واینر کیست

واینر کیست؛ به چه کسانی واینر گفته می‌شود – تفاوت آن با بلاگر و اینفلوئنسر

وقتی می‌خواهید به صورت جدی در شبکه‌های اجتماعی فعالیت کنید و درآمد داشته باشید، با اصطلاحات مختلفی چون واینر، بلاگر، اینفوئنسر، ولاگر و… مواجه می‌شوید. در این مطلب می‌خواهیم بیشتر درباره واینرها حرف بزنیم. در مقاله‌هایی که پیش از این دررابطه با اینفلوئنسر مارکتینگ نوشتیم، اطلاعات کاملی دررابطه با این شاخه نوظهور از دیجیتال مارکتینگ ارائه کردیم. اطلاعاتی مانند تعریف اینفلوئنسر، معنای اینفلوئنسر مارکتینگ، انواع اینفلوئنسرها، چگونگی راه‌اندازی یک کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ موفق و حتی چگونگی اینفلوئنسر شدن و کسب درآمد از این راه. یکی از موضوعاتی که دررابطه با آن صحبت کردیم، انواع اینفلوئنسرها بودند. توضیح دادیم که اینفلوئنسرها باتوجه به کانال و شبکه‌ اجتماعی‌ای که در آن فعالیت دارند دسته‌بندی می‌شوند. یکی از شبکه‌های اجتماعی‌ای که دیگر فعال نیست، واین نام دارد. ریشه کلمه واینر از این شبکه اجتماعی می‌آید؛ اما چرا باوجود انحلال واین، همچنان کلمه واینر زنده است و مورداستفاده قرار می‌گیرد؟

واینر کیست؟

اول از همه باید بگوییم که واینر زیرشاخه اینفلوئنسر است. قبلاً که واین فعال بود محدودیت 6 ثانیه‌ای برای ویدیوهایش داشت. در همان زمان طولانی‌ترین ویدیویی که می‌توانستید در اینستاگرام آپلود کنید 15 ثانیه بود. شاید این وجه اشتراک، یعنی کوتاه‌ بودن ویدیوهای این دو پلتفرم، باعث شد به بسیاری از کسانی که در اینستاگرام فعالیت می‌کنند هم واینر بگویند. به ‌ساده‌ترین تعریف، واینر کمدین شبکه‌های اجتماعی است. این عبارت محدود به اینستاگرام نیست و حتی بامزه‌هایی که در یوتیوب فعالیت می‌کنند هم واینر محسوب می‌شوند.

تفاوت واینر با بلاگر و اینفلوئنسر

واینرها هم به‌نوعی اینفلوئنسر محسوب می‌شوند و اتفاقاً در کمپین‌های اینفلوئنسر مارکتینگ جزو گزینه‌های پرطرفدار برای همکاری هستند. چون معمولاً به‌خاطر اینکه در حیطه خاصی فعالیت ندارند و محتوایشان طنز است، فالوئرهای زیادی دارند؛ اما خوب زیاد بودن فالوئر یعنی اینکه لزوماً قرار نیست محصول برند مناسب آن‌ها باشد. به‌عبارت دیگر، واینر با اینکه نوعی اینفلوئنسر محسوب می‌شود، مانند بلاگرها و دیگر اینفلوئنسرهای تخصصی، اثر آن‌چنانی بر مخاطب خود ندارد؛ اما مخاطب زیاد دارد.

چگونه واینر اینستاگرام شویم؟

در ایران، وقتی حرف از فضای اینترنت و به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی باشد، همیشه پای اینستاگرام درمیان است. اگر قصد داشته باشیم درمورد واینری صحبت کنیم، چه بخواهیم و چه نخواهیم واینر اینستاگرام هسته مرکزی حرف‌هایمان خواهد بود. درآمدهای کلان، حضور در برنامه‌های تلویزیونی، فیلم و سریال، ایونت‌ها و رویدادهای گوناگون و… . دنیای زیبایی است. آدم دلش می‌خواهد هرچه سریعتر واینر شود تا بتواند از زندگی سوپراستاری لذت ببرد؛ اما باید بدانید کار سختی برای رسیدن به آن‌ بالاها در پیش دارید. رقابت به‌شدت سنگین است و چندنفری که پادشاهی می‌کنند با تیم‌ها و تجهیزات کاملاً حرفه‌ای محتوایشان را تولید می‌کنند؛ اما نیازی نیست خیلی خودتان را درگیر کارگردان و دوربین حرفه‌ای بکنید. اگر می‌خواهید واینر اینستاگرام شوید، اولین و مهم‌ترین شرط بامزه بودن است.

چگونه از واینری کسب درآمد کنیم؟

همان‌طور که گفتیم معمولاً واینرها فالوئرهای زیادی دارند. مثل دیگر اینفلوئنسرها اصلی‌ترین مدل درآمد یک واینر اینستاگرام تبلیغ برندهای گوناگون است. این‌طور نیست که امروز واینر شوید و فردا بخواهید سر قیمت تبلیغات چانه بزنید. مهم‌ترین دلیلی که باعث می‌شود یک برند سراغ شما بیاید، تعداد دنبال‌کنندگانتان است. اگر در یک حیطه تخصصی اینفلوئنسر باشید، تعداد فالوئر نه اینکه مهم نباشد، اما اهمیت کمتری دارد. در آن مورد مسئله مهم میزان تاثیرگذاری‌ شما بر مخاطبانتان است و درمورد واینرها مسئله میزان دنبال‌کنندگان و بازدیدی است که از محتوایشان می‌شود. هرچه بیشتر بهتر. وقتی تعداد فالوئرهایتان به‌میزان چشم‌گیری رسید، برندهای گوناگون برای تبلیغات با شما تماس می‌گیرند. یادتان باشد اگر می‌خواهید مسیر رو‌به‌جلو خود را ادامه دهید، نباید تعداد تبلیغات به‌حدی باشد که حال دنبال‌کنندگانتان را به‌‌هم بزند. همچنین متناسب‌سازی هر تبلیغ با لحن خودتان و شکل محتوایی که منتشر می‌کنید، نکته‌ای است که اگر رعایت کنید از عمده واینرهای فعال در اینستاگرام جلوتر هستید.
حالا مگر چقدر می‌توان از واینری کسب درآمد کرد؟ باورتان نمی‌شود!

درآمد واینرهای اینستاگرام

چندی پیش اخباری از میزان درآمد سرشنا‌س‌ترین واینرها منتشر شد که اعداد و ارقام هنگفتی را بیان می‌کرد. این اخبار درآمد عرفان علیرضایی و میلادخواه را که فالوئرهای زیادی دارند و مدت‌زمان زیادی است جزو واینرهای بسیار مطرح اینستاگرام هستند، بالای 2 میلیارد تومان در ماه اعلام کرد. این ارقام بیش‌از‌اندازه رویایی به‌نظر می‌رسند و بعید است این افراد هرماه چنین درآمدی داشته باشند؛ اما اعدادی که به واقعیت نزدیک‌تر هستند هم ارقام کمی نیستند.
واینر اینستاگرام با توجه به فاکتورهایی مانند تعداد فالوئر و اینکه محتوای تبلیغاتی قرار است یک ویدیوی خنده‌دار به‌صورت پست باشد یا صرفاً معرفی در استوری، هزینه تبلیغات را دریافت می‌کند. هزینه تبلیغات در پیج‌ یک واینر اینستاگرام با فالوئر زیاد، رقمی است بین 10 تا 100 میلیون تومان. اگر فرض کنیم واینری برای هر محتوای تبلیغاتی 100 میلیون تومان دستمزد دریافت می‌کند و اگر روزی یک محتوای تبلیغاتی آپلود کند درآمد ماهیانه او 3 میلیارد تومان است. این رقمی است که شاید در دنیای حقیقی خیلی هم حقیقی نباشد. باتوجه به وضعیت اقتصادی کشور، تعداد برندهایی که توانایی پرداخت این رقم را داشته باشند، زیاد نیستند؛ اما با این وجود رقمی که بتوان آن را قابل باور دانست، درآمد ماهیانه تا یک میلیارد تومان برای واینرهای تاپ است.

نکات و توصیه های لازم برای واینر شدن

برای اینکه در اینستاگرام واینر موفقی باشید، باید تمام ظرفیت‌های آن را بشناسید. برای پروفایلتان عکس مناسب انتخاب کنید. لحنتان را مشخص کنید. تمرکزتان بر استوری است یا پست یا IGTV؟ کیفیت محتوا از همه‌چیز مهم‌تر است. استفاده درست از هشتگ‌ها رشد نمایی برایتان فراهم می‌کند. منظم فعالیت کنید، یه روز بودن و 5 روز نبودن اصلاً خوب نیست. با واینرهای دیگر ارتباط بگیرید.
مهم‌تر از همه، واینر کمدین است. بامزه باشید!

واینر بودن…
شاید تا چند سال قبل اگر کسی می‌گفت می‌توانید از طریق گوشی موبایلتان درآمد خیلی زیاد داشته باشید، یا دیوانه به‌نظر می‌رسید یا کلاه‌بردار. اما واینری این رویا را محقق کرد. برای واینر بودن باید توانایی خنداندن افراد دیگر را داشته باشید. اصلی‌ترین شرط. مهم‌ترین دارایی یک واینر تعداد بالای فالوئرهایش است، همین تعداد فالوئر و صدالبته میزان درگیریشان با فرد، درآمد واینر را تعیین می‌کند. در ایران واینر اینستاگرام خیلی بیشتر از واینر دیگر شبکه‌های اجتماعی جاافتاده است. البته یادتان باشد واینر اینستاگرام شدن با این همه رقیب نیاز به خلاقیت و صبر دارد. این مقاله را با آن دسته از دوستانتان که تمایل دارند واینر شوند به‌اشتراک بگذارید.

پیاده‌سازی کمپین تبلیغات در اینستاگرام از طریق پلتفرم جریان

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.