همه چیز درباره لایو اینستاگرام

همه چیز درباره لایو اینستاگرام به همراه آموزش تصویری

لایو یکی از محبوب‌ترین قابلیت‌های اینستاگرام است که می‌توان گفت در مدت اخیر توجه به آن چند برابر شده است. در این مقاله ابتدا بررسی می‌کنیم که لایو اینستاگرام چیست و سپس سراغ مباحثی مانند چگونگی گذاشتن لایو یک‌نفره و دونفره، چگونگی فهمیدن آمار کسانی که لایو را مشاهده می‌کنند، بررسی امکان دانلود لایو و به‌طور کلی آموزش لایو اینستاگرام صحبت خواهیم کرد.

Live اینستاگرام چیست؟

قطعاً بارها هنگام تماشای مسابقات فوتبال یا هر برنامه تلویزیونی دیگری، نوشته‌ای را در بالا یا هرجای دیگری از صفحه نمایشگر دیده‌اید: Live! این کلمه به معنای زندگی است و استفاده از آن در چنین فضاهایی بیان‌کننده زنده بودن پخش است؛ یعنی تصویری که می‌بینید همزمان و بلافاصله پس از ضبط برای شما پخش می‌شود. زیاد موضوع را پیچیده نکنیم، لایو اینستاگرام هم چنین مفهومی دارد. صاحبان اکانت می‌توانند دوربین موبایلشان را روشن کنند و به‌صورت زنده در برابر فالوئرهایشان قرار گیرند یا هر تصویری که می‌خواهند را به آن‌ها نشان دهند.

لایو اینستاگرام کجاست؟

اگر فردی از فالوئینگ‌هایتان لایو بگذارد، در همان قسمتی که استوری‌های دیگران را مشاهده می‌کنید، لایو او را هم می‌بینید. درواقع می‌توان گفت جایگاه لایو در کنار استوری‌ها است. لایو افراد نسبت‌به استوری دیگران یا حتی همان فرد در الویت قرار دارد. به این صورت که در قسمت‌ استوری‌ها ابتدا لایو‌های فعال به‌ چشم می‌آیند و پس از آن‌ها استوری‌های معمولی حضور دارند.

لایو اینستاگرام کجاست

آموزش نحوه لایو گذاشتن در اینستاگرام

لایو قابلیتی است که در در دسته استوری‌ها قرار می‌گیرد. پس برای لایو گذاشتن باید وارد قسمت استوری‌ها شوید. سپس در قسمت پایین صفحه و زیر دکمه سفید رنگ شاتر، سه عبارت Post, Story ,Live را مشاهده می‌کنید.

نحوه لایو گذاشتن در اینستاگرام

با کشیدن صفحه به سمت چپ، همه‌چیز برای لایو گرفتن آماده می‌شود. در قسمت بالای صفحه تعداد فالوئرهای آنلاینتان را می‌بینید و در قسمت سمت چپ 3 خط افقی وجود دارد که می‌توانید در این قسمت موضوعی برای لایوتان انتخاب کنید (اجباری نیست). وقتی همه‌چیز را آماده کردید، دکمه سفید رنگ شاتر را لمس کنید، پس از چند ثانیه روی ایر می‌روید!

چگونه در اینستاگرام لایو دونفره بگذاریم؟

بدون شک اگر قرار باشد درمورد آموزش لایو اینستاگرام مقاله‌ای تهیه شود، حتماً باید دررابطه با لایو دونفره هم توضیحاتی وجود داشته باشد. لایو دونفره درست مانند یک تماس ویدیویی بین دو اکانت است، با این تفاوت که تمام فالوئرهای دو طرف می‌توانند شاهد مکالمه این دو نفر باشند و حتی در قسمت کامنت، نظراتشان را وارد کنند. لایو گذاشتن دونفره در اینستاگرام به دو صورت انجام می‌شود.

لایو دونفره اینستاگرام

  1. حالت اول زمانی است که شما وارد لایو فرد دیگری شده‌اید و دوست دارید شما هم در آن لایو حضور داشته باشید. در بدو ورودتان گزینه‌ای را مشاهده می‌کنید که از شما می‌پرسد اگر دوست دارید در این لایو حضور داشته باشید برای برگزارکننده درخواست بفرستید و می‌توانید با لمس گزینه Send Request و گرفتن تائید از اکانت مقابل خود را آماده حضور در آن لایو کنید.
  2. در حالت دوم، فرد برگزارکننده لایو می‌تواند از فردی برای حضور در لایو دعوت کند. برای اینکار کافی است شکلکی که دو آدمک دارد را لمس کند و آیدی فرد موردنظر را وارد کند. سپس اگر طرف مقابل این دعوتنامه را بپذیرد، لایو بین این دونفر آغاز می‌شود.

چگونه از لایو دیگران باخبر شویم؟

اگر فردی را آنقدر دوست دارید که می‌خواهید هرگاه لایو گذاشت در همان ابتدا باخبر شوید، گزینه‌ای بسیار ساده پیش رویتان قرار دارد. استفاده از این گزینه فقط درصورتی ممکن است که فرد مذکور را فالو داشته باشید. اگر لایو‌های یک نفر آنقدر برایتان جذاب است و او را فالو دارید، برای مطلع شدن از لایو او مطابق زیر عمل کنید:

چگونه از لایو دیگران باخبر شویموارد پروفایل فرد موردبحث شوید و دکمه فالوئینگ را لمس کنید. سپس از میان گزینه‌های پیش رو وارد Notifications شوید و گزینه آخر یعنی Live Videos را انتخاب کنید. در این قمست که قسمت نهایی است، سه نوع انتخاب دارید.

  • انتخاب اول Receive all notifications است که با انتخاب آن تمام لایو‌های آن فرد به شما اطلاع داده می‌شود.
  • انتخاب دوم Receive some notifications است که با انتخاب آن اینستاگرام به‌صورت خودکار برخی از لایو‌ها را به شما اطلاع می‌دهد.
  • انتخاب سوم Turn off notifications است که اگر آن را فعال کنید، هیچ اطلاعی از لایو‌های آن اکانت به شما داده نمی‌شود.

پس برای اینکه از لایو دیگران باخبر شویم باید گزینه اول را انتخاب کنیم.

آیا می توانیم لایو اینستاگرام را برای دوستانمان دایرکت کنیم؟

بله امکان انجام چنین کاری فراهم است. وقتی وارد لایو فرد دیگری می‌شوید یا هنگام لایو گرفتن با اکانت خودتان، می‌توانید با استفاده از علامت موشک کاغذی موجود در پایین صفحه، آن لایو را برای دوست یا مجموعه‌ای از دوستانتان ارسال کنید و از آن‌ها بخواهید لایو فرستاده‌شده را مشاهده کنند.

آیا می توانم بفهمم چه کسانی در حال مشاهده لایو من هستند؟

برای فهمیدن این که کدام یک از فالوئرهایتان در حال تماشای لایو شماست، کافی است در قسمت بالا سمت چپ، تعداد افراد حاضر در لایو را لمس کنید تا اسامی آن‌ها را به شما نمایش دهد. این افراد آن‌هایی هستند که در حال مشاهده لایو شما هستند. همچنین پس از اتمام کار، تمامی افرادی که از ابتدای لایو وارد شده‌اند را مشاهده خواهید کرد. چه آن‌هایی که تمام لایو را دیدند و چه آن‌هایی که تنها چند ثانیه پس از ورود خارج شدند.

مشاهده تعداد افراد حاضر در لایو اینستاگرام

آیا می توان لایو اینستاگرام را دانلود کرد؟

اگر قصد دانلود لایو دیگران را دارید، باید بگوییم که نه امکان چنین کاری حداقل به شکل قانونی فراهم نیست؛ اما اگر درمورد لایو خودتان سوال می‌پرسید، باید بگوییم که انجام این کار ممکن است. پس از اتمام لایو، ویدیوی آن ۲۴ ساعت به شکل استوری در اکانتتان باقی خواهد ماند؛ اما می‌توانید آن را به‌صورت دائمی و به‌عنوان یک ویدیوی IGTV برای همیشه در صفحه‌تان آپلود کنید. پس از اتمام لایو گزینه ذخیره‌سازی در قسمت بالا سمت راست وجود دارد که بااستفاده از آن می‌توانید ویدیو را در موبایلتان سیو کنید. اگر انجام این کار را فراموش کردید، بعداً بااستفاده از برخی اپلیکیشن‌های جانبی می‌توانید از راه‌های دیگری ویدیوی لایو را سیو کنید.

تاپ لایو اینستاگرام کجاست؟

منظور از تاپ لایو، لایو‌های برتر اینستاگرام است. وقتی وارد صفحه اکسپلور می‌شوید، در قسمت بالای صفحه استوری‌های گوناگونی را مشاهده می‌کنید که در ابتدای آن‌ها گزینه‌ای باعنوان Top live خودنمایی می‌کند. با لمس این گزینه لایو‌های برتر باتوجه به سلیقه و علاقه شما برایتان به نمایش گذاشته می‌شود.

چگونه می‌ توانیم لایو اینستاگرام را در کامپیوتر مشاهده کنیم؟

چندی پیش اینستاگرام خبری را منتشر کرد مبنی بر اینکه امکان تماشای لایو در نسخه وب این شبکه اجتماعی فراهم شد. تا قبل از آن فقط بااستفاده از تلفن‌های هوشمند می‌توانستید لایو تماشا کنید و حالا کافی است با مرورگر کامپیوترتان وارد سایت اینستاگرام و اکانتتان شوید و سپس لایوی که مدنظر دارید را در قسمت استوری‌ها انتخاب کرده و مشاهده کنید.

جمع‌بندی: لایو اینستاگرام

لایو اینستاگرام قابلیتی است که دست افراد و کسب‌و‌کارها را برای اعمال خلاقیت و داشتن ارتباط بیشتر با مخاطبانشان باز می‌گذارد. ویژگی‌های مانند لایو دونفره، امکان ذخیره‌سازی ویدیوی فایل و ارسال لایو و امکان مشاهده آن توسط کامپیوتر، سیر تکاملی این ویژگی از روز معرفی تا کنون را نشان می‌دهد.

2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.