تیک آبی اینستاگرام

تیک آبی اینستاگرام + مراحل درخواست تیک آبی اینستاگرام

حتما شما هم تاکنون متوجه تیک آبی رنگ کنار نام برخی از افراد در اینستاگرام شده‌اید. گرفتن این تیک آبی شاید برای بسیاری از افراد دغدغه باشد و بخواهند به هر قیمتی که شده آن را دریافت کنند؛ چرا که بسیار خوب نظرها را به خود جلب می‌کند و به نوعی اعتبار و محبوبیت فرد را نشان می‌دهد. اگر شما هم یکی از کسانی هستید که می‌خواهند این تیک آبی را به دست آورند باید حتما این مقاله را بخوانید و ببینید در چه صورتی می‌توان این تیک تایید اینستاگرام را دریافت کرد.

تیک آبی اینستاگرام چیست؟

تیک آبی اینستاگرام یا تیک تایید اینستاگرام نشان می‌دهد که فردی سرشناس از نظر عموم مردم صاحب صفحه است. این فرد سرشناس ممکن است یک سلبریتی یا برندی جهانی باشد. احتمالا این تیک آبی را در دیگر شبکه‌های اجتماعی مانند توئیتر هم دیده باشید. این تیک نشان می‌دهد که اینستاگرام یا دیگر شبکه‌های اجتماعی به این شخص اعتماد دارند. تیک تایید اینستاگرام به افراد کمک می‌کند که اگر به دنبال فردی خاص و سرشناس هستند مطمئن شوند صفحه اصلی شخص همانی است که تیک آبی دریافت کرده است. از آنجا که اینستاگرام این شناسه را به هرکسی نمی‌دهد و تعداد آن زیاد نیست، کسانی که تیک تایید را دریافت کرده‌اند بیش از دیگران در معرض دید هستند و در نتیجه احتمال تعامل مخاطبان با آن‌ها افزایش می‌یابد.

تیک آبی اینستاگرام به چه کسانی داده می‌شود؟

همه می‌توانند تیک آبی اینستاگرام را دریافت کنند! البته اینستاگرام درباره این مسئله بسیار مرموز عمل می‌کند و نمی‌توان به درستی تشخیص داد به چه کسانی تیک آبی را می‌دهد. با این حال می‌توان چنین پیش بینی کرد که اینستاگرام فقط به کسانی تیک تایید را می‌دهد که به صورت عمومی سلبریتی شناخته می‌شوند و برندهای شناخته شده‌ای هستند. به بیان دیگر صفحاتی می‌توانند این تیک را دریافت کنند که احتمال جعل هویت آن‌ها زیاد است. اگر می‌خواهید دقیق‌تر بدانید که شرط گرفتن تیک آبی اینستاگرام چیست این چند نکته را بدانید:

پیش از هرچیز باید به قوانین اینستاگرام پایبند باشید و اکانتتان یکی از خصوصیات زیر را هم داشته باشد:

واقعی: باید شخصی واقعی، برندی ثبت شده یا کسب‌وکاری شناخته شده باشید. صفحه‌تان نباید محتوای سرگرمی و زرد داشته باشد.

منحصربه‌فرد: فقط یک اکانت از هر فرد یا برند می‌تواند تیک تایید اینستاگرام را دریافت کند. البته زبان‌های مختلف یک برند از این قاعده مستثنی هستند و هر زبان می‌تواند یک تیک داشته باشد.

عمومی: صفحات شخصی اینستاگرامی نمی‌توانند تیک آبی دریافت کنند.

کامل بودن: اطلاعات صفحه‌تان باید کامل باشد. بایو، پروفایل و پست‌هایتان باید تکمیل شده باشد.

سرشناس: اینستاگرام افرادی را سرشناس می‌داند که به خوبی برای دیگر افراد شناخته شده باشند و میزان سرچ درباره آن‌ها زیاد باشد.

مزایای تیک آبی اینستاگرام

اگر شما یک برند هستید یا فردی شناخته شده و می‌خواهید از کلاهبرداری و جعل هویت جلوگیری کنید باید حتما تیک آبی داشته باشید. گرفتن تیک آبی مزایای زیادی دارد. مثلا:

نشانگر آبی نشان می‌دهد که شما برندی خاص هستید.

روشی راحت برای افزایش آگاهی از برند و افزایش تعداد فالوئرها است.

روشی موثر برای محافظت از برندتان در برابر کلاهبرداران است.

میزان اعتماد فالوئرها به برندتان را افزایش می‌دهد.

برندها ترجیح می‌دهند با اینفلوئنسرها و بازاریابانی کار کنند که اکانت اینستاگرامشان تایید شده باشد.

این تیک آبی به شما کمک می‌کند که کاربران به راحتی شما را در شبکه‌های اجتماعی بیابند.

همچنین برندها و افرادی که دارای تیک آبی هستند می‌توانند به امکاناتی دیگر نیز دست یابند که شاید برای بقیه اکانت‌ها در دسترس نباشد.

مراحل درخواست تیک آبی اینستاگرام

مراحل درخواست تیک آبی اینستاگرام بسیار ساده است. برای دریافت آن، این مراحل را طی کنید:

  1. وارد پروفایل خود شوید و از گزینه سه خط بالای صفحه وارد بخش تنظیمات خود شوید.
  2. سپس روی دکمه حساب کاربری یا Account خود کلیک کنید.
  3. و روی درخواست بررسی یا Request verification کلیک کنید.
  4. فرم درخواست را پر کنید.
  5. نام رسمی خود را وارد کنید.
  6. سپس نام کاری خود را وارد کنید.
  7. مشخص کنید که در چه دسته‌ای مشغول فعالیت هستید.
  8. در نهایت یک عکس از کارت شناسایی خود بارگذاری کنید.
  9. روی دکمه ارسال کلیک کنید.

مراحل درخواست تیک آبی اینستاگراماینستاگرام پس از بررسی مدارک و مستندات شما پاسختان را خواهد داد. پس از چند روز جواب مثبت یا منفی اینستاگرام را دریافت خواهید کرد.

پیام تایید تیک آبی اینستاگرام

راهکارهای افزایش شانس دریافت تیک آبی اینستاگرام

از آن‌جا که افراد زیادی می‌خواهند تیک آبی دریافت کنند سخت‌گیری‌های اینستاگرام هم برای اعطای آن به افراد زیاد است. برای اینکه شانس خود در دریافت تیک آبی را افزایش دهید به این نکته‌ها توجه کنید:

تعداد فالوئرهای واقعی خود را افزایش دهید.

از روش‌های غیر معمول برای دریافت فالوئر استفاده نکنید.

تعداد سرچ‌های خود را افزایش دهید. هر چه افراد بیشتری از نقاط مختلف دنیا شما را جستجو کنند شانس بیشتری برای دریافت تیک آبی خواهید داشت.

زمانی درخواست خود را ثبت کنید که نامتان در اخبار باشد. نام خود را گوگل کنید اگر اخباری از خودتان یا برندتان یافتید احتمال دریافت تیک آبی برایتان افزایش می‌یابد.

پروفایل خود را تکمیل کنید و آن را به حالت عمومی درآورید.

به صورت مرتب پست بگذارید و ارتباط خود را با مخاطبانتان حفظ کنید.

اگر درخواست تیک آبی اینستاگرام ما رد شد چه کنیم؟

احتمال این‌که پاسخ اینستاگرام به درخواستتان منفی باشد زیاد است. در صورت عدم تایید درخواست خود باید 30 روز صبر کنید و مجددا درخواست را ارسال کنید. در این 30 روز سعی کنید تعداد فالوئرهای خود را افزایش دهید و از مخاطبانتان بخواهید نام شما را بیشتر جستجو کنند. همچنین ظاهر شدن در اخبار و جستجوی گوگل هم به شما کمک می‌کند تا احتمال قبول شدن درخواست تیک آبی‌تان از طرف اینستاگرام افزایش یابد. پس از این 30 روز می‌توانید دوباره درخواست خود را ارسال کنید.

اگر درخواست تیک آبی اینستاگرام ما رد شد چه کنیم

چگونه تیک آبی اینستاگرام از دست می‌رود؟

اگر تیک آبی را به دست آورده‌اید باید بسیار مراقب باشید که آن را از دست ندهید. برای مراقبت از تاییدیه خود این چند کار را انجام دهید:

  • همواره اکانت خود را عمومی نگاه دارید.
  • به قوانین اینستاگرام احترام بگذارید و از آن‌ها پیروی کنید. در صورتی که قوانین را نقض کنید تیک آبی از شما گرفته می‌شود.
  • نام کاربری و مشخصات خود را تغییر ندهید.

نتیجه‌گیری

اگر موفق شده‌اید تیک آبی اینستاگرام را دریافت کنید از این فرصت نهایت استفاده را ببرید و در جهت انتشار محتوای ارزشمند و افزایش تعامل با مخاطبانتان از آن استفاده کنید. در صورتی هم که هنوز این تاییدیه را دریافت نکرده‌اید سعی کنید بیشتر در معرض اخبار باشید. به این نکته توجه کنید که دریافت تیک آبی کمی برای کاربران ایرانی دشوار است اما با این حال افراد و سازمان‌های زیادی توانسته‌اند این تیک را دریافت کنند. همواره از قوانین این شبکه اجتماعی پیروی کنید تا مسیری ساده‌تر پیش رویتان قرار داشته باشد.

شما می‌توانید به کمک ابزارهایی مانند پلتفرم جریان به اینفلوئنسرهای محبوب اینستاگرامی تبلیغ برندتان را دهید و با افزایش فالوئر و محبوبیتتان به دریافت تیک آبی نزدیک شوید. اگر خود شما اینفلوئنسر هستید نیز توصیه ما به شما این است که با رعایت قوانین اینستاگرام و فعالیت صحیح سعی کنید میزان مخاطبان و محدودیتتان را بالاببرید تا راحت‌تر این تیک آبی را دریافت کنید.

منابع:

https://blog.hootsuite.com/get-verified-on-instagram/

https://mention.com/en/blog/instagram-verified-badge

https://www.techrepublic.com/forums/discussions/change-instagram-username-without-losing-blue-tick-verification/

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.