ربات تلگرام چیست

ربات تلگرام چیست؛ معرفی بهترین ربات های تلگرامی

ربات‌های تلگرام یکی از بهترین امکانات این پیام‌رسان پرطرفدار است که به کمک آنها می‌توانید کارهای مختلفی را انجام دهید. ربات تلگرامی راه حل بحرانی‌ترین مشکلات کاربران تلگرام است. شخصیتی نه چندان واقعی که نیازهای ضروری کاربران، مخصوصاً مدیران کانال‌ها و گروه‌ها را برطرف می‌کند. اما اینکه ربات تلگرام چیست و چطور عمل می‌کند مطلبی است که به اختصار به آن می‌پردازیم.

ربات تلگرام چیست؟

یکی از کاربردی‌ترین قابلیت‌های تلگرام امکان ساخت ربات است. ربات‌ها ابزارهایی هستند که نیاز کاربر به اقدام خاصی را برآورده می‌کنند. این ویژگی منحصر به فرد باعث ایجاد انواع عملکردها بسته به نیاز هر فرد می‌شود تا جایی‌که هر کس از ربات متناسب با نیاز خودش استفاده می‌کند. در واقع ویژگی برجسته‌ای که تلگرام را به پلتفرمی قدرتمند تبدیل کرده، ربات است. دسترسی آسان کاربران به تلگرام از یک طرف و هزینه پایین ساخت ربات نسبت به سایت از طرف دیگر باعث محبوبیت ربات‌ها می‌شود. گفتنی است ربات‌ها در هر ساعت از شبانه روز در دسترس و جوابگوی کاربران و نیازهای آنها هستند در صورتی‌که اگر این کار توسط یک انسان انجام شود زمان خاصی باید برای آن در نظر گرفت. ربات تلگرام در حد یک کاربر معمولی به اطلاعات شما دسترسی دارد و قضیه هک تلگرام شما توسط ربات تنها یک شایعه است. با این تفاسیر ربات تلگرام یک کاربر است که برای مقاصد خاصی طراحی شده و بسته به دستورالعملی که به او داد شده کار انجام می‌دهد.

معرفی پر کاربردترین و بهترین ربات‌های تلگرام

با این پیش‌زمینه، به بررسی تعدادی از ربات‌هایی که کاربردی‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین‌ها هستند می‌پردازیم.

معرفی پر کاربردترین و بهترین ربات‌های تلگرام

  1. ربات Otouto تلگرام (@Mokubot)
    مثال بارز آنچه خوبان همه دارند ربات Otouto است. این ربات علاوه بر جستجوی تحت وب، شامل امکانات جستجوی دیگری نیز می‌شود. انجام بیش از سی عملیات مختلف و متنوع از جمله ترجمه جزء خدمات ربات مذکور است.
  2. ربات استعلام خلافی خودرو
    چه کسی هست که صاحب خودرو باشد و این اطلاعات را نخواهد؟ استعلام خلافی خودرو، مشخص کردن نمره منفی گواهینامه و استعلام قیمت بیمه شخص ثالث، فقط تعدادی از خدماتی است که این ربات در اختیار کاربران قرار می‌دهد. زبان پشتیبان این ربات فارسی است و در نتیجه راهنمای جامع زبان فارسی و کاربری آسان از مزیت‌های این ربات محسوب می‌شود.
  3. ربات YouTube Downloader
    دانلود فیلم در یوتیوب از جمله جذاب‌ترین نیازهای کاربران آن است. حتی کاربرانی که قصد اشتراک‌گذاری فیلم‌ها را ندارند نیز، به آن علاقمند هستند. ربات YouTube Downloader همانطور که از نامش پیداست، این امکان را فراهم می‌کند.
  4. ربات LikeBot
    از نیازهای ضروری مدیران کانال یا گروه‌های تلگرامی، پست‌هایی با قابلیت لایک و دیسلایک است. رباتLikeBot امکان لایک پست در گروه و کانال و دریافت فیدبک را به شما خواهد داد.
  5. ربات یادآور تلگرام (@Skeddy Bot)
    ربات @SkeddyBot برنامه‌ای برای یادآوری‌ کارهای روزانه در تلگرام است و در صورت لزوم برنامه به راحتی غیر فعال می‌شود.
  6. ربات Wordbot تلگرام
    تا حالا برای شما اتفاق افتاده است که سردرگم به دنبال معنی لغتی بگردید؟ در این صورت یکی از کار راه انداز‌ترین‌‌ها ربات Wordbot هست. معنی واقعی و معتبر کلمات را با کمک این ربات پیدا می‌کنید.
  7. ربات VoteBot
    این ربات از دسته کمک‌رسان به مدیران کانال‌های تلگرام هست. پست‌های نظرسنجی به ساده‌ترین روش با کمک ربات VoteBot می‌شوند.
  8. ربات Weatherman
    وضعیت آب و هوا و آخرین پیش بینی هواشناسی از مطالب مورد علاقه خیلی‌هاست. ربات Weatherman همانطور که از اسمش پیداست، گزینه مناسبی برای پیش‌بینی هوای یک روز تا دو هفته آینده است.
  9. ربات دانلود آهنگ ملوبات Melobot @
    با ارسال نام خواننده، نام آهنگ یا شعر به صورت فارسی یا فینگیلیش برای این ربات، لیست آهنگ‌ها نمایش داده شده و می‌توانید دانلود کنید.
  10. ربات ناشناس تلگرام Harfbemabot@
    امکان صحبت به صورت ناشناس ظاهراً از جذابیت‌های مورد نیاز کاربران زیادی است. ربات ناشناس تلگرام این امکان را فراهم می‌کند.
  11. ربات استیکر تلگرام stickres@
    این ربات از جذاب‌ترین ربات‌های تلگرام است. تمام کاربرانی که از این ربات استفاده می‌کنند، می‌توانند استیکر مورد علاقه خود را با تصاویر مد نظرشان بسازند.
  12. ربات تبدیل ویدئو به ویدئو مسیج دایره‌ای EditFileBot@
    با امکانات این ربات کاربر می‌تواند ویدئوی مورد علاقه خود را در این ربات به ویدئو مسیج تلگرام تبدیل کند. کافی است ویدئوی خود را به ربات ارسال کرده و گزینه نوت ویدئو (note video) را انتخاب کنید.
  13. ربات ویکی‌پدیا تلگرام Wiki@
    جستجوی انواع مقاله‌ها در زمينه‌های مختلف آن هم بدون خروج از تلگرام و بدون نیاز به جستجو در مرورگر، قابلیت مهم و خاص این ربات است. ربات ویکی‌پدیا از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند.
  14. ربات آموزش زبان انگلیسی اندی Andyrobot@
    همانطور که از اسمش مشخص است این ربات فوق‌العاده آموزش گرامر، واژگان، مکالمه و نوشتار انگلیسی را آموزش می‌دهد. حتی در زمان استراحت می‌‌توانید با این ربات چت کنید. قابل توجه است ربات اندی بیشتر از ۱۵ گویش مختلف از جمله زبان فارسی را پشتیبانی می‌کند و پاسخ درخواست‌های شما را به زبان انگلیسی می‌دهد.
  15. ربات بولد متن تلگرام markdownbot@
    تمام امکاناتی که برای تغییر و تبدیل واژه‌های نوشتاری لازم است، در این ربات به سادگی قابل اجرا است. این ربات از کاربردی‌ترین ربات‌های تلگرام محسوب می‌شود و ویژگی خاص آن آسانی استفاده از ربات است.
  16. ربات لينک‌دار کردن متن تلگرام Bold@
    از طریق این ربات می‌توانید لینک مورد نظرتان را برای دیگران ارسال کنید.
  17. ربات ساخت گیف تلگرام gifybot@
    این ربات به آسانی عکس‌ها و ویدئو‌ها را به گیف تبدیل می‌کند. با ارسال دو تا ده تصویر یا ارسال فیلمی با حجم کمتر از ۲۰ مگابایت می‌توانید گیف درخواستی خود را دریافت نمایید. این ربات قابلیت‌های مختلفی برای تنظیم به شما ارائه می‌دهد.

جمع‌بندی: ربات تلگرام چیست؟

در بین تمام پیام‌رسان‌هایی که تا کنون ساخته شده است، به جرات می‌توان گفت تلگرام محبوب‌ترین است. موجه‌ترین دلیل این محبوبیت، ربات‌ها هستند. ربات‌های تلگرام همانند انسانی هوشمند آزادانه نیازهای مخاطبان را برآورده می‌کنند. این دقیقا همان چیزی است که به کاربر حس خوب انتخاب آزادانه می‌دهد. مسلم است تمام کاربران نیاز مطلوب ندارند و گاهی نیازهای نامطلوب کاربران دردسرساز می‌شود. در این میان کاربران هستند که طریقه استفاده از ربات‌ها را انتخاب می‌کنند و این چیزی از محبوبیت آنها کم نمی‌کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.