نحوه آپلود ویدیو در IGTV

IGTV اینستاگرام چیست؟ راهنمای تصویری آپلود ویدیو در IGTV

اگر از قابلیت IGTV استفاده کنید، اینستاگرام خیلی خوشحال می‌شود! یعنی الگوریتم این پلتفرم، ویدیوی IGTVتان را بیشتر از دیگر محتواهای‌تان در معرض دید دیگران می‌گذارد.

IGTV اینستاگرام برای رقابت با سرویس‌های ویدیویی مشابه رونمایی شده است و هنوز می‌تواند کامل‌تر باشد. اما تیم اینستاگرام همیشه نهایت تلاشش را کرده تا این قابلیت بهتر شود و تا حد زیادی هم در این امر موفق بوده است. IGTV یک مبحث پرنکته است. آیا می‌دانستید در آپدیت‌های آینده امکان کسب درآمد از طریق IGTV اینستاگرام ممکن می‌شود؟ درست مانند یوتیوب! در این مقاله راجع به تمام جنبه‌های مربوط به این قابلیت صحبت کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اکسپلور اینستاگرام چیست و چه کاربردی دارد؟

IGTV اینستاگرام چیست؟

IGTV تلویزیون اینستاگرام است. در ابتدا اینستاگرام فقط یک شبکه‌ اجتماعی عکس‌‌محور بود که می‌توانستید ویدیوهای تا 15 ثانیه را هم روی آن داشته باشید؛ اما هرچه گذشت مسئولان این شبکه اجتماعی به اهمیت ویدیو بیشتر پی بردند. حالا نه‌تنها محدودیت 15 ثانیه‌ای برای ویدیو در پست به 1 دقیقه رسیده، بلکه می‌توانید در قسمت IGTV ویدیو‌های بیش از 1 دقیقه تا 1 ساعت را هم مشاهده کنید.

اینستاگرام نهایت تلاشش را به کار بسته تا این قابلیت، تجربه‌ای مانند تلویزیون برای کاربر داشته باشد. می‌توان گفت با توجه به خصوصیت عوض کردن کانال‌ها برای دیدن ویدیوهای مختلف، تا حدی این حس در مخاطب هم به وجود آمده است. تلویزیونی که حداقل تا الان تبلیغ کم‌تری دارد و البته خوب تنوع محتوایی یوتیوب را هم ندارد.

IGTV اینستاگرام چیست

مدت‌ زمان ویدیو در IGTV اینستاگرام می‌تواند از 1 دقیقه و 1 ثانیه باشد تا 1 ساعت؛ اما همه نمی‌توانند ویدیوهای 1 ساعتی آپلود کنند. تنها اکانت‌های تائید شده توسط این پلتفرم از این امکان برخوردارند. دیگر اکانت‌ها باید با محدودیت 10 دقیقه‌ای مدت‌زمان ویدیو کنار بیایند.

بیشتر بخوانید: چگونه هایلایت استوری اینستاگرام را فعال کنیم؟

چطور یک کانال IGTV ایجاد کنیم؟

ساخت کانال IGTV هم از طریق خود اپلیکیشن ممکن است و هم از طریق یک برنامه واسطه اما رسمی با نام IGTV. به‌خاطر برخی مشکلات نامعلوم، بسیاری از کاربران حتی بعد از آپدیت کردن اپلیکیشن اینستاگرام هم آیکون این بخش را مشاهده نمی‌کنند. به‌ همین خاطر این قسمت از آموزش را در محیط برنامه IGTV توضیح می‌دهیم. به هر حال اگر قصد ساخت کانال و فعالیت در IGTV اینستاگرام را دارید، بهتر است از این برنامه هم استفاده کنید.

این اپلیکیشن واسط هم در اپ استورهای اندروید و هم در اپ استورهای iOS برای دانلود و نصب وجود دارد. پس از ورود به آن هم کافی است اطلاعات اکانت اینستاگرام‌تان را وارد کنید تا وارد پروفایل‌تان شوید. البته اگر در اپلیکیشن اصلی اینستاگرام داخل اکانت‌تان هستید معمولاً به‌صورت خودکار وارد صفحه‌تان می‌شود.

ایجاد کانال IGTV با استفاده از برنامه IGTV

وارد تنظیمات شوید و گزینه Create Channel را لمس کنید. تبریک فراوان، کانال شما در IGTV اینستاگرام درست شد. با اینکه خیلی واضح به نظر می‌رسد، اما بهتر است یادآور شویم که دو اپلیکیشن اینستاگرام و IGTV به هم مرتبط هستند و ویدیوهای آپلود شده در IGTV در اینستاگرام هم نمایش داده می‌شوند.

افزایش بازدید IGTV اینستاگرام

نکاتی وجود دارند که با کمک آن‌ها می‌توانید بازدید ویدیوهای کانال IGTV را افزایش دهید. در ادامه برخی از این نکات را با هم بررسی می‌کنیم.

# استفاده از هشتگ
خیلی‌ها به اشتباه فکر می‌کنند امکان استفاده از هشتگ در قسمت IGTV وجود ندارد. در صورتی که درست مانند یک پست معمولی، بعد از نوشتن کپشن می‌توانید از 30 هشتگ استفاده کنید. ویدیوی‌تان در هشتگ‌های وارد شده نمایش داده می‌شوند و می‌توانید از این طریق بازدید بیشتری داشته باشید.

آپلود مداوم ویدیو
داشتن تداوم در اینستاگرام از لازمه‌های رسیدن به نتیجه است؛ اما هیچ‌وقت و به هیچ عنوان کیفیت را فدای تعداد زیاد ویدیو‌های‌تان نکنید.

از قابلیت لایو و استوری استفاده کنید
منظور این است که از طریق روش‌های دیگر، ویدیوی IGTV را پروموت کنید. می‌توانید در یک لایو کوتاه روند ساخت ویدیو را نشان دهید و می‌توانید پس از انتشار، لینک آن را در استوری قرار دهید تا افراد بیشتری وارد کانال IGTVتان شوند.

بیشنر بخوانید: استفاده از دایرکت اینستاگرام به همراه آموزش تصویری

نحوه گذاشتن IGTV در پست اینستاگرام

نمی‌توانید تمام ویدیوی IGTV را به‌عنوان پست در صفحه‌تان نمایش دهید؛ اما امکان قرار دادن بخش کوتاهی از آن در این بخش ممکن است. برای انجام این کار اول از همه باید یک ویدیوی IGTV بسازید و آن را روی اینستاگرام آپلود کنید.

نحوه گذاشتن IGTV در پست اینستاگرام
در مراحل پایانی و قبل از لمس دکمه نهایی جهت انتشار ویدیو، امکانی پیش روی‌تان وجود دارد با‌عنوان Post Preview؛ یعنی آیا می‌خواهید پیش‌نمایش ویدیو پست شود؟ اسلایدری روبه‌روی این گزینه قرار دارد که با آبی کردن آن پیش‌نمایش IGTV پست می‌شود.

نحوه گذاشتن IGTV در استوری اینستاگرام

شما هم می‌توانید ویدیوی IGTV خودتان را در استوری قرار دهید و هم ویدیوی IGTV دیگران را. برای انجام این کار کافی است وارد ویدیوی مدنظر شوید و در قسمت پایین آن، گزینه‌ای که شبیه یک موشک کاغذی است را لمس کنید.

نحوه گذاشتن IGTV در استوری اینستاگرام
سپس لیست مخاطبان اینستاگرامی‌تان باز می‌‌شود که آیدی خودتان در صدر اسامی قرار دارد. رو به روی تصویر پروفایل‌تان گزینه‌ای با متن Add Video To Your Story وجود دارد. آن را لمس کنید تا 15 ثانیه از ویدیوی IGTV به‌همراه لینک داخل استوری‌تان قرار گیرد.

تنظیمات IGTV اینستاگرام

ویدیویی که می‌خواهید در IGTV قرار دهید باید فرمت MP4 داشته باشد. از آنجایی که این قسمت یک بخش کامل و پر جزئیات است، تنظیمات مربوط به خود را هم دارد.

چگونه کامنت IGTV را ببندیم

ابتدا باید ویدیوی مدنظرتان را برای انتشار انتخاب کنید. در مرحله بعدی قبل از اینکه دکمه Post to IGTV را لمس کنید، به انتهای پایینی صفحه بروید و وارد بخش Advanced Setting شوید. در این قسمت گزینه Turn Off Commenting را فعال کنید. بدین ترتیب کامنت IGTV بسته می‌شود.

چگونه کامنت IGTV را ببندیم

تغییر سایز ویدیو برای IGTV

سایز ویدیوی IGTV باید 1080 * 1350 باشد (در حالت عمودی). این ارقام برای حالت افقی به 1920 * 1080 تغییر می‌کنند. برای تغییر سایز ویدیو جهت مناسب شدن برای IGTV می‌توانید از برنامه‌های دیگری مانند Inshot کمک بگیرید.

آشنایی با اینسایت IGTV

IGTV اینستاگرام از بخش اینسایت جداگانه‌ای بهره می‌برد. با کمک این قسمت می‌توانید آمار و داده‌های مربوط به ویدیویی که آپلوده کرده‌اید را مشاهده کنید. برای داشتن اینسایت اختصاصی IGTV باید ویدیو خود را پلی کنید و سپس در پایین صفحه، گزینه 3 نقطه را لمس کنید. گزینه یکی مانده به آخر View Insights است. آن را لمس کنید و وارد شوید. اولین قسمت با عنوان IGTV Video Interactions به تعاملاتی که با ویدیو شما گرفته شده اشاره دارد. اولین عدد مربوط به تعداد بازدیدها یا Views است. اعداد بعدی به‌ترتیب برای لایک، کامنت، اشتراک‌گذاری و ذخیره‌سازی هستند.

آشنایی با اینسایت IGTV
بخش دوم اطلاعات مربوط به ماندگاری مخاطبان در این ویدیو را نمایش می‌دهد. ابتدا یک عدد به درصد مشاهده می‌کنید که میانگین افرادی هستند که ویدیو شما را کامل تماشا کرده‌اند. زیر این درصد نموداری وجود دارد که خط عمودی آن درصد افرادی هستند که ویدیو را تماشا کرده‌اند و خط افقی آن مدت‌زمان ویدیوی شماست. مسلماً 100 درصد افرادی که ابتدای ویدیوی شما را دیده‌اند، تا انتها همراه نمانده‌اند و هرچقدر این نمودار جلوتر می‌رود درصد افراد بیننده کاهش می‌یابد. این موضوع کاملاً طبیعی است.

شیوه‌های استفاده از IGTV برای بیزنس‌ ها

کسب‌و‌کارها هم می‌توانند از IGTV اینستاگرام در راستای دستیابی به اهداف خود استفاده کنند. در ادامه 3 روشی که بیزنس‌ها می‌توانند با به کار بردن آن‌ها در IGTV رشد کنند را به شما خواهیم گفت.

ویدیوهای آموزش استفاده از محصول
IGTV اینستاگرام یک فضای فوق‌العاده برای آموزش کار با محصولات‌تان است. می‌توانید ویدیویی بسازید و در آن علاوه بر آموزش طرز کار محصولات، ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد آن را هم برجسته کنید.

به سوالات پرتکرار مشتریان‌تان پاسخ دهید
در هر زمینه‌ای که فعالیت داشته باشید، برخی سوالات هستند که جزو ابهامات مشترک اکثر مشتریان محسوب می‌شوند. اصطلاحاً به این سوالات FAQ می‌گویند. IGTV اینستاگرام محل مناسبی است که در آن می‌توانید با تهیه یک ویدیو این سوالات مشتریان‌تان را پاسخ دهید.

تولید محتوا با داستان زندگی مشتریان
این شیوه فوق‌العاده است. از زندگی مشتریان‌تان داستان بسازید و در آن توضیح دهید که چگونه استفاده از محصولات شما زندگی‌شان را تغییر داده است.

جمع‌بندی: آپلود ویدیو در IGTV

IGTV اینستاگرام تلویزیون این شبکه اجتماعی محسوب می‌شود که تیم این پلتفرم هر روز برای بهبود آن تلاش می‌کند. IGTV برای رقابت با یوتیوب معرفی شد که البته هنوز بسیار عقب‌تر از این سایت است. برای آپلود کردن ویدیو در این بخش باید کانال بسازید. پس از انتشار ویدیو می‌توانید آن را در پست و استوری پروموت کنید. همچنین IGTV اطلاعات و داده‌های ارزشمندی را در قسمت اینسایت اختصاصی‌اش به صاحب محتوا ارائه می‌کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.