اولین پست پیج کاری برای اینستاگرام

راهنمای جامع راه اندازی آنلاین شاپ در اینستاگرام

طبق یک نظرسنجی نزدیک به نیمی از کاربران به‌صورت هفتگی در اینستاگرام خرید انجام می‌دهند. این یعنی بازاری داغ برای آنلاین شاپ‌ها!

اگر شما هم می‌خواهید در این بازار داغ حضور داشته باشید، این مقاله را دنبال کنید تا با نحوه ساخت فروشگاه اینترنتی با اینستاگرام آشنا شوید و یاد بگیرید چه محصولی بیشتر در این شبکه اجتماعی جواب می‌دهد.

آنلاین شاپ چیست؟

یکی از دغدغه‌های مهم کسانی که قصد باز‌کردن فروشگاه دارند، تهیه مکانی مناسب یا به‌اصطلاح مغازه‌ای با پاخور خوب است. مغازه شما باید در خیابانی باشد که افراد زیادی در آن رفت‌و‌آمد می‌کنند تا مشتریان شما را ببینند؛ اما مسئله مهم‌تری هم وجود دارد: پول!

اجاره همچین مغازه‌ای ماهیانه میلیون‌ها تومان آب می‌خورد – تازه اگر به مبلغ میلیاردی خرید آن فکر نکنیم.

خب چه‌کار کنیم؟ رویای مغازه‌دار شدنمان را فراموش کنیم؟ البته که نه!

پیشرفت تکنولوژی تکان شدیدی هم به تجارت داده و باعث به‌وجود آمدن آنلاین شاپ‌ها شده است.

به فروشگاهی که محصولات و خدماتش را از طریق اینترنت به مشتریان ارائه می‌دهد آنلاین شاپ یا فروشگاه آنلاین می‌گوییم.

یعنی حالا می‌توانید دست‌به‌کار شوید و بدون این که هزینه برای اجاره یا خرید مکان، صاحب فروشگاه خودتان شوید.

قبل از این که ذهنتان هزینه‌های میلیونی هاست و سرور را با حقوق یک برنامه‌نویس وب جمع بزند و با اجاره ماهیانه مکان حضوری مقایسه کند، باید به شما بگویم

آنلاین شاپ حتی به سایت نیاز ندارد! راه اندازی آنلاین شاپ در اینستاگرام بدون هزینه است. کافی است یک اکانت بیزینسی بسازید.

البته داشتن سایت مزایایی هم دارد که در ابتدای کار ضروری نیستند. وقتی به سودآوری رسیدید می‌توانید یک قدم جلوتر برداشته و سایتی کاربر‌پسند هم راه بیندازید.

آنلاین شاپ‌ها می‌توانند در هر کدام از شبکه‌های اجتماعی فعالیت کنند؛ ولی اینستاگرام محبوب‌ترین آن‌هاست. در بخش بعدی سراغ مزیت‌های راه اندازی پیج فروش در اینستاگرام می‌رویم.

مزایای راه اندازی آنلاین شاپ در اینستاگرام

اکسپلور اینستاگرام ما پر از فروشگاه‌های مختلف است، از لباس گرفته تا ادویه‌. البته بی دلیل‌هم نیست؛ زیرا سومین دلیل استفاده ایرانی‌ها از اینترنت چیزی به‌جز خرید نیست.

طبق آمار منتشرشده در یکتانت تعداد فروشگاه‌های ایرانی موجود در اینستاگرام یک چهارم کل فروشگاه‌های اتحادیه اروپا است.

اما چرا ساخت فروشگاه در اینستاگرام اینقدر محبوب است؟

این کار ساده است!

برای راه اندازی آنلاین شاپ در اینستاگرام نیاز نیست به اداره‌ای بروید یا مجوز خاصی بگیرید.

این کار پیچیدگی ندارد و چه یک کاربر حرفه‌ای تلفن همراه باشید چه خیلی از این امور سر در نیاورید، می‌توانید آنلاین شاپ بزنید، فقط کافی است یک اکانت بیزینسی بسازید! جلوتر نحوه ساخت این اکانت را هم برای شما توضیح خواهم داد.

پول اجاره‌ را در جیبتان بگذارید

حتما شما هم شنیده‌اید: «هرچه در می‌آوریم با اجاره سربه‌سر می‌شود.»

با توجه به تورم موجود در کشورمان درصد زیادی از درآمد صاحبان فروشگاه‌ها باید پای اجاره برود. ساخت فروشگاه اینترنتی با اینستاگرام شما را از دغدغه و استرس اول ماه برای پرداخت اجاره راحت می‌کند و تمام سود مستقیما به جیبتان می‌رود.

البته با گسترش کارتان احتمالاً به یک انبار نیاز پیدا می‌کنید‌؛ ولی در شروع یکی از اتاق‌های خانه‌تان هم کافی است.

اینستاگرام شبکه شلوغی است

مسئله مهم برای فروش بیشتر در پیدا‌کردن جایی است که محل عبور تعداد زیادی مشتری باشد. خب به شما تبریک می‌گوییم ساخت فروشگاه اینترنتی با اینستاگرام این مسئله را حل کرده است. این شبکه با 41 میلیون کاربر ایرانی شلوغ‌ترین جایی است که می‌توانید مغازه داشته باشید.

ابزار‌های اینستاگرام برای پیشرفت زیاد است

راز بقای اینستاگرام در رشد کاربر‌انش است؛ چون در واقع این شما هستید که چرخ محتوای این شبکه را می‌چرخانید.

اینستاگرام هم با الگوریتم‌های مختلف مطمئن می‌شود محتوای ارزشمند شما به افراد مرتبط نمایش داده خواهد شد.

مثال این موضوع اکسپلور اینستاگرام است. وقتی به‌عنوان کاربر از موضوعی خوشمان می‌آید، اکسپلور ما پر می‌شود از محتوا‌های مرتبط.

اینستاگرام در تلاش است که کاربرانش زمان بیشتری در این برنامه بگذرانند که این موضوع خیلی هم برای فروشنده‌ها خوب است!

به زبانی دیگر با راه اندازی آنلاین شاپ در اینستاگرام و تولید محتوای ارزشمند در آن، از حمایت خود اینستاگرام هم برخوردار می‌شوید.

برای مثال تصویر زیر، اکسپلور کسی است که به کاشت ناخن علاقه دارد:

اکسپلور اینستاگرام بر اساس علایق پست نمایش می‌دهد

رابطه صمیمی‌تری با مشتریانتان می‌سازید

با ساخت فروشگاه اینترنتی با اینستاگرام می‌توانید رابطه نزدیک‌تری با مخاطبانتان داشته باشید.

برای مثال با استوری، می‌توانید مشتری را به پشت صحنه کسب‌و‌کارتان ببرید، در جریان زندگی روزمره‌تان بگذارید، خودتان را بیشتر معرفی کنید و یا حتی میم خنده‌داری که دیده‌اید، با همه آن‌ها به اشتراک بگذارید.

این شکل از رابطه چیزی نیست که بتوانید با مشتری که یکبار به فروشگاه حضوری‌تان سر می‌زند بسازید.

هرچه این صمیمیت بالا‌تر برود، مشتری شما وفادارتر می‌شود.

مشتری‌های شما محدود به محله‌تان نیستند

شاید تعداد مشتریان حضوری یک مغازه که از محله یا شهر‌های دیگر آمده‌اند، در طول روز انگشت‌شمار باشد؛ اما با راه اندازی آنلاین شاپ در اینستاگرام فالوور‌های شما از همه‌جای ایران هستند. در‌نتیجه مشتریان بالقوه شما چند برابر بیشتر خواهد شد.

با اینستاگرام از سراسر کشور مشتری خواهید داشت

ویترین شما 24 ساعته باز است

ساخت فروشگاه اینترنتی با اینستاگرام یک مزیت خیلی شیرین دارد: ویترین شما 24 ساعته و در 7 روز هفته باز است.

در واقع این آنلاین شاپ کرکره‌ای برای پایین کشیدن ندارد و فرقی نمی‌کند در اهوازید و ساعت 3 ظهر تابستان پرنده در آسمان پر نمی‌زند، یا اردبیل باشید و در شب‌های سرد همه ترجیح دهند به بخاری بچسبند. در هر صورت شما فروش خواهید داشت!

زمان بیشتری برای معرفی محصول و خدماتتان دارید

با راه اندازی آنلاین شاپ در اینستاگرام ساعت‌ها زمان دارید که در‌مورد محصولاتتان محتوا بسازید. هرچه از دل تنگتان می‌گذرد که حدس می‌زنید دغدغه مشتریانتان است، به‌صورت محتوا در پیج‌تان منتشر کنید. این کار هم فروشتان را بالا می‌برد و هم علامت سوال‌های ذهن مشتری را رفع می‌کند.

البته در ساخت محتوا باید حواستان به پرسونای مخاطب باشد. باید دقیقا بدانید برای چه کسانی می‌نویسید تا تاثیر بیشتری روی آن‌ها بگذارید.

بازار رقبا برای بررسی حاضر است

دیگر نیاز نیست کسی را نامحسوس به مغازه رقیب بفرستید تا ببینید چه اجناس جدیدی آورده است! کافی است یک تک‌پا به پیج آن‌ها سر بزنید. ساخت فروشگاه اینترنتی با اینستاگرام این فرصت را به افراد می‎‌دهد که از نزدیک شاهد فعالیت رقبا باشند، فرصت‌ها و تهدید‌های بازار را شناسایی کنند و حتی از آن‌ها الهام بگیرند.

اینسایت اینستاگرام؛ گنجی پنهان

جمع‌آوری یک بانک اطلاعاتی از مشتریان فروشگاه حضوری زحمت زیادی می‌خواهد. تازه اگر افراد قبول کنند و برای تکمیل کردن اطلاعات درخواستی شما وقت بگذارند.

راه اندازی آنلاین شاپ در اینستاگرام این کار را به معنی واقعی ساده و دقیق کرده است. Insight اینستاگرام گنجی از اطلاعات مشتری‌ان، ساعت حضور‌ آن‌ها در پیج، محصول و محتوای مورد علاقه‌شان، شهر، سن و هزاران اطلاعات مفید دیگر در اختیار صاحبان کسب‌و‌کار می‌گذارد.

اگر قصد ساخت فروشگاه اینترنتی با اینستاگرام را دارید، یادگیری تحلیل این قسمت را در اولویت بگذارید؛ زیرا بیشترین چیزی است که به رضایت مشتریان و در نتیجه رشد پیج کمک می‌کند.

اینسایت اینستاگرام یار و یاور شماست

برای تبلیغات اینستاگرام همراه و کمک دارید

قبلا هم گفته بودیم که این شبکه شلوغ است. پس در نتیجه تبلیغات در اینستاگرام می‌تواند به شما کمک کند ره صدساله را یک‌شبه بروید؛ اما انتخاب پیج مناسب برای طی کردن این راه بسیار مهم است. یک اشتباه کوچک می‌تواند باعث شود تیر‌تان خطا برود. تیری که با سرمایه ارزشمندتان خریده‌اید!

خبر خوب این است که در تبلیغات اینستاگرام هم تنها نیستید. پلتفرم جریان اینجاست که در تبلیغات کمک شما باشد تا بهترین پیج را با مناسب‌ترین تعرفه انتخاب کنید و در اقیانوسی از پیج‌هایی که برای تبلیغات شما مناسب نیستند، غرق نشوید.

با استفاده از جریان نرخ بازگشت سرمایه شما (ROI) افزایش پیدا می‌کند و در آخر دیتایی دقیق برای تحلیل کمپینتان خواهید داشت.

خب حالا که فهمیدیم چرا راه اندازی آنلاین شاپ در اینستاگرم بهترین روش موجود برای داشتن یک فروشگاه است، نوبت به این است که بفهمیم چه چیزی را برای فروش انتخاب کنیم و در ادامه آموزش راه اندازی پیج فروش در اینستاگرام را به‌صورت کامل یاد بگیریم.

اینستاگرام برای فروش چه محصولاتی مناسب است؟

پاسخ این است که خیلی سخت نگیرید. قرار نیست کالایی جادویی از آسمان برای شما به زمین بیفتد تا با فروش آن پولدار شوید! بلکه مهم این است که وجه تمایزی قابل توجه با رقبا داشته باشید. کافیست صفر تا صد راه اندازی پیج فروش را یاد بگیرید و سپس با استفاده از تمایزتان مشتری جذب کنید.

به زبان دیگر ایده‌هایی مثل لباس، اکسسوری، ظرف و… شاید به نظر ساده بیایند و بازار آن را اشباع‌شده ببینید؛ اما حقیقت این است که این محصولات نیاز هر‌روزه مردم هستند و اگر بتوانید نیاز‌هایشان را نسبت به رقبا بهتر تامین کنید، شما را برای خرید انتخاب می‌کنند.

پای کامنت رقبای خود بنشینید و شکایت مردم را بخوانید تا بتوانید آن را به روش خودتان برطرف کنید. برای مثال اگر همه از دوخت بد پوشاک شکایت دارند، وجه تمایز شما دوخت رویایی باشد.

البته موقع انتخاب محصول نیم‌نگاهی هم به تخصص خودتان، ترند بازار و رقبا هم داشته باشید.

اگر به‌دنبال چند ایده فروشگاهی با سرمایه کم در اینستاگرام هستید، مقاله «بهترین ایده‌ها برای آنلاین شاپ اینستاگرام با سرمایه کم» را بخوانید و از ایده‌هایش الهام بگیرید.

مراحل ساخت فروشگاه اینترنتی در اینستاگرام

بالاخره نوبت به اصل مطلب یعنی آموزش راه اندازی انلاین شاپ در اینستاگرام رسید! برای ساخت فروشگاه اینترنتی با اینستاگرام به اکانت Business نیاز دارد. این کار در چند مرحله ساده انجام می‌شود:

ساخت پیج فروش در اینستاگرام

روی سه خط بالای سمت راست صفحه پروفایل کلیک کنید.

روی سه خط بالای سمت راست صفحه پروفایل کلیک کنید

وارد قسمت setting and privacy شوید.

وارد قسمت setting and privacy شوید

به قسمت Account type and tools وارد شوید.

به قسمت Account type and tools وارد شوید

روی گزینه switch to professional account کلیک کنید.

روی گزینه switch to professional account کلیک کنید

حالا موارد روی صفحه را خوانده و روی continue بزنید.

روی continue بزنید

در قسمت بعد نوع کسب‌و‌کار خود را انتخاب کنید. برای مثال اگر وسایل آرایشی می‌فروشید Beauty, cosmetic and personal care را انتخاب کنید.

نوع کسب‌و‌کار خود را انتخاب کنید

اگر تمایل دارید نوع بیزینس شما روی صفحه نمایش داده شود، گزینه Display on profile را بزنید.

اگر تمایل دارید نوع بیزینس شما روی صفحه نمایش داده شود، گزینه Display on profile را بزنید

حالا اینستاگرام می‌خواهد مطمئن شود که شما آماده تبدیل اکانت خود هستید. پس برای راه اندازی آنلاین شاپ در اینستاگرام روی ok کلیک کنید.

تبریک می‌گویم! شما حالا یک اکانت بیزینسی دارید.

روش‌های افزایش فروش در اینستاگرام

بعد از راه اندازی آنلاین شاپ در اینستاگرام نوبت به بالا بردن فروش می‌رسد. اگر می‌خواهید بیشتر بفروشید، باید بیشتر دیده شوید. نکات زیر می‌تواند به شما در این راه کمک کند:

  • مخاطب خود را بشناسید و برای او پرسونا بنویسید: وقتی مخاطب خود را بشناسید بیشترین تاثیر را روی او می‌گذارید. گروه‌های مختلفی را که احتمالا خریدار شما هستند، مشخص و سپس آن‌ها را هدف‌گیری کنید.
  • در تولید محتوا استمرار داشته باشید: هیچ‌چیز مثل استمرار در این شبکه جواب نمی‌دهد. یک هفته پرکار و هفته دیگر غیرفعال نباشید!
  • ریلز را فراموش نکنید: ریلز در حال حاضر پرطرفدار‌ترین نوع محتوا در اینستاگرام است. تولید این محتوا پیج شما را به افراد زیادی نشان می‌دهد. ایده ریلزتان را از ترند‌های روز بگیرید.
  • تعامل را بالا ببرید: راز تبدیل فالوور به مشتری و در مرحله بعد مشتری وفادار داشتن تعامل در پیج است
  • از هشتگ‌ها استفاده کنید: هشتگ‌ها آدم‌های جدید زیادی به پیج شما می‌آورند. از هشتگ‌های مناسب و مرتبط به تعداد کافی استفاده کنید
  • تبلیغ کنید، تبلیغ کنید و بازهم تبلیغ کنید: اگر می‌خواهید افراد زیادی شما را ببینند، داد نزنید، بلندگو بگیرید! تبلیغات همان بلندگوی شماست

اگر دنبال نکات طلایی هستید که با آن بازدید پیج و در نتیجه فروشتان را بالا ببرید، حتما مقاله «افزایش بازدید اینستاگرام با روش‌های کاربردی» را بخوانید.


بیشتر بخوانید: راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی بدون نیار به سرمایه زیاد


پلتفرم تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی جریان

تبلیغات جزئی جدانشدنی از یک استراتژی برنده در اینستاگرام است. پس اگر می‌خواهید در این شبکه موفق باشید باید تبلیغ کنید.

اما آیا هر تبلیغی موثر است؟ قطعا نه! برای مثال اگر فروشگاه لباس زنانه دارید، تبلیغ در یک پیج فوتبالی گزینه مناسبی برای شما نیست، چون مشتریان شما در پیج‌های دیگری فعالیت دارند.

اگر به‌دنبال یک تبلیغ موفق هستید، باید گزینه‌های دیگری را هم در نظر بگیرید، برای مثال دادن تبلیغ لباس زنانه به پیج خانه‌داری به‌نظر مناسب می‌آید؛ ولی اگر به نرخ اینگیجمنت آن نگاه نکنید، ممکن است پول زیادی را پای پیجی مرده بدهید. اگر محل تبلیغ را درست انتخاب نکنید، احتمالا تمام تلاش و سرمایه‌تان را هدر خواهید داد.

سوالی پیش می‌آید: چطور یک پیج مناسب برای تبلیغات پیدا کنیم؟ جواب پلتفرم جریان است.

این پلتفرم لیستی بلندبالا از پیج‌های مختلف دارد که مایلند تبلیغات شما را انجام دهند. این پیج‌ها در دسته‌بندی‌های مختلف موضوعی همراه با نرخ تعامل و تعرفه آن‌ها، برای شما چیده‌ شده تا بهترین و مناسب‌ترین گزینه را برای تبلیغاتتان انتخاب کنید. گردآوری اطلاعات دقیق این تعداد پیج‌ توسط خودتان ممکن است ماه‌ها طول بکشد.

در‌ ضمن جریان تضمین می‌دهد که بهترین تعرفه را برای تبلیغات به شما ارائه می‌دهد و همچنین زحمت مکاتبه با افراد و پیج‌های مختلف را از سر شما کم می‌کند.
با کمک این پلتفرم می‌توانید به سه روش مختلف زیر تبلیغ کنید:

  • تبلیغات اینفلوئنسری: اگر به‌دنبال بیشترین نرخ بازگشت سرمایه هستید (ROI) این روش را انتخاب کنید. اینفلوئنسر‌ها افرادی هستند که مردم به آن‌ها نگاه می‌کنند و الهام می‌گیرند. در جریان لیستی از بهترین اینفلوئنسر‌ها همراه اطلاعات کاملشان در دسته‌بندی‌های مختلف موجود است.
  • تبلیغات تعرفه‌ای: تبلیغات تعرفه‌ای نوع دیگری از خدمات جریان است که تبلیغ شما برای مدت مشخصی در پیج مورد نظرتان نمایش داده می‌شود. صد‌ها پیج در جریان با موضوعات مختلف پذیرای تبلیغات شما هستند.
  • تبلیغات بازدیدی: اگر می‌خواهید به‌صورت همزمان در چند پیج نمایش داده شوید و فقط به ازای هر بازدید هزینه پرداخت کنید، تبلیغات بازدیدی مناسب‌ترین گزینه برای شماست.

هرچه زودتر فروشگاه اینترنتی خود را راه بیندازید

نحوه راه اندازی فروشگاه اینترنتی در اینستاگرام به همین سادگی بود که در این مقاله خواندید. پس اما و اگر‌ها را کنار بگذارید و شروع به ساخت کسب‌و‌کارتان کنید. نقش تبلیغات در هر بیزینسی مهم و اساسی است. اصلا این فاکتور را پشت گوش نیندازید و همیشه قسمتی از سود‌ کار را (هرچند کوچک) برای تبلیغ کنار بگذارید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.