چگونه در اینستاگرام استوری بسازیم؟

چگونه در اینستاگرام استوری بسازیم؟ + آموزش تصویری

اکنون مدت‌ها از زمان معرفی استوری در اینستاگرام می‌گذرد. استوری یکی از مهم‌ترین و کارآمدترین ابزارهای اینستاگرام محسوب می‌شود. درواقع بااستفاده درست از این قابلیت می‌توانید اکانت اینستاگرام کسب‌و‌کارتان را متحول کنید و مشتریان وفادار بسازید. از طرف دیگر، استفاده نکردن از این قابلیت هم کار به شدت غیرعاقلانه‌ای است. از آن جا که استوری در این سال‌ها با آپدیت‌ها و تغییرات بسیار مواجه شده است، شاید گرفتن بهترین نتایج از این ابزار کار خیلی ساده‌ای نباشد. در این مقاله تمام جنبه‌های استوری اینستاگرام را به‌همراه آموزش بررسی می‌کنیم.

استوری اینستاگرام Instagram Story چیست؟

4 یا 5 سال پیش بود که اینستاگرام از قابلیت استوری رونمایی کرد. استوری محتوایی تصویری (عکس یا ویدیو) است که به مدت 24 ساعت در اکانت افراد به ‌نمایش گذاشته می‌شود. کلمه استوری به‌معنای داستان است. اکنون بعد از گذشت چندسال از معرفی استوری، امکانات بسیار زیادی به آن اضافه شده و البته که کاربران اینستاگرام هم خیلی به استوری‌ها علاقه دارند. آمارها می‌گویند بیشتر افرادی که از اینستاگرام استفاده می‌کنند، عمده وقت خود را صرف تماشای استوری می‌کنند و درصد کم‌تری از آن را به پست‌ها اختصاص می‌دهند. از تنوع امکانات هم همین‌قدر بگوییم که صفحات زیادی با موضوع آموزش ساخت استوری‌های جذاب و خلاقانه وجود دارند که هرکدام کلی ترفند برای استفاده از قابلیت‌های استوری معرفی کرده‌اند.

مهم‌ترین ویژگی استوری مدت‌زمان آن است. فقط 1 روز! این تاریخ انقضا باعث می‌شود تا کاربران حساسیت کم‌تری نسبت به محتوای استوری نشان دهند و با خیال راحت‌تر داستان‌های خود را روایت کنند؛ چون می‌دانند قرار نیست آن‌ها تا همیشه بر روی اکانتشان باقی بمانند. مدتی بعد از معرفی استوری، اینستاگرام از قابلیت هایلایت رونمایی کرد. باکمک این ویژگی امکان ذخیره‌سازی استوری‌ها به‌صورت دائمی فراهم می‌شود؛ یعنی می‌توانید هرکدام از استوری‌های پیجتان را که صلاح بدانید، با هایلایت کردن دائمی می‌کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه هایلایت استوری اینستاگرام را فعال کنیم؟

چرا باید از استوری اینستاگرام استفاده کنیم؟

از محبوبیت استوری در میان کاربران اینستاگرام گفتیم. عموم کاربران اینستاگرام زمان زیادی را صرف تماشای استوری‌ها می‌کنند. یکی از منطقی‌ترین دلایل استفاده از استوری اینستاگرام همین اقبال عمومی‌ای است که نسبت ‌به این ویژگی وجود دارد.

اما قطعاً مهم‌ترین کاربرد استوری ایجاد صمیمیت بین مخاطب و کسب‌و‌کار است. اینستاگرام فضای خشکی نیست و مقداری صمیمی بودن ضروری است. استوری اینستاگرام بهترین جایی است که می‌توانید با مخاطبانتان تعامل داشته باشید. بیشتر اوقات حلقه گمشده کسب‌و‌کارها در فضای اینترنت، اعتماد است. استوری اینستاگرام بهترین راه‌حل برای جلب اعتماد است.

با استفاده از استوری می‌توانید چهره انسانی برند خود را به مشتریان بالقوه‌تان نشان دهید. نمایش پشت صحنه، روند تولید محصول یا ارائه خدمات، همگی باعث می‌شوند شخصیت انسانی برندتان به چشم مخاطبان بیاید. فراموش نکنید که افراد خرید از برندهایی که چهره انسانی دارند را نسبت‌به برندهایی بدون هویت ترجیح می‌دهند. استوری اینستاگرام به هویت سازی برندتان کمک زیادی می‌کند.

افزایش آگاهی از برند یکی دیگر از تاثیرات استفاده از استوری در اینستاگرام است. به‌هرحال هر برندی دوست دارد بیشتر شناخته شود و اگر افزایش Brand Awareness یا افزایش آگاهی از برند هدف اصلی آن‌ها نباشد، بدشان هم نمی‌آید که به‌عنوان هدف دوم آن را درنظر بگیرند. مسلماً هرچه بیشتر در معرض دید باشید، بیشتر در اذهان می‌مانید.

مهم‌ترین خصوصیت استوری، یعنی محدودیت زمانی آن، کمک می‌کند بدون شلوغ کردن فید اصلی، به نمایش محصولاتتان در دسته‌بندی‌های مختلف بپردازید. سپس می‌توانید استوری محصولات را هایلایت کنید تا همیشه در پیجتان باقی بمانند. بدون ایجاد کوچک‌ترین بی‌نظمی در فید اصلی.

از دیگر فواید استوری که استفاده از آن را توجیه می‌کند، وجود ابزارهای تعامل‌ برانگیز است؛ یعنی ابزارهایی که بااستفاده از آن‌ها مخاطب به تعامل داشتن تشویق می‌شود. ابزارهایی مثل، باکس سوال، نظرسنجی و کوئیز.

همچنین استفاده از استوری اینستاگرام برای برگزاری مسابقات هم عالی است. مثلاً می‌توانید از مخاطبانتان بخواهید با محصول شما عکسی بگیرند و برایتان ارسال کنند. سپس با استوری کردن عکس‌ها و نظرسنجی کردن درمورد هر عکس برنده را انتخاب کنید. اگر هم قصد اعمال تخفیفی بر محصولاتتان دارید، استوری انتخاب خیلی مناسبی است؛ چراکه بعد از 24 ساعت ناپدید می‌شود، همان‌طور که زمان تخفیف موقت شما هم تمام می‌شود. استوری هم درست مانند پست امکان جذب مخاطبان جدید را دارد. در اکسپلور دیده می‌شود و اگر داخل آن از هشتگ استفاده شده باشد، در صفحه هشتگ مربوطه هم می‌رود.

تمام موارد بالا را می‌توان در پاسخ به سوال چرا باید از استوری اینستاگرام استفاده کنیم؟ لیست کرد. درواقع پیدا کردن دلایلی که عدم استفاده از استوری اینستاگرام را توجیه کنند، بسیار سخت‌تر است.

استوری‌های اینستاگرام را چگونه می‌توان مشاهده کرد؟

دیدن استوری اینستاگرام کار خیلی پیچیده‌ای نیست. در بدو ورود به فضای این اپلیکیشن، در قسمت بالای صفحه، پروفایل افرادی که دنبال می‌کنید را می‌بینید. دور عکس پروفایل آن‌ها دایره‌ای عموماً قرمز رنگ و در مواردی سبز رنگ وجود دارد. کافی است روی پروفایل اول کلیک کنید تا به‌صورت خودکار تمام استوری‌ها برایتان به نمایش گذاشته شوند. (مگر اینکه خودتان جریان را متوقف کنید.)

استوری‌های اینستاگرام را چگونه می‌توان مشاهده کرد
راه دیگر ورود به اکانت یک فرد به‌خصوص است. اگر حوصله ندارید استوری تمام فالوئینگ‌هایتان را ببینید و فقط کنجکاو یک پیج هستید، باید از این روش استفاده کنید. درضمن با مشاهده هر استوری، نوار قرمز ، رنگ خود را از دست می‌دهد و دیگر در صفحه اصلی هم وجود ندارد. تنها راه دیدن مجدد استوری دیده شده، ورود به پروفایل منتشرکننده آن است.

چگونه در اینستاگرام، استوری بگذاریم؟

برای استوری گذاشتن در اینستاگرام باید در صفحه اصلی، دوربینی که در قسمت بالا و سمت چپ قرار گرفته است را لمس کنید. حالا وارد قسمت خلق استوری شده‌اید. در این قسمت می‌توانید هم با دوربین اصلی و هم با دوربین سلفی موبایلتان اقدام به گرفتن عکس یا ویدیو کنید. همچنین می‌توانید از گالری موبایلتان عکس یا ویدیو انتخاب کنید (هر استوری اینستاگرام نهایتاً 15 ثانیه است). بعد از انتخاب محتوای مطلوب برای استوری، می‌توانید از انواع و اقسام فیلتر‌ها و افکت‌ها برای ایجاد تمایز و نمایش خلاقیت استفاده کنید. درضمن دنیایی از استیکرها، گیف‌ها و ابزارها هم برای استفاده وجود دارد.

بیشتر بخوانید: چگونه بیو اینستاگرام تاثیرگذار بنویسیم؟

آموزش تنظیمات استوری اینستاگرام

از آن‌جایی که قابلیت استوری در چندسال گذشته بسیار گسترده شده، تنظیمات زیادی هم به آن اضافه شده است. درواقع استوری اینستاگرام به‌ تنهایی می‌تواند یک شبکه اجتماعی مستقل باشد؛ چراکه هم به‌اندازه کافی مخاطب دارد و هم به‌میزان لازم قابلیت و ویژگی. در این قسمت از مقاله می‌خواهیم آموزش‌هایی در رابطه با تنظیمات استوری به شما ارائه کنیم. ابتدایی‌ترین تنظیماتی که می‌توانید بر استوری‌هایتان اعمال کنید، فیلتر کردن افرادی است که می‌توانند آن‌ها را ببینند. برای انجام این تنظیمات مطابق فرآیند زیر عمل کنید:

Setting > Privacy > Story

تنظیمات استوری اینستاگرام

بعد از رسیدن به این قسمت، با چند بخش مواجه می‌شوید. بخش اول، یعنی Hide Story From مربوط به افرادی است که دوست ندارید استوری شما را ببینند. کافی است آن را لمس کنید تا پروفایل این افراد را به لیست سیاهتان اضافه کنید.

پنهان کردن نمایش استوری برای افراد خاص در اینستاگرام

قسمت بعدی Close Friends است. این قابلیت هم چندسالی است به استوری اینستاگرام افزوده شده است. با کمک آن می‌توانید لیستی از دوست‌های صمیمی‌تان (یا هر جماعتی با هر خصوصیتی که خودتان دوست دارید) انتخاب کنید و برخی از استوری‌ها را فقط برای ایشان به‌ نمایش بگذارید. رنگ سبز در اینستاگرام نماد Close Friends است.

نمایش استوری اینستاگرام برای افراد دلخواه

بعد از آن تنظیمات مربوط به دریافت ریپلای یا پاسخ استوری را داریم. اینجا جایی است که می‌توانید تعیین کنید چه کسانی استوری‌تان را پاسخ دهند. در این قسمت 3 گزینه وجود دارد.

تنظیمات مربوط به دریافت ریپلای یا پاسخ استوری

    1. گزینه اول Everyone یا همه؛ یعنی هرکسی که استوری را می‌بیند، درصورت تمایل می‌تواند آن را ریپلای کند و پیامی برایتان بفرستد.
    2. گزینه دوم people You Follow به‌معنای افرادی که آن‌ها را دنبال می‌کنید است؛ یعنی فقط افرادی که شما آن‌ها را فالو دارید امکان پاسخگویی دارند.
    3. گزینه سوم Off به‌معنای خاموش است. هیچ‌کسی نمی‌تواند پاسخی ارسال کند.

قسمت بعدی تنظیمات استوری مربوط به‌ ذخیره‌سازی محتوای استوری‌ها است. قسمت Savings. این قسمت 3 آپشن را نشان می‌دهد که می‌توانید آن‌ها را فعال یا غیرفعال کنید.

تنظیمات استوری مربوط به‌ ذخیره‌سازی محتوای استوری‌ها

    1. آپشن اول ذخیره‌سازی عکس‌ها و ویدیوهای استوری در گالری موبایلتان است.
    2. بخش دوم ذخیره‌سازی همین اطلاعات در آرشیو استوری‌هایتان (می‌توانید بعد از گذشت 24 ساعت هم به آن‌ها دسترسی داشته باشید).
    3. آپشن سوم در مورد لایوهای اینستاگرام است، درواقع آپشن سوم می‌خواهد بداند آیا تمایلی به ذخیره‌سازی لایو‌های انجام شده در آرشیو دارید یا نه؟

قسمت انتهایی تنظیمات استوری اینستاگرام، درمورد به‌اشتراک‌گذاری است. این قسمت هم مانند بخش ذخیره‌سازی، نشان‌دهنده 3 آپشن است:

    1. اولی از شما می‌پرسد آیا اجازه می‌دهید دیگران محتوای شما را در استوری‌های خودشان به نمایش بگذارند؟ (نام کاربری‌تان نشان داده می‌شود)
    2. آپشن دوم کسب اجازه درمورد ارسال استوری‌های شما در قالب دایرکت است.
    3. آپشن سوم هم درباره به‌اشتراک‌گذاری استوری اینستاگرام در قسمت استوری‌های فیسبوک است. (اینستاگرام متعلق به فیسبوک است)

گذاشتن لینک پست در استوری اینستاگرام

استوری اینستاگرام می‌تواند فضای بی‌نظیری برای توزیع پست پیجتان باشد. به‌این شکل که بعد از آپلود کردن پست جدید کافی است موشک کنار لایک و کامنت را لمس کنید و سپس باکمک گزینه Add Post To Your Story، کار را تمام کنید. همچنین می‌توانید به کاور اصلی پستتان هم توضیحاتی اضافه کنید. یادتان باشد که استوری ابزارهای بسیاری برای نمایش خلاقیت دارد.
شکل دیگری از لینک گذاشتن در استوری وجود دارد که با استفاده از آن می‌توان مخاطب را به لندینگ پیجی از سایت شخصی یا هر سایت دیگری که مدنظر است منتقل کرد. انتقال به لندینگ‌پیج مذکور با کشیدن انگشت از پایین صفحه استوری به سمت بالا انجام می‌شود. اگر محصول جدیدتان را در استوری معرفی کرده‌اید یا نوشته جدیدی در وبلاگ‌تان قرار داده‌اید، استفاده از این ویژگی برای جذب ورودی بسیار کارآمد است. درواقع اینستاگرام با اضافه کردن این ویژگی، یکی از باگ‌های اساسی خود را به‌عنوان یک پلتفرم بازاریابی از بین برد.

استفاده از کال تو اکشن در اینستاگرام
برای قرار دادن لینک در استوری باید اکانتتان بیزنس و تعداد فالوئرها بالای 10k باشند. (اکانت‌هایی که فالوئرهای کم‌تری دارند هم می‌توانند با پرداخت پول به پلتفرم اینستاگرام، از قابلیت گذاشتن لینک استفاده کنند)
برای انجام این کار باید اول از همه وارد قسمت استوری اینستاگرام شوید. بعد از اینکه محتوای استوری خود را مشخص کردید (این محتوا هرچیزی می‌تواند باشد، از عکس و ویدیو محصول گرفته، تا یک نوشته در پس‌زمینه‌ای مشکی) و فیلترها و تغییرات لازم را روی آن پیاده کردید، زمان قرار دادن لینک فرا می‌رسد.
اگر قابلیت لینک گذاشتن برای اکانتتان فعال باشد، در قسمت بالای صفحه استوری در کنار آیکون استیکرها، آیکونی مانند سنجاق می‌بینید؛ دراصل دو سنجاقی که در هم قفل شده‌اند. آن را لمس کنید. پس از آن وارد صفحه‌ای می‌شوید که از شما لینک می‌خواهد. می‌توانید پس از وارد کردن لینک، نوع دیده شدن آن توسط مخاطبان را هم بررسی کنید. به‌محض اینکه لینک به استوری اضافه شود، در قسمت پایین صفحه، دایره‌ای سفید که درونش فلشی به سمت بالا دارد نمایان می‌شود. زیر این دایره عبارت See More نوشته شده است. مخاطبان هم با لمس کردن این دایره و هم بالا کشیدن صفحه می‌توانند وارد لینک شما شوند. یادتان باشد برای افزایش تاثیرگذاری لینک باید از CTA یا اقدام به عمل مناسب استفاده کنید.

چگونه استوری هایلایت را دوباره استوری کنیم؟

برای اینکه بتوانید استوری‌های هایلایت شده را مجدداً استوری کنید، باید آن‌ها را در قسمت آرشیو پیدا کنید. برای دسترسی به این قسمت کافی است سه‌خط افقی و موازی در قسمت بالای سمت راست هوم اکانتتان را لمس کنید. اولین گزینه آرشیو است، وارد شوید. در این قسمت می‌توانید از بالای صفحه محتوای آرشیو شده را بر اساس نوع آن (پست، استوری، لایو) فیلتر کنید. در بخش زیرین می‌توانید محتوا را به‌شکل‌های مختلف ببینید. به‌ترتیب، روی تقویم، روی نقشه (آن‌هایی که لوکیشن داشته‌اند). وقتی استوری مدنظر را پیدا کردید، وارد آن شوید و در قسمت پایینی صفحه گزینه Share را لمس کنید. بدین‌ترتیب استوری هایلایت شده شما مجدداً در قسمت استوری آپلود می‌شود.

بیشتر بخوانید: بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام، تلگرام و شبکه های اجتماعی

علت شِیر نشدن پست در استوری اینستاگرام

این اتفاق به دو دلیل رخ می‌دهد.

  1. دلیل اول در دل تنظیمات نهفته است و بالاتر به آن اشاره کردیم. در تنظیمات قسمتی وجود دارد که از صاحب اکانت اجازه می‌گیرد. آیا دیگران می‌توانند محتوای ایشان را در استوری‌هایشان به‌اشتراک بگذارند؟ اگر پیج منتشرکننده محتوا این قابلیت را غیرفعال کرده باشد، عملاً امکان به‌اشتراک‌گذاری پست آن شخص در استوری وجود ندارد.
  2. دلیل دیگر مربوط به پابلیک یا پرایوت بودن اکانت صاحب محتواست. صفحاتی که شخصی هستند و برای دیدن محتوای آن‌ها حتماً باید جزو دنبال‌کنندگانشان باشید، اجازه شِیر کردن پست‌ها در استوری را نمی‌دهند.

چگونگی ایجاد نظرسنجی در اینستاگرام

نظرسنجی یکی از ابزارهای محبوب و پرکاربرد اینستاگرام است. البته در بسیاری از مواقع از ابزار کوئیز هم به همین منظور استفاده می‌شود. وقتی نظرسنجی دو گزینه‌ای است استفاده از Poll یا همان نظرسنجی منطقی‌ترین کار است؛ اما اگر قصد برگزاری یک نظرسنجی چهارگزینه‌ای را دارید، بهتر است از کوئیز استفاده کنید.

ایجاد نظرسنجی در اینستاگرام

برای اینکار بعد از ورود به قسمت استوری و انتخاب استوری دلخواه، آیکون مربوط به استیکرها را در بالای صفحه لمس کنید. در این قسمت هم Poll را مشاهده می‌کنید و هم Quiz را. هرکدام را که انتخاب کنید، ابتدا باید سوال نظرسنجی را مطرح کنید و سپس گزینه‌ها را مشخص کنید.

از چه فرمتی برای انتشار استوری استفاده کنیم؟

برای انتشار عکس و ویدیو در استوری اینستاگرام، باید به این نکات توجه داشت. سایز مناسب عکس برای انتشار در استوری، 1080 در 1920 است. یعنی عکس باید نهایتاً 1080 پیکسل عرض و 1920 پیکسل طول داشته باشد. قبلاً چنین سایزی برای عکس‌های استفاده شده در استوری اجباری بود، اما درحال‌حاضر اگر عکستان سایز متفاوتی داشته باشد، می‌توان آن را با جا‌به‌جا کردن به ‌شکل بهینه‌ای در استوری قرار داد. همچنین فرمت عکس‌ها باید PNG یا JPG باشد. سایز مناسب ویدیو هم درست مانند عکس است و امکان بهینه‌سازی برای ویدیو هم وجود دارد؛ یعنی اجباری برای استفاده از سایز ایده‌آل وجود ندارد. تنها فرمت‌های ویدیویی‌ای که مجاز به استفاده از آن‌ها هستید، MP4 و MOV هستند. ترجیحاً بهتر است از MP4 استفاده شود.

چگونه به‌ صورت لایو (زنده) استوری بگذاریم؟

قابلیت لایو اینستاگرام از همان لحظه رونمایی سروصداهایی زیادی راه انداخت و اوج کاربرد خود را در دوران قرنطینه جهانی ناشی از کرونا نشان داد. قابلیت‌هایی مانند برگزاری پرسش و پاسخ، لایو دو نفره و … از ویژگی‌هایی هستند که منجر به محبوبیت‌ روز‌افزون این نوع از محتوا (مشخصاً استوری) شده‌اند.

چگونه به‌ صورت لایو استوری بگذاریم

برای لایو گذاشتن باید وارد قسمت استوری شوید؛ یعنی طبق همان روال، دوربین بالا سمت چپ را لمس کنید. اگر به زیر دایره سفید رنگ که نقش شاتر را بازی می‌کند دقت کنید، می‌بینید که عبارت Story نوشته شده و در سمت چپ آن هم عبارت Live قرار گرفته. فقط کافی است Live را لمس کنید یا صفحه را در همان قسمت پایین از چپ به راست بکشید. سپس مشاهده می‌کنید که نماد قرمز رنگی در این دایره سفید ظاهر می‌شود و در بالای صفحه تعداد فالوئرهای آنلاینتان را هم نمایش می‌دهد. با لمس دکمه سفید لایو بعد از چندثانیه آغاز می‌شود.

چگونه استوری‌های اینستاگرام خود را جذاب‌تر کنیم؟

اصلی‌ترین فاکتور موردنیاز برای افزایش جذابیت یک استوری، خلاقیت سازنده آن است. استوری اینستاگرام با افکت‌ها، فیلترها و ابزارهای بی‌شمارش، دست سازنده را برای خلق جذابیت باز می‌گذارد. فیلترهای بی‌شماری برای استفاده در عکس‌ها و ویدیوهای استوری وجود دارند. تنوع این فیلترها پایانی ندارد و حتی خودتان هم می‌توانید فیلتر اختصاصی درست کنید. فونت‌های متنوع و امکان کشیدن خطوط با خط‌های گوناگون از دیگر قابلیت‌هایی هستند که می‌توانید با کمک آن‌ها استوری جذاب‌تری بسازید. افکت‌هایی که به‌صورت پایه در استوری وجود دارند و به نام شهرهای معروف دنیا مثل توکیو، ریو، پاریس و … نام‌گذاری شده‌اند هم از دیگر قابلیت‌های استوری اینستاگرام است. همچنین با ورود به بخش استیکرها می‌توانید کلی فاکتور زیباکننده پیدا کنید.

چگونه از فیلترهای مختلف برای استوری گذاشتن در اینستاگرام استفاده کنیم؟

وقتی وارد قسمت استوری می‌شوید، در سمت راست دایره سفید رنگ شاتر، دایره‌های دیگری وجود دارند که هرکدام نماد فیلتری خاص هستند. (معمولاً فیلترهایی که دیگر دوستانتان از آن‌ها استفاده می‌کنند) با کشیدن انگشتتان از راست به چپ می‌توانید عملکرد هر فیلتر را قبل از ثبت عکس یا ضبط ویدیو مشاهده کنید. اگر از فیلتری در استوری شخصی دیگر خوشتان آمد، زیر عکس پروفایل نام فیلتر نوشته شده است، آن را لمس کنید و گزینه Save Effect را بزنید.

مشاهده آمار بازدید یک استوری در اینستاگرام

اگر اکانتتان Bussiness یا Creator باشد، برای داشتن آمار یک استوری کافی است استوری موردبحث را باز کرده و صفحه را از پایین به بالا بکشید. سپس کاربرانی که استوری را مشاهده کرده‌اند را به تفکیک مشاهده خواهید کرد. این قابلیت در اکانت‌های معمولی هم وجود دارد. در قسمت بالای این لیست، گزینه دیگری وجود دارد که آیکونش خطوطی عمودی و موازی هستند، با لمس این آیکون وارد آمار بازدیدها می‌شوید. این قسمت به دو بخش کلی تقسیم شده است. Interactions یا تعاملات و Discovery که ریز آمار را نشان می‌دهد.

تفاوت بین Reach و Impression در آنالیز استوری اینستاگرام چیست؟

چه در آنالیز استوری اینستاگرام و چه هرجای دیگری، Reach به‌معنای تعداد اکانت منحصر به‌فرد است و Impression به‌معنای تعداد دفعات بازدید؛ یعنی اگر یک اکانت 3 بار استوری شما را مشاهده کند، عدد Reach یک بار بالا می‌رود، اما عدد Impression 3 واحد افزایش پیدا می‌کند.

در آنالیزهای استوری چگونه به نرخ تکمیل استوری‌ها پی ببریم؟

منظور از نرخ تکمیل زمانی است که یک اکانت چند عکس و ویدیو را به‌عنوان یک رشته استوری منتشر می‌کند. به دیده شدن تمامی استوری‌های یک رشته‌استوری نرخ تکامل می‌گویند. است. حاصل تقسیم Reach اولین استوری بر Reach آخرین استوری ضربدر 100 برابر است با نرخ تکامل.

چگونه نرخ تعامل (Engagement) استوری را اندازه گیری کنیم؟

اندازه‌گیری نرخ تعامل استوری‌های یک اکانت، میزان کارآمدی محتوای آن‌ها را مشخص می‌کند. در ادامه چند نکته راجع‌به اندازه‌گیری این مهم آورده‌ایم.

  • محاسبه نرخ تکامل
  • محاسبه نرخ ریزش بعد از اولین استوری: حاصل تفریق Reach اولین استوری از Reach دومین استوری تقسیم بر Reach اولین استوری ضربدر 100. هرچقدر این عدد کوچک‌تر باشد بهتر است.
  • محاسبه نرخ ریزش در استوری‌های میانی: حاصل تفریق Reach اولین استوری از Reach آخرین استوری تقسیم بر Reach اولین استوری ضربدر 100

جمع‌بندی: ساخت استوری اینستاگرام

استوری قابلیتی است که استفاده درست از آن به کسب‌و‌کارها کمک می‌کند تا چهره‌ای انسانی از خود نشان دهند و صمیمیت بیشتری با مشتریان بالقوه‌شان برقرار کنند. استوری فضایی است با قابلیت‌های بی‌شمار که خلاقیت را ممکن می‌کند. امکان قرار دادن لینک در استوری، امکان هایلایت کردن استوری‌های مهم، لایو و … از دیگر امکانات این شکل از محتوای اینستاگرام هستند. استوری‌ اینستاگرام هم درست مانند پست‌ها قابل اندازه‌گیری است و می‌توان عملکرد آن‌ را به‌منظور بهبود محتواسازی سنجید. ساخت استوری‌های جذاب با امکانات بی‌شمار موجود در این قسمت، می‌تواند نرخ تعامل بسیار خوبی برایتان به‌همراه داشته باشد.

4 پاسخ
  1. tehrani
    tehrani گفته:

    خیلی ممنون محتوای جالبی بود این روز ها که طرف حتی از تبلیغات لوله بازکنی برچسب ها استفاده نمیکنه و اینترنتی سفارش میده دیگه طرح صیانت از فضای مجازی نباید این راحتی و سرعت توی کارها رو از مردم بگیره امیدوارم یه فکری به حال مردم بکنن طرف الان برای لوله بازکنی هم اینترنتی سفارش میده چه برسه به سایر کارهای مهم که به اینترنت وابسته هستن

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.