طراحی قالب پست اینستاگرام

طراحی قالب پست و استوری اینستاگرام

جذاب، منحصربفرد و متفکرانه بودن پست‌ها و استوری‌های شما با وجود بیش از 25 میلیون کسب‌و‌کار در اینستاگرام از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است. قدرت اینستاگرام در بازاریابی کسب‌و‌کارها انکارناپذیر است. بنابراین با طراحی قالب پست اینستاگرامی متناسب با برند خود، فالوئرهای وفادار را جذب کرده و به موفقیت‌های طولانی مدت دست پیدا کنید.

در این مقاله با طراحی قالب پست و استوری اینستاگرام و اهمیت آن آشنا می‌شوید و مجموعه‌ای از اپلیکیشن‌های کاربردی و مناسب برای طراحی تمپلیت پست اینستاگرام به شما معرفی می‌شود.

طراحی قالب پست اینستاگرام

اگر می‌خواهید پست‌های شما همیشه زیبا و جذاب باشند باید از قالب‌هایی منحصربفرد برای آنها استفاده کنید. کسب‌و‌کارهای موفق و اینفلوئنسرها پست‌هایی با رنگ، لحن، سبک و قالبی یکنواخت تولید می‌کنند و از قالب‌های پست به عنوان بخشی از استراتژی خود استفاده می‌کنند. بنابراین بسیار مهم است که باتوجه به ویژگی‌های برند خود قالبی منحصربفرد و چشم‌گیر طراحی کنید.

ایجاد فید تمیز و منسجم به مهارت در طراحی بستگی دارد. برای طراحی قالب مناسب و ویژه کسب‌وکار خود یا باید خودتان مهارت کافی داشته باشید و با استفاده از نرم‌افزارهایی نظیر فتوشاپ قالبی هماهنگ با برند خود طراحی کنید یا کار طراحی قالب را به فردی متخصص بسپارید و یا اینکه از اپلیکیشن‌های طراحی استفاده کنید.می‌توانید با انجام تغییراتی، قالب‌های آماده را با توجه به کسب‌و‌کار خود شخصی سازی و استفاده کنید. استفاده از قالب یکسان برای پست‌های مختلف باعث انسجام و جذابیت فید شما می‌شود.

طراحی قالب استوری اینستاگرام

قدرت استوری‌های اینستاگرام را دست کم نگیرید. با توجه به اینکه روزانه پانصد میلیون کاربر اینستاگرام از استوری استفاده می‌کنند، می‌توان به اهمیت استوری‌های اینستاگرام در دیده شدن برند پی برد. طراحی قالب برای استوری‌های اینستاگرام هم مانند طراحی پست بسیار مهم است و می‌توان با استفاده از اپلیکیشن‌های کاربردی بهترین قالب‌ها را برای استوری‌ها ایجاد کرد.

قالب‌های استوری اینستاگرام طرح‌های پیش‌ساخته‌ای هستند که شامل گرافیک، رنگ و گاهی انیمیشن هستند. برندها از قالب‌های استوری به منظور ایجاد هماهنگی دائمی و یکپارچگی در استوری‌های خود استفاده می‌کنند. استفاده از قالب یکسان برای استوری باعث ایجاد حس آشنایی و اعتماد به برند می‌شود.

اهمیت طراحی قالب پست و استوری اینستاگرام

منظم، منسجم و یکپارچه بودن پست و استوری‌های اینستاگرام برای هر برند بسیار حائز اهمیت است و مزایای زیادی به دنبال دارد. چند مورد از مهم ترین مزایای طراحی قالب برای پست و استوری اینستاگرام به شرح زیر است.

طراحی یک قالب و سپس بارها استفاده از آن باعث بالارفتن سرعت شما و همچنین پایین آمدن هزینه‌ها می‌شود.

استفاده از استوری‌هایی با طرح و قالب حرفه‌ای باعث توجه بیشتر به استوری‌های شما می‌شود و همچنین سبب می‌شود که مخاطبان جذب استوری‌های شما شده و آنها را رد نکنند.

استفاده از قالبی متناسب با برند برای تمام پست‌ها و استوری‌های شما باعث توجه بیشتر مخاطبان به برند و ایجاد تأثیر ماندگارتر روی آنها می‌شود.

استفاده از قالبی یکسان می‌تواند باعث شود که مخاطبان با دیدن پست‌های شما سریعا متوجه شوند که پست‌ها مربوط به شما هستند و توجه آنها به پست شما جلب شود.

طراحی قالب پست و استوری اینستاگرام با استفاده از قالب‌های آماده

واقعیت این است که شما همیشه وقت، منابع یا پرسنلی برای طراحی پست‌ها و استوری‌های جذاب و فوق‌العاده در اینستاگرام ندارید. به همین دلیل بهتر است از اپلیکیشن‌های طراحی قالب پست اینستاگرام استفاده کنید و قالب‌های آماده موجود در آنها را شخصی‌سازی کنید. نرم افزارها و اپلیکیشن‌های زیادی در زمینه ساخت قالب پست اینستاگرام با گوشی وجود دارد که شما می‌توانید از هر کدام از آنها استفاده کنید.

قالب آماده از کجا تهیه کنیم؟

همانطور که در بخش قبل ذکر شد برای دریافت قالب آماده طراحی پست اینستاگرام می‌توان از اپلیکیشن‌ها و نرم افزارهای زیادی استفاده کرد که به این منظور ساخته شده‌اند. البته سایت‌های زیادی نیز وجود دارند که می‌توان قالب‌های پست اینستاگرام را از آنها دانلود کرد. در این مقاله با تعدادی از بهترین اپلیکیشن‌های طراحی قالب آشنا می‌شوید و به‌‌راحتی می‌توانید هر قالبی را که به آن علاقمندید با کمی تغییر برای برند خود شخصی سازی کرده و بارها از آن استفاده کنید.

مزایا و معایب استفاده از قالب آماده

از مزایای استفاده از قالب‌های آماده این است که شما در زمانی کوتاه می‌توانید بهترین قالب را برای برند خود ایجاد کنید. از طرف دیگر استفاده از آنها بسیار مقرون به صرفه است و دارای تنوع زیادی نیز هستند. در کنار این مزایا، امکان استفاده چند برند از یک قالب تکراری را می‌توان عیب قالب‌های آماده دانست و شما باید سعی کنید با استفاده از فونت‌ها، رنگ‌ها و ایجاد تغییرات مناسب قالب را برای خود شخصی سازی کنید تا احتمال تکراری بودن قالب شما کمتر شود.

اپلیکیشن‌ها و نرم افزارهای کاربردی طراحی پست و استوری اینستاگرام

در این بخش با چند اپلیکیشن و نرم افزار ساخت قالب پست اینستاگرام آشنا می‌شوید و به عنوان نمونه آموزش طراحی قالب پست اینستاگرام با استفاده از اپلیکیشن معروف Canva برای شما شرح داده می‌شود. با استفاده از این اپلیکیشن‌ها می‌توانید در کمترین زمان و به آسانی مناسب‌ترین قالب را برای پست‌ها و استوری‌های خود ایجاد کنید.

Canva

Canva هزاران قالب قابل تغییر را برای پست‌های اینستاگرام ارائه می‌دهد به صفحه ایجاد قالب در Canva بروید و روی Instagram post کلیک کنید و سپس مراحل زیر را دنبال کنید.

در سمت چپ مجموعه‌ای از قالب‌ها را مشاهده می‌کنید که برخی از آنها رایگان و برخی نیز غیر‌رایگان هستند. یکی از آنها را انتخاب کنید.

اپلیکیشن‌ها و نرم افزارهای کاربردی طراحی پست و استوری اینستاگرام

بعد از انتخاب قالب، جعبه متن را انتخاب کرده و متن مورد نظر خود را تایپ کنید. می‌توانید رنگ، فونت و سایز متن خود را هم در این قسمت تغییر دهید.

سایت canva برای طراحی پست و استوری اینستاگرامبعد از نوشتن متن خود می‌توانید روی پس زمینه تصویر کلیک کنید (خارج از جعبه متن)، فیلترهایی روی آن اعمال کنید و روشنایی و کنتراست تصویر را تنظیم کنید.

تغییر روشنایی و کنتراست تصویر برای طراحی پست و استوری اینستاگرام در سایت canvaپس از پایان کار تغییر و تنظیمات قالب می‌توانید با استفاده از گزینه share موجود در اپلیکیشن canva با کلیک روی import with Instagram مستقیما قالبی که آماده کرده‌اید را در اینستاگرام پست کنید و یا اینکه اول آن را روی گوشی خود ذخیره کنید و بعدا استفاده کنید.

اگر بخواهید مستقیما از اپلیکیشن آن قالب را در اینستاگرام قرار دهید، از شما سؤال می‌کند که این طرح را برای پست می‌خواهید استفاده کنید یا استوری.

استفاده از قالب طراحی شده در سایت canva برای پست یا استوری اینستاگرامقالبی که شما با استفاده از canva شخصی سازی کردید، در اکانتی که در Canva ساخته‌اید، ذخیره شده و شما می‌توانید از طریق نسخه دسکتاپ یا اپلیکیشن کانوا به آن دسترسی داشته باشید و با تغییر متن آن همین طرح را برای پست‌های دیگر هم استفاده کنید.

Kapwing

اگر به دنبال بهترین قالب‌های اینستاگرام هستید این اپلیکیشن برای شما بسیار مناسب است. می‌توانید به آسانی از میان قالب‌ها و رنگ‌های مختلف انتخاب کنید، متن اضافه کنید و تصاویر و فیلم‌های خود را نیز بارگذاری کنید.

Easil

در این اپلیکیشن با طیف گسترده‌ای از طرح‌ها و قالب‌ها روبرو می‌شوید که هر کدام از آنها بسیار چشم‌گیر و زیبا هستند. یکی از ویژگی‌های بسیار خوب Easil ارائه قالب‌های استوری چند صفحه‌ای است که شما می‌توانید آنها را با توجه به برند خود شخصی سازی کنید و مجموعه‌ای از قالب‌ها برای استفاده‌های گوناگون داشته باشید.

Sked Social

Sked Social علاوه بر کار با تیم برنامه‌ریزی شبکه‌های اجتماعی، امکان ایجاد قالب مختص خودتان را هم فراهم می‌کند و با استفاده از آن می‌توانید رنگ، متن، فریم و فیلترها را سفارشی‌سازی کنید و تگها را نیز اضافه کنید.

Storeo

به شما این امکان را می‌دهد که تصاویر را از موبایل خود بارگذاری کنید، وقتی در اپلیکیشن هستید فیلم بگیرید و تصاویر را به قطعه‌هایی برای بارگذاری در اینستاگرام تبدیل کنید. این برنامه برای تبدیل فیلم‌ها به استوری‌هایی با طول یکسان مناسب است.

Unfold

Unfold از زمان ورود به بازار بسیار مورد توجه قرار گرفت. طرح‌بندی تمیز، فونت‌های قابل تنظیم، استفاده آسان و تناسب با کاربر از ویژگی‌های این اپلیکیشن هستند.

Over

این اپلیکیشن برای کسانی که به متنوع بودن استوری‌ها علاقه دارند، انتخاب بسیار مناسبی است. انیمیشن‌های متنوعی در این اپلیکیشن وجود دارد که می‌توانید آنها را به استوری‌های خود اضافه کنید.

Hype Type

این اپلیکیشن نه تنها ایجاد پست در اینستاگرام را آسان‌تر می‌کند بلکه کارها را هم کمی متفاوت انجام می‌دهد و مخاطبان را هیجان زده می‌کند. با Hype Type می‌توانید متن متحرک و موسیقی به پست و استوری‌های خود اضافه کنید.

Mojo

اگر به استفاده از ویدئو در استوری‌های خود بیشتر از عکس علاقه دارید، Mojo اپلیکیشنی مناسب برای شما است. قالب‌های متحرک موجود در این اپلیکیشن را با افزودن فیلم‌ها و تصاویر خود سفارشی‌سازی کنید و سپس به آنها متن اضافه کنید.

Adobe Spark

استفاده از این اپلیکیشن بسیار آسان است و به‌علاوه کار با آن رایگان است و میلیون‌ها عکس، فونت و فیلتر رایگان برای ایجاد استوری‌های زیبا و اختصاصی برای شما ارائه می‌دهد.

Storyluxe

اگر به عکس‌های پلاروید علاقمندید، این اپ برای شما مناسب است. در این اپلیکیشن می‌توانید از پس زمینه‌ها، رنگ‌ها و بافت‌های متنوعی مطابق با برند خودتان استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه از هایلایت اینستاگرام در استوری استفاده کنیم؟

معرفی سایت برای دانلود قالب آماده اینستاگرام

از طریق سایت‌های زیر می‌توانید قالب‌هایی آماده برای پست‌ها و استوری های اینستاگرام خود دانلود کنید.

  • سایت Canva
  • سایت superdevresource

نتیجه‌گیری

استفاده از قالب‌های زیبا، جذاب، منحصربفرد و متناسب با کسب‌و‌کار شما باعث حرفه‌ای‌تر دیده شدن برند و اعتماد بیشتر مخاطبان به شما می‌شود و در دراز مدت سبب می‌شود که مخاطبان با برند شما حس آشنایی پیدا کنند.

در این مقاله بهترین اپلیکیشن‌ها و نرم افزارها برای طراحی قالب پست و استوری اینستاگرام آموزش داده و طریقه کار با یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها نیز شرح داده شد. با استفاده از مطالب موجود در این نوشته می‌توانید بهترین و جذاب‌ترین قالبی را ایجاد کنید که بیشترین هماهنگی را با کسب‌و کار شما دارد و بارها از آن استفاده کنید.

منابع

https://blog.hubspot.com/marketing/instagram-post-template

https://later.com/blog/instagram-stories-templates

https://skedsocial.com/blog/instagram-story-template

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.