روش‌های دانلود عکس و فیلم از اینستاگرام ؛ دانلود پست، استوری و IGTV

روش‌های دانلود عکس و فیلم از اینستاگرام ؛ دانلود پست، استوری و IGTV

قانون کپی‌رایت واضح و مشخص است و اینستاگرام هم می‌خواهد این قانون کاملاً در پلتفرمش رعایت شود؛ اما راه‌های زیادی برای دانلود از اینستاگرام وجود دارد ; بیشتر آن‌ها رسمی و قانونی هستند.

اینستاگرام از بدو تاسیس هیچ‌وقت امکان دانلود مستقیم عکس یا ویدیو را برای کاربرانش فراهم نکرده؛ اما همیشه راه‌هایی برای انجام این کار وجود داشته است. راه‌هایی که به کمک آن‌ها می‌توانید محتوای پست، استوری و IGTV را از اکانت‌های گوناگون دانلود کنید. اگر قصد انجام چنین کاری را دارید، این مقاله امکان دانلود از اینستاگرام را با معرفی روش‌های مختلف برایتان ممکن می‌کند.

بیشتر بخوانید: IGTV اینستاگرام چیست؟ راهنمای تصویری آپلود ویدیو در IGTV

بهترین روش‌های دانلود عکس و فیلم از اینستاگرام

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای دانلود عکس و فیلم از اینستاگرام، گرفتن اسکرین شات است! درواقع این روش خیلی بیشتر از چیزی که فکر کنید ساده است. فقط کافی است روی عکسی که می‌خواهید آن‌ را داشته باشید، دکمه‌های گرفتن اسکرین شات موبایل‌تان را فشار دهید. در ادامه می‌توانید حاشیه‌های اضافی را برش دهید تا دقیقاً به همان تصویری که می‌خواهید برسید؛ اما برای دانلود ویدیو چه کاری می‌توان انجام داد؟

گرفتن اسکرین شات از ویدیو ممکن است، اما فایده‌ای ندارد. می‌توانید از اپلیکیشن‌های ضبط صفحه نمایش یا اسکرین ریکوردر استفاده کنید. به این ترتیب می‌توانید ضبط از صفحه نمایش را آغاز کنید و سپس ویدیوی مدنظرتان را پلی کنید. با پایان ویدیو، ضبط را متوقف کنید. بعد از آن می‌توانید به کمک برنامه‌ای مانند Inshot، قسمت‌های اضافی ضبط‌شده را حذف کرده و حاشیه تصویرتان را هم تنظیم کنید. به‌گونه‌ای که فقط ویدیو باقی بماند.

بهترین روش‌های دانلود عکس و فیلم از اینستاگرام

البته اپلیکیشن‌ها و ربات‌های تلگرامی هم هستند که می‌توانید URL محتوای مدنظرتان را به آن‌ها بدهید و فایل مدنظر را دانلود کنید.

برنامه‌های دانلود عکس و فیلم از اینستاگرام برای اندروید و ios

در این بخش اپلیکیشن‌های واسطه‌ای که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم را معرفی می‌کنیم؛ اما همان‌طور که می‌دانید، بسیاری از برنامه‌ها برای یکی از دو سیستم‌عامل اصلی یعنی اندروید و IOS انحصاری هستند. به ‌همین جهت تصمیم داریم تا بهترین برنامه‌های هر سیستم‌عامل را جداگانه بررسی کنیم.

برنامه‌‌های دانلود عکس و فیلم از اینستاگرام برای اندروید

این 3 برنامه جزو بهترین اپلیکیشن‌های مختص دانلود از اینستاگرام برای اندروید محسوب می‌شوند:

  1. InsTake Downloader
    کار با این اپلیکیشن بسیار راحت است و با استفاده از آن می‌توانید عکس و ویدیوهای موجود در پست‌ها، استوری‌ها و البته IGTV را دانلود کنید. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این برنامه امکان Repost مستقیم از داخل اپلیکیشن است.
    برنامه InsTake برای دانلود عکس و فیلم از اینستاگرام برای اندروید
  2. Saver Reposter For Instagram
    با کمک این برنامه می‌توانید عکس، ویدیو، کپشن و حتی هشتگ پست‌های مختلف را هم استخراج کنید. مهم‌ترین ویژگی این برنامه کپی کردن توضیحات یا همان کپشن است.
    برنامه Saver Reposter برای دانلود عکس و فیلم از اینستاگرام برای اندروید
  3. QuickSave
    مهم‌ترین وجه تمایز Quick Save با دیگر برنامه‌ها، امکان ادیت تصاویر توسط تعدادی فیلترهای از پیش‌ تعریف‌شده است؛ یعنی می‌توانید پس از دانلود، کمی تغییرات برای بامزه‌تر کردن یک عکس انجام دهید و سپس آن را در اکانت‌تان به اشتراک بگذارید.

برنامه QuickSave برای دانلود عکس و فیلم از اینستاگرام برای اندروید

برنامه ‌های دانلود عکس و فیلم از اینستاگرام برای ios

اگر آیفون دارید و ‌دنبال یک برنامه مناسب برای دانلود از اینستاگرام می‌گردید، ما 3 برنامه مناسب به شما معرفی خواهیم کرد.

  1. Video Downloader for Instagram By Inshot
    یکی از بهترین برنامه‌ها برای دانلود از اینستاگرام که سازگاری مطلوبی با سیستم‌عامل IOS دارد. کار کردن با این اپلیکیشن خیلی ساده است. لینک URL را کپی کنید و تمام. همین‌قدر راحت.
    برنامه Inshot برای دانلود عکس و فیلم از اینستاگرام برای ios
  2. Repost for Instagram
    همان‌طور که از نام این اپلیکیشن مشخص است، برنامه‌ای مناسب برای پست کردن مجدد (Repost) محتواهای موردعلاقه‌تان است. البته این تنها ویژگی این اپلیکیشن نیست و امکان دانلود از این شبکه اجتماعی هم وجود دارد.
    برنامه Repost برای دانلود عکس و فیلم از اینستاگرام برای ios
  3. InSaver
    کار کردن با این اپلیکیشن بسیار ساده است. گرچه InSaver محیط کاربری خیلی مطلوبی ندارد، اما برای دانلود عکس و ویدیو از طریق آن فقط باید لینک URL را کپی کرده و درون این برنامه وارد کنید.
    رنامه InSaver برای دانلود عکس و فیلم از اینستاگرام برای ios

روش‌های دانلود و ذخیره استوری اینستاگرام

سوال این است که می‌خواهید استوری پیج خودتان را دانلود و ذخیره کنید یا استوری پیج‌های دیگر؟ اگر استوری برای پیج خودتان باشد، کار خیلی راحت‌تر است. بدون نیاز به هیچ‌گونه اپلیکیشن واسطه، با باز کردن استوری در قسمت بالای صفحه فلشی را به سمت پایین می‌بینید که آیکون دانلود است. با لمس این آیکون بلافاصله دانلود از اینستاگرام آغاز می‌شود. درمورد استوری صفحات غیر از پیج خودتان، هم می‌توانید با روش اسکرین شات برای عکس‌ها و اسکرین ریکوردر برای ویدیوها پیش بروید و هم می‌توانید از اپلیکیشن‌های کمکی استفاده کنید.

تمامی اپلیکیشن‌هایی که در بخش بالایی برای دانلود از اینستاگرام معرفی کردیم، برای این منظور مناسب هستند. علاوه بر آن‌ها اپلیکیشن‌های دیگری مانند Story Reposter برای IOS و Story Saver برای اندروید هم جزو برنامه‌های کارآمدی هستند که در این زمینه کمک‌تان می‌کنند.

بیشتر بخوانید: چگونه در اینستاگرام استوری بسازیم؟ + آموزش تصویری

وب سایت‌‌های دانلود عکس و فیلم از اینستاگرام با کامپیوتر

اگر کار با کامپیوتر برایتان راحت‌تر است یا به هر دلیل دیگری می‌خواهید با کامپیوتر و از طریق وب اقدام به دانلود از اینستاگرام نمایید، وب‌سایت‌هایی وجود دارند که نیاز شما را برطرف می‌کنند. معروف‌ترین این وب‌سایت‌ها عبارتند از Downloadgram.com، Ingramer.com و Downloadinstagramvideos.net. هر 3 سایت طراحی ساده‌ای دارند که باعث می‌شود تجربه کاربری خوبی برای بازدیدکنندگان خلق شود.

استفاده از این وب‌سایت‌ها بسیار راحت است.

ابتدا باید وارد محتوای مدنظرتان در اینستاگرام شوید.

3 نقطه را لمس کنید و سپس گزینه Copy Link را انتخاب کنید. می‌توانید لینک کپی شده را در قسمت یادداشت‌های موبایل‌تان ذخیره کنید و به هر روشی که راحت‌تر هستید آن را به کامپیوترتان منتقل کنید.

مرحله نهایی وارد کردن لینک موردبحث در URL باری است که درون سایت‌های فوق وجود دارد.

بعد از انجام این کار فقط باید روی دکمه Download کلیک کنید تا کار تمام شود.

دانلود از اینستاگرام بدون سایت و نرم افزار

اگر حوصله کار کردن با برنامه‌های واسطه را ندارید، اگر به کامپیوتر دسترسی ندارید تا بتوانید از طریق وب‌سایت شروع به دانلود از اینستاگرام کنید یا اگر به هر دلیل عقلانی و غیرعقلانی دیگری می‌خواهید دانلودتان را مستقیماً انجام دهید، بهترین روش همان راه ساده‌ای است که ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم.

می‌توانید از عکس‌هایی که قصد داشتن آن‌ها را دارید خیلی راحت اسکرین شات بگیرید. دکمه‌های گرفتن اسکرین شات برای هر مدل موبایلی با دیگری متفاوت است. بسته به مدل تلفن‌ همراه‌تان با فشردن دکمه‌های لازم از صفحه‌تان عکس بگیرید و سپس با کراپ کردن حاشیه‌ها به چیزی که می‌خواهید دست پیدا کنید.

برای ذخیره‌سازی ویدیوها هم می‌توانید صفحه موبایل‌تان را ضبط کنید. برخی از تلفن‌های همراه دارای قابلیت اسکرین ریکوردر یا همان ضبط صفحه نمایش هستند، اما برخی از مدل‌ها هم نیازمند یک برنامه کمکی برای انجام این کار هستند. اگر گوشی موبایل‌تان از دسته دوم باشد، حداقل به یک نرم‌افزار برای انجام این کار نیازمندید.

چگونه لایو اینستاگرام دیگران را ذخیره کنیم؟

جالب است بدانید برای ذخیره کردن لایو اینستاگرام دیگران هم می‌توانید از برنامه‌های ضبط صفحه نمایش یا اسکرین ریکوردر استفاده کنید. درواقع می‌توان گفت ساده‌ترین راه هم همین است. البته اگر قصد انجام این کار با کامپیوتر و از طریق وب‌سایت را داشته باشید، می‌توانید از افزونه Save IG Live Story مختص گوگل کروم استفاده کنید.

اگر قرار بر ذخیره‌سازی لایو هنگام پخش زنده باشد، بهترین راه استفاده از روش ضبط صفحه نمایش است؛ اما اگر درمورد لایوی صحبت می‌شود که اجرای آن به پایان رسیده و حالا در قسمت IGTV قرار دارد، علاوه بر این روش می‌توانید با کپی کردن لینک آن و انتقال به برنامه‌های مرتبط یا ربات‌های تلگرامی نظیر جهت دانلود از اینستاگرام، به هدف خود برسید.

دانلود از اینستاگرام غیرممکن نیست!

اینستاگرام هیچ‌وقت امکان دانلود مستقیم را برای کاربرانش فراهم نکرد، اما خیلی هم در برابر میل آن‌ها نسبت به دانلود محتوا از این شبکه اجتماعی مقاومت از خود نشان نداد. دانلود از اینستاگرام هم از طریق گرفتن اسکرین شات و ضبط صفحه نمایش ممکن است، هم از طریق استفاده از برنامه‌های واسطه که به همین منظور ساخته و ارائه شده‌اند. از معروف‌ترین این برنامه‌ها می‌توان به Story Reposter و Story Saver اشاره کرد. همچنین سایت‌هایی وجود دارند که خیلی راحت می‌توانید لینک مدنظرتان را از اینستاگرام کپی کرده و در آن‌ها وارد کنید تا خیلی راحت محتوای مدنظرتان دانلود شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.