معروف شدن در اینستاگرام

به کمک این ۱۲ روش در اینستاگرام معروف شوید

اگر دنبال نسخه‌ای هستید که به شما نشان دهد با چند قدم ساده در اینستاگرام معروف شوید به خواندن این مطلب ادامه ندهید. سبک زندگی یک اینفلوئنسر اینستاگرامی ممکن است ساده به نظر برسد اما پیچیدگی‌های آن بیشتر از یک فنجان لاته آرت و تصویر غروب آفتاب است. پس به نظرتان کسب شهرت اینستاگرامی برای شما و کسب‌وکارتان چطور ممکن است؟ استراتژی‌های مختلفی را در کنار پیشنهادهایی از چندین اینفلوئنسر اینستاگرامی در این مطلب به طور خلاصه بررسی و تحلیل می کنیم. در ادامه ۱۲ روش معروف شدن در اینستاگرام بیان شده است.

کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ خود را به جریان بسپارید

چگونه در اینستاگرام معروف شویم

برای معروف شدن در اینستاگرام راه میانبری وجود ندارد اما بدون شک شنیدن و خواندن تجربیات و پیشنهادهای کسانی که این راه را قبل از ما رفته‌اند به کوتاه‌تر کردن راه با روش‌های معتبر کمک می‌کند.

۱- تصویر پروفایلتان حتما عکس خودتان باشد

عکس پروفایل شما همان چیزی است که افراد در اینستاگرام قبل از کلیک روی داستانتان، تعامل با پست‌های شما یا بازدید از صفحه‌تان می‌بینند. پس با در نظر گرفتن چنین اهمیتی معلوم است که باید بهترین چهره‌تان را در معرض دید قرار دهید. اینستاگرام یک پلتفرم شخصی نیست. افراد فقط برای این‌که به آنها جنس بفروشید در اینستاگرام نیستند، بلکه می‌خواهند سرگرم شوند. آنها می‌خواهند با شمای حقیقی فرای حساب اینستاگرامی‌تان آشنا شوند. بنابراین به جای یک لوگو یا عکس نامربوط، یک شخص را در معرض دیدشان قرار دهید. برند شخصی خودتان را بسازید.

۲- به چیزی که دنبال‌کنندگان می‌خواهند از شما ببینند دقت کنید

چیزی که یک دنبال‌کننده می‌خواهد ببیند خود شما هستید. اینستاگرام در اصل یک آلبوم بصری است، پس حتما عکس خوبی از خودتان داخل این آلبوم قرار دهید. مردم افراد تاثیرگذار را به خاطر نوع نگاهشان، مهارت‌های عکاسی‌شان، توصیه‌های خانه‌داری و بچه‌داری، رمز و راز سفرهایشان و خیلی عوامل دیگر تعقیب می‌کنند اما اول می‌خواهند خودتان را ببینند. اگر از اینفلوئنسرها در این باره بپرسید خواهید شنید که می‌گویند هربار عکسی به اشتراک می گذارند که خودشان در آن هستند، سه برابر تصاویر دیگر عکسشان مورد توجه قرار می‌گیرد. مطالعه‌ای که در موسسه تکنولوژی جورجیا و آزمایشگاه‌های یاهو انجام شده نشان می‌دهد عکس‌هایی که در آن‌ها چهره فرد یا افرادی دیده می‌شود ۳۸ درصد لایک بیشتری نسبت به تصاویر دیگر می‌گیرند.

۳- بایو خود را به روز نگهدارید

بعد از نوشتن قسمت بیوگرافی صفحه خود ممکن است دیگر یادتان برود آن را به روز کنید، اما فراموش کردن بایو اشتباه بزرگی است. بیوگرافی اولین قسمتی است که چشم هرکس به آن می‌افتد. بایو شما باید تصوری واضح و مختصر از محتوای حساب کاربری شما در افراد ایجاد کند. خودتان را به کسانی که تازه به صفحه شما وارد می‌شوند معرفی کنید. از فعالیتتان بگویید و چیزی را که دوست دارید با آنها به اشتراک بگذارید را در بایو به طور خلاصه معرفی کنید. با استفاده از چند شکل به آن رنگ و لعاب بدهید و با استفاده از ایموجی‌هایی مرتبط با خودتان توجه‌ها را جلب کنید. می‌توانید در بایو کلیدواژه هم به کار ببرید، به شکلی که طبیعی جلوه کند و با متن بیوگرافی صفحه همخوانی داشته باشد.

۴- جایگاه مناسب خودتان را پیدا کنید

وقتی محتوایی را می خواهید در اینستاگرام به اشتراک بگذارید اول از خودتان درباره چرایی آن بپرسید. این محتوا چه ویژگی دارد که کس دیگری نمی‌تواند آن را تولید کند. علاقه واقعیتان را پیدا کنید و ببینید دوست دارید چه چیزی را برای دیگران به معرض نمایش بگذارید. از چیزی که عاشقش هستید یا کاری که در آن استعداد دارید استفاده کنید و آن را با عکس و ویدیو به شکل مستند درآورید. چیزی که برایتان اهمیت دارد تعریف کنید، آن چیز می‌تواند سیب‌زمینی سرخ کرده باشد یا یک توصیه حرفه‌ای در زمینه مالی، یا مثلا حمایت از موضوعاتی مانند سلامت روح و جسم یا تغییرات اقلیمی. به خود واقعیتان وفادار بمانید و نگران جلب رضایتان دیگران نباشید؛ شما نمی‌توانید با استانداردها یا باید و نبایدهای دیگران زندگی کنید. این وفاداری، به شما قدرت می‌دهد تا کاری را انجام دهید که به آن علاقه دارید و دوست داشتن همیشه برای ادامه راه انگیزه‌بخش است.

۵- تعریف درستی از مخاطب مناسب برای خودتان داشته باشید

دوست دارید در اینستاگرام با چه کسانی ارتباط برقرار کنید؟

وقتی آن جایی را که مناسب شما است پیدا کردید وقت آن می‌رسد که ببینید چه کسی به آن جذب می‌شود. برای مثال، فرض کنید مخاطب شما دختران و زنان در گروه سنی 20 و 30 ساله‌ای هستند که رویاهای بزرگی در سر دارند، قلبشان برای زندگی می‌تپد و می‌خواهند به دنبال آرزوهایشان بروند. آنها کسانی خواهند بود که از تجربیات شما در زندگی کاری، موفقیت‌ها و جاه‌طلبی‌هایتان انگیزه می‌گیرند. فعالیتتان را محدود به یک روتین خاص یا ویژگی نکنید. هرچه در چنته دارید رو کنید؛ سرگرمی‌ها، تجربه‌ها و موضوعاتی که دوست دارید در موردشان حرف بزنید. عده‌ای از دنبال‌کننده‌ها ممکن است بیش از سایرین با برخی از جنبه‌ها ارتباط برقرار کنند؛ هیچ وقت حفظ تعادل را فراموش نکنید.

۶- صریح و شفاف باشید

اگر قصد شما جذب فالوئر واقعی است، نمی‌توانید ساختگی رفتار کنید. مهم‌ترین چیزی که در جذب مخاطب وجود دارد «صداقت و مسئولیت‌پذیر بودن» است. آدم‌ها از شبکه‌های اجتماعی برای وصل شدن به هم یا دست‌کم ارتباط برقرار کردن با هم استفاده می‌کنند. صداقت و شفافیت به شما کمک می‌کند مخاطبانتان را حفظ کنید. یک ارتباط معنادار ارز‌شش از صدها دنباله‌کننده تصنعی بیشتر است. دنباله‌کننده واقعی در درازمدت با شما می‌ماند، به برندهایی که معرفی می‌کنید اعتماد می‌کند و مرتبط با شما در تعامل خواهد بود.

۷- انگیجمنت ایجاد کنید

همانطور که فالوئرها اهمیت دارند، میزان مشغولیتی هم که برای آنها فراهم می‌شود مثل یک ارز واقعی در دست تمام اینفلوئنسرها است. قبل از هر پستی، عملی را که می‌خواهید از سوی مخاطب شاهدش باشید بررسی کنید. لایک بیشتر می‌خواهید؟ از فالوئرهایی که عقیده و سلیقه یکسان دارند بخواهید پست شما را لایک بزنند. مایلید روی پست شما کامنت بگذارند؟ از آن‌ها سوال بپرسید. می‌خواهید روی لینکی که در پروفایل قرار داده‌اید کلیک کنند؟ دلیلش را برای آنها توضیح دهید.

۸- انگیجمنتی را که ایجاد کرده‌اید بدون پاسخ نگذارید

همیشه برای پاسخ دادن به مشغولیتی که برای افراد ایجاد کرده‌اید حاضر باشید. بعد از به اشتراک گذاشتن یک پست، به کامنت‌هایی که می‌گیرید حتما واکنش نشان دهید. وقتی مخاطب شما ببینید آنلاین هستید و به او جواب می‌دهید بیشتر دوست دارد در صفحه شما وقت بگذراند. هیچ ارتباط خوبی یک‌طرفه نیست، پس شما هم پست‌های دوستان و فالوئرهایتان را لایک کنید. هرچه به افراد بیشتری در اینستاگرام متصل شوید می‌توانید معامله و تقابل بیشتری را هم انتظار داشته باشید. هرچه یک رابطه حقیقی‌تر باشد، بیشتر مورد توجه الگوریتم‌های اینستاگرام قرار می‌گیرد.

۹- منابع الهام‌بخش داشته باشید

سخت‌ترین قیمت معروف شدن و معروف ماندن در اینستاگرام تولید محتوایی است که پاسخگوی نیازهای مخاطب 7/24 باشد. برای این که همیشه برای مخاطب حرفی برای گفتن وجود داشته باشد باید برای خودتان چندین و چند منبع الهام‌بخش داشته باشید. یکی از منابع الهام‌بخش برای اینستاگرامی‌ها سایت پینترست Pinterest است. اگر هم انقدر خوب عمل کرده‌اید که خودتان تبدیل به منبع الهام مخاطبانتان شده‌اید، گاهی پست‌های آنها را در استوری خود قرار دهید.

۱۰- از قبل برنامه‌ریزی کنید

داشتن نظم و برنامه‌ریزی از قبل برای تولید محتوا کار را راحت‌تر و قابل مدیریت‌تر می‌کند. پست‌ها را از قبل آماده انتشار کنید. ایجاد نظم در هرکاری شما را از خیلی دردسرها نجات می‌دهد. برنامه‌ریزی را با یک تقویم شروع کنید. این که بدانید حالا نوبت چه چیزی است به شما کمک می‌کند از لحظه‌ها و وقایع به نفع کارتان استفاد کنید. همین‌طور کمک می‌کند کم و کسری‌ها را پیدا و جبران کنید.

با آماده کردن پست‌ها از قبل برای خودتان زمان را ذخیره کنید و در عوض وقت بیشتری را در دنیای آفلاین بگذرانید.

۱۱- اجازه ندهید مخالفان مانع کارتان شوند

خیلی‌ها ممکن است با شما همسو نباشند و حتی از شما خوششان نیاید. آنها همیشه وجود خواهند داشت اما کنار آمدن با حس و حال بدی که ایجاد می‌کنند و آزار و اذیت‌ها چه باید کرد؟ اگر انتقادها سازنده و از طرف حساب‌های کاربری واقعی هستند به آنها گوش دهید و سعی کنید روشنفکر باشید. اگر در کامنتی به شما بی‌احترامی شد، با خود فکر کنید که شاید آن شخص در واقع دارد نا امنی‌های درونی خودش را به این شکل بروز می‌دهد و لزوما ربطی به من و فعالیت من ندارد. کسی که وقت و انرژی صرف آزار دادن غریبه‌ها می‌کند به احتمال زیاد خودش در جایگاه امنی در زندگیش قرار ندارد. گاهی باید به یاد داشته باشید که اگر افراد هنوز شما را دنبال می‌کنند، پس از شما متنفر نیستند بلکه موفقیت شما با وجود تمام دلایل و بهانه‌‌هایی که آنها برای خودشان آوردند آنها را از خودشان بیزار کرده است.

۱۲- خودتان را خیلی جدی نگیرید

حالا که آماده معروف شدن در اینستاگرام هستید، یادتان باشد روزی که به خودتان مغرور شوید، پایان کارتان است. کسب شهرت در اینستاگرام می‌تواند تبدیل به مسیر حرفه‌ای یا منبع درآمد شما شود اما یادتان نرود که روابط آفلاین و هدف‌هایتان هم مهم هستند. هر چه با زندگی واقعی بیشتر سرتان را گرم کنید، راحت‌تر می‌توانید محتوای مرتبط و پر بازخورد تولید کنید و با مخاطب ارتباط برقرار کنید. اما به خاطر داشته باشید که باید به سلامت روانتان توجه کنید و آن را در اولویت قرار دهید. مدیتیشن کنید، با مشاور صحبت کنید و حتما زمانی را به خانواده‌تان اختصاص دهید و تنها به معروف شدن به اینستاگرام فکر نکنید. همچنین توجه کنید که اینستاگرام یا هر شبکه اجتماعی دیگری بخشی از زندگی و کسب و کار شماست نه همه آن. پس برای معروف شدن در آن همه چیز زندگی را تحت شعاع قرار ندهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.