اینفلوئنسر کیست و تبلیغات اینفلوئنسری یعنی چه؟

تا به حال برای شما هم این اتفاق افتاده است که زمانی که قصد خرید وسیله‌ای را مانند موبایل یا لپ‌تاپ داشتید، نظر دوستانتان را پرسیده‌ باشید؟ از آن‌ها مدل گوشی که استفاده می‌کنند را پرسیده‌اید؟ یا حتی از آن‌ها سؤال کرده‌اید که به نظرتان چه مدل گوشی مناسب شماست. مطمئناً بعد از شنیدن نظرات آن‌ها اقدام به خرید کردید و به‌احتمال زیاد به همان توصیه آن‌ها عمل کرده‌اید. ولی به نظرتان چرا ما معمولاً به نظرت افراد نزدیک خود اهمیت می‌دهیم و رفتار و صحبت‌های آنان برای ما مهم است.

در دنیای بزرگ‌تر نیز این اتفاق بارها و بارها در حال رخ‌دادن است. معمولاً زمانی که بازیگری محبوب لباسی جدید بپوشد یا مدل مویی جدید بزند، آن مدل ناخودآگاه بین طرفدارانش مد می‌شود. عموماً به این افراد اینفلوئنسر می‌گویند. ولی اصلاً اینفلوئنسر کیست؟ و اینفلوئنسر مارکتینگ چه معنایی می‌دهد؟

اینفلوئنسر یعنی چه و به چه کسی گفته می‌شود؟

به‌احتمال زیاد شما اسم اینفلوئنسر را زمانی که در اینستاگرام فعالیت کرده‌اید به گوشتان خورده است. شاید یک مفهوم کلی از آن بدانید ولی اگر بخواهیم به طور دقیق عبارت «اینفلوئنسر کیست» را معنی کنیم، ساده‌ترین معادل واژهٔ  Influencer، تأثیرگذار است. یعنی شخصی که می‌تواند روی افراد دیگر تأثیر بگذارد. این تأثیرگذاری می‌تواند با صحبت‌کردن باشد یا حتی با عمل. ولی به‌طور کلی اینفلوئنسر در شبکه‎‌های اجتماعی، به شخصی گفته می‌شود که به دلیل دانش و تخصصی که دارد، به مرور زمان و با تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی به شهرت و محبوبیت دست پیدا می‌کند.

یک فرد اینفلوئنسر می‌تواند فالوورهای خود را نسبت به خرید یک محصول، استفاده از نوعی خدمات، دیدن یک فیلم، حمایت از یک رویداد، یا خیلی اقدامات دیگر تشویق کند. به‌عنوان مثال اگر جزو فالوورهای آقای مهراب قاسم‌خانی (نویسنده مشهور سینما) باشید، او چند وقت یک بار فیلم‌های خوبی را که دیده است در استوری اینستاگرامش معرفی می‌کند. خیلی از افرادی که به او علاقه‌مند هستند و او را به‌عنوان یک فرد کاربلد و حرفه‌ای در این حوزه قبول دارند مطمئناً از حرف ایشان اثر می‌پذیرند.

حتماً برای شما هم این اتفاق افتاده است که زمانی که قصد داشتید پدر یا مادر خود را برای کاری راضی کنید، از فردی قابل‌اطمینان مانند عمو یا دایی‌تان تقاضا کردید که با آن‌ها حرف بزنند. چرا این کار را انجام می‌شده است؟ زیرا می‌دانستید تأثیر حرف آن‌ها بر پدر و مادرتان بیشتر از خود شما خواهد بود. این یک توضیح بسیار ساده برای پرسش اینفلوئنسر کیست است.

اینفلوئنسر کیست و چگونه به موفقیت یک برند کمک می‌کنند؟

اینفلوئنسر کیست

شاید شما هم کنجکاو شده باشید که دقیقاً یک فرد اینفلوئنسر در اینستاگرام چه کاری انجام می‌دهد. چطور کسب درآمد می‌کند؟ چرا این افراد این‌قدر محبوب هستند و کسب‌وکارها تمایل دارند که با آن‌ها همکاری کنند؟

زمانی که یک برند بخواهد دربارۀ موضوعی تبلیغات انجام دهد یا به معرفی محصول و خدماتش بپردازد، به یک اینفلوئنسر مراجعه می‌کند. هر برندی با توجه ‌به اهدافی که برای خود تعیین کرده است، شاخصی برای موفقیت و یا عدم موفقیت خود دارد. بعضی از برندها فروش و بعضی دیگر شناخته شدن را شاخص موفقیت می‌دانند. دلیل هزینه‌کردن در اینفلوئنسر مارکتینگ نیز رسیدن به موفقیت مدنظر هر برند است. حالا سؤالی که پیش می‌آید این است که اینفلوئنسرها چگونه به موفقیت یک برند کمک می‌کنند؟ به مثالی که می‌زنیم توجه کنید.

به‌عنوان ‌مثال فرض کنید شما یک تولیدی پوشاک دارید و می‌خواهید وارد دنیای لباس شوید. شما برای اینکه بتوانید در بین رقبایی که چندین ساله برای مردم شناخته شده‌اند، دیده شوید می‌توانید با اینفلوئنسرهایی که در حوزۀ مد و زیبایی و پوشاک فعالیت می‌کنند همکاری کنید. به‌عنوان ‌مثال چند نمونه از محصولات خود را برای اینفلوئنسری که در حوزۀ مد و لباس فعالیت می‌کند بفرستید و از او بخواهید که این لباس را بپوشد. یا اینکه خودش به‌صورت کلامی آن‌ها را در استوری پیجش معرفی کند. این بهترین نوع تبلیغات اینفلوئنسری است که تأثیر بسیار زیادی می‌تواند برای کسب‌وکارتان داشته باشد.

بیشتر بخوانید: واینر کیست ؛ تفاوت آن با بلاگر و اینفلوئنسر

ویژگی‌های اساسی یک اینفلوئنسر چیست؟

پیدا کردن یک اینفلوئنسر خوب بخش سخت ماجرا است. به این دلیل که خیلی از افراد در فضای مجازی (اینستاگرام و یوتیوب) مدعی این کار هستند. ولی آیا تمام کسانی که دنبال‌کننده‌های زیادی دارند می‌تواند یک اینفلوئنسر باشند؟ مسلماً خیر. پس چگونه متوجه شویم یک اینفلوئنسر واقعی کیست و چطور با ویژگی‌های یک اینفلوئنسر اینستاگرام آشنا شویم؟

  • خلاقیت و آشنایی با بازاریابی
    خلاقیت یکی از ویژگی‌هایی است که اینفلوئنسرها باید داشته باشند و معنی اینفلوئنسر نیز همین است. فردی که پس از گرفتن پول فقط صرفاً شما را معرفی کند، فایدۀ چندانی برای شما نخواهد داشت. نتیجۀ خوب زمانی به دست می‌آید که مناسب‌ترین شکل محتوا، در بهترین زمان و با بهترین لحن و زبان برای معرفی برند و تبلیغ آن استفاده شود. یک اینفلوئنسر خوب زمان صرف می‌کند تا بهترین راه را برای معرفی شما به مخاطبانش پیدا و از آن استفاده کند.
  • قدرت متقاعد کردن
    در ابتدای مقاله در جواب سؤال اینفلوئنسر کیست پاسخ دادیم که فردی است که بتواند بر روی دیگران تأثیرگذاری داشته باشد. توانایی تأثیرگذاری، نیازمند داشتن نفوذ بر مخاطبین است. اینکه مخاطب به حرف معرف و تبلیغ‌کننده گوش دهد و مطمئن باشد قرار است مشکلی از او حل شود. این اطمینان باعث می‌شود نسبت به برند شما نیز اعتماد ایجاد شود. خیلی از پیج‌های بزرگ اینستاگرامی هستند که با وجود صدها هزار فالوور ولی تأثیرگذاری کمی روی مخاطبین خود دارند. ولی در عوض پیج‌های کوچک‌تری با دنبال‌کننده‌های کمتری وجود دارند که هر تبلیغی انجام دهند برای فرد تبلیغ‌کننده بسیار مثمر ثمر خواهد شد.
  • محبوب بودن
    یک اینفلوئنسر خوب، باید درمیان مخاطبانش محبوب باشد. یادتان باشد صمیمیت لزوم محبوبیت نیست. هستند افراد بسیاری که برخورد خشکی با مخاطبانشان داشته باشند، اما بازهم برای آن‌ها محبوب باشند. اینفلوئنسری که توانسته برای خود محبوبیت کسب کند، صلاحیت کسب محبوبیت برای برند شما را هم دارد.
  • اشتیاق
    اگر یک نفر نسبت به حیطه تخصصی خود هیچ شور و شوقی نداشته باشد، به‌چه‌دردتان می‌خورد؟ قطعاً هیچ!
    فرد تاثیرگذار باید اهمیت زیادی برای حیطه خود قائل باشد. مشتاق به‌روز بودن باشد. دائماً درحال یادگیری بیشتر در زمینه تخصصی خود باشد و این اینفلوئنسر بسیار قابل‌اعتمادتر است.
  • تعامل
    هدف هر برندی از اینفلوئنسر مارکتینگ، وارد شدن به دایره‌ مخاطبین آن فرد تاثیرگذار است. اگر مورد شما با مخاطبان خود تعاملی نداشته باشد، باید کمپین را قبل از اجرا شکست خورده دانست. اینفلوئنسر خوب نه‌تنها برند شما را معرفی می‌کند، بلکه به شیوه‌های مختلف مخاطبان را بیشتر درگیر محتوای تبلیغاتی مربوط به شما و برندتان می‌کند.
  • اعتبار
    دوست دارید یک شیاد، کلاه‌بردار، نان به‌نرخ‌روزخور و … معرف برندتان باشد؟ نه؟ به‌همین خاطر اعتبار یک اینفلوئنسر مسئله‌ای است که حتماً باید حواستان به آن باشد. بزرگ‌ترین دستاورد یک کمپین موفق اینفلوئنسر مارکتینگ جلب اعتماد مردم است. اگر برندتان را توسط فردی که معتبر نیست تبلیغ کنید، نه‌تنها در جلب اعتماد ناموفق خواهید بود، بلکه در آینده باید تلاش چندین برابری داشته باشید تا ثابت کنید که مثل آن شخص کلاه‌بردار نیستید.
  • آگاهی در مورد موضوع
    اگر یک نفر نسبت به حیطهٔ تخصصی خود هیچ شور و شوقی نداشته باشد، به‌چه‌دردتان می‌خورد؟ قطعاً هیچ! فرد تأثیرگذار باید اهمیت زیادی برای حیطهٔ خود قائل و دائماً در حال یادگیری بیشتر در زمینهٔ تخصصی خود باشد.اینفلوئنسری برای شما مناسب است که خودش در آن حوزه اطلاعات زیادی داشته باشد و در پیج اینستاگرامش تولید محتوا کند. به‌عنوان‌ مثال فرض کنید شما یک نویسنده کتاب هستید. بعد از انتشار کتابتان قصد دارید با چندین فرد شناخته‌شده در اینستاگرام همکاری کنید. مسلماً اگر شما با افرادی همکاری کنید که اینفلوئنسر کتاب هستند و در این حوزه در اینستاگرام فعالیت می‌کنند، تأثیر تبلیغ شما چندین برابر خواهد شد. به این دلیل که اکثر فالوورهای این فرد به کتاب و کتاب‌خوانی علاقه‌مند هستند و احتمال اینکه پیج شما را فالو و کتابتان را خریداری کنند بسیار بیشتر خواهد بود.
  • تعامل و دسترسی به مخاطبان هدف
    تعداد بیننده عامل بسیار مهمی است. به‌هرحال شما هزینه می‌کنید تا برندتان را به دیگران معرفی کنید. اگر یک نفر با وجود تمام خصوصیات بالا، نتواند محتوای مربوط به شما را به تعداد افرادی که مدنظرتان است نشان دهد، چرا به او پول می‌دهید؟هدف هر برندی از اینفلوئنسر مارکتینگ، وارد شدن به دایرۀ مخاطبین آن فرد تأثیرگذار است. اگر آن فرد با مخاطبان خود تعامل خوبی نداشته باشد، باید کمپین را قبل از اجرا شکست خورده دانست. اینفلوئنسر خوب نه‌تنها برند شما را معرفی می‌کند، بلکه به شیوه‌های مختلف، مخاطبان را بیشتر درگیر محتوای تبلیغاتی مربوط به شما و برندتان می‌کند.فرض کنید شما پیج فروشگاهی دارید و در آن محصولات آرایشی برای فروش دارید. در اینجا مشتریان احتمالی شما چه کسانی خواهند بود؟ مسلماً خانم‌های جوان و متأهل و شاید و کمی مسن. زیرا معمولاً این افراد هستند که به این حوزه علاقه دارند. پس شما باید با پیج‌های اینفلوئنسری‌های آرایشی مانند صدف بیوتی همکاری کنید. زیرا این افراد به این کار شناخته شده‌اند و کسانی هم که در اینستاگرام آن‌ها را دنبال می‌کنند به موضوعات زیبایی و مد و فشن علاقه‌مند هستند.
  • نفوذ
    توانایی تاثیرگذاری، نیازمند داشتن نفوذ بر مخاطبین است. اینکه مخاطب به حرف معرف و تبلیغ‌کننده گوش دهد و مطمئن باشد قرار است مشکلی از او حل شود. این اطمینان باعث می‌شود نسبت به برند شما اعتماد ایجاد شود.
  • دیده شدن
    تعداد بیننده عامل بسیار مهمی است. به‌هرحال شما هزینه می‌کنید تا برندتان را به دیگران معرفی کنید. اگر یک نفر با وجود تمام خصوصیات بالا، نتواند محتوای مربوط به شما را به تعداد افرادی که مدنظرتان است نشان دهد، چرا به او پول می‌دهید؟

موارد بالا مهم‌ترین ویژگی‌های هستند که یک اینفلوئنسر باید از آن‌ها برخوردار باشد. اما عبارت اینفلوئنسر یا فرد تاثیرگذار، دربرگیرنده قشر زیادی از افراد می‌شود که می‌توان آن‌ها را به بخش‌بندی‌های کوچک‌تر تقسیم کرد.

انواع اینفلوئنسرها و دسته‌بندی آن‌ها چگونه است؟

در طول دهۀ گذشته تا به الان، رسانه‌های اجتماعی به‌سرعت درحال‌ رشد کردن هستند. بیش از 3.4 میلیارد نفر به طور فعال از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، این یعنی 45 درصد از جمعیت جهان. با رشد شبکه‌های اجتماعی مشاغل جدیدی به وجود آمده‌اند. حال بعد از اینکه متوجه شدیم اینفلوئنسر کیست می‌خواهیم با انواع آن‌ها نیز آشنا شویم.

1. مگا اینفلوئنسر کیست؟ (سلبریتی‌ها)

این افراد کسانی هستند که معمولاً بیش از یک میلیون دنبال‌کننده دارند و قادر هستند تا در فضای اینستاگرام جریان‌سازی کنند. همچنین افرادی که آن‌ها را دوست دارند و طرفدارشان هستند، معمولاً به‌خاطر ویژگی‌های خاصی که دارند، آن‌ها را دنبال می‌کنند. می‌توان سلبریتی‌های اینستاگرام و افراد سیاسی را جزء این دسته نام برد.

 

سلبریتی‌ها افرادی هستند که صرفاً به‌خاطر معروفیتشان در عرصهٔ هنر، ورزش، علم، سیاست و … به‌عنوان اینفلوئنسر شناخته می‌شوند. البته که تمام این افراد تأثیرگذار نیستند و نباید فریب شهرت این اشخاص را بخورید.

اگر بخواهیم نمونه‌ای از این افراد نام ببریم می‌توان به رامبد جوان، مهران مدیری، محمدرضا گلزار به‌عنوان اینفلوئنسر اشاره کرد. یکی از دلایلی که کسب‌وکارها با این‌گونه اینفلوئنسرها همکاری می‌کنند تأثیرگذاری زیاد آن‌ها است و به همین دلیل کار این نوع از اینفلوئنسرها مزایای خاصی دارد که مهم‌ترین آن‌ها افزایش فوق‌العاده آگاهی از برند یا Brand Awareness است. به‌عنوان ‌مثال محمدرضا گلزار که تبلیغ «آبمیوه سان استار» را در اینستاگرام خود انجام می‌دهد.

2. ماکرو اینفلوئنسر کیست؟ (کارشناسان متخصصان)

این قشر از اینفلوئنسرها در ردهٔ دوم دسته‌بندی انواع اینفلوئنسر از نظر تعداد فالوور قرار می‌گیرند  و به همین دلیل این اسم را برای آن‌ها تعیین کرده‌اند. آن‌ها معمولاً در محدوده بین 40،000 تا 1 میلیون فالور در اینستاگرام دارند. این افراد شامل دو گروه می‌شوند. افرادی مانند بعضی از سلبریتی‌هایی که کمتر شناخته شده‌اند یا افرادی که در حوزه‌ای کارشناس و متخصص هستند.

 

به‌عنوان ‌مثال «هلی تاک» که پادکست‌های او بسیار معروف است در اینستاگرام حدود 122 هزار فالوور دارد و در این دسته‌بندی قرار می‌گیرد. هلی تاک شخصی است که در خارج از کشور زندگی می‌کند و به سبب کار در شرکت‌های بزرگ، تجربه‌های ارزشمندی در حوزۀ کسب‌وکار و توسعه فردی به دست آورده است و همیشه در تلاش است این تجربه‌ها را با فالوورهایش به اشتراک بگذارد.

3. میکرو اینفلوئنسر کیست؟

 

میکرو اینفلوئنسرها معمولاً کسانی هستند که دانش بالاتری نسبت به دسته‌های بالا دارند و محتوای تخصصی‌تری نیز در اینستاگرام یا یوتیوب تولید می‌کنند. پیج‌های این افراد معمولاً بین ده‌هزار تا یک‌صد هزار فالوور دارند. ولی همیشه تعداد فالوور ملاک برتری نیست و رابطه و تعامل یک میکرو اینفلوئنسر با فالوورهای خود اهمیت زیادی دارد. این افراد معمولاً از بلاگری در اینستاگرام شروع به فعالیت کردند و الان تبدیل به یک اینفلوئنسر موفق در اینستاگرام شدند. یکی از مزایایی که این افراد دارند، تخصصی‌تر بودن فعالیتشان است. ولی این نکته را هم بدانید که هر بلاگری، اینفلوئنسر نیست و به‌خاطر تولید محتوا در اینستاگرام نمی‌تواند ویژگی تأثیرگذار بودن را در خود داشته باشد.

 

یکی از مزیت‌هایی که این دسته از افراد دارند اعتماد بسیار زیادی است که فالوورهایشان نسبت به آن‌ها پیدا کرده‌اند. زیرا با تولید محتوای مفید و تخصصی در همان حوزه، توانسته‌اند گره‌گشای مخاطبین خود باشند و مخاطبینشان او را به‌عنوان فردی متخصص و با دانش پذیرفته است. اگر آن محتوای تبلیغتان ربطی به مخاطب‌های آن‌ها نداشته باشد، صرف‌نظر از پولی که حاضرید بپردازید، برای شما تبلیغ نخواهند کرد.

4. نانو اینفلوئنسر کیست؟

این افراد نسبت به بقیه فالوور کمتری دارند ولی در حوزۀ خودشان افراد بسیار متخصص و کارشناسی هستند. آن‌ها مصداق بارز ضرب‌المثل «فلفل نبین چه ریزه، بشکن ببین چه تیزه» هستند و اما بین همین تعداد کم فالوور، حرفشان به‌شدت برش دارد. این دسته معمولاً بین 1000 تا 30 هزار فالوور دارند. اما به‌خاطر اینکه تعداد مخاطبین آن‌ها کمتر است نمی‌توانند زیاد جریان‌سازی کنند و افراد دیگر را تحت‌تأثیر قرار دهند.

بیشتر بخوانید: بلاگر کیست؛ چگونه در اینستاگرام بلاگر شویم؟

چگونه اینفلوئنسر شویم و درآمد اینفلوئنسرها از کجاست

درگذشته اگر کسی قصد داشت بین مردم شناخته شود باید بازیگر، ورزشکار یا سیاست‌مدار می‌شد. ولی امروزه با رشد دنیای دیجیتال و فضای مجازی، علل الخصوص اینستاگرام و یوتیوب هر کسی با کمترین هزینه می‌تواند تبدیل به فردی مشهور شود و صدای خود را به همگان برساند. ولی همه چیز همیشه به این آسانی نیست و هر کاری قاعده و قانون خودش را دارد. اگر شما هم در حال تلاش برای تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر موفق در سطح اینستاگرام هستید ادامه مطلب را از دست ندهید. البته می‌توانید برای مطالعهٔ بیشتر به مقالهٔ زیر مراجعه کنید: 

بیشتر بخوانید: چگونه اینفلوئنسر شویم و از این راه کسب درآمد کنیم؟

1- جایگاه و حوزهٔ فعالیتتان را مشخص کنید

در ابتدا باید زمینه‌ای را انتخاب کنید که دانش و علاقۀ زیادی نسبت به آن دارید. اختصاصی و یونیک بودن محتوا اهمیت خاص خود را دارد. شما باید محتوایی را منتشر کنید که مخصوص شما باشد. به این معنی که مشخص کنید برای چه دسته و گروهی از مخاطبان قصد دارید تولید محتوا انجام دهید. اگر زمینهٔ کاری‌تان مشخص نباشد و هر روز از یک دری سخن بگویید هیچ مخاطبی به شما اعتماد نخواهد کرد و در اینستاگرام رشد خوبی نخواهید داشت.

2- مخاطب هدفتان را پیدا کنید

قدم بعدی این است که نیازهای مخاطبان هدفتان را پیدا کنید. سعی کنید تا به مخاطبان در گذراندن این مشکلات کمک کنید. هیچ‌وقت گول زمینه‌های پرطرفدار را نخورید. به‌عنوان ‌مثال حوزه آرایشی بهداشتی و مد جزو زمینه هایی است که بسیار پرطرفدار است و معمولاً بیوتی اینفلوئنسرها به‌سرعت رشد خواهند کرد و محبوب می‌شوند. ولی اگر شما در این زمینه علاقه و تخصصی نداشته باشید مطمئناً پیشرفت خاصی نخواهید کرد.

3- برای تولید محتوا استراتژی داشته باشید

وقتی می‌گوییم اینفلوئنسر کیست برخی از افراد تصور می‌کنند آن‌ها کسانی هستند که فقط از خود استوری می‌گیرند یا فقط پشت‌سرهم پست می‌گذارند. این طرز فکر کاملاً اشتباه است. اگر شما بدون داشتن استراتژی و تقویم محتوایی پا به میدان بگذارید مطمئناً در این راه فقط زمان و انرژی خودتان را به هدر داده‌اید. حال تقویم محتوایی چیست؟

تقویم محتوایی به زبان ساده یعنی اینکه شما از قبل شروع هفته برای پست و استوری هفتۀ آینده خودتان برنامه‌ریزی کنید. به‌عنوان ‌مثال بدانید که این هفته قرار است چه محتواهایی در پست روز شنبه منتشر کنید و قبل از انتشار تمام مسیر و محتوا کاملاً آماده باشد و کارها دقیقه نودی نشود.

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های استراتژی محتوا این است که بتوانید تعادل خوبی میان محتواهای اطلاعاتی و محتواهای شخصی ایجاد کنید. زیرا شما به‌عنوان یک اینفلوئنسر شناخته شده‌اید و معمولاً محتواهای شخصی بازخورد بهتری دارند ولی باید به فکر محتواهای مفید و ارزشمند نیز باشید. زیرا اگر محتوای پیجتان برای مخاطبین سودمند نباشد به‌زودی ریزش فالوور پیدا خواهید کرد.

شما می‌توانید از تکنیک 5-3-2 پیروی کنید. به این معنی که از هر ۱۰ پستی که شما در فضای مجازی منتشر می‌کنید. ۵ تای آن‌ها باید محتوای اطلاعاتی ارزشمند باشند، ۳ پست دیگر باید آموزش‌هایی باشند که خودتان آن‌ها را تولید کرده‌اید و ۲ تای دیگر باید پست‌هایی در مورد خودتان باشند.

4- با مخاطبان خود تعامل خوبی برقرار کنید

تفاوت وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی، تعاملی بودن آن‌ها است و به همین دلیل است که این شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و یوتیوب بین مردم محبوب هستند. شما نیز به‌عنوان یک اینفلوئنسر باید تعامل خوبی با مخاطبان خود برقرار کنید و رابطه‌تان یک‌طرفه نباشد. برای افزایش تعامل بین خود و فالوورهایتان می‌توانید چندین اقدام انجام دهید:

  • از استوری غافل نشوید.
  • لایو برگزار کنید و در آن با مخاطبان خود گفتگو کنید.
  • دایرکت‌هایتان را در اسرع وقت پاسخ دهید.
  • پست را در زمانی که حدس می‌زنید بیشترین میزان مشارکت را جذب می‌کند منتشر نمایید.
  • با لحنی مهربان و دوستانه با آن‌ها صحبت کنید.
  • پست‌های شخصی بگذارید و کمی از زندگی شخصی‌تان را برای آن‌ها بازگو کنید.
  • در استوری از ابزارهای تعاملی مانند انواع نظرسنجی و باکس سؤال استفاده کنید.
  • از آن‌ها برای تولید محتوای پیج و نیازشان نظرسنجی کنید.

5- از گذاشتن استوری غافل نشوید

بیش از ۲۵۰ میلیون کاربر اینستاگرام هر روز از استوری استفاده می‌کنند. به همین منظور این ابزار به یکی از قدرتمندترین روش‌ها برای جذب فالوور تبدیل شده است. همچنین استوری اینستاگرام امروزه تبدیل به یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های این شبکۀ اجتماعی شده است. به شکلی که کاربران زمان زیادی را برای دیدن استوری‌های کسانی که فالو کرده‌اند، می‌گذارند.

 

با استفاده از استوری اینستاگرام می‌توانید تصاویر و ویدئوهایی از خودتان منتشر کنید و از طریق آن رابطۀ نزدیک‌تری با مشتریان خود برقرار کنید. همچنین اگر بتوانید در استوری مستقیم با مخاطبین خود صحبت کنید نرخ تعامل پیجتان به‌سرعت بالا می‌رود.

6- پیج‌های مشابه و همکار را فالو کنید

یکی دیگر از تفکرات غلط این است که چرا ما باید پیج‌های همکار را فالو کنیم؟ فالو کردن پیج‌های مشهور و همکار به شما کمک می‌کند اصول کار را یاد بگیرید. از تولید محتوایی که آن‌ها انجام می‌دهند ایده بگیرید و در کار خود از آن‌ها استفاده کنید. همچنین با مشارکت در پست‌های آن‌ها بیشتر شناخته می‌شوید و امکان فالو شدن شما توسط فالوورهایشان وجود دارد.

 

همچنین زمانی که شما پیج‌های مشابه و بزرگ‌تر از خودتان را فالو کنید، اینستاگرام کم‌کم شما را در دسته‌بندی آن پیج‌ها قرار می‌دهد و زمانی که کسی پیج همکارتان را فالو کند پیج شما را نیز به او پیشنهاد می‌دهد.

 

7- استمرار داشته باشید

مهم‌ترین چالشی که در مسیر اینفلوئنسر شدن وجود دارد ثبات داشتن است. اگر می‌خواهید تبدیل به یک اینفلوئنسر موفق شوید نیاز به تلاش و پشتکار و صبر زیاد دارید زیرا این مسیر خیلی راحت نیست. مسلماً در شروع کار ممکن است به دلایل نداشتن تجربه کافی در این حوزه زود ناامید و خسته شوید.

 

اگر تمام این مراحل را با دقت انجام دهید می‌توانید تبدیل به یک اینفلوئنسر موفق شوید. حال به این سؤال پاسخ دهیم که «درآمد اینفلوئنسرها از کجا به دست می‌آید؟»

  • کسب درآمد از تبلیغات:
    اولین راه برای درآمدزایی اینلفوئنسرها، گرفتن تبلیغات است. آن‌ها پیشنهادهایی را که در دایرکت دریافت می‌کنند، بررسی و اگر مناسب بود انجام می‌دهند. درآمد آن‌ها، معمولاً هزینه‌ای است که بابت معرفی محصول یا خدمت در پیجشان صورت می‌گیرد. هزینۀ تبلیغات توسط اینفلوئنسرها، با توجه به تعداد فالوورها آن‌ها با همدیگر متفاوت است.
  •  همکاری با آژانس های تبلیغاتی:
    هرچقدر تعداد فالوورهای اینفلوئنسرها بالاتر می‌رود تعداد درخواست‌هایی که سمت آن‌ها سرازیر می‌شود نیز بیشتر خواهد شد. در این بین ممکن است تعداد زیادی درخواست همکاری بین دایرکت‌های روزانه‌ای که برای آن‌ها ارسال می شود گم شوند.بسیاری از اینفلوئنسرها معمولاً بعد از افزایش تعداد فالوورهای پیجشان ، با آژانس‌های تبلیغاتی همکاری می‌کنند تا روند کاری منظم تری پیدا کنند. این کار باعث می‌شود تا روند سفارش گیری برای آن‌ها آسان‌تر شود و دیگر لازم نباشد مستقیماً با کاربران مذاکره کنند. به‌عنوان خیلی از اینفلوئئنسرها با پلتفرم جریان که تبلیغات اینفلوئنسر مارکتینگ‌ را در سراسر اینستاگرام انجام می‌دهد همکاری می‌کنند.

 

جمع‌بندی:

در این مطلب چالش سؤال اینفلوئنسر کیست را بررسی کردیم و متوجه شدیم که به شخصی گفته می‌شود که به دلیل موقعیت و ارتباطاتی که با مخاطبان خود کسب کرده است می‌تواند بر تصمیم‌گیری‌های آن‌ها اثرگذار باشد و آن‌ها در خرید کردن از او پیروی کنند. همچنین با انواع اینفلوئنسر آشنا شدیم که شامل مگا، ماکرو، میکرو و نانو اینفلوئنسرها بودند که از نظر تعداد فالوور و تأثیرگذاری بر روی افراد با همدیگر تفاوت دارند.

اگر می‌خواهید تبدیل‌ به یک اینفلوئنسر موفق شوید باید ویژگی‌هایی در خود پرورش دهید و مراحلی را بگذرانید. مانند پیدا کردن مخاطبان هدف، تولید محتوای جذاب، ثبات و استمرار داشتن در این مسیر.

اگر شما نیز می‌خواهید در اینستاگرام دیده شوید می‌توانید تبلیغات اینفلوئنسری جریان را انتخاب کنید. اینستاگرام می‌تواند بهترین مکان برای شما باشد. زیرا مخاطبان ایرانی بسیاری شبانه‌روز در این شبکۀ اجتماعی فعالیت می‌کنند. پلتفرم جریـان بـا بیـش از ۸۰۰ اینفلوئنسر در ارتبـاط است. همچنین لیست اینفلوئنسرهای اینستاگرام به همراه قیمـت پست و اسـتوری در اختیار شـما قرار می‌گیرد. شما می‌توانید پـس از مشاهدۀ این اطلاعات، به‌درستی تصمیم‌گیری کنید و تبلیغات خـود را بـه پیج‌های موردنظر خود بسپارید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.