تحلیل پیج رقبا

راهنمای تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس پروفایل

طبق گزارش اینستاگرام ۷۰ درصد از کاربران اینستاگرام به‌صورت مداوم از این شبکه برای خرید استفاده می‌کنند. همین دلیلی کافی برای کسب‌و‌کارهاست تا یکی از پایه‌های مهم استراتژی بازاریابی‌شان را بر اساس اینستاگرام بچینند و با استفاده از آن بتوانند مشتری‌های جدید پیدا کنند و مهم‌تر از همه، وفاداری مشتری‌های فعلی‌شان را بیشتر کنند.

یکی از اولین اقدام‌هایی که برای استفاده از این پلتفرم در بازار کار باید انجام داد، بیزینسی کردن اکانت اینستاگرام است. اگر نمی‌دانید چگونه این کار را انجام دهید و از مزایای اکانت بیزینسی بی‌خبرید، این مقاله را تا آخر دنبال کنید.

اکانت بیزینس یا کاری اینستاگرام چیست؟

چه اینفلوئنسر باشید، چه کسب‌وکاری کوچک یا بزرگ داشته باشید یا صرفا قصد ارتباط با خانواده و دوستان و سرگرمی را داشته باشید، اینستاگرام حسابی را برای شما تدارک دیده است:

حساب شخصی (Personal): اگر می‌خواهید از اینستاگرام برای استفاده شخصی و در ارتباط بودن با دوستان یا خانواده‌تان استفاده کنید اکانت شخصی مناسب شماست. با این نوع اکانت می‌توانید هر تعداد پیج که می‌خواهید فالو کنید و پست و استوری بگذارید.

حساب تولیدکننده محتوا (Creator): برای افرادی که تولید‌کننده محتوا هستند مثل اینفلوئنسرها، هنرمندان و بلاگرهاحساب Creator مناسب است. این نوع حساب ابزار‌هایی برای ساخت محتوا در اختیار افراد می‌گذارد.

حساب تجاری (Business): اگر به‌دنبال استفاده ار تمام قابلیت‌های اینستاگرام هستید، تبدیل پیج به بیزینس اکانت اقدامی ضروری است.

اکانت بیزینس یا کاری اینستاگرام نسخه‌ای از اینستاگرام است که برای کسب‌وکارها طراحی شده است. با استفاده از این نسخه، کسب‌وکارها می‌توانند به‌راحتی با مشتریان خود در ارتباط باشند، محصولات و خدمات خود را معرفی و بازاریابی کنند.

این نسخه از اینستاگرام که از سال 2016 به‌وجود آمده، تعداد زیادی از کسب‌و‌کار‌ها را به خود جلب کرده است و در نتیجه اقدام به تجاری کردن پیج اینستاگرام خود کرده‌اند.

این تغییر کاربری خوشبختانه کاملا رایگان انجام می‌شود و نیاز نیست برای بیزینسی کردن پیج اینستاگرام پولی بپردازید.

هرچند با تبدیل به اکانت بیزینسی دیگر نمی‌توانید پیج خود را خصوصی (Private) کنید؛ اما این نکته در مزایایی که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد، اصلا به

چشم نمی‌آید.

فرق حساب Creator و Business اینستاگرام در چیست؟

Vamp اشاره می‌کند که این دو اکانت تقریبا امکانات مشابهی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند، با این تفاوت که تبلیغات اینستاگرام در اکانت بیزینس امکانات بهتری برای راه‌اندازی فروشگاه در اختیار کاربران می‌گذارد. (البته فروشگاه در ایران در دسترس نیست.)


بیشتر بخوانید: بلاگر کیست؟ چگونه در اینستاگرام بلاگر شویم؟


چه موقع باید از اکانت بیزینس اینستاگرام استفاده کنیم؟

زمانی که قصد استفاده تجاری از اینستاگرام داشته باشید، بهترین گزینه ارتقای اکانت شخصی به بیزینسی است. با اکانت بیزینسی از مزیت‌های زیر برخوردار می‌شوید:

دسترسی به اینسایت اینستاگرام

شاید مهم‌ترین نقطه مثبت در بیزینسی کردن اکانت اینستاگرام استفاده از داده‌های اینسایت باشد. با استفاده از این داده‌ها، اطلاعات مهمی درمورد عملکرد پست‌ها و استوری‌هایتان به دست می‌آورید؛ یعنی اگر پستی آپلود کنید و به اندازه کافی برای مخاطب‌ها خوب نباشد، اینسایت مثل یک دوست و راهنمای خوب صادقانه به شما خواهد گفت.

تازه خوبی‌های اینسایت به همین‌جا ختم نمی‌شود. اگر می‌خواهید تصویری درست و دقیق از پرسونای مشتری‌هایتان داشته باشید، اینسایت با اطلاعات جغرافیایی، سن، جنسیت و… به شما کمک می‌کند.

به‌علاوه عملکرد شما را در بازه زمانی دلخواهتان در شاخص‌هایی مثل تغییر در فالوورها، تعداد پست‌ها، تعداد بازدیدها، بازدید از پروفایل، کلیک‌های وب‌سایت و کلیک‌های ایمیل به شما نشان می‌دهد.

دکمه call در پروفایل شما اضافه می‌شود

با فعال‌کردن دکمه تماس، فالور‌ها به‌راحتی می‌توانند با شما تماس بگیرند و نیاز نیست شماره شما را از روی پروفایلتان کپی و بعد در قسمت شماره‌گیری جایگذاری کنند. در این قسمت می‌توانید علاوه بر تلفن‌، آدرس دقیق و ایمیل هم وارد کنید.

تازه بسته به نوع کسب‌وکارتان می‌توانید دکمه‌ای برای رزرو قرار ملاقات، رزرو یا سفارش غذا برای مشتریان در نظر بگیرید.

این دکمه‌های اکشن حتی برای اضافه کردن به‌عنوان استیکر در استوری اینستاگرام در دسترس هستند.

حوزه‌ کاری‌تان روی پروفایل نمایش داده می‌شود

دوست دارید فالور‌های شما با یک نگاه بفهمند که چه‌کاره هستید؟ این امکان را با بیزینسی کردن اکانت اینستاگرام به دست می‌آورید. وقتی که در حال تبدیل پیج به بیزینس هستید، از شما سوال می‌شود: «What best describes you?»، در این قسمت نوع کسب‌و‎‌کارتان را انتخاب کنید.

در اکانت بیزنس حوزه‌کاری‌تان روی پروفایل نمایش داده می‌شود

با استفاده از این قسمت دیگر به چند کاراکتری که اینستاگرام برای نوشتن بایو در نظر گرفته است، محدود نمی‌شوید.

می‌توانید حداقل سن مخاطبان را تعیین کنید

محتوای خاصی در پیج‌تان منتشر می‌کنید و‌ فکر می‌کنید برای تمام سنین مناسب نیست؟ می‌توانید با تبدیل اکانت‌تان به بیزینسی برای این افراد محدودیت قرار دهید؛ مثلا می‌توانید انتخاب کنید که پیج شما به افراد زیر 18 سال نشان داده نشود.

استفاده از امکانات تبلیغات در اینستاگرام

اگر می‌خواهید پستی از شما به هزاران کاربر نشان داده شود، می‌توانید آن را اصطلاحا promote کنید. به زبان دیگر شما در ازای پرداخت پول محتوایتان را به افراد بیشتری نشان خواهید داد. البته این قابلیت در ایران فعال نیست. می‌توانید برای تبلیغ از راه‌حل‌های جایگزین مثل خدمات جریان استفاده کنید

به فیسبوک وصل شوید و پست‌هایتان را برنامه ریزی کنید

با تبدیل پیج به بیزینس می‌توانید حسابی در زمانتان صرفه‌جویی کنید و بدون این که نگران فراموش‌کردن زمان آپلود پست یا استوری باشید، به فیسبوک وصل شوید و محتوا را برای انتشار در ساعت مشخصی که از قبل تعیین کرده‌اید، آپلود کنید.

به دایرکت‌ها به‌صورت خودکار پاسخ دهید

بعد از بیزینسی کردن اکانت اینستاگرام به‌راحتی می‌توانید جواب سوالات پرتکرار در دایرکت را از قبل آماده کنید.

یک Inbox اضافی در اختیار دارید

می‌خواهید قسمتی از دایرکت‌هایتان از بقیه را جدا کنید؟ با تبدیل پیج به بیزینس شما یک Inbox اضافی در اختیار خواهید داشت که به‌راحتی می‌توانید افراد را بین این دو جا‌به‌جا کنید. برای مثال اگر یک مشتری خاص دارید و نمی‌خواهید دایرکت‌هایش را از دست بدهید، می‌توانید او را به قسمت Primary انتقال دهید.
می‌توانید درخواست‌های دایرکت‌ را مرتب کنید

با بیزینسی کردن اکانت اینستاگرام می‌توانید قسمت ریکوئست دایرکت‌هایتان را بر اساس زمان یا حتی تعداد فالوور‌های افراد مرتب کنید. حالا اگر اینفلوئنسر یا هر پیج مهمی به شما پیام داد، آن‌ را از دست نخواهید داد.


بیشتر بخوانید: مزایای اکانت بیزنس برای کسب‌وکارها


این از مزیت‌های بیزینسی کردن پیج اینستاگرام، در ادامه نحوه انجام‌دادن این کار را با اپلیکیشن و مرورگر، مرحله‌به‌مرحله آموزش می‌دهیم.

بیزینسی کردن پیج اینستاگرام از طریق اپلیکیشن

وارد اکانت اینستاگرام خود شوید و روی سه خط بالای سمت راست صفحه پروفایل کلیک کنید.

روی سه خط بالای سمت راست صفحه پروفایل کلیک کنید

وارد قسمت setting and privacy شوید.

وارد قسمت setting and privacy شوید

به قسمت Account type and tools بروید.

به قسمت Account type and tools وارد شوید

روی گزینه switch to professional account کلیک کنید.

روی گزینه switch to professional account کلیک کنید

حالا موارد روی صفحه را خوانده و روی continue بزنید.

روی continue بزنید

در قسمت بعد نوع کسب‌و‌کار خود را انتخاب کنید؛ برای مثال اگر وسایل آرایشی می‌فروشید Beauty, cosmetic and personal care را انتخاب کنید.

نوع کسب‌و‌کار خود را انتخاب کنید

اگر تمایل دارید نوع بیزینس شما روی صفحه نمایش داده شود، گزینه Display on profile را بزنید.

حالا اینستاگرام می‌خواهد مطمئن شود که شما آماده تبدیل اکانت خود هستید. پس برای راه‌اندازی پیج بیزینسی خود روی ok کلیک کنید.

اگر تمایل دارید نوع بیزینس شما روی صفحه نمایش داده شود، گزینه Display on profile را بزنید

تبدیل پیج اینستاگرام به بیزینس پروفایل از طریق سایت

برای بیزینسی کردن اکانت اینستاگرام از طریق سایت، ابتدا به سایت اصلی اینستاگرام وارد شوید. روی More کلیک کرده و وارد setting شوید.

روی More کلیک کرده و وارد setting شوید

حالا روی switch to professional account کلیک کنید.

حالا روی switch to professional account کلیک کنید

در مرحله بعد روی Business کلیک کنید.

روی Business کلیک کنید

روی Next کلیک کنید.

روی Next کلیک کنید

دسته‌بندی کسب‌و‌کارتان را انتخاب کنید و اگر می‌خواهید روی پروفایل نمایش داده شود (که پیشنهاد می‎کنیم این کار را انجام دهید) تیک گزینه Display on profile را بزنید.

دسته‌بندی کسب‌و‌کارتان را انتخاب کنید

در آخرین مرحله تبدیل پیج به بیزینس روی Continue کلیک کنید. تبریک می‌گوییم شما حالا اکانت بیزینسی دارید.

روی Continue کلیک کنید


بیشتر بخوانید: ۲۱ ایده برای راه‌اندازی آنلاین شاپ با سرمایه کم


پلتفرم تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی جریان

همان‌طور که دیدید با بیزینسی کردن اکانت اینستاگرام امکانات زیادی به حساب‌تان اضافه می‌شود، البته به‌جز یک مورد! آن هم استفاده از تبلیغات این شبکه اجتماعی.

پس برای تبلیغات چه‌کار کنیم؟ نگران نباشید جریان اینجاست تا به شما در انجام موثر‌ترین تبلیغات در اینستاگرام کمک کند. چند نکته خیلی مهم در تبلیغات اینستاگرامی وجود دارد:

  • اول پیجی که انتخاب می‌کنید؛ این پیج باید مخاطبانی هم‌سو با مشتریان احتمالی شما داشته باشد. یعنی جای تبلیغ لوازم آشپزخانه پیج فوتبالی نیست.
  • دوم باید حواستان به نرخ اینگیجمنت پیج باشد؛ یعنی اگر صفحه‌ای 100 هزار فالوور دارد؛ اما نرخ اینگیجمنت پایینی دارد، باید بدانید ممکن است با تعدادی یوزر روح طرف باشید.
  • سوم نرخ تعرفه آن پیج است؛ بهتر است با بررسی فاکتور‌های بالا پیجی پیدا کنید که قیمت خوبی هم پیشنهاد می‌دهد.

اگر بخواهید به تنهایی تمام این نکات را راجع‌به چند پیج بررسی کنید، ممکن است هفته‌ها زمان ببرد، تازه اگر شانس بیاورید و صاحبان پیج زود جواب شما را بدهند.

جریان زحمت تمام این کار‌ها را از دوش شما برمی‌دارد و با لیستی بلندبالا از افراد مختلف به همراه تعرفه، دسته‌بندی و نرخ اینگیجمنت آن‌ها، برای کمک به شما حاضر است.

به سه روش زیر می‌توانید با کمک این پلتفرم در اینستاگرام تبلیغ کنید:

  • تبلیغات اینفلوئنسری: اینفلوئنسر‌ها افرادی هستند که مردم به آن‌ها نگاه می‌کنند، گوش می‌کنند و الهام می‌گیرند. این تبلیغات بیشترین نرخ بازگشت سرمایه را دارد. شما اینفلوئنسر خود را از میان لیست‌های جریان و با توجه به اطلاعات آن‌ها انتخاب می‌کنید و جریان باقی کارها را انجام می‌دهد
  • تبلیغات تعرفه‌ای: اگر می‌خواهید برای مدت مشخصی (24 ساعت، 12ساعت و یا…) تبلیغ شما فارغ از تعداد بازدید در پیجی نمایش داده‌شود از تبلیغات تعرفه‌ای استفاده کنید.
    تبلیغات بازدیدی: با این نوع تبلیغات به‌صورت همزمان در چند پیج نمایش داده شوید و فقط به ازای هر بازدید هزینه پرداخت می‌کنید. در این نوع تبلیغ محتوا را باید خودتان آماده کنید.

همان طور که دیدید بیزینسی کردن اکانت اینستاگرام بدون هزینه و راحت است. پس اگر واقعا می‌خواهید در دنیای امروز تجارت کنید و پول در بیاورید، همین حالا ایده‌ای انتخاب کنید و پیجتان را بسازید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.