تولید محتوا برای پیج لباس: 25 ایده جذاب

به‌عنوان ادمین یک پیج لباس در اینستاگرام، بعد از مدتی ممکن است سردرگم شوید و ایده‌هایتان ته بکشد. شاید از خودتان بپرسید چه تصویر، کپشن یا محتوایی می‌شود پست کرد که به‌اندازه کافی جذاب و مخاطب‌پسند باشد و بازدهی لازم را هم داشته باشد؟

محتوای هر صفحه اینستاگرامی با توجه به کاربرد و موضوع آن متفاوت است و استراتژی متناسب با خود را می‌طلبد. در این مقاله به‌طور خاص درباره ایده‌های تولید محتوا برای پیج لباس صحبت می‌کنیم و قصد داریم چند ایده نو و به‌روز را، برای محتوای پیجتان پیشنهاد بدهیم. 

۴ سبک محتواهایی که به درد پیج لباس می‌خورند

احتمالا ایده‌های متنوعی برای تولید محتوای پیج لباس به ذهنتان می‌رسد، اما وقت اجرای آن‌ها که می‌رسد سر و تهشان را نمی‌توانید پیدا کنید. برای اینکه کارتان ساده‌تر باشد بد نیست بدانید اصلا محتوای تولیدشده قرار است چه کاربردی داشته باشد. ما به‌طور کلی چهار کلید اصلی برای تولید محتوای پیج لباس پیشنهاد می‌کنیم که در کنار فروش باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

ایده برای پیج لباس

۱. اعتمادسازی کنید

 چگونه می‌‎توانید اعتمادسازی کنید؟ از خودتان بگویید!

برای این‌که مشتری‌های وفادار داشته باشید باید چیزی بیشتر از یک فروشگاه خشک و خالی باشید. درواقع شما تنها به فروش نیاز ندارید؛ ساختن ارتباط با مشتری اولویت کسب‌وکار شماست.

برای ایجاد اعتماد می‌توانید درباره خودتان بگویید. از هرچه بین شما، برندتان و مشتری مشترک است حرف بزنید. روزی که داشته‌اید، لباس‌هایی که امروز نظرتان را جلب کرده‌اند، ابزار، علایق و سلایق شما همه می‌توانند موضوعات خوبی برای تولید محتوا در جهت اعتمادسازی باشند.

پیش از هر چیز، مشتری باید بداند شما هم انسان هستید. دقیقا مثل خود او.

برای به‌اشتراک گذاشتن این سبک از محتوا، به‌دنبال تصاویر لاکچری نباشید. حتی نیازی نیست که حتما چهره خودتان را وارد پیج فروش لباستان کنید!

کافیست خودتان را به کسب‌وکار و برندتان اضافه کنید تا به آن هویت بدهید و قابل اعتمادش کنید. می‌توانید درباره این موضوعات محتوا تولید کنید:

  •  چرا تولید لباس یا فروش آن را انتخاب کرده‌اید؟
  •  چه احساسی به کار خودتان دارید؟
  •  داستان اولین لباسی که فروخته‌اید.
  •  چرا توصیه می‌کنید محصولات شما را بخرند؟

پیج Dermond.collection یک نمونۀ خوب در این زمینه است که با بیان کردن داستان خودش و اتفاقاتی که در مسیر کسب‌وکارش قرار گرفته‌اند، ارتباط قابل لمسی با مخاطبان می‌سازد.

۲. بیشتر دیده شوید

چگونه می‌توانید بیشتر دیده شوید؟ محتوای جذاب بسازید!

دایرکت اینستاگرام همه ما پر است از پست‌های بامزه، جذاب یا کاربردی که برایمان فوروارد شده‌اند؛ اما تابه‌حال فکر کرده‌اید همین پست‌های وایرال‌شده (به‌سرعت منتشر و دست‌به‌دست شده) چه تاثیر قابل توجهی می‌تواند بر روی موفقیت یک پیج فروش لباس داشته باشد؟

محتوای جذاب آمار بازدید پیج شما را بالا می‌برد و این از دید الگوریتم اینستاگرام برای پیشرفت پیج شما و بیشتر دیده شدن آن ضروری است. از سوی دیگر بازدیدکننده‌های جدید ممکن است پیج شما را هم ببینند و به آن علاقمند شوند. در واقع همین بازدیدکننده‌ها ممکن است مشتریان آینده شما باشند.

شما می‌توانید محتوای سرگرم‌کننده، یک فیلم کوتاه خنده‌دار، نقل قولی از یک فرد شناخته‌شده یا محتوای خلاقانه منتشر کنید. تنها نکته مهم این است که محتوا باید یک وجه اشتراک یا ارتباط حداقلی با موضوع پیج شما، یعنی پوشاک و لباس داشته باشد.

۳. کمک‌کننده باشید

چگونه می‌توانید کمک‌کننده باشید؟ آموزش بدهید!

اگر می‌خواهید محتوای آموزشی تولید کنید ساختن کلیپ را پیشنهاد می‌کنیم. آموزش هدفمند و ارزشمند مرتبط با محصولات شما، یکی از بهترین شکل‌های تولید محتوا است. خصوصا وقتی این محتوا به شکل ویدیویی باشد. می‌توانید برای تولید محتوای آموزشی به شکل ویدیویی یا تصویری از ایده‌های زیر استفاده کنید:

  •  به سوالات متداول پاسخ بدهید.
  •  روش مراقبت و شستشوی انواع پارچه را آموزش بدهید.
  •  به مشتری کمک کنید مناسب‌ترین لباس را انتخاب کند.
  •  پرفروش‌ترین لیاس‌های سال گذشته را معرفی کنید.
  •  نکات مهم هنگام استفاده از هر لباس را مرور کنید.
  •  استایل جذاب پیشنهاد بدهید.

به‌عنوان نمونه، شاید دیده باشید که بعضی از پیج‌های فروش روسری و شال، نحوه متفاوت بستن روسری را آموزش می‌دهند.

۴. دلبستگی ایجاد کنید

چگونه می‌توانید دلبستگی ایجاد کنید؟ ارتباط برقرار کنید!

همان‌طور که گفتیم هدف اصلی شما باید چیزی بیشتر از فروش باشد. در واقع ساختن ارتباط با مشتری است که او را به برند و کسب‌وکار شما متعهد و وفادار می‌سازد.

برای ساختن این ارتباط، باید هم‌دلی و احساس نزدیکی ایجاد کنید. اجازه بدهید مخاطب شما و برندتان را بهتر بشناسد. بگویید از کجا شروع کرده‌اید، با چه موانعی روبرو بوده‌اید و به چه موفقیت‌هایی دست پیدا کرده‌اید. حتی می‌توانید محتوایی از یک روز کاری خودتان را با مشتری به‌اشتراک بگذارید.

 

۴+۱. در نهایت: بفروشید!

فراموش نکنید که پیج شما یک صفحه فروش لباس است نه پیج شخصی! هدف اصلی پیج قاعدتا فروش در اینستاگرام است. بنابراین محتواهای جذاب از محصولاتتان تولید و منتشر کنید.

۳ نکته مهم برای تولید محتوای پیج لباس

وقت آن است که اشتباهات رایج در تولید محتوا برای پیج لباس را بررسی کنیم. اگر می‌خواهید یک پیج موفق و پرفروش داشته باشید این توصیه‌ها را جدی بگیرید:

ایده برای پیج لباس

۱. روند تولید محتوا را منظم نگه دارید

اینجا همان‌جایی است که باید منظم باشید. اینستاگرام ترجیح می‌دهد کاربرانش مدت زمان بیشتری را در این پلتفرم سپری کنند. بنابراین هرچه فعالیت بیشتری داشته باشید اکانت شما بیشتر به دیگران نمایش داده خواهد شد و اعتبار بهتری پیدا خواهد کرد. اما مهم‌تر از فعالیت مستمر، نظم در تولید محتواست.

طبق برنامه‌ریزی پیش بروید و تداوم داشته باشید. فعالیت روزانه در ساعات پرمخاطب خیلی زود نتیجه می‌دهد.

۲. بی‌برنامه منتشر نکنید

اگر محتوای شما هدف و ایده‌ای ندارد انتشار آن اشتباه است. قبل از آن‌که شروع به پست گذاشتن کنید بهتر است مخاطب خود را ارزیابی کنید و استراتژی محتوایی خود را بچینید. در غیر این صورت فقط وقت و انرژی خود را هدر داده‌اید. استراتژی محتوایی می‌تواند یک برنامه کلی برای پست‌های یک ماه آینده باشد.

۳. پیج فروش لباستان را با صفحه شخصی اشتباه نگیرید

همان‌طور که گفتیم خوب است مخاطب شما را بشناسد و با شما احساس نزدیکی داشته باشد. اما مرزها را هم نباید از خاطر برد. اگر بخواهید مدام درباره زندگی شخصی‌تان محتوا تولید کنید مخاطب فراموش می‌کند که قرار بود از شما خرید کند. به‌علاوه با زیاده‌روی در انتشار پست‌های شخصی، به رقبا اجازه می‌دهید از شما جلو بزنند.

۲۵ ایده تولید محتوا برای پیج لباس در اینستاگرام 2022

اگر ادمین یک پیج لباس در اینستاگرام هستید و احساس می‌کنید خلاقیتتان ته کشیده است در این بخش از نوشته می‌خواهیم 25 ایده جذاب، سرراست و جدید برای تولید محتوای سریع پیج لباس به شما معرفی کنیم:

۱) یک لباس خاص را معرفی کنید و بگویید چرا باید آن را خرید.

۲) طرح‌های محبوب در سال گذشته را معرفی کنید.

۳) به یک سوال تکرارشونده و متداول، پاسخ کامل بدهید.

۴) بهترین محصول برای یک موقعیت خاص (مثلا بهترین لباس برای شب نامزدی) را معرفی کنید.

۵) تصاویری از پشت صحنه ثبت کرده و به اشتراک بگذارید. این تصاویر می‌تواند شامل بسته‌های آماده پست یا خرید مواد اولیه از بازار باشد.

۶) داستان شروع کارتان را شرح بدهید.

۷) حقایق جالب مرتبط با کارتان را به اشتراک بگذارید. مثلا اولین کفش‌دوزی در ایران در کدام خیابان شروع به کار کرده است؟ و مواردی از این دست.

۸) تیم خود را صمیمانه معرفی کنید. اگر تیم ندارید و به‌تنهایی کار می‌کنید می‌توانید مراحل ثبت سفارش را دوستانه توضیح بدهید.

۹) پیشنهاد بدهید. (مثلا یک لباس را چگونه می‌توان با لباس‌های دیگر ست کرد.)

۱۰) اکسسوری متناسب با محصولاتتان معرفی کنید.

۱۱) چند اشتباه رایج هنگام خرید لباس را بررسی کنید.

۱۲) یک داستان خنده‌دار از دنیای کسب‌وکارتان تعریف کنید.

۱۳) مراحل تولید یک محصول را نشان دهید.

۱۴) یک چالش طراحی کنید.

۱۵) مسابقه‌ای برگزار کنید.

۱۶) بگویید چه محصولاتی برای چه افرادی نامناسب است. مثلا افرادی با قد کوتاه یا بلند بهتر است چه لباس‌هایی را نپوشند.

۱۷) روش‌های مراقبت از یک جنس پارچهٔ خاص را توضیح دهید.

۱۸) انواع پارچه را معرفی کنید.

۱۹) توصیه‌هایی برای انتخاب سایز مناسب پیشنهاد بدهید.

۲۰) مشهورترین برندهای پوشاک را معرفی کنید.

۲۱) نحوهٔ اندازه‌گیری صحیح را آموزش بدهید.

۲۲) توضیح دهید چه اتفاقاتی در طول این مسیر الهام‌بخش شما بوده‌اند.

۲۳) نکاتی را برای خرید لباس به‌عنوان هدیه ارائه بدهید.

۲۵) داستان رضایت یکی از مشتریان قبلی خود را منتشر کنید.

۲۶) تفاوت‌های لباس مردانه و زنانه را بشمارید.

چطور یک پست ساده بسازیم؟

تولید یک پست اینستاگرامی ساده برای پیج لباس را می‌توانیم در سه مرحله خلاصه کنیم:

 

ایده برای پیج لباس

مرحله اول: توضیح اولیه

از لحظه‌ای که مخاطب پست شما را می‌بیند تا وقتی که تصمیم بگیرد آن را بررسی کند یا از آن عبور نماید تنها چند ثانیه زمان دارید. همین چند ثانیه را باید غنیمت شمرد و به جذاب‌ترین شکل ممکن، ارتباط را برقرار کرد. احوال‌پرسی و سلام و جملات کلیشه‌ای را کنار بگذارید. با یک سوال، شرح یک مشکل یا یک خواسته شروع کنید. مثال:

سوال: شما کدام رنگ را برای لباس شب انتخاب می‌کنید؟

مشکل: آیا نمی‌توانید شلوار جین مناسب خودتان را پیدا کنید؟

خواسته: 4 روش برای ست کردن کلاه با لباس مهمانی

مرحله دوم: محتوای اصلی

حالا قسمت معرفی را به چند بخش کوچک‌تر تقسیم کنید و هر کدام از بخش‌ها را پرورش بدهید. در مثال بالا، سوال را می‌توانیم به سه حالت تقسیم کنیم:

۱.  آیا رنگ آبی را برای لباس شب انتخاب می‌کنید؟

۲. آیا ترجیح می‌دهید لباس شب قرمزرنگ تهیه کنید؟

۳. آیا رنگ مشکی انتخاب شما برای مهمانی است؟

بعد برای هر کدام از گزینه‌ها توضیحی بنویسید. مثلا توضیح بدهید لباس شب آبی‌رنگ برای چه مراسمی مناسب است و در کدام مجالس نباید آن را پوشید.

مرحله سوم: فراخوانی

در مرحله آخر مخاطب را به انجام یک رفتار برای مشارکت دعوت کنید. مثلا از او بخواهید پست را برای دوستان خود بفرستد.

معرفی چند راه میان‌بر برای موفقیت پیج فروش لباس در اینستاگرام

این قسمت از نوشته را به پیشنهاد چند راه برای موفقیت سریع‌تر پیج فروش لباس در اینستاگرام اختصاص داده‌ایم.

از مخاطبان همراهان همیشگی بسازید

هر پست (یا استوری) که مشتریان شما با اسم و برندتان منتشر می‌کنند را دوباره به اشتراک بگذارید. مشتری شما دوست دارد مورد توجه شما و دنبال‌کننده‌هایتان قرار بگیرد. این کار دو تاثیر مهم دارد:

یک) مشتریان دیگر هم تشویق می‌شوند از محصولاتی که تهیه کرده‌اند عکس و فیلم بگیرند و به‌اشتراک بگذارند؛ در این حالت هم افراد بیشتری شما را می‌بینند و هم محتوای حاضر و آماده خواهید داشت.

دو) فالوورهای غیرفعال راحت‌تر به محصولات شما اعتماد می‌کنند و احتمال بیشتری دارد که از شما خرید کنند.

 با این‌ کار مشتریان وفادارتان را شرطی می‌کنید که بعد از هر خرید، از محصولات شما محتوای جدیدی تهیه کنند.

ثبت و ضبط کنید

گری وی، کارآفرین، اینفلوئنسر و نویسنده می‌گوید:

«نیازی نیست خودت بسازی، کافیست مستند کنی!»

 در رویدادها، نمایشگاه‌ها و همایش‌ها، خلاصه در هر گردهمایی مرتبط با شغل شما، به ثبت رساندن آن رویداد با تصاویر باکیفیت و کپشن‌های جذاب کفایت می‌کند. این محتوا جذاب‌تر از محتوایی است که خودتان می‌سازید چون واقعی‌تر و دست‌یافتنی‌تر است. مثلا اگر آخر این ماه شوی لباس دارید با استوری و پست از مراحل آماده‌سازی، به استقبال آن بروید و پس از اجرای آن، عکس‌ها و فیلم‌هایش را مستند کنید.

(پیشنهاد: ویدیوی ارسالی)

از ویدیو استفاده کنید

خصوصا برای نمایش لباس، جنس پارچه، مدل و دوخت و ریزش پارچه حتما از کلیپ‌های تصویری جذاب استفاده کنید. همچنین می‌توانید محتواهای بزرگ را خرد کنید. مثلا از یک مصاحبه طولانی که برای یوتیوب آماده کرده‌اید، قسمت‌های جذابش را جدا کنید و داخل اینستاگرام به‌اشتراک بگذارید.

به بک‌گراند تصاویر و محیط عکاسی توجه کنید

کیفیت تصاویر خیلی مهم است؛ اما تنها نکته قابل توجه نیست! پس‌زمینه تصویر شما باید متناسب با نوع لباس باشد. مثلا لباس‌های ورزشی را بهتر است در فضای باشگاه نشان بدهید نه در مهمانی. همچنین با محتوایی که تولید می‌کنید فرهنگ پشت محصول را هم به نمایش بگذارید. این کار به برند شما هویت می‌دهد. مثلا اگر لباس‌ها یا صندل‌های سنتی می‌دوزید از موسیقی سنتی، تم‌ها و رنگ‌بندی سنتی برای پیج و پس‌زمینه‌های سنتی محصولات استفاده کنید.

خیلی سخت نگیرید و شروع کنید

اسیر کمال‌گرایی نشوید. اگر هر بار که می‌خواهید پیج اینستاگرامتان را به‌روز کنید به وسواس دچار شوید کار تولید محتوا به‌تدریج فرسایشی می‌شود و خسته‌تان می‌کند. پیج‌های بسیاری هستند که با تصاویر ساده و جملات کوتاه هم توانسته‌اند آمار خوبی داشته باشند. کافیست نظم داشته باشید و به‌خوبی ارتباط برقرار کنید.

جمع‌بندی

اینستاگرام این روزها پر است از پیج‌های کاری و بیزنس‌های پرطرفدار. اگر قصد ورود به این عرصه را دارید باید بدانید رقبایتان کم نیستند و پشت سر گذاشتن آن‌ها، به خلاقیت، زمان، انرژی و بودجه مالی نیاز دارد.

بااین‌حال حضور رقبای سرسخت همیشه هم بد نیست. با تحلیل آن‌ها می‌توانید ایده بگیرید و از تجربه دوباره اشتباهاتشان اجتناب کنید. در این مقاله تلاش کرده‌ایم بهترین و کارآمدترین ایده‌های تولید محتوا برای پیج لباس در اینستاگرام در سال 2022 را بررسی کنیم. اگر ایده کاربردی و مناسبی دارید که ما از قلم انداخته‌ایم در قسمت نظرات آن را با ما در میان بگذارید.

 

منابع: | oberlo| projectfashionempire

4 پاسخ
    • رضا سپه‌وندی
      رضا سپه‌وندی گفته:

      سلام
      خوشحالیم که این مقاله برای شما مفید بوده 🙂
      ممنون از شما که به ما بازخورد می‌دین.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.