راهنمای کامل بالا بردن امنیت پیج اینستاگرام

امنیت پیج اینستاگرام برای همه افراد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهد بود چرا که همواره افراد سودجو در کمین هستند تا به طریقی از شما مبلغی برای برگرداندن پیج یا فعال کردن آن دریافت کنند. این در حالی است که با رعایت نکاتی ساده اما حیاتی به راحتی می‌توانید نکات امنیتی را بدون صرف هزینه‌ی اضافی اجرا کنید.

در این مقاله به بررسی روش‌ها و ترفندهایی می‌پردازیم که برای بالا بردن امنیت پیج اینستاگرام شما ضروری است. در انتها نیز نکاتی را خواهیم گفت که جزو ساده‌ترین موارد هستند؛ اما برخی افراد با عدم رعایت آ‌ن‌ها، پیج خود را در معرض خطر هک شدن قرار می‌دهند.

منظور از امنیت پیج اینستاگرام چیست؟

اینستاگرام محل اشتراک‌گذاری خاطرات، ارتباط با دوستان و خانواده و کسب‌وکار و درآمدزایی ماست.

اما آیا ما از امنیت این فضا آگاهی کافی داریم؟

امنیت پیج اینستاگرام به‌معنی حفاظت از هویت، حریم خصوصی و دارایی‌های ارزشمند در این شبکه اجتماعی است. اگر امنیت پیج اینستاگرام شما نقض شود عواقب آن جدی خواهد بود.

اگر پیج اینستاگرام شما امن نباشد، عکس‌های شخصی، اطلاعات تماس و ارتباطات خصوصی شما ممکن است به دست افرادی بیفتد که نمی‌خواهید به آن‌ها دسترسی داشته باشند.

در صورتی که پیج کاری داشته باشید، هرچه طی سال‌ها اعتبار و شهرت اندوخته‌اید و فالوور جمع کرده‌اید، بر باد می‌رود.

افزایش امنیت پیج اینستاگرام، مانند قفل‌کردن درب منزلتان است و مانع از دسترسی‌های غیرمجاز می‌شود.

در ادامه با آموزش امنیت پیج اینستاگرام به شما می‌گوییم چگونه قفل محکمی به پیج‌های خود بزنید.

چگونه امنیت پیج اینستاگرام را بالا ببریم؟

برای افزایش امنیت اینستاگرام راه‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم. فقط حواستان باشد که به یکی از روش‌ها کفایت نکنید. وقتی از همهٔ روش‌ها در کنار هم استفاده کردید، می‌توانید مطمئن باشید پیج امنی دارید.

۱. انتخاب یک رمز عبور قوی

یکی از مهم‌ترین راهکارهایی که به بالابردن امنیت همهٔ پیج‌ها در اینستاگرام کمک می‌کند، انتخاب رمز عبور قوی است. انتخاب پسورد قوی می‌تواند به ما کمک کند تا حریم خصوصی‌مان را حفظ کرده و از دسترسی‌های ناخواسته دوری کنیم. ولی پسورد اینستاگرام را چگونه تعیین کنیم؟

رمز اینستاگرام اولین سد دفاعی ما در مقابل مهاجمان به پیج اینستاگرام خود است. حالا سوال اینجاست: گذرواژه اینستاگرام را چه بنویسیم تا این سد نشکند؟

برای شروع، بهتر است یک گذرواژه قوی و منحصربه‌فرد انتخاب کنید که از ترکیب حروف بزرگ و کوچک، اعداد و نمادها ساخته شده باشد. می‌توانید از جملات یادآوری‌پذیری که برای دیگران معنی نداشته باشد، استفاده کنید و بعضی از حروف را با اعداد و نمادها جایگزین کنید. این ترکیب باعث می‌شود تا گذرواژه ما قدرت بیشتری در برابر حملات دسترسی‌های غیرمجاز داشته باشد.

برای افزایش امنیت پیج اینستاگرام گذرواژه‌ای قوی انتخاب کنید

اگر هم نمی‌توانید پسورد خود را به خاطر بسپارید، می‌توانید از ابزارهای مختلفی مانند مرورگر کروم برای این کار استفاده کنید.

۲. ثبت ایمیل و شماره فعلی خود در اکانت اینستاگرام

واردردن ایمیل و شماره‌تماسی در دسترس مهم‌ترین و ساده‌ترین کاری است که برای امنیت پیج خود می‌توانید انجام دهید.

هیچ‌یک از این ۲ جای آن یکی را پر نمی‌کند؛ پس هم از ایمیل و هم از شماره‌تماس استفاده کنید. ممکن است یکی از این ۲ از دسترس‌تان خارج شود و آن وقت اگر گزینهٔ دیگری نداشته باشید، باید فاتحه پیج خود را بخوانید.

ایمیل و شماره‌تماس زمانی که رمز عبور خود را فراموش می‌کنید یا حسابتان به دلایلی مثل استفاده از سرویس‌های تغییر آی‌پی مسدود می‌شود، کمک می‌کنند بتوانید اکانت خود را برگردانید.

برای فعال کردن ایمیل حساب کاربری از طریق اپلیکیشن اینستاگرام، مراحل زیر را انجام دهید:

برای امنیت پیج اینستاگرام از ایمیل و شمارهٔ به‌روز و دردسترس استفاده کنید

مراحل فعال کردن ایمیل حساب کاربری اینستاگرام

وقتی ایمیل خود را وارد کردید، به همان آدرس، ایمیلی از طرف اینستاگرام برایتان ارسال می‌شود که باید با کلیک روی confirm email address آن را تایید کنید.

ایمیل اینستاگرام خود را تایید کنید


بیشتر بخوانید: آموزش قرار دادن دکمه کانتکت (تلفن و ایمیل) در پروفایل اینستاگرام


۳. فعال‌کردن احراز هویت دومرحله‌ای (2FA)

با فعال‌کردن احراز هویت دومرحله‌ای در حساب کاربری اینستاگرام، امنیت بیشتری خواهید داشت.وقتی این گزینه را فعال کنید دیگر واردکردن رمز عبور برای دسترسی به حساب کاربری‌تان کافی نیست. باید هویت خود را با روش دیگری که آن را قبلاً انتخاب کرده‌اید، هم تایید کنید.

نحوه فعال کردن احراز هویت دومرحله‌ای

برای فعال کردن احراز هویت دو مرحله‌ای، به منوی کشویی در حساب کاربری‌تان بروید و مسیر زیر را طی کنید:

مراحل فعال‌کردن احراز هویت دومرحله‌ای در اینستاگرام
در اینجا ۳ انتخاب دارید:

  • استفاده از برنامه‌های احراز هویت مثل Google Authenticator

این گزینه پیشنهاد اینستاگرام هم هست. اول لازم است برنامهٔ مورد نظر خود را نصب کنید. ما اینجا با برنامهٔ Google Authenticator توضیحات را پی می‌گیریم.
در برنامه روی علامت به‌علاوه بزنید و یکی از ۲ گزینه را انتخاب کنید:

نحوه فعال‌کردن google authenticator برای احراز هویت دومرحله‌ای اینستاگرام

در اینستاگرام هم، طبق تصویر زیر گزینهٔ اول را انتخاب کنید:

گزینه اول را برای احراز هویت اینستاگرام با برنامه‌های احراز هویت انتخاب کنید

حالا یا کدی را که در این صفحه می‌بینید کپی می‌کنید و در برنامه وارد می‌کنید یا کیوآرکد را اسکن می‌کنید:

کدی را که اینستاگرام به شما می‌دهد در برنامه وارد کنید

پس از آن کد شش‌حرفی را که برنامه به شما می‌دهد در اینستاگرام وارد می‌کنید و تمام. پس از این هر بار کسی بخواهد وارد حساب شما شود، باید یک کد شش‌رقمی از این برنامه بگیرد. این کد هر ۶۰ ثانیه تغییر می‌کند.

  • استفاده از پیامک

برای پیامک روی گزینهٔ دوم می‌زنید:

گزینه اول را برای احراز هویت اینستاگرام با برنامه‌های احراز هویت انتخاب کنید

پس از آن کدی به شماره‌ای که با آن در اینستاگرام ثبت‌نام کرده‌اید، ارسال می‌شود. آن را وارد می‌کنید و ورود دومرحله‌ای فعال می‌شود. پس از این هم هر بار برای ورود به حساب کاربری خود یک پیامک دریافت می‌کنید.

  • استفاده از واتس‌اپ

اگر این گزینه را انتخاب کنید، کد ورود به‌جای اینکه پیامک شود، به شمارهٔ واتس‌اپ شما فرستاده می‌شود.

۴. بررسی ورودی‌های اخیر در login activity اینستاگرام

با استفاده از ویژگی بررسی ورودی‌های اخیر در login activity اینستاگرام، می‌توانید به‌راحتی لیست دستگاه‌هایی را که اخیراً به حساب اینستاگرام شما وارد شده‌اند، مشاهده کنید. اگر ورودی‌ای را نمی‌شناسید یا به آن مشکوک هستید، می‌توانید به‌سرعت جلوی ورود آن را بگیرید و از حساب کاربری‌تان محافظت کنید.

نحوه استفاده از این ویژگی بسیار ساده است:

  1. روی منوی کشویی صفحه پروفایل کلیک کنید
  2. در قسمت ” Accounts Centre”، روی “Password and security” ضربه بزنید
  3. سپس روی ” Where you’re logged” کلیک کنید

در این قسمت می‌توانید ورودی‌های اخیر به حساب کاربری خود را مشاهده کنید. شما می‌توانید دستگاه‌هایی را که می‌خواهید از آن خارج شوید، انتخاب کرده و روی “log out” ضربه بزنید.

بررسی ورودی‌های اخیر در login activity اینستاگرام

۵. بررسی دسترسی سایر اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌ها به اینستاگرام

سعی کنید به هیچ وب‌سایت و اپلیکیشن واسطه‌ای اجازهٔ دسترسی به اینستاگرام خود را ندهید. برنامه‌هایی مثل آنفالویاب امنیت صفحهٔ شما را به خطر می‌اندازند.
همچنین از هیچ نسخهٔ غیررسمی اینستاگرام استفاده نکنید.

از مسیر زیر می‌توانید ببینید چه اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌های شخص ثالثی به حساب اینستاگرام شما دسترسی دارند و دسترسی آن‌ها را قطع کنید:

نحوه بررسی دسترسی سایر اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌ها به اینستاگرام

نکات مهم برای بالا بردن امنیت پیج اینستاگرام

برای افزایش امنیت پیج اینستاگرام خود علاوه بر انجام‌دادن کارهای بالا، نکته‌های زیر را هم در نظر بگیرید:

پرایوت کردن اکانت

خصوصی یا پرایوت‌کردن اکانت یکی از کارهایی است که در راستای افزایش امنیت پیج اینستاگرامی می‌توانید انجام دهید. در این شرایط تنها کسانی می‌توانند محتوای منتشرشده در پیج شما را ببینند که قبلاً اجازه‌ی فالوکردن را به آن‌ها داده باشید.

برای خصوصی کردن اکانت اینستاگرام خود می‌توانید از گزینه Setting وارد بخش Privacy شده و سپس تیک گزینه Private Account را بزنید.

نحوه پرایوت کردن اکانت اینستاگرام

پس از این شما می‌خواهد فالوورهای خود را بازبینی کنید. روی گزینه Review followers بزنید و هرکه را نمی‌خواهید، با زدن روی Remove از پیج خود حذف کنید. اکانت شما خصوصی و امن شده است.

برای پرایوت کردن اکانت اینستاگرام فالوورهای خود را بازبینی کنید

با این کار از محتواهای پیج خود محافظت که اگر پیج شخصی داشته باشید، گزینه‌ای خوب است؛ ولی به درد پیج‌های کاری نمی‌خورد.


بیشتر بخوانید: لیست هشتگ‌ها و کلمات ممنوعه اینستاگرام


عدم اشتراک اطلاعات شخصی

به منظور حفظ و بالا بردن امنیت اینستاگرام خود هرگز اطلاعات شخصی پیج شامل رمز عبور را در اختیار دیگران قرار ندهید و برای مشاهده پیج خود از تلفن همراه یا سیستم دیگران استفاده نکنید.

عدم کلیک روی لینک ناشناس

لینک‌های ناشناس قابل اعتماد نیستند و ممکن است برای هک اکانت‌های اینستاگرام طراحی شده باشند. در این شرایط با کلیک روی این لینک‌ها ممکن است اکانت شما از دسترس خارج شود. با کلیک روی این لینک‌ها در اصل اجازه دسترسی به اطلاعات خود را داده‌اید.

در حالت دستی قرار دادن تگ‌ها

برای کنترل پست‌هایی که شما را تگ کرده‌اند، بهتر است آن‌ها را در حالت دستی قرار دهید. برای دستی‌کردن تگ‌ها کافی است از بخش پروفایل خود وارد بخش setting شده و از بخش How others can interact with you روی گزینه Tags and mentions بزنید.

از صفحه بازشده، گزینه Manually Approve Tags را فعال کنید. اینجا یک‌بار از شما می‌پرسد تا کاری را که می‌خواهید انجام دهید، تأیید کنید و سپس این گزینه فعال می‌شود.

نحوه در حالت دستی قرار دادن تگ‌ها در اینستاگرام

بعد از فعال کردن تأیید دستی تگ‌ها، تنها عکس‌هایی در قسمت Photos of You به فالوورهای شما نمایش داده می‌شوند که به‌صورت دستی آن‌ها را فعال کرده باشید.

به منظور تأیید دستی عکس‌هایی که در آن‌ها تگ شده‌اید، باید ابتدا گزینه Pending Tags را انتخاب کنید و در صفحه جدیدی که باز می‌شود، روی گزینه Edit بزنید. پس از انتخاب پست مورد نظرتان، در پایین صفحه گزینه Add را انتخاب کنید. اما اگر می‌خواهید پست در پیج شما نمایش داده نشود، کافی است به جای گزینه Add، گزینه Remove را انتخاب کنید.

همچنین می‌توانید وضعیت پست‌هایی را که قبلاً در آن تگ شده‌اید، با زدن روی سه‌نقطه بالا سمت راست پست تغییر دهید. ۲ گزینه دارید:

  • حذف‌شدن از پست
  • پنهان‌شدن پروفایل

وضعیت پست‌هایی را که قبلا در آن‌ها تگ شده‌اید تغییر دهید

با انتخاب هرکدام از گزینه‌ها افراد دیگر نمی‌توانند شما را از این طریق پیدا کنند.

پلتفرم تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی جریان

در این مقاله، به آموزش امنیت پیج اینستاگرام پرداختیم تا با اعمال تنظیمات امنیتی اینستاگرام بتوانید حساب کاربری خود در را مقابل تهدیدهای آنلاین محافظت کنید.

یادتان باشد همین نکات ساده را اگر به‌درستی انجام دهید، برای حفظ امنیت پیج شما کافی است و نیاز به پرداخت هزینه‌های گزاف به اشخاص دیگر برای انجام‌دادن این کار نیست.

در پلتفرم جریان می‌توانید با رعایت کامل نکات امنیتی و حفاظت از پیج‌های خود به پیج‌های پرفالوور و اثرگذار اینستاگرام تبلیغ دهید. تبلیغات می‌تواند یکی از ۳ نوع زیر باشد:

  • تبلیغات بازدیدی: تبلیغات به‌صورت گسترده در پیج‌های اینستاگرامی نمایش داده می‌شود و فقط به‌اندازه تعداد بازدید، هزینه پرداخت می‌کنید.
  • تبلیغات تعرفه‌ای: با انتخاب پیج‌های موردنظرتان برای تبلیغ، ۲ حالت پیش می‌آید: یا محتوای آماده خود را به آن‌ها برای انتشار می‌دهید یا برایتان محتوای اختصاصی تولید می‌کنند. در نهایت بر اساس تعرفه‌ای مشخص، هزینه آن پرداخت می‌شود.
  • تبلیغات اینفلوئنسری: اینفلوئنسرهای اینستاگرام که اثرگذاری بالایی در مخاطبان خود دارند، برای شما تبلیغ انجام می‌دهند. در این روش هم مانند تعرفه‌ای هزینه‌ای مشخص برای تبلیغ در نظر گرفته می‌شود.

در هیچ‌یک از مراحل سفارش تبلیغ و پس از آن، نیازی نیست به‌صورت مستقیم با پیج‌ها وارد مذاکره شوید و جریان همه این کارها را به عهده می‌گیرد.

شما می‌توانید خیلی راحت از میان لیست جریان اینفلوئنسرها و پیج‌های مورد نظرتان را با اطلاعاتی مثل تعرفه‌ها و عملکرد پیج ببینید و آگاهانه مقصد تبلیغات خود را انتخاب کنید.

پس از پایان کمپین تبلیغاتی هم می‌توانید نتایج آن را در گزارش پنل جریان ببینید و برای کمپین‌های بعدی بهینه‌سازی کنید.

اگر به دنبال تبلیغات مؤثر و امن در بستر اینستاگرام هستید، همین حالا اقدام کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.