ابزارهای تحلیل اینستاگرام

بهترین ابزارهای تحلیل و آنالیز اینستاگرام

بیش از یک میلیارد نفر در سراسر دنیا از اینستاگرام استفاده می‌کنند و هریک تقریبا روزانه 28 دقیقه از وقت خود را در آن می‌گذرانند. تحلیل داده‌های این تعداد کاربر در یک پلتفرم قطعا به ما کمک خواهد کرد که تصمیمات منطقی‌تری برای پیشبرد فضای کسب‌وکار خود بگیریم؛ چرا که بدون تحلیل و آنالیز این داده‌ها می‌توان گفت که تمام تلاش‌های بازاریابی اتلاف خواهد شد. کار کردن بر پایه حدس و گمان و نظریه همیشه استراتژی شکست‌خورده‌ای به حساب می‌آمده است.

ابزار تحلیل پیج اینستاگرام به شما کمک می‌کند داده‌های صفحه خود یا رقبایتان را آنالیز کنید و بر اساس داده‌ها و اطلاعات موثق برای بازاریابی تصمیم بگیرید. در این مقاله درباره بهترین ابزارهای تحلیل اینستاگرام صحبت خواهیم کرد و کارایی هریک در زمینه‌های مختلف را به شما خواهیم گفت.

بیشتر بخوانید: شاخص‌های تحلیل و ارزیابی عملکرد در اینستاگرام

تحلیل اینستاگرام چه ضرورتی دارد؟

با وجود بیش از 25 میلیون پروفایل بیزینسی در اینستاگرام و بیش از 200 میلیون اینستاگرامری که روزانه از این صفحات بازدید می‌کنند، مشخص است که بیزنس‌ها در این پلتفرم چیزی با ارزش یافته‌اند. با این حال اگر ندانید که چه کسانی از صفحه شما بازدید می‌کنند، چه کسانی تبلیغاتتان را می‌بینند، عملکرد پست‌هایتان به چه شکل است، استوری‌هایتان چقدر تعامل برانگیزند و چه ارزشی برای مخاطبان ایجاد می‌کند، در واقع وقت گذاشتن روی پست گذاری در این شبکه اجتماعی هدر دادن وقت است.

اگر به طور مرتب به کمک ابزارهای تحلیل اینستاگرام، آنالیز پیج خود را نمی‌بینید، احتمالا دچار این مشکلات خواهید شد:

  • مخاطب اشتباهی را نشانه خواهید گرفت.
  • تعداد پست‌هایتان بسیار زیاد یا بسیار کم خواهد شد.
  • مخاطبان نامربوطی را به سمت سایتتان هدایت خواهید کرد.
  • منشن‌هایی را نادیده خواهید گرفت که ممکن است در آینده منجر به همکاری بلندمدت شود.
  • در ساعت‌هایی پست گذاری خواهید کرد که مخاطبانتان پستتان را نمی‌بینند.
  • موقعیت‌های مهمی را از دست خواهید داد که برای ایجاد تعامل با صفحه‌تان مهمند.

این موارد فقط بخش کوچکی از مضرات تحلیل نکردن پیج اینستاگرام است. اطلاعاتی که شما از طریق ابزارهای تحلیل اینستاگرام به دست می‌آورید به شما کمک می‌کند روندها و استراتژی‌های خود را برای مدیریت صفحه‌تان بهبود بخشید و ارزش بیشتری برای کسب‌وکار و صفحه‌تان ایجاد کنید.

چه معیارهایی را در تحلیل اینستاگرام بسنجیم؟

به کمک ابزارهای تحلیل اینستاگرام می‌توانید داده‌های بسیاری را تحلیل کنید. برای این‌که در داده‌های مختلف گم نشوید و روی داده‌های اصلی تمرکز کنید به این نکات توجه داشته باشید:

قبل از شروع تحلیل داده‌های صفحه‌تان باید بدانید که هدفتان از ایجاد این پیج چیست. آیا می‌خواهید کاربران بیشتری را برای وبسایتتان ایجاد کنید؟ یا فقط می‌خواهید نظرات و ایده‌های خود را در آن منتشر کنید؟ یا می‌خواهید میزان آگاهی مخاطب را از وجود برندتان افزایش دهید؟ بسته به انواع هدف‌هایی که دارید در میان ابزارهای تحلیل اینستاگرام باید به دنبال معیارهای متفاوتی باشید.

  • اگر هدفتان افزایش آگاهی از برند است و می‌خواهید برای برندتان اسم و رسمی به پا کنید و آگاهی افراد را نسبت به برندتان افزایش دهید باید بر این تحلیل‌ها بیشتر تمرکز کنید:

تعداد فالوئرها و میزان افزایش آن

میزان ایمپرشن و تکرار بازدیدهای مخاطب

میزان ریچ و تعداد بازدیدکنندگان

  • اگر هدفتان فروش و ایجاد لید برای وبسایتتان است و می‌خواهید میزان پاسخدهی تبلیغاتتان را ببینید این موارد را بررسی کنید:

کلیک‌های روی وبسایت

کلیک روی تلفن یا ایمیل

تعداد افزایش فالوئر بر روز

  • اگر هدفتان ایجاد یک جامعه هم فکر است و می‌خواهید افراد با شما تبادل نظر کنند باید به این موارد توجه کنید:

تعداد کامنت‌ها

تعداد پاسخ به استوری‌ها

میزان Engagement

ابزارهای تحلیل رایگان و غیر رایگان (پولی) اینستاگرام

ابزارهای تحلیل اینستاگرام به دو دسته پولی و رایگان تقسیم می‌شوند. در این بخش به بهترین ابزارهای تحلیل رایگان اینستاگرام و ابزارهای پولی آن اشاره می‌کنیم و کاربرد هریک را نیز می‌گوییم:

  • Instagram Insights: اولین و مهمترین ابزار رایگان تحلیل اینستاگرام، آمارهای خود اینستاگرام است. اگر وارد بخش آمارهای اینستاگرام شوید می‌توانید تحلیل کاملی از وضعیت پست‌ها و استوری‌ها و میزان ریچ و ایمپرشن و بازه سنی مخاطبین و جنسیت آن‌ها را مشاهده کنید.
  • Iconsquare: این ابزار تحلیل اینستاگرام بیشتر برای آژانس‌ها و برندهایی مناسب است که می‌خواهند چندین اکانت را مدیریت کنند. در این پلتفرم می‌توانید هشتگ‌های رقابتی را ببینید و مطمئن شوید که پیجتان از نظر بیزینسی کامل است. در این پلتفرم می‌توانید 20 پست آخر خود را نیز ارزبابی کنید.
  • Squarelovin: این ابزار تحلیل اینستاگرام، پلتفرمی بر اساس محتوای ساخته شده مشتریان به شما ارائه می‌دهد و شما می‌توانید به طور رایگان یک اکانت اینستاگرام را برای هفت روز گذشته تحلیل کنید. در این پلتفرم میزان لایک و کامنت ماهیانه و بیشترین تعداد لایک و کامنت را می‌توانید ببینید. میزان تعامل با پست‌هایتان را متوجه شوید و با توجه به پیشنهادهایی که ارائه می‌دهد ببینید که چه بهبودهایی باید در پست‌هایتان بدهید.
  • Crowdfire: این ابزار تحلیل اینستاگرام هم پلن پولی و هم پلن رایگان دارد. به کمک پلن رایگان این پلتفرم می‌توانید تحلیل روزانه داده‌های 3 اکانت خود را به دست آورید و پست‌هایتان را برای 10 روز آینده روی آن آپلود کنید تا به طور خودکار منتشر شود. همچنین این ابزار به شما پیشنهاد هشتگ‌های مناسب را هم می‌دهد.
  • Pixlee: در این پلتفرم نیز می‌توانید هم پست‌های خود را برای انتشار خودکار برنامه ریزی کنید و هم تحلیل فالوئرها، پست‌ها، میزان تعامل، تعداد بازدید از صفحه و وبسیات، تعداد ایمپرشن و ریچ صفحه خود را ببینید.
  • UnionMetrics: این پلتفرم هوشمند بازاریابی به برند شما کمک می‌کند که ترندهای صنعت خود را بررسی کنید. این پلتفرم که همه قابلیت‌های مورد نیاز شما را داراست به شما امکان بررسی اینستاگرامتان را هم می‌دهد. اطلاعاتی نظیر بهترین هشتگ‌هایتان، تحلیل فالوئرهای وفادار و میزان تعامل با پست‌های خود را می‌توانید از طریق این ابزار مشاهده کنید. چکاپ اکانت اینستاگرام در این پلتفرم رایگان است.
  • Socialbakers: این پلتفرم به شما چندین امکان ویژه رایگان برای تحلیل اینستاگرام می‌دهد. از جمله این امکانات می‌توان به بررسی هشتگ‌ها، فیلترها و پست‌های دارای تعامل زیاد اشاره کرد. این ابزار به شما امکان دیدن اطلاعات پست‌های 12 ماه گذشته‌تان را هم می‌دهد و شما را از نظر سطح تاثیرتان نیز می‌سنجد و در گروه‌های مختلفی مانند رهبر، اسپمر یا خجالتی جای می‌دهد.
  • Hootsuite Analytics: این ابزار تحلیل اینستاگرام که امکان ارسال پست‌های برنامه ریزی شده را هم به شما می‌دهد، ابزار تحلیل اینستاگرام هم دارد. به کمک این ابزار می‌توانید داده‌های قدیمی خود را ببینید، داده‌های خود را با هم مقایسه کنید، گزارش‌های شخصی سازی شده بسازید، عملکرد پست‌های مختلفتان را ببینید، کامنت‌های پست‌های اینستاگرامتان را تحلیل کنید و زمان پاسخ به کامنت‌ها از بخش خدمات مشتری را بسنجید.
  • Hashtagify: به کمک این ابزار می‌توانید هشتگ‌های مناسب را بیابید و تحلیل آنها را از منظرهای مختلفی بسنجید.
  • Combin: به کمک این ابزار پولی تحلیل اینستاگرام می‌توانید هم پست‌های خود را به صورت خودکار تنظیم کنید و هم از ابزارهای آن برای رشد پیجتان استفاده کنید. به کمک ابزار اینستاچک می‌توانید محتوای بهتری تولید کنید، پیشنهادهای بهتری بگیرید، تحلیل زیبایی شناختی پیجتان را داشته باشد، کپشن‌ها و هشتگ‌هایتان را تحلیل کنید و میزان تعامل با پیجتان را تحلیل کنید.
  • Followers Pro: این ابزار تحلیل اینستاگرام که دارای اپلیکیشن اندرویدی هم هست، میزان لایک و فالوئرهایتان را به شما می‌گوید. در این ابزار می‌توانید لایک و فالوئر هم بخرید.
  • Rival IQ: در این تحلیلگر قدرتمند شبکه‌های اجتماعی می‌توانید 14 روز به طور کاملا رایگان تحلیل صفحات خود را ببینید. پست‌هایتان را تحلیل کنید، آن‌ها را بررسی کرده و تحلیل رقبای خود را نیز ببینید.
  • Sprout Social: اگر به این علاقمندید که گزارش مشتریان خود را مشاهده کنید و ببینید رقبایتان چگونه عمل می‌کنند این ابزار برای شما مناسب است. با کمک این تحلیلگر می‌توانید رشد فالوئرها، لایک‌ها و کامنت‌هایتان را ببینید و داده‌های مربوط به رقبایتان را نیز تحلیل کنید.
  • Simply Measured: این ابزار را باید قدیمی‌ترها بهتر بشناسند؛ چراکه مدتیست با Sprout Social یکی شده است و ابزار مجزایی با این نام دیگر وجود ندارد.
  • Quintly: این ابزار توصیه شده توسط نیل پاتل به شما کمک می‌کند تحلیل‌های شبکه‌های اجتماعی خود را داشته باشید، پست‌های خود را مدیریت کنید و با استفاده از پشتیبانی این نرم‌افزار تصمیم‌های بهتری برای شبکه‌های اجتماعی خود بگیرید.
  • Minter.io: هشتگ‌های خود را با این ابزار تحلیل کنید، از داده‌هایتان اکسپورت بگیرید و توئیتر و فیس بوک را هم با همین ابزار تحلیل کنید.
  • Picture.io: این ابزار رایگان تحلیل اینستاگرام یک پلتفرم بازاریابی محتوا است. با وجود این‌که تحلیل‌های زیادی از پیجتان به شما ارائه نمی‌کند اما رتبه شما از نظر اینفلوئنسر بودن را مشخص می‌کند.
  • Keyhole: به کمک این پلتفرم می‌توانید تحلیل رایگان و دقیقی از 3 اکانت خود داشته باشید. این پلتفرم به شما 14 روز استفاده رایگان می‌دهد و تحلیل دقیق فالوئرها، پست‌ها و میزان اینگیجمنت هریک را برایتان فراهم می‌کند.
  • HypeAuditor: هایپ آدیتور نیز یکی دیگر از ابزارهایی است که به کمک آن می‌توانید صفحه اینستاگرام خود را به رایگان تحلیل کنید. البته این را باید بدانید که برخی از امکانات ویژه این ابزار مثل پیشنهاد هشتگ‌های مناسب پولی هستند.
  • Phlanx: امکان استفاده رایگان از این ابزار برای یک ماه برایتان فراهم است. به کمک ابزار اینستاگرام آدیتور تعداد پست‌ها، کامنت‌ها و لایک‌ها و میزان اینگیجمنت صفحه خود را ببینید. همچنین تحلیل فالوئرها و میزان رشد و تناوب پست کذاری و فعالیت کلی در صفحه را به شما نشان می‌دهد. بهترین زمان‌های پست گذاری را نیز می‌توانید از این پلتفرم استخراج کنید.
  • Analisa: این ابزار تحلیل اینستاگرام به شما آنالیز رایگان فالوئرها و پروفایلتان را می‌دهد. برای برخی از امکانات پیشرفته مانند مکان و سن و جنسیتشان باید هزینه بپردازید.
  • SocialRank: به کمک این پلتفرم می‌توانید مخاطبان خود را تحلیل کنید. بیشتر تحلیل‌های رایگان این پلتفرم برای توئیتر است.

تبلیغات اینستاگرامی خود را به جریان بسپارید

جمع‌بندی

تحلیل صفحات اینستاگرام از مهمترین کارهایی است که هر برند و کسب‌وکاری باید آن را انجام دهد و از این تحلیل‌ها برای رشد بیشتر صفحه خود استفاده کند. اگر بتوانید بفهمید رقبایتان چگونه پیشرفت کرده‌اند و به کمک چه هشتگ‌هایی پست‌هایشان بیشتر نمایش داده شده شما هم می‌توانید از آن استفاده کنید و به میزان رشدتان بیفزائید. در این مقاله ابزارهای مختلف تحلیل اینستاگرام را به همراه کاربردشان نام بردیم، از این لیست استفاده کنید و بهترین ابزار را برای تحلیل صفحه خود انتخاب کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.