هستند که به شما با هزینه کم و به راحتی فالوور می‌فروشند. اما این فالوورها صرفا عدد هستند و هیچ نرخ مشارکتی برای شما ایجاد نمی‌کنند. یکی از تفاوت فالوور فیک و واقعی همینجاست. افزایش نرخ مشارکت مهم‌ترین معیار فعالیت موفق در اینستاگرام است. اگر شما نرخ مشارکت بالایی نداشته باشید، به اهداف بازاریابی خود مانند فروش، آگاهی از برند و جذب مخاطب هدف هم دست پیدا نمی‌کنید. به همین دلیل خرید فالوور نمی‌تواند شما را به اهدافتان برساند. خرید فالوور یک سرمایه‌گذاری اشتباه است، چرا که این فالوورها یا ربات هستند یا افراد غیرواقعی. به جای خرید فالوور بهتر است که از خدمات استراتژیک جذب فالوور این وب‌سایت‌ها استفاده کنید. این خدمات استراتژیک به شما کمک می‌کند تا در طول زمان و به آرامی مخاطب هدف خود را جذب کرده و تعداد فالوورهای واقعی شما افزایش پیدا کند.

تفاوت بین فالوور واقعی و فیک

حتما شما هم کلماتی نظیر «فالوور فیک» یا «فالوور واقعی» را در اینستاگرام شنیده اید، اما شاید ندانید معنی دقیق این کلمات چه هستند و تفاوت آنها چیست. خوب است بدانید که ۴۸ میلیون از کاربران اینستاگرام فیک هستند و اینستاگرام سخت در تلاش است تا حساب این کاربران را مسدود کند.

شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که چرا برخی افراد فالوور می‌خرند؟ پاسخ این است که برخی افراد فکر می‌کنند مهم‌ترین فاکتور موفقیت در رسانه‌های اجتماعی، تعداد فالوور‌هایی که است که یک فرد در فضای مجازی خود دارد. بنابراین آنها تلاش می‌کنند برای رسیدن به موفقیت راه میانبر را انتخاب کنند و فالوور بخرند. از نظر این افراد تعداد فالوورهای یک فرد برابر با سطح محبوبیت آن فرد است، هرچند این امر صحت ندارد‌؛ زیرا شما می‌توانید فالوور بخرید، اما تا زمانی که دیگران را تحت تاثیر قرار ندهید نمی‌توانید یک اینفلوئنسر موفق باشید. مشکل خرید فالوور، عدم مشارکت فالوورها است‌. شما باید به دنبال جذب فالوور واقعی باشید. به کمک روش‌های زیر می‌توانید فالوور فیک را از فالوور واقعی تشخیص دهید:

۱‌. نداشتن عکس پروفایل

یکی از واضح‌‌ترین نشانه‌های اکانت فیک، نداشتن تصویر پروفایل است. هر چند بسیاری از اکانت‌های فیک، از تصاویر موجود در اینترنت به عنوان پروفایل خود استفاده می‌کنند. بنابراین وجود عکس پروفایل ضرورتا به معنای معتبر بودن اکانت نیست‌.

۲. پست‌ گذاشتن بسیار کم

بیشتر اکانت‌های فیک اینستاگرام، تنها با هدف فالو کردن اکانت‌های دیگر فعالیت می‌کنند. اکانت‌های فیک معمولا محتوای کم دارند یا هیچ محتوایی در صفحه یا پیج خود ندارند. به طور مثال ممکن است یک اکانت فیک، دو سال پیش تنها یک عکس به اشتراک گذاشته باشد‌.

۳‌. فالووینگ بالا و فالوور کم

اکانت‌های فیک معمولا افراد زیادی را دنبال می‌کنند، اما افراد کمی آنها را دنبال می‌کنند. نسبت فالووینگ‌های اکانت‌های فیک به فالوور‌های آنها، ۴۱ به یک است.

۴‌. میزان مشارکت پایین فالوورها

اکانت‌های با فالوور زیاد و مشارکت بسیار کم، فالوور فیک دارند‌. اگر اکانتی هزار فالوور دارد اما لایک و کامنت بسیار کمی دریافت می‌کند، می‌توان گفت فالوورهای این اکانت فیک هستند. با یک محاسبه ساده می‌توانید میزان مشارکت فالووران را بررسی کنید.

میزان ۱۰ پست اخیر و میانگین تمام لایک‌ها و کامنت‌ها را محاسبه کنید، سپس آن را تقسیم بر تعداد فالووران کنید و عدد به دست آمده را ضربدر ۱۰ کنید تا میانگین میزان مشارکت فالوورها مشخص شود‌‌. حتی اگر میزان مشارکت را با این فرمول ساده محاسبه کردید، فالوور و کامنت‌های اکانت مورد نظر را بررسی کنید تا مطمعن شوید که لایک و کامنت‌ها از طرف فالوورهای فیک نیست‌‌.

۵. کامنت‌های نامربوط و تکراری

اگر یک اکانتی کامنت زیادی داشته باشد، به آسانی فرض می‌شود که فالوورهای این اکانت فعال هستند. اما همیشه این‌طور نیست. کامنت‌های چند پست را بررسی کنید، اگر کامنت‌ها نامفهوم یا نامرتبط با پست هستند یا حاوی کلمات تکراری نظیر »ع«لیه»، «قشنگه»، «خوب بود» هستند، بدانید که این فالوورها فیک هستند.

۶. نام کاربری نامفهوم

 بسیاری از اکانت‌های فیک از حروف نامفهوم و بی‌معنی به عنوان نام کاربری خود استفاده می‌کنند. به طور مثال اکانت با این نام کاربریlvkdjckhg@ یک اکانت فیک است.

چگونه می‌توان به سرعت فالوورها را افزایش داد؟

احتمالا باید بگوییم که روش خیلی سریعی برای افزایش فالوور اینستاگرام آن هم از نوع واقعی وجود ندارد. همان‌طور که گفتیم جذب مخاطب واقعی به عنوان فالوور برای کسب‌وکارها اهمیت دارد، چرا که همه آن‌ها به دنبال افزایش نرخ مشارکت هستند. اما جذب مخاطب واقعی یک شبه رخ نمی‌دهد و به زمان و فعالیت مداوم نیاز دارد. به همین دلیل بهتر است که به جای تفکر سرعتی، تفکر استراتژیک و هوشمندانه‌ای را برای فعالیت خود در اینستاگرام درنظر بگیرید. با توجه به ترندها، الگوریتم‌ها و سلیقه مخاطبان خود سعی کنید تا با تولید خلاقانه محتوا و همکاری‌های مناسب، خود را به پیش چشمان مخاطبان واقعی قرار دهید و آن‌ها را ترغیب کنید تا شما را دنبال کنند.

اهمیت فالوور واقعی اینستاگرام به حدی است که همه کسب‌وکارها در بازاریابی خود باید برنامه‌ای منسجم برای اینستاگرام در نظر بگیرند. جریان، پلتفرم تبلیغات شبکه‌های اجتماعی با روشی متفاوت و نوین سعی می‌کند مشاوری مناسب برای همه کسب‌وکارها باشد.

تبلیغات اینستاگرامی خود را به جریان بسپارید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.