تبلیغات هدفمند در اینستاگرام و مراحل اجرای آن

تبلیغات به‌منظور متقاعد کردن افراد برای فروش محصول یا خدمات است. گاهی بدون تبلیغات اصلاً افراد از وجود خدمات و محصولات شما آگاه نخواهند شد؛ اگر کسب‌وکاری آنلاین دارید و در اینستاگرام هم به‌عنوان پرمخاطب‌ترین شبکه اجتماعی فعال هستید، بهتر است بدانید با انتخاب بهترین روش‌ها برای تبلیغات، گام بزرگی در جهت رشد کسب‌وکار خود برداشته‌اید. آیا تبلیغات گسترده‌ در پیج‌های پربازدید (مثل بنرها و بیلبوردهای سطح شهر) که افراد بی‌شماری از هر قشر آن‌ها را می‌بینند، می‌تواند نتایج دلخواهتان را برای شما به ارمغان آورند یا شما نیاز دارید با تبلیغات هدفمند در اینستاگرام تنها گروه خاصی را هدف قرار دهید؟ پاسخ به این سوال به نوع هدف‌گذاری شما برای تبلیغات برمی‌گردد.
در این مقاله با ما همراه باشید تا با هم به تبلیغات هدفمند اینستاگرام بپردازیم که یکی از بهترین و موثرترین روش‌های تبلیغات است.

اهمیت تبلیغات هدفمند در اینستاگرام

تبلیغات هدفمند در اینستاگرام، تبلیغاتی است که مخاطبان خاصی را هدف قرار می‌دهد. این بدان معناست که این تبلیغات باید به طرزی سازمان‌دهی شوند که هم هدف شما از تبلیغات را برآورده کنند و هم به مخاطبان بالقوه‌ای نشان داده شوند که به پیشنهاد شما علاقه‌مند باشند.
در واقع شما با تبلیغات هدفمند در اینستاگرام می‌توانید نهایت استفاده را از بودجه تبلیغاتی خود ببرید و به افرادی برسید که دنبال کننده شما شوند و مدام برای کسب‌وکار شما سودآوری داشته باشند؛ بنابراین بیشترین اهمیت تبلیغات هدفمند اینستاگرام به اینجا ختم می‌شود که شما را به هدف بازاریابی که برای خود در نظر گرفته‌اید برساند.
اهداف شما می‌توانند افزایش فالوور، افزایش لید، افزایش فروش یا آگاهی از برند باشد. با آگاهی از اهداف خود نوبت به انتخاب پیج‌ها یا اینفلوئنسرهایی است که مخاطبان شما بیشتر در آن‌ها حضور دارند.
مثلاً فرض کنید کسب‌وکار شما فروش لباس ورزشی مخصوص خانم‌هاست. هدف شما از تبلیغات نیز افزایش فروش است. شما برحسب بودجه‌تان، بهتر است بجای پیج‌های بسیار عمومی و پربازدید، در پیج‌هایی تبلیغ کنید که علاوه بر مخاطب خانم، افرادی عضو آن باشند که اهل ورزش نیز باشند. مثل پیج‌های کاهش وزن و لاغری، سلامتی، تناسب‌اندام و از این قبیل. البته همیشه پیدا کردن پیج‌های مرتبط با کسب‌وکارتان کار راحتی نیست و گاهی بسیار زمان‌بر و خسته‌کننده است.
خوشبختانه پلتفرم جریان با هوشمندی کامل و آگاهی از روند تبلیغات هدفمند در اینستاگرام، این مسیر را برای کسب‌وکار شما سهل‌تر کرده است. شما به‌راحتی می‌توانید در صفحه دیسکاور جریان بیش از هزاران پیچ و اینفلوئنسر مختلف را به همراه تعرفه‌هایی که برای پست یا استوری دارند، مشاهده کنید. شما امکان این را دارید که برحسب موضوعات مختلف آن‌ها را انتخاب کرده و کمپین تبلیغاتی خود را بسازید. با جریان می‌توانید اولین قدم را برای تبلیغات هدفمند در اینستاگرام محکم‌تر بردارید.

 

 

در ادامه با ما همراه باشید تا با مدل‌ها و انواع مختلف تبلیغات هدفمند در اینستاگرام بیشتر آشنا شوید.

 

مدل‌های تبلیغات هدفمند در اینستاگرام

 

تبلیغات هدفمند در اینستاگرام به مدل‌های مختلفی اجرا می‌شود که به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

تبلیغات استوری

استوری اینستاگرام بخش پربازدیدی محسوب می‌شود که روزانه افراد بسیاری با آن درگیر می‌شوند. به دلیل جذابیت‌هایی که می‌توان به محتوای استوری افزود و مهم‌تر از همه لینک وب‌سایت خدمات یا محصولاتتان، این مدل بسیار بازخوردهای خوبی در تبلیغات هدفمند اینستاگرام برای شما خواهد داشت. استوری‌ها با اینکه ماندگاری 24 ساعته در پیج مورد نظر دارند ولی تاثیر طولانی‌مدتی در ذهن مخاطب ایجاد می‌کنند؛ اکثر اینفلوئنسرها به این شیوه تبلیغ می‌کنند؛ بنابراین این مدل از تبلیغات را حتماً مدنظر داشته باشید. در پلتفرم جریان کمپین‌های استوری-بازدیدی می‌تواند مخاطبان بسیاری را به سمت برند شما جذب کند.
تصویر زیر نمونه‌ای از کمپین استوری تبلیغاتی است که در پلتفرم جریان می توانید راه‌اندازی کنید.

تبلیغات در پست

این مدل تبلیغات که به‌صورت پست اینستاگرامی است می‌تواند از نوع عکس یا ویدیو باشد. عاملی که باعث بیشتر دیده شدن پست‌ها می‌شود، جذابیت و منحصربه‌فرد بودن آن‌هاست که بتواند توجه مخاطب را در نگاه اول جلب کند. پست‌های تبلیغاتی در پیج‌های میزبان، یک منبع بی‌پایان از مشتری است که می‌تواند روزانه افراد بسیاری را به برند شما جذب کند.
تصویر زیر نمونه‌ای از کمپین پست تبلیغاتی است که در پلتفرم جریان می توانید راه‌اندازی کنید.

 

تبلیغات ویدیویی

ویدیوها این روزها طرفداران بسیاری دارند و افراد به‌واسطهٔ دیدن آن‌ها می‌توانند از نزدیک و به‌صورت سه‌بعدی با محصول یا خدمات شما آشنا شوند. به همین دلیل این نوع محتوا جذابیت بیشتری برای افراد دارد که آن را ببینند و به اشتراک گذارند؛ بنابراین ارزش این را دارد که در تبلیغات هدفمند خود در اینستاگرام بیشتر از آن استفاده کنید.

انواع تبلیغات هدفمند در اینستاگرام

پلتفرم جریان با ارائه تبلیغات هدفمند در اینستاگرام به دو روش بازدیدی و تعرفه‌ای در قالب پست یا استوری به شما این امکان را می‌دهد که کمپین خود را بسازید. در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

۱. تبلیغات بازدیدی (گسترده)

در این نوع کمپین شما تعیین می‌کنید که تبلیغات شما توسط چه تعدادی از افراد در اینستاگرام بازدید شود و به ازای تعداد بازدید دریافتی، هزینه پرداخت می‌کنید.
پس از ساخت کمپین بازدیدی داخل پلتفرم جریان، تبلیغ شما برای تعداد بالایی از رسانه‌ها با موضوعات مختلف (سرگرمی، ورزشی و …) که اغلب مخاطبان آن‌ها عموم افراد فعال در اینستاگرام هستند، ارسال می‌شود. بسته به دسته‌بندی کسب‌وکار شما، تبلیغتان ابتدا برای پیج‌هایی که برایتان مناسب‌تر هستند ارسال می‌شود و تا جایی ادامه پیدا می‌کند که ظرفیت بازدید درخواستی شما را تکمیل کنند. در واقع در کمپین بازدیدی، برخلاف تبلیغات تعرفه‌ای و اینفلوئنسری، امکان انتخاب رسانه‌های منتشرکننده تبلیغ توسط شما وجود ندارد؛ اما شما می‌توانید هنگام ساخت کمپین با مشاهده لیست پیج‌ها، تعدادی از آن‌ها را که تمایل ندارید تبلیغ شما را منتشر کنند، از لیست حذف کنید.
با توجه به ماهیت تبلیغات بازدیدی و فرآیند اجرای آن، این نوع تبلیغات برای بیزنس‌هایی مناسب خواهد بود که هدف آن‌ها از تبلیغات، دیده شدن و آگاهی از برند است و مخاطبانشان هم عموم افراد جامعه هستند.

 

۲. تبلیغات تعرفه‌ای

شما به‌عنوان صاحب کسب‌وکار ممکن است نیاز داشته باشید که در پیج‌های خاصی که متناسب با پرسونای مخاطبان شما باشند، دست به تبلیغات هدفمند در اینستاگرام بزنید. به همین منظور ترجیح می‌دهید که خودتان پیج‌های مناسب را انتخاب کنید؛ بنابراین استفاده از تبلیغات تعرفه‌ای که در آن امکان انتخاب پیج‌ها یا کانال‌های منتشر کننده تبلیغات را دارید، برای شما پربازده‌تر خواهد بود.

تبلیغات تعرفه‌ای به دو دسته تقسیم می‌شوند:

۳. تبلیغات انتشار محتوا

اگر شما ترجیح می‌دهید که خودتان محتوای تبلیغاتی را آماده کنید و در اختیار پیج‌های اینستاگرام یا اینفلوئنسرها قرار دهید که آن را منتشر کنند، این نوع تبلیغات مناسب شماست.
در این نوع کمپین تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که محتوای آماده خود را برای معرفی کسب‌وکار یا خدماتی که ارائه می‌دهید، به‌صورت (عکس- ویدیو- گیف) در سایزهای مشخص در پنل آپلود نمایید. از آن پس اینفلوئنسر یا پیج انتخابی شما با این محتوا برای شما تبلیغات انجام می‌دهد.

۴. تبلیغات اینفلوئنسری

اگر تمایل به تولید محتوا توسط اینفلوئنسرها با سناریوی ارسالی خودتان دارید، این کمپین مناسب شماست. در این کمپین به‌راحتی می‌توانید اینفلوئنسر خود را از صفحه دیسکاور جریان برحسب موضوع انتخاب کنید و از تعرفه‌هایشان برای پست یا استوری مطلع شوید. اینفلوئنسر انتخاب‌شده از سمت شما، برحسب سناریویی که در هنگام ساخت کمپین در پلتفرم جریان در مرحله محتوا شرح می‌دهید، برای شما اقدام به تولید محتوا در قالب پست یا استوری (بسته به انتخاب شما دارد) می‌کند. در مرحله بعد اینفلوئنسر محتوای آماده شده را برای شما در پنل بارگذاری می‌کند تا شما آن را بررسی کرده و تایید یا رد کنید. (امکان فقط یک‌بار ویرایش محتوا وجود دارد).
پس از تایید، محتوا وارد مرحله‌ٔ انتشار می‌شود و با توجه به بازه‌ٔ زمانی مورد نظر شما، تبلیغات انجام می‌شود.

 

مهم‌ترین مزایای استفاده از پلتفرم تبلیغاتی جریان چیست؟

پلتفرم جریان امکاناتی را در اختیار شما قرار می‌دهد که هر چه راحت‌تر و هدفمندتر بتوانید کسب‌وکار خود را تبلیغ کنید. امکاناتی از قبیل:

مشاوره و پشتیبانی رایگان

در اجرای کمپین تبلیغاتی و در تمام مراحل آن شما می‌توانید از مشاوره و راهنمایی همکاران ما در جریان بهره‌مند شوید. مشاوران ما به شما کمک می‌کنند بسته به اینکه چه هدفی برای اجرای کمپین تبلیغاتی دارید (آگاهی از برند، فروش محصول، جمع‌آوری لید، افزایش فالوور و دانلود یا نصب اپلیکیشن)، بتوانید کمپینی را انتخاب کنید که برای کسب‌وکار شما مناسب باشد و بازخورد خوبی از آن بگیرید. شما از طریق تماس تلفنی یا تیکت می‌توانید با مشاوران در تماس باشید.

دریافت گزارش‌های دقیق از کمپین‌های تبلیغاتی

جریان برحسب نوع کمپین (بازدیدی یا تعرفه‌ای) و نوع محتوای آن (پست یا استوری) به شما گزارشی ارائه می‌دهد. مثلاً تعداد تعامل، تعداد بازدید، نرخ تعامل و تعداد کلیک روی لینک، مواردی هستند که برای یک کمپین بازدیدی-استوری گزارش می‌شود. شما می‌توانید از این گزارش خروجی اکسل بگیرید و حتی لینکی از گزارش نیز در اختیارتان قرار می‌گیرد که قابل اشتراک‌گذاری با دیگران است، بدون اینکه لازم باشد وارد پنل شوند.

امکان مقایسه و انتخاب بهترین پیج برای تبلیغات

یکی از مزایای قابل‌توجه پلتفرم جریان همین قابلیت صفحه دیسکاور است. این صفحه به شما امکان انتخاب از بین هزاران پیج را می‌دهد. شما متناسب با موضوع کسب‌وکارتان و جامعهٔ هدفی که می‌خواهید نشانه بگیرید، می‌توانید پیج‌ها را از نظرِ معیارهایی مثل تعداد فالوور، تعرفه برای پست و استوری، نرخ تعامل هر پیج‌ و مواردی ازاین‌دست با هم مقایسه کنید و بهترین آن‌ها را برگزینید.

سخن آخر

در این مقاله تمام جنبه‌های تبلیغات هدفمند اینستاگرام را بررسی کردیم و برای شما شرح دادیم که چگونه می‌توانید با پلتفرم جریان کمپین تبلیغاتی خود را بسازید.
ما در جریان آماده پاسخگویی به هرگونه سوالات شما عزیزان در نحوهٔ ایجاد کمپین هستیم و مشاوران ما نیز در این مسیر همراه شما خواهند بود.
در بخش دیدگاه‌ها با ما در ارتباط باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.