نیم تگ اینستاگرام چیست و چه کاربردی دارد؟

نیم تگ اینستاگرام چیست و چه کاربردی دارد؟

حتما برای شما هم پیش آمده که می‌خواستید کاربری را در اینستاگرام منشن یا تگ کنید و آی‌دی‌ او را اشتباه وارد کردید. در این مطلب به بررسی قابلیت نیم تگ اینستاگرام می‌پردازیم تا ببینیم که نشان نام در اینستا چیست و چه کمکی به کاربران می‌کند.

نیم تگ اینستاگرام (Instagram Nametags) چیست؟

حتما شما هم در هنگام تایپ کردن آیدی صفحات مختلف در کادر جستجوی اینستاگرام با مشکلاتی روبه‌رو شده‌اید. گاهی اشتباه گذاشتن یک علامت آندرلاین (_) یا دات (.) در نام کاربری افراد باعث می‌شود تا نتوانیم پیج آن‌ها را به‌راحتی پیدا کنیم. اینستاگرام به کمک قابلیت نیم‌تَگ یا «Nametag» تا حد زیادی این مشکل را رفع کرده است. شما با ساختن نیم تگ اینستاگرام خود می‌توانید مشکل تایپ کردن نام کاربری‌تان را برای دیگران راحت کنید. آن‌ها با اسکن نیم تگ اینستاگرام شما می‌توانند بلافاصله پیج شما را پیدا کنند. اما باید ایجاد و اسکن این نیم تگ‌ها را یاد بگیریم که البته کار راحتی است. در ادامه نحوه ایجاد و اسکن آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: آموزش ساخت فروشگاه اینستاگرام با فعال سازی تگ خرید

چرا ایجاد نیم تگ اینستاگرام اهمیت دارد؟

برخی از آی‌دی‌ها به راحتی در اینستاگرام پیدا شده و قابل فالو کردن هستند، اما برخی دیگر از آیدی‌ها که طولانی هستند یا علامت‌های زیادی در بین حروف آن وجود دارد، به‌راحتی پیدا نمی‌شوند. وقتی شما حروف اول آن را در کادر جستجو وارد می‌کنید، صدها پیج نشان داده می‌شود که ممکن است هیچکدام پیج موردنظر شما نباشند. نیم تگ اینستاگرام سبب می‌شود تا کاربران به‌جای دادن آیدی خود به دیگران، تنها نیم تگ خودشان را برای آن‌ها ارسال کنند یا حتی نیم ‌تگ را فقط به آن‌ها نشان دهند.

آن‌گاه افراد با زدن روی نیم‌تگ یا اسکن آن روی گوشی طرف مقابل، به صفحه وارد ‌شوند و آن را فالو کنند. پس لازم است تا هر کاربری که از این رسانه استفاده می‌کند، باوجود داشتن یک پیج و یک آی‌دی اختصاصی، یک Nametag هم برای اینستاگرام خود ایجاد کند!

بیشتر بخوانید: آموزش قرعه کشی اینستاگرام؛ بهترین نرم افزارهای قرعه کشی

چطور نیم تگ اینستاگرام خود را ایجاد کنیم؟

بهتر است برای ایجاد نیم تگ اینستاگرام، ابتدا نسخه‌ اپلیکیشن خود را به‌روز کنید. اگرچه این قابلیت در نسخه‌های قبلی هم وجود دارد، اما برای اینکه بهتر بتوانید با استفاده از توضیحات این مطلب، گزینه مربوط به ایجاد نیم‌تگ را پیدا کنید، نسخه اینستاگرام خود را به آخرین نسخه‌ آن آپدیت کنید. حالا با دنبال کردن مسیر زیر می‌توانید نیم‌تگ خود را ایجاد کنید:

  1. وارد اینستاگرام شده و به قسمت پروفایل خود بروید.
  2. روی سه خط بالای صفحه تپ کنید تا گزینه‌های بیشتر آن برای شما نمایش داده شود.
  3. در بین گزینه‌های موجود، روی عبارت «Nametag» تپ کنید.
    (در اینستاگرام‌هایی که زبان آن‌ها فارسی شده، گزینه مربوط به نیم‌تگ با «کد QR» هم نمایش داده می‌شود. که باید روی آن تپ کنید)

حالا پنجره‌ای برای شما باز می‌شود که تقریباً ساختاری شبیه به کد QR دارد. یک کادر که نام کاربری اینستاگرام شما در وسط آن قرار دارد. شما می‌توانید بسته به سلیقه‌ی خود این بخش را شخصی‌سازی کنید. برای مثال می‌توانید تصویر سلفی خود، اِموجی، استیکرهای واقعیت افزوده، رنگ‌های متنوع و… را به آن اضافه کرده و یک طرح زیبا برای نیم‌تگ خود بسازید. پس از اعمال تغییرات خود، حالا می‌توانید این نیم‌تگ را روی سایت خود بگذارید یا آن را روی یک برگ کاغذ، منوی رستوران یا کارت ویزیت خود نیز چاپ کنید.

به هرحال این کد هرکجا که باشد، قابل اسکن است و افراد از طریق آن می‌توانند به‌راحتی وارد پیج اینستاگرام شما شوند. برای جذب راحت‌تر مخاطبان می‌توانید از طرح‌های تخفیفی یا قرعه کشی استفاده کنید تا افراد بیش‌تری تمایل به اسکن و فالو کردن شما داشته باشند.

چگونه نیم تگ دیگران را در اینستاگرام اسکن کنیم؟

تصور کنید که شما می‌خواهید وارد پیج شخصی در اینستاگرام شوید و او کارت ویزیت خود را به شما می‌دهد تا نیم‌ تگ اینستاگرامش را اسکن کنید. حالا شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید وارد پیج وی شوید:

  1. وارد اینستاگرام شوید و به بخش پروفایل خود بروید.
  2. روی سه خط بالای صفحه تپ کنید.
  3. از بین گزینه‌های موجود، Nametag یا کد QR را انتخاب کنید.
  4. روی گزینه‌ی «Scan a Nametag» یا «اسکن کد QR» پایین صفحه تپ کنید.

حالا دوربین گوشی شما باز شده و آماده‌ اسکن نیم‌تگ است. کد روی کارت ویزیت را جلوی دوربین بگیرید تا آن را اسکن کند. حالا بلافاصله وارد پیج آن شخص می‌شوید و می‌توانید او را فالو کنید. البته نیم‌تگ روی هر سطحی که باشد، با این روش قابل اسکن است و تنها به کارت ویزیت محدود نمی‌شود.

چگونه نیم‌ تگ اینستاگرام خود را به اشتراک‌ بگذاریم؟

پس از ساخت نیم تگ اینستاگرام باید سعی کنید آن را به اشتراک بگذارید تا افراد زیادی بتوانند پیج شما را دنبال کنند. برای اشتراک گذاری نیم تگ راه‌های زیادی وجود دارد که در ادامه مطلب به تعدادی از این روش‌ها اشاره کرده‌ایم:

درج نیم تگ در قسمت‌هایی از فروشگاه (حتی اگر به‌صورت وب سایت فعالیت دارید می‌توانید نیم تگ را در بخش‌هایی از سایت قرار دهید)

درج نیم تگ روی کارت‌ ویزیت کسب‌وکارتان

نمایش نیم تگ در رویدادها و نمایشگاه‌ها

درج نیم تگ در کاتالوگ‌های کسب‌وکارتان

چگونه کاربران را تشویق به اسکن کردن نیم تگ اینستاگرام خود کنیم؟

کاملا طبیعی است که کاربران انگیزه چندانی برای اسکن نیم تگ شما نداشته باشند، اما برای افزایش مخاطبان پیج باید برای این موضوع راه حل مناسبی در نظر بگیرید. در ادامه بهترین راه‌کارها برای تشویق کاربران به اسکن نیم ذکر شده است:

آموزش استفاده از نیم تگ به مخاطبان

ارائه تخفیف‌های ویژه روی برخی محصولات

ارائه یک هدیه رایگان مانند ebook متناسب با حوزه فعالیت‌تان

در نظر گرفتن یک امتیاز مشخص (درصورتی که باشگاه مشتریان دارید)

و…

بیشتر بخوانید: پروموشن یا پروموت در اینستاگرام چیست + مزایا و کاربردها

جمع‌بندی

حالا که می‌دانید نیم‌تگ یا نشان نام در اینستا چیست و چه کاربردی دارد، می‌توانید آن را برای دیگران ارسال کرده، روی کارت ویزیت یا حتی تی‌شرت خود نیز چاپ کنید. به هرحال افراد با اسکن آن، وارد صفحه‌ی شما می‌شوند. لازم به ذکر است که اگرچه هرکسی می‌تواند از این قابلیت بهره بگیرد، اما این بیشتر پیج‌های تجاری و کاری هستند که از نیم‌تگ استفاده می‌کنند. این کدها می‌توانند حتی به‌صورت واترمارک روی پست‌های تصویری و ویدئویی شما نیز قرار بگیرند. اگر می‌خواهید محتوای صفحه اینستاگرام خود را راحت‌تر با دیگران به اشتراک بگذارید، همین حالا نیم‌تگ اینستاگرام خود را با استفاده از توضیحات فوق ایجاد کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.